Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko käännetyt kumisaappaiden varret?

Entinen nuori
18.10.2019 |

Muistatteko vielä käännetyt kontiosaappaan varret 80-luvulta? Tuli mieleen kun äsken kaupassa käydessä sellaiset vielä näin. Itselläkin oli käännetyt varret täynnä bändien nimiä ja kavereiden nimmareita.

Kommentit (469)

Vierailija
441/469 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli minullakin nokian mustat montsarit. Kouluun mennessä käänsin (kun kareritkin käänsivät), kotona pidin yleensä varret pitkinä.

Vierailija
442/469 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukaupungissa ennenmuinoin (noin 40 vuotta sitten) tuohan oli suurta muotia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/469 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vieläkin tallella 1990 ostetut kontiot varret käännettyinä mökillä. Käänsin nuo heti uusina eikä niitä kai koskaan ole sen jälkeen suoristettu. 

Vierailija
444/469 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei. Onko jollain kokemusta future sport kumisaappaista? 

On kokemusta. Mulla kestäneet hyvin. Hienot saappaat ja käännän niistäkin aina joskus varret alas. 

Vierailija
445/469 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innanen lauloi kumiteräsaappaista, mutta se olikin eri asia.

Vierailija
446/469 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin näin keski-ikäisenä muistan. Teini-iässä varret piti olla alaspäin käännettyinä kun kontiosaappaita julkisesti käytti.

Vierailija
447/469 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Onko kellään punaiset kumisaappaat kontio jossa varret alhaalla? 

Vierailija
448/469 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kokemusta. Mulla kestäneet hyvin. Hienot saappaat ja käännän niistäkin aina joskus varret alas. 

Hei. Kestääkö Future kumisaappaat hyvin,jos varret alhaalla pitää? Onko kokemuksia?

Vierailija
449/469 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei. Kestääkö Future kumisaappaat hyvin,jos varret alhaalla pitää? Onko kokemuksia?

On kestäneet . Käytän niitä kyllä vain silloin tällöin varret alhaalla, koska niissä on aika matalat varret suorinakin.

Vierailija
450/469 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on punaiset Kontiot, mutta pidän aina varret suorina. Punaisen värin pitää näkyä.

Vierailija
451/469 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me leikattiin ne suoraan nilkkureiksi.

- Rovaniemi, kasari

Eikö silloin ollut nilkkapituisia kumppareita? Vai pitikö tuknauksen kohde olla joku tietty malli?

Ei ollut, ainakaan yleisesti kaupoissa. Lyhytvartiset (puolipohkeeseen) Nokian Piha-saappaat oli, mutta niitä käytti vain mummot.

Vierailija
452/469 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat vaaleavuoriset Kontiot eivät rikkoudu niin helposti kuin moni luuli ja luulee. Näistä uudemmista en ole oikein

varma.

Vierailija
453/469 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhat vaaleavuoriset Kontiot eivät rikkoudu niin helposti kuin moni luuli ja luulee. Näistä uudemmista en ole oikein

varma.

Totta. Minullakin on tuollaiset kotimaiset kontiot ja reikä tuli (paikattu kumiliimalla - saas nähdä kauanko kestää) saappaan alaosaan isovarpaan tienoille vaikka varretkin ovat olleet välillä käännettyinä pitemmän aikaa. 

Vierailija
454/469 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on hauska lukea! En ole tiennyt tällaisesta muodista mitään, 70-luvun lopussa olen syntynyt. En tiedä, onko tätä jo kysytty, mutta milloin ja missä säässä noita Kontioita pidettiin, jos se oli niin yleistä? Lompsittiinko niillä muulloinkin kuin sadesäällä?:)

Vierailija
455/469 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä on hauska lukea! En ole tiennyt tällaisesta muodista mitään, 70-luvun lopussa olen syntynyt. En tiedä, onko tätä jo kysytty, mutta milloin ja missä säässä noita Kontioita pidettiin, jos se oli niin yleistä? Lompsittiinko niillä muulloinkin kuin sadesäällä?:)

Kyllä kääntövarsikontiot koivissa 80-luvulla ihan kylilläkin kuljettiin. Eikä se välttämättä sadetta vaatinut. Tosin tuohon aikaan pärjäsikin lenkkareilla (adidas) ja kontioilla jo pitkälle. Ei ollut niin monia kenkiä ihmisillä (yleensä) kuin tänä päivänä.

Vierailija
456/469 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytössä 5 vuotta vanhat Future sport kumisaappaat...ja pitänyt varret alhaalla...no on jo huonossa kunnossa 

Vierailija
457/469 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on käytössä 5 vuotta vanhat Future sport kumisaappaat...ja pitänyt varret alhaalla...no on jo huonossa kunnossa 

Aika hyvin kestäneet.

Vierailija
458/469 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis muistan, että kesäisin pidettiin aina. Haalistuneet lewikset, pillifarkut, oikeaa jäykkää kangasta, eikä mitää stretsiä! Niin tiukat, että pesun jälkeen piti selällään vetää vetska kii. Isin ruutupaita kruunasi tyylin.

Voi niitä aikoja, olin 15v elovenatyttö, ruskettunut pellavapää.

Vierailija
459/469 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kääntövarsikontiot olivat 80-luvun alkupuolella alakoulussa ihan yleiset jalkineet, ei välttämättä tarvinnut edes sataa. Yläkoulussa jo harvinaisemmat ainakin meilläpäin.

Vierailija
460/469 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Itselläni on mustat kumisaappaat kontio,ja olen kääntänyt varret alas..vähän noin 5 cm... Onko muita ketkä on kääntänyt vain vähän varret alas? Tyttö 1990.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi