Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan muu kokenut "virheitä matrixissa"/ glitch in the matrix -tyyppisiä tilanteita?

Vierailija
18.10.2019 |

Eli onko muut kokeneet selittämättömiä tapahtumia, jotka saavat epäilemään, että on olemassa rinnakkaisuniversumeja, enneaavistuksia, aikahyppelyä tms?

Aloitan kertomalla omat kaksi kokemustani.

Kävimme veljeni kanssa vaateostoksilla, kun näimme vaatekauppaan sisään astuessamme vihaisen, vihreään takkiin sonnustautuneen punahiuksisen naisen, joka huusi myyjälle ja vaati hyvitystä jostain ostamastaan tuotteesta. Menimme toiselle puolelle kauppaa ja hetken päästä näimme naisen rynnistävän ulos kaupasta tuohtuneena. Häneltä putosi lattialle nenäliina, kuitti tai vastaava. Naurahtelimme vähän naisen huonolle käytökselle. Valitsimme veljeni kanssa vaatteet, menimme sovituskoppiin ja päädyin ostamaan yhden paidan. Menimme kassalle. Sydän hyppäsi kurkkuun, sillä kassalla oli käynnissä täysin sama tilanne kuin kauppaan tullessamme. Siinä oli tismalleen sama nainen huutamassa tismalleen samat sanat myyjän vastatessa tismalleen samalla tavalla kuin hetkeä aiemmin. Sitten nainen rynnisti ulos tavalla, jonka olimme jo kerran nähneet. Nenäliina/kuitti putosi jälleen naiselta lattialle. Jokainen yksityiskohta oli identtinen. Veljeni ja minä hätkähdimme tilannetta niin paljon, että puhumme siitä vielä vuosien jälkeenkin.

Ollessani noin 14-vuotias, minulla oli muutaman viikon kausi, jolloin näin edeltävänä yönä unen, joka täsmäsi aina lempisarjani seuraavan jakson kanssa. Osasin aina kertoa perheelleni etukäteen jakson tapahtumat ja jopa repliikit, koska olin ne jo nähnyt unessa. Sarja lopetettiin, joten en tiedä, kauanko tätä olisi jatkunut.

Kommentit (1543)

Vierailija
681/1543 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin syömässä ja katselin pientä, mustaa ilmassa täysin paikoillaan olevaa pistettä.

"Ihan kuin kärpänen," ajattelin, paitsi että se oli vain täysin paikallaan ilmassa. Semmoinen hedelmäkärpäsen kokoinen.

Syödessäni katselin sitä tovin, kunnes yht´äkkiä "piste" lähti lentoon ja se OLIKIN kärpänen! Minulle tämä todisti, että totisesti elämme Matrixissa! Ihmiset ovat kuvanneet videolle vastaavaa, kuinka lintu tai lentokone jumittaa taivaalla paikoillaan ja yht´äkkiä lähtevät taas liikkeelle!

Se oli hämppis.

Vierailija
682/1543 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi asia Pikachusta. Sen häntä on AINA ollut keltainen ilman mustaa häntäosaa. Olen aivan varma että siinä oli sahareunainwn musta hännänpää mutta ei, SE on keltainen. Olen sellaisen mustan jopa sille piirtänyt. Moni muukin lapsi on.

Toinen juttu. Amerikassa on 50 osavaltiota, ei 52.

Tähtien sota: Darth Vader EI sano "Luke, I'm your father" vaan "No, I'm your father"

Pichun (Pikachun edellinen muoto) häntä on musta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1543 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos universumi olisikin vain hologrammi, mitä se tarkoittaa käytännössä? Onko tuossa teoriassa jossakin se varsinainen universumi? Mistä voi lukea lisää?

Kuukeloimalla tulee paljon linkkejä. Osa jutuista on kuitenkin täynnä tieteellistä jargonia, että taloustieteen koulutuksella kaikkea ei ymmärrä. Pääasiat ehkä kuitenkin.

