Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan ominut kulttuuria?

Vierailija
18.10.2019 |

Mä pukeuduin Japanissa käydessäni kimonoon. En siis koko ajan vaan teeseremonian yhteydessä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

VMP

Vierailija
2/11 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan joo, penkkareissa pukeuduin intiaaniksi. Mutta silloin muinoin ei vielä tiedetty mitään tällaisesta, että joka asiasta vedetään herne nokkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan, paitsi saunoessani, koska olen suomalainen mutta en sellainen kuin Turkan Seitsemässä veljeksessä.

Vierailija
4/11 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitän usein suomalaista, vaikka tiedän sukuni tulleen tänne Ruotsista 1600-luvulla.

Vierailija
5/11 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarhassa 80-luvulla puimme intiaanipäähineet ja lauloimme/leikimme sitä Intiaanilaulua (kopsis kapsis). 

Vierailija
6/11 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ajattelee länsimaisen rajoittuneesti. Japanilaiset eivät pidä kimonon päällä pitämistä kulttuurisena omimisena. Joten olet naurettava. Jos heillä olisi ollut sitä jotain vastaan, luuletko, että kukaan olisi antanut sinulle kimonoa lainaksi teeseremoniaa varten?

Ja mistä tiedän, etteivät japanilaiset ajattele tuolla tavalla? Muutaman YouTube-videon olen katsonut, jossa japanilaisia haastatellaan juuri tästä asiasta. He lähinnä ihmettelevät, että miksi siinä olisi joku ongelma.

Vierailija
7/11 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen etuoikeutettu nainen pienine ongelmineen?

Vierailija
8/11 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää olin verkkareissa kotona. Ominko mä persukulttuuria? En ikinä persua äänestäisi.

Vierailija
9/11 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan vähän saamelaisjuuria, äidin puolelta yksi isovanhempi syntyi saamelaiseen perheeseen. Itse en ikinä ollut lapsena kulttuurissa kiinni, mutta opiskelin lukioikäisenä inarinsaamea ja kirjoitin sen. Lasketaanko?

Vierailija
10/11 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikseivät tiedostavat tuomitse gay-kansaa saunojen kulttuurisesta omimisesta? Ovat kuitenkin suomalaisuuden pyhintä ydintä. Paikka jossa synnytään. Noissa piireissä sen sijaan irstailua varten.

Vierailija
11/11 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP ajattelee länsimaisen rajoittuneesti. Japanilaiset eivät pidä kimonon päällä pitämistä kulttuurisena omimisena. Joten olet naurettava. Jos heillä olisi ollut sitä jotain vastaan, luuletko, että kukaan olisi antanut sinulle kimonoa lainaksi teeseremoniaa varten?

Ja mistä tiedän, etteivät japanilaiset ajattele tuolla tavalla? Muutaman YouTube-videon olen katsonut, jossa japanilaisia haastatellaan juuri tästä asiasta. He lähinnä ihmettelevät, että miksi siinä olisi joku ongelma.

Siellä onkin korkea elintaso ja sivistys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme