Muistatteko käännetyt kumisaappaiden varret?
Muistatteko vielä käännetyt kontiosaappaan varret 80-luvulta? Tuli mieleen kun äsken kaupassa käydessä sellaiset vielä näin. Itselläkin oli käännetyt varret täynnä bändien nimiä ja kavereiden nimmareita.
Kommentit (486)
Muistan hyvin. Kavereilla oli myös. Mulla oli valkoiset kumikengöt. Olivat muotia silloin. Ja mulle sattui hyvä tuuri kun olin juuri sinä syksynä vailla kumisaappaita. Muuten en olisi saanut uusia vain muodin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Muistan hyvin. Kavereilla oli myös. Mulla oli valkoiset kumikengöt. Olivat muotia silloin. Ja mulle sattui hyvä tuuri kun olin juuri sinä syksynä vailla kumisaappaita. Muuten en olisi saanut uusia vain muodin mukaan.
Meilläpäin oli kaikilla mustat kontiot varret käännettyinä. Itse käänsin kun kouluun menin ja kotiin tullessa varret taas suoriksi.
Varmaan noissa muoti jutuissa oli eroa eri paikkakunnilla. Ensin 70-luvulla kaikilla piti olla Hai-saappaat, jotka lyhyine varsineen olivatkin oikein hyvät koulu ja kaupunkijalkineet. Sitten 70-80 lukujen taitteessa tosi monilla oli Roki-saappaat. Ja joillakin myös kontioita. Roki oli myynnissä vain ehkä 2-3 vuotta. Tyylikäs ja vielä Kontiotakin parempi saapas. Vasta 80-luvulla alkoi Kontioita näkyä enemmän meidän kulmilla.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan noissa muoti jutuissa oli eroa eri paikkakunnilla. Ensin 70-luvulla kaikilla piti olla Hai-saappaat, jotka lyhyine varsineen olivatkin oikein hyvät koulu ja kaupunkijalkineet. Sitten 70-80 lukujen taitteessa tosi monilla oli Roki-saappaat. Ja joillakin myös kontioita. Roki oli myynnissä vain ehkä 2-3 vuotta. Tyylikäs ja vielä Kontiotakin parempi saapas. Vasta 80-luvulla alkoi Kontioita näkyä enemmän meidän kulmilla.
Rokit olivat vihreitä tai sinisiä? Jonkin verran noita näkyi, enemmän näkyi mustia kontioita. Etenkin kun käännetyt varret tulivat ”muoti-ilmiöksi”.
Onko kellään vierailijalla punaiset Kontio kumisaappaat ja jossa varret alhaalla?
Mullakin oli mustista kontioista varret joskus käännettyinä. Aika monella kaverilla myös.