Muistatteko käännetyt kumisaappaiden varret?
Muistatteko vielä käännetyt kontiosaappaan varret 80-luvulta? Tuli mieleen kun äsken kaupassa käydessä sellaiset vielä näin. Itselläkin oli käännetyt varret täynnä bändien nimiä ja kavereiden nimmareita.
Kommentit (434)
Vierailija kirjoitti:
Olisin 70-luvulla halunnut Hai-saappaat, mutta äitini piti niitä liian kalliina ja jouduin tyytymään halpaversioihin, joissa ei ollut sitä Hai-saappaiden korkeaa valkoista pohjaa.
Ärsytti myös, kun jouduin kulkemaan halvoissa James-farkuissa tai muissa ei-halutuissa farkuissa, vaikka useimmilla luokkatovereilla oli oikeat merkkifarkut. Voi nyyh. Elämä on.
Muistatko mitkä halpa versiot kumisaappaat sulla oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin 70-luvulla halunnut Hai-saappaat, mutta äitini piti niitä liian kalliina ja jouduin tyytymään halpaversioihin, joissa ei ollut sitä Hai-saappaiden korkeaa valkoista pohjaa.
Ärsytti myös, kun jouduin kulkemaan halvoissa James-farkuissa tai muissa ei-halutuissa farkuissa, vaikka useimmilla luokkatovereilla oli oikeat merkkifarkut. Voi nyyh. Elämä on.Muistatko mitkä halpa versiot kumisaappaat sulla oli?
Luultavasti olivat jostain supersäästöhalpahallista ostetut mahdollisesti merkittömät saappaat. Ainakaan kotimaiset ne eivät olleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei. Kysyn vaan kuinka moni vierailija kääntää Kontion varret alas? Kiitos etukäteen
Minä en käännä, miksi kääntäisin? Minulla on eri tilanteita varten kolmet kumpparit. Kontiot laitan jalkaan kun tarvitsen pitkävartisia. Jos tarvitsen lyhyempivartisia, laitan Hait, ja jos tarvitsen nilkkurimittaisia esim kaupungille, laitan Hai Lowt.
Ei kaikilla ole kolmea paria saappaita. Yksillä saappailla on pakko pärjätä. Ja hyvin olen pärjännytkin. Mulla on nuo Seilas saappaat, joista on tosi helppo varret kääntämällä tehdä kätevät nilkkurit. Varret suorina taas kunnolliset saappaat. Ja kun on vaan yhdet saappaat , niiden pitää olla kestävät ja luotettavat. Luulen että kyllä Vikingit nokialaisille pärjää.
Miten teillä kenellä on Viiking seilas saappaat jos olette varret pitänyt alhaalla,niin ei murru taitto kohdassa?
Jos noilla Viking Seilas saappailla meinaa haastaa Nokian Kontio tai Hai-saappaat "kestotestiin". Kannattaa Vikingejä säilyttää ja hoitaa tosi huolellisesti , ja käyttää varovasti. Ja jos niitä käyttää varret taitettuina, mikä on ihan ok. Kannattaa varret säilytyksessä aina pitää suorina. Sitten voi hyvin olla, että kestävät yhtä pitkään, tai jopa pidempään. Enkä tarkoita varovaisella käytöllä, etteivät kestäisi välillä raskasta ja kovaakin käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys Naisille: Nokia kontio saappaat olis hakusessa punaiset,aina ollu mustat....nyt tekis mieli punaiset kontiot,niin kehtaako keskiaikainen mies ostaa...ettei saa katseita ja ajatellaan onko toi?
Totta kai kehtaa! Mustat kumisaappaat ovat perustylsät. Punainen on hieno ja piristävä väri miehenkin jalkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan mikä muu muoti-ilmiö liittyi tuohon saappaan varsien kääntämiseen ainakin 70-luvulla?
Kampa takataskussa? Toisaalta osa koristeli nuo käännetyt varret bändien nimillä, logoilla, kavereiden nimmareilla jne.
Housujen lahket työnnettiin takaosasta saappaiden sisälle ja jätettiin etuosasta roikkumaan saappaiden ulkopuolelle. Tää oli sellaisten tosi kovien poikien ja tyttöjen juttu. Kuka on nähnyt?
Noin tehtiin Hai-saappaiden kanssa, ei kontioiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan mikä muu muoti-ilmiö liittyi tuohon saappaan varsien kääntämiseen ainakin 70-luvulla?
Kampa takataskussa? Toisaalta osa koristeli nuo käännetyt varret bändien nimillä, logoilla, kavereiden nimmareilla jne.
Housujen lahket työnnettiin takaosasta saappaiden sisälle ja jätettiin etuosasta roikkumaan saappaiden ulkopuolelle. Tää oli sellaisten tosi kovien poikien ja tyttöjen juttu. Kuka on nähnyt?
Noin tehtiin Hai-saappaiden kanssa, ei kontioiden.
Näin oli, tosin taisivat jotkut laitella lahkeet noin kääntövarsikontioihinkin.
Mun nokialaisten varret on käännettynä edelleen.
Tuo varsien kääntäminen ei kai ole nykyään mitenkään muodissa. Enkä joskus 80-luvullakaan taittanut omien Kontioiden varsia. Mielestäni ne olivat hyvät suorina. En ymmärtänyt koko muotia. Nyt minulla on nuo Seilas saappaat. Niiden varret tulee joskus aina käännettyä, kun se onnistuu muutamassa sekunnissa. Omistan siis vain yhdet saappaat. Nuo Vikingit vastaavat taitettuina täysin vaikka Hai-low nilkkureita. Ja onpahan sitten vaikka mökkireissulla pidempivartiset saappaat mukana, kääntää vaan varret suoriksi.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Mukavammat käyttää käännettyinä vaikka tietysti maastokelpoisuus vähän kärsiikin kääntämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Mukavammat käyttää käännettyinä vaikka tietysti maastokelpoisuus vähän kärsiikin kääntämisestä.
Miten niin kärsii? Maastossa voi varret kääntää suoriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän vaivalloista käännellä, olkoot koko ajan käännettyinä. Ovat vielä kotimaista tuotantoa vaalealla puuvillavuorikankaalla.
Vierailija kirjoitti:
Tuo varsien kääntäminen ei kai ole nykyään mitenkään muodissa. Enkä joskus 80-luvullakaan taittanut omien Kontioiden varsia. Mielestäni ne olivat hyvät suorina. En ymmärtänyt koko muotia. Nyt minulla on nuo Seilas saappaat. Niiden varret tulee joskus aina käännettyä, kun se onnistuu muutamassa sekunnissa. Omistan siis vain yhdet saappaat. Nuo Vikingit vastaavat taitettuina täysin vaikka Hai-low nilkkureita. Ja onpahan sitten vaikka mökkireissulla pidempivartiset saappaat mukana, kääntää vaan varret suoriksi.
80-luvullahan noita käännettyjä kontioita tosiaan näki aika paljon. Itsellä on kahdet kontiot, vanhemmat edelleen yleensä aina käännettyinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän vaivalloista käännellä, olkoot koko ajan käännettyinä. Ovat vielä kotimaista tuotantoa vaalealla puuvillavuorikankaalla.
Joo ymmärrän hyvin. Kontioissa on kyllä taitettuinakin tarpeeksi korkeat varret. Itselläni on nuo Seilas saappaat, joiden lyhyitä varsia kyllä tarvitsee usein ihan täyskorkeina, vaikka metsässä. Taitettuina ovat todella matalat. Ne kyllä todella helposti käännettävissä tilanteen mukaan.
Onko mielestänne Kontiot ainoat saappaat, joita kuuluu käyttää varret taitettuina. Vai voiko nostalgisia juttuja tavoitella kääntämällä vaikka juuri nuo Seilas saappaiden varret. Mitä mieltä olette?
Vierailija kirjoitti:
Onko mielestänne Kontiot ainoat saappaat, joita kuuluu käyttää varret taitettuina. Vai voiko nostalgisia juttuja tavoitella kääntämällä vaikka juuri nuo Seilas saappaiden varret. Mitä mieltä olette?
Kyllähän saappaassa pitää vartta olla jos meinaa varret kääntää. Siinä mielessä kontio on oikein sopiva kääntövarsisaappaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kontio on varmaan Suomessa monille 80-90 luvun eläneille se ainoa oikea saapas, josta voi varret kääntää. En kyllä itse pistä pahakseni, jos joku käyttää noita Vikingejä varret käännettyinä, Päin vastoin. Varsinkin kun ne olivat aikanaan Norjassa muotia, juuri varret alas taitettuina. Lisäksi sopivat kääntövarsisaappaiksi erittäin hyvin leveän vartensa, ja yksivärisen vuorikankaansa vuoksi.
Joskus 80-luvun puolivälin tienoilla Nokialla oli tarjolla oikein kääntövartisiksi tarkoitetut saappaat (kamut muistaakseni nimeltään). Väriltään siniset ja vuorikangas taisi myös olla sininen. Eivät vaan saaneet kovinkaan suurta suosiota.
Ärsytti myös, kun jouduin kulkemaan halvoissa James-farkuissa tai muissa ei-halutuissa farkuissa, vaikka useimmilla luokkatovereilla oli oikeat merkkifarkut. Voi nyyh. Elämä on.