Vierailija
684/1543 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin syömässä ja katselin pientä, mustaa ilmassa täysin paikoillaan olevaa pistettä.

"Ihan kuin kärpänen," ajattelin, paitsi että se oli vain täysin paikallaan ilmassa. Semmoinen hedelmäkärpäsen kokoinen.

Syödessäni katselin sitä tovin, kunnes yht´äkkiä "piste" lähti lentoon ja se OLIKIN kärpänen! Minulle tämä todisti, että totisesti elämme Matrixissa! Ihmiset ovat kuvanneet videolle vastaavaa, kuinka lintu tai lentokone jumittaa taivaalla paikoillaan ja yht´äkkiä lähtevät taas liikkeelle!

Jenkeissä tapahtuu jokunen vuosi sitten kummia kun lentokenttää lähestyvä kone katosi kymmeneksi minuutiksi. Ei pelkästään tutkalta, vaan ihan fyysisillä silmillä katsottaessa. Se ilmaantui takaisin katoamispaikkaansa 10 min päästä ja laskeutui normaalisti. Koneessa olijat eivät huomanneet mitään poikkeavaa. Paitsi että heidän kellonsa olivat 10 minuuttia jäljessä.

Tilanteessa oli paljon silminnäkijöitä.

Jos tämä ei kerro että maailma on ihan jotain muuta kuin mitä ajattelemme, niin mikä sitten?

Välillä tuntuu että ihmiset vain sivuuttavat ja jättävät täysin huomiotta asiat, jotka eivät sovi heidän maailmankuvaansa. Ihan kuin niitä asioita ei olisi tapahtunut ollenkaan.

Samoin kun muutama vuosi sitten ympäri maailmaa kuului omituisia "taivaallisia" ääniä, kuin kovaa harpunsoittoa tms. Näitä on myös YouTubssa. Kuulin täällä Jyväskylässä niitä useiden muiden ihmisten kanssa. Jopa uutisissa oli näistä. Sitten kun ne loppuivat niin oltiin taas niin kuin mitään ei olisi tapahtunut ja kukaan ei tarjonnut mitään selitystä asiaan.

Oma teoriani on, että näillä äänillä nostettiin jotenkin maapallon värähtelytaajuutta.

Samoihin aikoihin näin niin ihmeellisiä pilvimuodostelmia, että ihan kuin taivaalle olisi piirretty kuvia. Yhdestä linnasta sain valokuvan, mutta se on jossain vanhassa kännykässä. Ehkä se löytyy vielä joskus.

Vierailija
685/1543 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tosi hölmö ja pieni juttu mutta huvittaa meidän perheessä kovasti. Jo vuosia olen jotenkin aina tehnyt tai ajatellut tehdä samaa ruokaa kuin lapsella on päiväkodissa, myöhemmin koulussa. Tietämättäni. Tämä toistuu jatkuvasti. En ole tietoinen koulun ruokalistasta ja lapsi ei käy kunnallista koulua joten lista ei ole esim paikallislehdessä silleen että näkisin sen jossain ja unohtaisin. Tulee esim. mieliteko tehdä vispipuuroa. Lapsi tulee koulusta ja sitä on ollut ilttiksessä välipalana. Päätän tehdä pitkästä aikaa makaronilaatikkoa ja eikös sitä ole just samana päivänä koululounaalla. Teen pinaattikeiton ja tullessaan lapsi kertoo että sitä onkin huomisen listalla koulussa. Jos laitan lohkoperunaa ja pihviä niin eikös lapsella ole ollut vastaavaa lounaalla. Tämä on tosi hassua enkä keksi sille selitystä! Pitää alkaa tietoisesti aina tehdä jotain muuta ruokaa kuin se mieleen juolahtava.

Telepatiaa, sulla on vahva yhteys lapseesi.

