Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoh, Nordea, HUOH!

Vierailija
18.10.2019 |

En ymmärrä yhtään, miten tämä voi nykyteknologian myötä olla mahdollista!

Tyttäreni puhelin hajosi totaalisesti.

Menimme ostamaan uuden.

Yritimme ladata Nordean tunnuslukusovellusta uuteen puhelimeen, mutta sielläpä käskettiin ottaa käyttöön tunnuslukukortti, jota meillä ei ole kummankaan tiliä koskien ollut ainakaan kahteen vuoteen.

Viidennen soittokerran jälkeen sain numeron 0200 3000 toimimaan siten, että sieltä soittavat ehkä takaisin.

Ihme kyllä, soitto tuli n. puolen tunnin kuluttua.

Lapsi on 13-vuotias, joten hänen tilinsä on myös minun nimissäni.

Ei auttanut asiaa.

Hirveän väännön jälkeen, minut tunnistettiin minuksi omalla tunnuslukusovelluksellani, ja ensi viikolla tulee erittäin modenisti kirjeitse (jos tulee) toinen tunnusluku.

Ensimmäinen versio sentään lähetettiin tekstiviesteitse.

Annoin palautetta!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
2/15 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
4/15 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin...?

Vierailija
5/15 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaakaa kaikki Nordean tilit ja siirtykää Osuuspankin asiakkaiksi.

Vierailija
6/15 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnuslukukorttia ei tosiaan kyllä pitäisi olla enää, jos on vaihtanut appiin. Kuulostaa erikoiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä tuossa on? Pitää se sovellus jollain tavalla ottaa käyttöön, ei ole kovin turvallista, jos samoilla tunnuksilla sen voisi ladata tiedostoja kuinka moneen puhelimeen...

Vierailija
8/15 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä latasitte.

Mobiilipankkia vai verkkopankkia.?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnuslukukortit ovat olleet käytössä tähän viime kesään. asti.

Ette itsekään tienneet mitä olitte lataamassa.

Oliko käytössä aikaisemmin mobiilipankki vai verkkopankki?

Ei ole vika pankissa, vaan teissä itsessänne, kun ette osaa päivän selviä asioita.

Vierailija
10/15 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ajattelit, että tyttö tunnistautuu, jos ainoana tunnistusvälineenä käytettävä puhelin ei ole enää käytettävissä? Kannattaa aina ladata se appi myös johonkin toiseen laitteeseen, vaikka padiin. Pääsee sitten tunnistautumaan vaivattomasti uuteen laitteeseen. Puhelimen vaihtoon on ihan ohjekin Nordean sivuilla, mutta se ei tietty auta, jos vanha kapula on ihan kaputt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordean tunnusluku sovellus kun jumittaa, niin ainoa keino on poistaa se ja asentaa uudelleen.

Ja kas, uudelleen asennus vaatii aktivoinnin verkkopankissa, jonne ei pääse jos ei ole toimivaa tunnuslukusovellus. Pattitilanne.

Pelastus on tunnuslukulaite tai vanha avainlukukortti, jossa on käyttämättömiä lukuja.

Kaikkien Nordean mobiilipankin käyttäjien pitäisi tilata tuo muuten niin surkea tunnuslukulaite. Sen saa jokainen asiakas kerran tilata ilmaiseksi.

Pidän kursseja, joilla senioreita perehdytetään älykännyköiden käyttöön. Ylläkuvattu ongelma on tullut usein vastaan ja parin vuoden ajan. Ohje tunnuslukulaitteen hankkimisesta näiden tilanteiden varalle on saatu Nordeasta.

Vierailija
12/15 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelit, että tyttö tunnistautuu, jos ainoana tunnistusvälineenä käytettävä puhelin ei ole enää käytettävissä? Kannattaa aina ladata se appi myös johonkin toiseen laitteeseen, vaikka padiin. Pääsee sitten tunnistautumaan vaivattomasti uuteen laitteeseen. Puhelimen vaihtoon on ihan ohjekin Nordean sivuilla, mutta se ei tietty auta, jos vanha kapula on ihan kaputt.

Mobiilia vailla tietysti olimme, mutta ei ole muuta kuin puhelimet.

Kaikki eivät, katsokaas, ole niin nettihysteerisiä, että heillä olisi esim. pad, joten ei ollut muuta laitetta mihin ladata!

Ilkkukaa siellä vaan, kun voitte.

Ilkkukaa todenteolla, koska olette tajuavinanne netistä jotain.

Toivotaan, että vanhempanne ja isovanhempannekin tajuavat ilman apuanne.

Tätä odotinkin: pelkkää vittuilua, en myötätuntoa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nordean tunnusluku sovellus kun jumittaa, niin ainoa keino on poistaa se ja asentaa uudelleen.

Ja kas, uudelleen asennus vaatii aktivoinnin verkkopankissa, jonne ei pääse jos ei ole toimivaa tunnuslukusovellus. Pattitilanne.

Pelastus on tunnuslukulaite tai vanha avainlukukortti, jossa on käyttämättömiä lukuja.

Kaikkien Nordean mobiilipankin käyttäjien pitäisi tilata tuo muuten niin surkea tunnuslukulaite. Sen saa jokainen asiakas kerran tilata ilmaiseksi.

Pidän kursseja, joilla senioreita perehdytetään älykännyköiden käyttöön. Ylläkuvattu ongelma on tullut usein vastaan ja parin vuoden ajan. Ohje tunnuslukulaitteen hankkimisesta näiden tilanteiden varalle on saatu Nordeasta.

Minäkin pidän näitä kursseja, ja ihan OT, mutta useat 80-vuotiaat seniorit ovat näppärämpiä uusien sovellusten käytössä kuin nämä vauva-palstan narisijamammat. 

Pikkasen eforttia, niin kyllä se kaikilta lähtee sujumaan.

Vierailija
14/15 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nordean tunnusluku sovellus kun jumittaa, niin ainoa keino on poistaa se ja asentaa uudelleen.

Ja kas, uudelleen asennus vaatii aktivoinnin verkkopankissa, jonne ei pääse jos ei ole toimivaa tunnuslukusovellus. Pattitilanne.

Pelastus on tunnuslukulaite tai vanha avainlukukortti, jossa on käyttämättömiä lukuja.

Kaikkien Nordean mobiilipankin käyttäjien pitäisi tilata tuo muuten niin surkea tunnuslukulaite. Sen saa jokainen asiakas kerran tilata ilmaiseksi.

Pidän kursseja, joilla senioreita perehdytetään älykännyköiden käyttöön. Ylläkuvattu ongelma on tullut usein vastaan ja parin vuoden ajan. Ohje tunnuslukulaitteen hankkimisesta näiden tilanteiden varalle on saatu Nordeasta.

Minäkin pidän näitä kursseja, ja ihan OT, mutta useat 80-vuotiaat seniorit ovat näppärämpiä uusien sovellusten käytössä kuin nämä vauva-palstan narisijamammat. 

Pikkasen eforttia, niin kyllä se kaikilta lähtee sujumaan.

Totta. Munkin kursseilla vanhimmat ovat olleet yli 8 kymppisiä, joilla ei ole koskaan ollut tietokonetta tai älyluuria. Oppivat silti hetkessä ja uskaltavat kokeilla kaikkea. Sitten on vielä työelämässä olevia, joille ei oikein mikään tartu ja jotka arkailevat kokeilla mitään. Töissä kun mikrotuki hoitaa kaiken niin ei ole ollut tarvetta oppia.

Useimmat kokevat saavansa kursseista hyötyä ja rohkeus lisääntyy. Se motivoi tällaista kolmannen sektorin vapaaehtoisopettajaa.

Nää tänäkin keskustelun tietoturva-asiat tuntuvat olevan vaikeimpia sisäistää. Pelätään evästeitä ja tilien suojaus ja päivitykset ovat ihan retuperällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras neuvo kirjoitti:

Lopettaakaa kaikki Nordean tilit ja siirtykää Osuuspankin asiakkaiksi.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3577765/osuuspankki-perseesta

Ei auta. Kannattaa vaihtaa suoraan S-Pankkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi