Muistatteko käännetyt kumisaappaiden varret?
Muistatteko vielä käännetyt kontiosaappaan varret 80-luvulta? Tuli mieleen kun äsken kaupassa käydessä sellaiset vielä näin. Itselläkin oli käännetyt varret täynnä bändien nimiä ja kavereiden nimmareita.
Kommentit (469)
Oikein kauan sitten teini-iässä kontioiden varret käännettiin niin alas kuin ne luonnollisesti kääntyivät. Oli koristeltavaa pinta-alaa mahdollisimman paljon.
Vierailija kirjoitti:
Oikein kauan sitten teini-iässä kontioiden varret käännettiin niin alas kuin ne luonnollisesti kääntyivät. Oli koristeltavaa pinta-alaa mahdollisimman paljon.
Ihan kuin omassa nuoruudessa. Vanhemmat eivät vaan oikein pitäneet saappaiden pilaamisesta.
Hei. Onko täällä ketään vierailijaa,jolla on mustat Otso kumisaappaat pitkä arktiset?? Mulla on koko 38 ja ei oikein kestä.
Äitini ihmetteli mitä helkkaria oikein hommaan. Pilaan hyvät kumpparit. No, se oli muotijuttu. Nyt en sellaista tekis. Nuorena oli noita aivopieruja.
Vierailija kirjoitti:
Äitini ihmetteli mitä helkkaria oikein hommaan. Pilaan hyvät kumpparit. No, se oli muotijuttu. Nyt en sellaista tekis. Nuorena oli noita aivopieruja.
Kotimaassa tehty kontiosaapas kyllä kesti tuon varren kääntämisen ihan hyvin. Maastokelpoisuus tuossa lähinnä kärsi mutta ainahan pystyi varren kääntämään takaisin suoraksi.
Taisi siellä käännetyssä varressa itsellä muiden töhryjen seassa lukea popedakin.
No muistan ja siitä käänteiden kohdalta se varsi murtui niin että meni poikki.
Vierailija kirjoitti:
No muistan ja siitä käänteiden kohdalta se varsi murtui niin että meni poikki.
Aika kauan sai varmasti käännettyinä pitää ennen kuin noin kävi.
Pikkuveli peri minulta muistaakseni kahdet kääntövarsikontiot ja käsittääkseni nuo pitivät vielä hyvin veden ulkopuolella varret suorina.
Hei itse olen kääntänyt noin puoleen väliin.