Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko käännetyt kumisaappaiden varret?

Entinen nuori
18.10.2019 |

Muistatteko vielä käännetyt kontiosaappaan varret 80-luvulta? Tuli mieleen kun äsken kaupassa käydessä sellaiset vielä näin. Itselläkin oli käännetyt varret täynnä bändien nimiä ja kavereiden nimmareita.

Kommentit (434)

Vierailija
381/434 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei. Mulla on siniset future sport kumisaappaat ja varret alhaalla 😀...onko muita ketkä on kääntynyt lyhyt vartiset kumisaappaat?

Minä käytän usein sinisiä lyhytvartisia Viking Seilas saappaitani varret alas käännettyinä. Onko nuo sinulla koko ajan varret alas taitettuina noissa Future-saappaissa?

Vierailija
382/434 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei. Mulla on siniset future sport kumisaappaat ja varret alhaalla 😀...onko muita ketkä on kääntynyt lyhyt vartiset kumisaappaat?

Hyvä idea! Nuo Future sport-saappaat näyttävät varmaan hienoilta käännettyine varsineen. Kyllä muitakin saappaita voi käyttää varret käännettyinä kuin Kontioita .Miten kauan sinulla on nuo Future sport saappaat olleet ja miten ovat kestäneet. Onko laadukkaan oloiset. Eli voitko suositella muillekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/434 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo Future sportit on varmaan aika monikäyttöiset. Varret alhaalla nilkkureina. Ja varret suorina, kun on märkää, tai loskaa jne. Onko nuo sun ainoat saappaat ? Ajattelin vaan, että yhdet hyvät ja monikäyttöiset saappaat yleensä riittää.

Vierailija
384/434 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin tänään ostamassa myös tuollaiset siniset Future tt sport saappaat. Olivat vielä tarjouksessakin. Käveltiin vaimon kanssa heti pitkä metsälenkki ehkä 7km. Hienot saappaat💙ja pitävät pohjat Vaimolla on Nokian Hait. Ja voin kyllä sanoa, että nuo mun Future tt sportit on vähintään yhtä hyvät. Voin siis suositella🙂. Ja Vaikka metsässä varret tarvittiinkin suorina, piti tietysti kokeilla miltä ne näyttävät varret taitettuina. Mielestäni  niinkin aika hauskat. 

Vierailija
385/434 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Future tt sport on varmaan yksi yleisimmistä saapasmalleista nykyään. Edulliset hyvät ja kestävätkin kai.

Vierailija
386/434 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Future tt sport on varmaan yksi yleisimmistä saapasmalleista nykyään. Edulliset hyvät ja kestävätkin kai.

Nuo pinkit ovat kivan väriset, mutta valitettavasti ei näytä olevan tarpeeksi isoja kokoja.

Vierailija
387/434 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo pinkit ovat kivan väriset, mutta valitettavasti ei näytä olevan tarpeeksi isoja kokoja.

Joo näyttävät tosi hienoilta minunkin mielestäni.

Vierailija
388/434 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ne tavallista käyttöä kestää siinä missä muutkin saappaat, varsinkin jos niistä huolehtii hyvin. Ja jos varret kääntää, ne kannattaa käytön jälkeen kääntää suoriksi. Eikä säilytä auringonpaisteessa. 

Vierailija
389/434 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen myös että Future sport saapas on myyntitilastojen kärjessä. Mutta mielestäni keskustelu Future-sportista ei oikein kuulu tänne kääntövarsisaapas foorumille. Minulla on nuo Futuret, ja kirjoitin niistä vauva.fi keskusteluun, jonka otsikko on "Hyvät kumisaappaat". Olisi kiva saada sinne muidenkin kokemuksia asiasta. 

Vierailija
390/434 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä otsikossa on kyse 80- alussa muodissa olleesta tyylistä, jolloin kaikilla oli kääntövarsi kontiot, täynnä kaiikia textejä. Pääasiassa lempinimiä ja bändien nimiä. Ei täsdä ole kyse mistään mummojen ja pappojen metsäsaappaista.

Vierailija
391/434 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä otsikossa on kyse 80- alussa muodissa olleesta tyylistä, jolloin kaikilla oli kääntövarsi kontiot, täynnä kaiikia textejä. Pääasiassa lempinimiä ja bändien nimiä. Ei täsdä ole kyse mistään mummojen ja pappojen metsäsaappaista.

Totta kääntövarsikontioistahan täällä pitäisi kirjoittaa. Alkaa vaan olla niin, että 70-80 luvulla kääntövarsisaappaita käyttäneet nuoret on niitä mammoja ja pappoja itsekin, ainakin +50🙂

Vierailija
392/434 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä käännettyjä kontiosaappaita käytettiin vielä 90-luvullakin. Nuo varsien koristelut taisivat jäädä sinne 80-luvulle.

Vierailija
393/434 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kääntövarsikontioistahan täällä pitäisi kirjoittaa. Alkaa vaan olla niin, että 70-80 luvulla kääntövarsisaappaita käyttäneet nuoret on niitä mammoja ja pappoja itsekin, ainakin +50🙂

Juu, täälläkin on yksi viisvitonen "papparainen" jolla on mökillä yhä kääntävartiset kontiot. Ovat käytetyimmät jalkineet mökkirannalla. Ei pääse punkit eivätkä käärmeet yllättämään.

Vierailija
394/434 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaiset kontiot 90-luvun lopulta ovat uskomattoman vahvaa tekoa. Suoristin varret (olivat käännettyinä ainakin 5 vuotta) ja silti testatusti pysyy vesi vielä ulkopuolella. 

Vierailija
395/434 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

saapikas kirjoitti:

niitä on käännetty kautta aikain,jo 1970-luvullakin ja ennen sitäkin

sen keksi persjalkainen nainen jonka pohkeet eivät mahtuneet nokian saappaisiin, ja siksi hai-saappaat tuli kans muotiin, matala varsi!

yksinkertaista!

Vierailija
396/434 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko miten Sunnuntai-vehnäjauhomainoksissa sen pussin reunat oli aina käännetty???

Vierailija
397/434 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumisaappaat ovat yksi turhimmista jalkineista. 

Vierailija
398/434 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumisaappaat ovat yksi turhimmista jalkineista. 

Ja rumimmista. 

Vierailija
399/434 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko miten Sunnuntai-vehnäjauhomainoksissa sen pussin reunat oli aina käännetty???

Mulla on myllyn parasta ja käännän pussin suun, en o nähnyt mainosta kun en kato telkkaria

Vierailija
400/434 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai-saappaat. Olin 70-luvulla hippi ja maalasin niihin saappaisiin kukkia. 🌸

- n69v -

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme