Niska-ja hartiajännitys, mikä auttaisi
Mikä auttaa? Kävin hierojalla ja ehkä vähän auttoi. Mutta kärsin tästä jatkuvasti. Vinkkejä?
Kommentit (17)
Nussiminen kylpyammeessa, sinä alla.
Reipas liikunta.
Kannattaa myös vähentää stressiä ja tietokoneella olemista. Stressi ja se, että esim kinastelee kokoajan vaikka täällä palstalla, aiheuttaa myös sitä.
Liikunta sen takia, että se laittaa veren kiertämään. Se auttaa.
Liikunta. Kävely, koska se rentouttaa luonnollisen liikkeen kautta koko kehon. Lihasten vahvistaminen painoilla, jooga, tanssi on tosi hyvä. Kaikenlainen liikunta auttaa lihasjumeja. Taukojumppaa muutaman kerran päivässä.
Nyt kun on toivon mukaan tiedossa parempaa säätä, niin ala käymään useammin pidemmillä kävelyillä. Ei koiran kanssa, jos sellainen löytyy, vaan ihan vaan kävelet, jolloin pääset vapaasti liikuttamaan käsivarsia luonnollisesti.
Onko sulla myös hampaiden yhteen puremista
Osta kunnollinen tyyny. Itselläni helpotti päänsäryt kun sain sellaisen kovahkon mtalan tyynyn, missä keskellä pieni syvennys, jossa pää pysyy suorassa nukkuessa. Siinä vissiin nukkuessa ranka venyy parempaan asentoon. Joka tapauksessa vahva suositus.
Erikoistyyny. Sauvakävely. Lämmitetyllä kauratyynyllä hautominen. Välillä mulla auttaa kipukoukku, kotimainen keksintö.
Keppijumppa ja rento kävelylenkki
Liikunta, mutta tuo ehdotus ei tietenkään käy koska siinä joutuu ihan itse tekemään jotain.
No ehkä joku pilleri auttas.
Vierailija kirjoitti:
Liikunta, mutta tuo ehdotus ei tietenkään käy koska siinä joutuu ihan itse tekemään jotain.
No ehkä joku pilleri auttas.
Hullu. Miksi edes ehdotat tätä? Venyttely ja lääkärin määräämät lääkkeet on ainoat vastaukset, jotka näihin ongelmiin kelpuutetaan. Ehkä joku kevyt käveleskely tai kuminauhajumppa vielä menee, mutta ei missään tapauksessa kuntosali.
Joillakin voi jopa usein kävely tehdä sitä tai jokin asento, vaikka kävely on muuten terveellistä. Jos lenkkeilee kauheasti kävellen. Painavat kaupassa ja kaupasta, kantelu. Tyynyn tila, tukeeko se niskaa vai vaahtomuovihalko tilalle. Entä suola-neste, vitamiinit, rauta, magnesium. Onko arki liian kuluttavaa töissä ja aikataulut. Autossa asento. Kylmyys sisällä ja ulkona? Pitääkö olla villoja ja lämpimiä asusteita. Saatko perunaa, proteiinia, vihreää, marjaa, hedelmä. Juotko tarpeeksi, nesteen imeytyminen, nesteytys. Ei liikaa. Entä venyttely varovasti silloin kun ei koske. Onko tulehdusreaktio lihaksissa, mobilat? Stressi pois ja rentoutta. Onko allergiaoireita, en tiedä miten se liittyisi lihaksiin, mutta histec voi helpottaa joskus.
Kiitos, käyn kuntosalilla ja joogaan. Ehkä tuo kävely voisi olla hyvä. Tuota histeciä en ymmärrä. Ehkä tosiaan suoritan liikaa, yritän höllätä. Ap
Hei. Olen mäkkärin vuoropäällikkö ja tehtäväni on valvoa että kaikki tarjoilijat hokevat vuorollaan JES!
Lopeta istumatyö.