Muistatteko käännetyt kumisaappaiden varret?
Muistatteko vielä käännetyt kontiosaappaan varret 80-luvulta? Tuli mieleen kun äsken kaupassa käydessä sellaiset vielä näin. Itselläkin oli käännetyt varret täynnä bändien nimiä ja kavereiden nimmareita.
Kommentit (434)
Vierailija kirjoitti:
Hei. Kyselen miten käännätte kontio saappaan varret?? Itse olen kääntänyt noin puoleen väliin....onko vierailijaa joka on kääntynyt varret ihan alas? Nainen 33v
Maksi on puoleen väliin, jolloin puoli vartta on oikeinpäin ja puolivartta on väärinpäin, understandia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hait tuli Kontioiden jälkeen.
Kontio tuli saappaan nimeksi mielestäni vasta myöhemmin. Ennen Hai-saappaita Kontion näköisten saappaiden nimi taisi olla Tukki tai Janne. Tietysti jos joku tietää paremmin, voi korjata.
Näin se oli, minulla oli Jannet. Janne oli nuorisolle suunnattu tukin keveämpi versio. Tukkia myi joku kauppaketju nimellä Otso.
Sinä vierailija olet kääntänyt puoleen väliin kontio saappaista varret? Nainen 33v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa ajatella että Norjassa ja Suomessa on ollut sama muoti-ilmiö samaan aikaan 70-90-luvuilla. Toteutettu vaan erilaisilla saappailla. Norjalainen nuoriso on vaan joutunut tyytymään paljon vaatimattomampiin saappaisiin (Kadett ja Seilas), kuin Suomen nuoriso.
Voi olla että 80-luvun Kontiot oli kestävämmät, kuin sen aikaiset Vikingit, en tiedä. Mutta uskaltaisin kyllä huoletta haastaa, uusilla Viking Seilas saappailla tämän päivän Kontiot kestotestiin ja vertailuun.
Ja minä uskallan haastaa Kaira saappaalla kaikki muut saapasmerkit. Kaira on armeijan ja kalastajien käyttämä malli. Se sopii suksen retkisiteeseen ja siinä on irroitettava huopavuori, jonka saa nopeasti kuivaksi nuotion loimussa.
Hei. Onko jollain kokemusta future sport kumisaappaista?
Viking tehdään Kiinassa, Kontio tehdään Serbiassa
Hei. Kysyn vaan kuinka moni vierailija kääntää Kontion varret alas? Kiitos etukäteen
Vierailija kirjoitti:
Hei. Kysyn vaan kuinka moni vierailija kääntää Kontion varret alas? Kiitos etukäteen
Mulla on mökillä edelleen vanhat kontiot varret käännettyinä. Taitavat jo vuotaakin taitoksista jos suoristaisi varret.
Sinä jolla on mökillä vanhat kontiot,niin ootko kääntänyt varret ihan alas?....
Vierailija kirjoitti:
Hei. Onko jollain kokemusta future sport kumisaappaista?
On kokemusta, ei kauaa kestäneet. Niillä saa jännitystä elämään. Ei tiedä millä askeleella hajoavat ja mistä kohtaa. Minulla tipahti korko aika uudesta saappaista. Toinen saapas repesi aika uutena kyljestä. Vähän samaa laatua. Kuin joku Wildstep. Vaikka Nokiat ja Vikingit valmistetaan halvalla ties missä ,kestävät ne kuitenkin ihan eri tavalla. Minun Hai-saappaat kestäneet nyt jo viisi vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Sinä jolla on mökillä vanhat kontiot,niin ootko kääntänyt varret ihan alas?....
Kyllä ne aikalailla ihan alas asti on muinoin tullut käännettyä. Kätevimmät käyttää ja helpot laittaa terassilla koipiin. Kuvaa ei vissiin tänne voi laittaa.
Joo,mulla on myös ollu future sport kumisaappaat,niin eivät kestä mitään,jos vertaa Nokia hai saappaat.
Nokinjalkineiden sivuilla kerrotaan, että heidän saappaat kestävät keskimäärin 2-kertaa pidempään, kuin muiden eurooppalaisten valmistajien. Vannoutuneena Viking Seilas saappaiden fanina ja omistajana saan tuollaisista mainoksista makeat naurut. Tuon mukaan näiden olisi kuulunut hajota aikoja sitten.
Minulla on perinteiset mustat kontiosaappaat jotka ostin joskus vuosituhannen vaihteessa. Jos eivät nyt enää kiillä kuin silloin uusina mutta muuten ovat kyllä hyvässa kunnossa edelleen. Joskus olen jollakin mukamas kuminhoitoaineella nuo käsitellyt.
Onko jollain kokemusta Viiking musta kunto saappaista? Pidättekö varret alhaalla?
Vierailija kirjoitti:
Nokinjalkineiden sivuilla kerrotaan, että heidän saappaat kestävät keskimäärin 2-kertaa pidempään, kuin muiden eurooppalaisten valmistajien. Vannoutuneena Viking Seilas saappaiden fanina ja omistajana saan tuollaisista mainoksista makeat naurut. Tuon mukaan näiden olisi kuulunut hajota aikoja sitten.
Toi kaksi kertaa kestävämpi juttu on täyttä soopaa. Mihin tutkimukseen tuo arvio muka perustuu. Kyllä Seilas sen kestää, mitä Kontio tai Hai. Ainakin minulla hyviä kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Minä en käännä, miksi kääntäisin? Minulla on eri tilanteita varten kolmet kumpparit. Kontiot laitan jalkaan kun tarvitsen pitkävartisia. Jos tarvitsen lyhyempivartisia, laitan Hait, ja jos tarvitsen nilkkurimittaisia esim kaupungille, laitan Hai Lowt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en käännä, miksi kääntäisin? Minulla on eri tilanteita varten kolmet kumpparit. Kontiot laitan jalkaan kun tarvitsen pitkävartisia. Jos tarvitsen lyhyempivartisia, laitan Hait, ja jos tarvitsen nilkkurimittaisia esim kaupungille, laitan Hai Lowt.
Sama täällä...en käännä kontio varsia alas... ylhäällä pidän.
Hei. Kyselen miten käännätte kontio saappaan varret?? Itse olen kääntänyt noin puoleen väliin....onko vierailijaa joka on kääntynyt varret ihan alas? Nainen 33v