Vierailija
686/1543 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä koskaan tilanteita, joissa teille tulee joku vahva tunnetila ihan jostain puskista? Ilo, suru, viha tms jota ette tunnista omaksi tunteeksenne. Siis että olette vaikka yksin ihan hissukseen ja jostain vaan tulee ihan ilman syytä se fiilis.

Mulle tulee näitä ja joskus jopa jotain ajatuksia, joista sitten mietin itsekseni että ei ollut mun ajatus tuo.

Suomalainen minitaloja rakentava mies sanoi yhdessä haastattelussa, että siellä talossa otan rennosti ja joskus saatan napata ilmasta ohi leijuvan ajatuksen. Se niin kuvasi mun fiiliksiä näistä tilanteista. Ensimmäistä kertaa kuulin jonkin muun puhuvan tästä itseäni mietityttävät ilmiöstä. Toimittaja ei kommentoinut asiaa mitenkään.

Vierailija
687/1543 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tosi hölmö ja pieni juttu mutta huvittaa meidän perheessä kovasti. Jo vuosia olen jotenkin aina tehnyt tai ajatellut tehdä samaa ruokaa kuin lapsella on päiväkodissa, myöhemmin koulussa. Tietämättäni. Tämä toistuu jatkuvasti. En ole tietoinen koulun ruokalistasta ja lapsi ei käy kunnallista koulua joten lista ei ole esim paikallislehdessä silleen että näkisin sen jossain ja unohtaisin. Tulee esim. mieliteko tehdä vispipuuroa. Lapsi tulee koulusta ja sitä on ollut ilttiksessä välipalana. Päätän tehdä pitkästä aikaa makaronilaatikkoa ja eikös sitä ole just samana päivänä koululounaalla. Teen pinaattikeiton ja tullessaan lapsi kertoo että sitä onkin huomisen listalla koulussa. Jos laitan lohkoperunaa ja pihviä niin eikös lapsella ole ollut vastaavaa lounaalla. Tämä on tosi hassua enkä keksi sille selitystä! Pitää alkaa tietoisesti aina tehdä jotain muuta ruokaa kuin se mieleen juolahtava.

Telepatiaa, sulla on vahva yhteys lapseesi.

Tekeekö äiti siis kiusaa lapselleen, jos tekee aina samaa ruokaa, mitä on koulussa saanut/saamassa?

Vierailija
688/1543 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä koskaan tilanteita, joissa teille tulee joku vahva tunnetila ihan jostain puskista? Ilo, suru, viha tms jota ette tunnista omaksi tunteeksenne. Siis että olette vaikka yksin ihan hissukseen ja jostain vaan tulee ihan ilman syytä se fiilis.

Mulle tulee näitä ja joskus jopa jotain ajatuksia, joista sitten mietin itsekseni että ei ollut mun ajatus tuo.

Suomalainen minitaloja rakentava mies sanoi yhdessä haastattelussa, että siellä talossa otan rennosti ja joskus saatan napata ilmasta ohi leijuvan ajatuksen. Se niin kuvasi mun fiiliksiä näistä tilanteista. Ensimmäistä kertaa kuulin jonkin muun puhuvan tästä itseäni mietityttävät ilmiöstä. Toimittaja ei kommentoinut asiaa mitenkään.

Se rakentaja tarkoitti tietenkin kuvaannollisesti nappaavansa ohimeneviä ajatuksia.

Vierailija
689/1543 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein lapsena illalla pyörää kerrostalon pyöräkellariin, kun näin takapihan valotolpan valossa mummoni kävelevän meille päin.

Kun sain pyörän sisälle, menin ylös, mutta mummo ei ollutkaan meillä. Taisin ihmetelläkin asiaa vanhemmilleni, että eikö se mummo tullutkaan meille.

Mummo ja pappa asuivat siis 600km päässä, eikä ole minkäänlaista järkevää selitystä, miksi mummo olisi haahuillut kotimme lähellä yksin pimeässä syysillassa.

Tapauksesta on jo yli 40 vuotta, joten en enää muista kuoliko pappa seuraavana päivänä vai vasta myöhemmin syksyllä.

Vierailija
690/1543 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme menossa miehen kanssa nukkumaan ja kissa loikoili sängyssä kanssamme. Keittiöstä, jossa kissan ruokakuppi oli, alkoi kuulua ropinaa ja rouskutusta, niinkuin joku olisi syömässä kissan muroja. Molemmat kuulimme äänen ihan selkeästi. Asumme kerrostalossa, eli kyseessä ei ollut esim rotta.

Muutamia kertoja käynyt myös niin, että joihinkin samoihin random ihmisiin törmää useassa paikassa pienen ajan sisällä ja ihan eri puolilla kaupunkia. Olemme heittäneetkin joskus vitsiä, että taas matrix kierrättää npc:itä (non-playable characters) . Ne randomit varmaan ajattelevat meistä samaa.

Vierailija
691/1543 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen miettinyt, että koska elämme nyt ilmastonmuutoksen yms. asioiden vuoksi kuin maailmanlopun aikaa, voisiko olla, että koko mennyt historia olisi vain koodattua maailmaamme ja me tällä hetkellä elävät olisimme simulaatiossa ja ainoa olemassaoleva ihmissukupolvi? Olisi uskontojen pyhien kirjojen ja tieteen kautta sitten niitä asioita, joista voisimme päätellä asioita. 

Huvittavaa, että muutama vuosikymmen sitten kukaan ei puhunut mitään simulaatioista ja nyt tuntuu, että jotkut oikeasti uskovat moiseen hömppään.

Tiede kehittyy. Mustat aukotkin olivat jossain vaiheessa uusi ajatus, mutta nyt kaikki ovat tottuneet niihin.

Ajatus simulaatiosta on täysin mahdollista tieteen valossa. Kannattaa googlettaa, jos haluat nähdä perusteluja.

Vierailija
692/1543 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme menossa miehen kanssa nukkumaan ja kissa loikoili sängyssä kanssamme. Keittiöstä, jossa kissan ruokakuppi oli, alkoi kuulua ropinaa ja rouskutusta, niinkuin joku olisi syömässä kissan muroja. Molemmat kuulimme äänen ihan selkeästi. Asumme kerrostalossa, eli kyseessä ei ollut esim rotta.

Muutamia kertoja käynyt myös niin, että joihinkin samoihin random ihmisiin törmää useassa paikassa pienen ajan sisällä ja ihan eri puolilla kaupunkia. Olemme heittäneetkin joskus vitsiä, että taas matrix kierrättää npc:itä (non-playable characters) . Ne randomit varmaan ajattelevat meistä samaa.

Tuo NPC-ajatus on hauska. Voisiko olla, että joskus matrixissa sama tilannekuva toistuu, eivätkä ehdi ohjelmoida uutta riittävän opeasti? 

Vierailija
693/1543 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloasunnossa ja rakenteissa voi olla hiiriä. Pääsevät niin pienistä rakosista rakenteisiin.

Vierailija
694/1543 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloasunnossa ja rakenteissa voi olla hiiriä. Pääsevät niin pienistä rakosista rakenteisiin.

Asuin eräässä 70-l rakennetussa kerrostalossa ja siellä ainakin vipelsi hiiriä. Niitä sai ihan loukutettuakin.

Vierailija
695/1543 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin koko viime syksyn radiosta Kasaria aina, kun olin kotona, ja kanava on soinut myös autossani siitä lähtien. Kerran viime syksynä oli yksi tuttu käymässä, ja oli puhetta kanavalla soitetusta musiikista ja siitä, miten sieltä ei tule ikinä mitään suomenkielistä musiikkia. Ei mennyt kuin muutama minuutti ja hätkähdin, kun radiosta tuli joku Dingon biisi. Sen jälkeenkään en ole kuullut kanavalta kertaakaan suomenkielistä musiikkia, joten tuntui aika uskomattomalta, miten sieltä tuli se Dingon biisi juuri sellaisella hetkellä.

Vierailija
696/1543 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tämä nykyisen asunnon keittiössä! Aina kun kävelen kahvinkeittimelle (sen paikka on aina sama), ajattelen, että "olen niin yksinäinen". Tunnetilaa ajatukseen ei liity, enkä itse ole todellakaan yksinäinen. Ihan kuin ajatus olisi jonkun toisen ihmisen.

Vierailija
697/1543 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vein lapsena illalla pyörää kerrostalon pyöräkellariin, kun näin takapihan valotolpan valossa mummoni kävelevän meille päin.

Kun sain pyörän sisälle, menin ylös, mutta mummo ei ollutkaan meillä. Taisin ihmetelläkin asiaa vanhemmilleni, että eikö se mummo tullutkaan meille.

Mummo ja pappa asuivat siis 600km päässä, eikä ole minkäänlaista järkevää selitystä, miksi mummo olisi haahuillut kotimme lähellä yksin pimeässä syysillassa.

Tapauksesta on jo yli 40 vuotta, joten en enää muista kuoliko pappa seuraavana päivänä vai vasta myöhemmin syksyllä.

Minäkin lapsena kaupassa lähdin kävelemään isäni perässä, kunnes hetken päästä huomasin, että isä onkin takanani ja olin seurannut väärää miestä.

Vierailija
698/1543 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuin eräässä 70-l rakennetussa kerrostalossa ja siellä ainakin vipelsi hiiriä. Niitä sai ihan loukutettuakin.

Ääntä ei kuulunut koskaan tuota tilannetta ennen, eikä jälkeen, ja se muistutti täysin murojen kilahduksia metallisessa ruokakupissa.

En usko että hiiri,( joka jollain ihme keinolla olisi kantavan kiviseinän sisässä), kuulostaisi tuollaiselta.

Olen asunut lapsuuteni vanhassa puutalossa ja olen hiiren nakertelun ääniin kyllä ihan tottunut.

Vierailija
699/1543 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenkeissä tapahtuu jokunen vuosi sitten kummia kun lentokenttää lähestyvä kone katosi kymmeneksi minuutiksi. Ei pelkästään tutkalta, vaan ihan fyysisillä silmillä katsottaessa. Se ilmaantui takaisin katoamispaikkaansa 10 min päästä ja laskeutui normaalisti. Koneessa olijat eivät huomanneet mitään poikkeavaa. Paitsi että heidän kellonsa olivat 10 minuuttia jäljessä.

Jos tämä ei kerro että maailma on ihan jotain muuta kuin mitä ajattelemme, niin mikä sitten?

Välillä tuntuu että ihmiset vain sivuuttavat ja jättävät täysin huomiotta asiat, jotka eivät sovi heidän maailmankuvaansa. Ihan kuin niitä asioita ei olisi tapahtunut ollenkaan.

Samoin kun muutama vuosi sitten ympäri maailmaa kuului omituisia "taivaallisia" ääniä, kuin kovaa harpunsoittoa tms. Näitä on myös YouTubssa. Kuulin täällä Jyväskylässä niitä useiden muiden ihmisten kanssa. Jopa uutisissa oli näistä. Sitten kun ne loppuivat niin oltiin taas niin kuin mitään ei olisi tapahtunut ja kukaan ei tarjonnut mitään selitystä asiaan.

Oma teoriani on, että näillä äänillä nostettiin jotenkin maapallon värähtelytaajuutta.

Samoihin aikoihin näin niin ihmeellisiä pilvimuodostelmia, että ihan kuin taivaalle olisi piirretty kuvia. Yhdestä linnasta sain valokuvan, mutta se on jossain vanhassa kännykässä. Ehkä se löytyy vielä joskus.

Lähde?

Vierailija
700/1543 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde?

Lentokoneelle vai äänille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän