Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan hirveä ahdistus. Vinkkejä miten selviän vauvan, taaperon ja nuoren koiran kanssa tästä päivästä?

Vierailija
18.10.2019 |

Puoliso on töissä tänään koko päivän. Kummatkaan isovanhemmat eivät pysty nyt auttamaan ja mulla ei ole oikein ystäviä jotka voisivat auttaa ihan vaikka tulemalla seuraksi. Kaipaisin nyt ihan vain käytännöllisiä vinkkejä miten selvitään tällä porukalla tästä päivästä? Taaperolla on ihan hirveästi energiaa ja koti on täyden kaaoksen vallassa.

Ja ennen kuin kukaan kysyy. Mulla on masennus. On lääkitys ja keskusteluapu, mut nyt on paha päivä.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmisruokaa? Meette käymään lasten kanssa ulkona? Telkkari taustalle sua hieman viihdyttämään? Ei siellä suunnalla mitään avointa päiväkotia ole, vai eikö koiraa voi jättää hetkeksikään?

Vierailija
2/35 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee yksi asia aina kerrallaan. Jos vauva huutaa, mutta hänellä ei ole akuuttia hätää, vaan taaperolla on, hyräilet vaikka, suljet korvasi vauvan itkulta, ja hoidat ensin taaperon, ja sitten taas vastaavasti keskityt vauvaan, kun taaperon akuutti tilanne on ohi. Telkeä koira tarvittaessa toiseen huoneeseen, ja leiki sen kanssa kun on aikaa.

Hyvin se sujuu! Ja jos asiat kasautuvat päällekkäin, hengitä syvään ja tee kiireellisin ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, komppaan ulos menemistä. Pitkä kävelylenkki; vauva kantoliinaan ja taapero vaunuihin, osan matkasta voi kävellä. Keksi taaperolle joku tehtävä, laskekaa vaikka yhdessä kuinka monta lintua näette.

Vierailija
4/35 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riittää, että lapset saa ruokaa ja puhdasta päälleen ja koira pääsee käymään pissalla. Siitä lähdet liikkeelle. Mene köllöttelemään lattialle ja anna taaperon kiivetä päälläsi ja vauvan ihmetellä vieressä. Älä tee kotitöitä turhaan nyt, huomenna on jo helpompaa! Jos taapero vain viihtyy niin anna katsoa piirrettyjä kun vauva nukkuu.

Vierailija
5/35 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilu voi olla hyvä idea. Taapero ja koira saa purkaa energiaa ja saatte kaikki raitista ilmaa. Älä stressaa liikaa ruuasta tai sotkusta jos tänään on paha päivä. Ymmärrän kyllä että sotku stressaa, mutta helpoin varmaan siivota joskus kun taapero nukkuu ja itse on pirteä.

Vierailija
6/35 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä paikkakunnalla asut? Onko esim facessa apu ryhmää?

Vierailija
7/35 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä kaaoksesta. Jos vauva viihtyy vaunuissa, menkää ulos ja anna taaperon juosta. Kun vauva nukkuu, keskity ensin täysin taaperoon ja tehkää jotain hauskaa. Sitten laita tv-ohjelma päälle ja juo itse rauhassa kahvia. Älä siivoa (paitsi jos koet sen itse välttämättömäksi mielenrauhasi takia). Kun molemmat ovat hereillä, köllikää vaikka lattialla yhdessä, tee esim. maja.

Vierailija
8/35 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä, jotka ottavat koiran kuvattuun tilanteeseen. 

Mutta ei voi mitään enää. Koiria vaatii saman kuin pikkulapsi ja vaatii koko ikänsä. Lapsi helpottaa jo kolmen vanhana paljon. Ei tarvitse kytätä sen joka askelta, käy itse veskissä, syö itse jne. 

Vierailija
9/35 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee fb jako ja kysy kuka ottaisi koiran.

Vierailija
10/35 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisti koti piristää enemmän kuin ympärillä oleva kaaos. Leikkikää taaperon kanssa vaikka piilotetaan pyykit leikkiä, jne...

Vierailija
11/35 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä, jotka ottavat koiran kuvattuun tilanteeseen. 

Mutta ei voi mitään enää. Koiria vaatii saman kuin pikkulapsi ja vaatii koko ikänsä. Lapsi helpottaa jo kolmen vanhana paljon. Ei tarvitse kytätä sen joka askelta, käy itse veskissä, syö itse jne. 

Jospa koira on ollut jo ennen diagnoosia? En osaa ap auttaa mutta tsemppiä. Ota rauhassa asia kerrallaan.

Vierailija
12/35 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaa jotain pientä evästä, pukeutukaa sen mukaisesti ja lähtekää metsäretkelle helppokulkuiseen metsään, jossa voi liikkua rattaiden kanssa. Saatte kaikki liikuntaa ja raitista ilmaa, lisäksi metsässä oleilu rentouttaa.

Vierailija
13/35 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee fb jako ja kysy kuka ottaisi koiran.

Niin pysyvästi

Vierailija
14/35 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtekää vaikka leikkipuistoon. Päivällä voit tilata ruoaksi pizzaa kotiinkuljetuksella. Pizzaperjantaihan tänään on!

Vierailija
15/35 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita miehelle että tulee aikaisemmin kotiin.

Vierailija
16/35 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse yhdestä päivästä? Toisilla se mies on joka päivä töissä myöhään.

Vierailija
17/35 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai noinko sitä vaan voi lähteä töistä kun huvittaa 🤣 olisit aiemmin kertonut.

Vierailija
18/35 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämällä sekunnin kerrallansa. Eipä siinä muu auta.

Vierailija
19/35 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai noinko sitä vaan voi lähteä töistä kun huvittaa 🤣 olisit aiemmin kertonut.

Tässä on nyt puoliso sairastunut ja perheessä pieniä lapsia ja aika sydämetön työnantaja saa olla jos muutaman tunnin vapaa ei järjesty.

Vierailija
20/35 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei valitettavasti pääse tänään tulemaan aiemmin kotiin. Mutta joo mennään tästä ulos kunhan vauva herää ja ollaan syöty jotain. Lastenohjelmat ovatkin jo pyörimässä, ne ovat kyllä taivaan lahja tällaisina päivinä. Tosin taaperokin nukahti juuri sohvalle, joten annan hänen nyt nukkua jonkin aikaa vaikka sitten illalla nukkumaan meno viivästyisi. Hetki kerrallaan kai...

Koira nyt on eikä se ole lähdössä mihinkään huonon päivän takia. Kuitenkin sen olemassaolo pääasiassa antaa enemmän kuin ottaa.

Pakko täällä on myös vähän siivota liikkuvan vauvan takia, mutta taidan jättää pyykit ja muut vähemmän akuutit jutut toiselle päivälle.

Kiitos teille.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi