Muistatteko käännetyt kumisaappaiden varret?
Muistatteko vielä käännetyt kontiosaappaan varret 80-luvulta? Tuli mieleen kun äsken kaupassa käydessä sellaiset vielä näin. Itselläkin oli käännetyt varret täynnä bändien nimiä ja kavereiden nimmareita.
Kommentit (434)
Mulla on vieläkin kontioiden varret taitettu.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu.
Monellako on varret murtunut? Mulla on...olen pitänyt varret alhaalla 😀 15 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu.
Monellako on varret murtunut? Mulla on...olen pitänyt varret alhaalla 😀 15 vuotta
Kun ei pidä koko aikaa varsia käännettyinä niin ainakin Suomessa tehty kontio kestää käännön murtumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu.
Ainakaan silloin ennen 35 vuotta sitten ei murehdittu varsien murtumisesta kun oli muotia kontioita käännettyinä käyttää. Ja kyllä nokian saappaat vielä silloin olivat lujaa tekoa.
Mulla on ollut kääntövarsikontiot reilut 40 vuotta, ei tosin samat eli kun saappaat ovat hajonneet, ts. eivät enää pidä vettä olen hankkinut "uudet". Joskus mustia sopivankokoisia löytyi kirppareilta mutta nykyään nettikirppareilta jos jaksaa vähän aikaa seurata. Vaaleavuorisiakin on vielä tarjolla mutta vähiinhän ne käyvät, mulla on parit varastossa joten homma siltä osin ok. Itse oon sitä mieltä että jos varret kääntää niin sitten ne on käännetty, aivan sama jos ne murtuvat tai vuorikangas kuluu taitoksen kohdalta puhki, niinhän sen kuuluukin tehdä. Joskus tuli vielä tuunattua taitoksen "kulmia" hiekkapaperilla niin, että saappaista tuli käytetymmän näköiset eli näihin kulmiin tuli ihan pienet reiät. Kyllähän ne kuluvat rei'ille ajan kanssa mutta aina ei vain jaksanut odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut kääntövarsikontiot reilut 40 vuotta, ei tosin samat eli kun saappaat ovat hajonneet, ts. eivät enää pidä vettä olen hankkinut "uudet". Joskus mustia sopivankokoisia löytyi kirppareilta mutta nykyään nettikirppareilta jos jaksaa vähän aikaa seurata. Vaaleavuorisiakin on vielä tarjolla mutta vähiinhän ne käyvät, mulla on parit varastossa joten homma siltä osin ok. Itse oon sitä mieltä että jos varret kääntää niin sitten ne on käännetty, aivan sama jos ne murtuvat tai vuorikangas kuluu taitoksen kohdalta puhki, niinhän sen kuuluukin tehdä. Joskus tuli vielä tuunattua taitoksen "kulmia" hiekkapaperilla niin, että saappaista tuli käytetymmän näköiset eli näihin kulmiin tuli ihan pienet reiät. Kyllähän ne kuluvat rei'ille ajan kanssa mutta aina ei vain jaksanut odottaa.
Heh, en sentään itse rikkonut vartavasten varsia mutta parit/kolmet kontiot tenavana/teininä varret kääntämällä pilasin (saappaiden maksajien mielestä).
Mulla on yhä vanhat Suomessa tehdyt kontiot varret käännettyinä. Meinasin taannoin ostaa jo uudet mutta kun vanhatkin yhä toimivat kun ei syvemmällä kahlaile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei. Vierailija kysyy,jos olette kontio saappaista kääntänyt varret alas,niin oletteko ihan tappiin asti käännetty vai noin puoliväliin? Kiitos etukäteen
Kyllä ne aikalailla alas asti piti kääntää. Näyttivät hienommalta kuin vain vähän taitetut.
Alas asti, siis sen verran kun luonnollisesti menee. Jotenkin rouheamman näköiset kuin vain vähän käännettyinä.
Näissä käännetyissä varsissa on se hyvä puoli että välillä niitä voi pitää yläasennossa ts. käännettynä vain jotain 5 cm ja välillä käännettynä alas asti, ei kuitenkaan niin alas että se käännetty osa ottaa kiinni saappaaseen, se on mun mielestä vähän oudon näköistä.
Joskus aikoinaan kauan sitten otettiin "meillä päin" kiristysremmit pois ja laitettiin ne saappaan nilkan ympäri - tätä tehtiin sekä suoravartisten kontioitten kanssa mutta etenkin kääntövartisten kontioitten kanssa, muoti sekin...
Kuinka moni on katsonut Nelosen Farmi realityä? Siellähän on aika monella ollut jaloissaan käännetyt kontiot, niissä on tosin nämä uudet kuviolliset vuorikankaat, mutta kääntövarret kuitenkin. Aiemmin osallistujilla oli enemmän saappaat jalassa ja enemmän kääntövarsia mutta nyt näyttää olevan vähemmän
Vierailija kirjoitti:
Näissä käännetyissä varsissa on se hyvä puoli että välillä niitä voi pitää yläasennossa ts. käännettynä vain jotain 5 cm ja välillä käännettynä alas asti, ei kuitenkaan niin alas että se käännetty osa ottaa kiinni saappaaseen, se on mun mielestä vähän oudon näköistä.
Joskus aikoinaan kauan sitten otettiin "meillä päin" kiristysremmit pois ja laitettiin ne saappaan nilkan ympäri - tätä tehtiin sekä suoravartisten kontioitten kanssa mutta etenkin kääntövartisten kontioitten kanssa, muoti sekin...
Tuota remmijuttua en muista mutta varret kyllä kontioista käännettiin. Osa koristeli sitten käännetyn vuorikankaan tusseilla itse.
Vierailija kirjoitti:
Tuota remmijuttua en muista mutta varret kyllä oli käännettyinä 40 vuotta sitten. Kirjoitin tussilla varteen RELAX. Frankie goes to hollywood oli silloin kova juttu.
Mulla taisi lukea käännetyssä varressa scorpions.
Hei. Kuinka moni teistä on kääntynyt varret alas jos on punaiset tai keltaiset kumisaappaat kontio?
Vierailija kirjoitti:
Hei. Kuinka moni teistä on kääntynyt varret alas jos on punaiset tai keltaiset kumisaappaat kontio?
Punaiset kontiot löytyy. En käännä varsia, koska mielestäni ovat paljon hienommat varret suorana.
Vierailija kirjoitti:
Mustat käännettyinä, värilliset hienommat varret suorina.
Joo, lukion vaellusleirikoulussa joskus 1992 suosittu juttu.
Hei. Mulla on siniset future sport kumisaappaat ja varret alhaalla 😀...onko muita ketkä on kääntynyt lyhyt vartiset kumisaappaat?
Kyllä ne aikalailla alas asti piti kääntää. Näyttivät hienommalta kuin vain vähän taitetut.