Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan muu kokenut "virheitä matrixissa"/ glitch in the matrix -tyyppisiä tilanteita?

Vierailija
18.10.2019 |

Eli onko muut kokeneet selittämättömiä tapahtumia, jotka saavat epäilemään, että on olemassa rinnakkaisuniversumeja, enneaavistuksia, aikahyppelyä tms?

Aloitan kertomalla omat kaksi kokemustani.

Kävimme veljeni kanssa vaateostoksilla, kun näimme vaatekauppaan sisään astuessamme vihaisen, vihreään takkiin sonnustautuneen punahiuksisen naisen, joka huusi myyjälle ja vaati hyvitystä jostain ostamastaan tuotteesta. Menimme toiselle puolelle kauppaa ja hetken päästä näimme naisen rynnistävän ulos kaupasta tuohtuneena. Häneltä putosi lattialle nenäliina, kuitti tai vastaava. Naurahtelimme vähän naisen huonolle käytökselle. Valitsimme veljeni kanssa vaatteet, menimme sovituskoppiin ja päädyin ostamaan yhden paidan. Menimme kassalle. Sydän hyppäsi kurkkuun, sillä kassalla oli käynnissä täysin sama tilanne kuin kauppaan tullessamme. Siinä oli tismalleen sama nainen huutamassa tismalleen samat sanat myyjän vastatessa tismalleen samalla tavalla kuin hetkeä aiemmin. Sitten nainen rynnisti ulos tavalla, jonka olimme jo kerran nähneet. Nenäliina/kuitti putosi jälleen naiselta lattialle. Jokainen yksityiskohta oli identtinen. Veljeni ja minä hätkähdimme tilannetta niin paljon, että puhumme siitä vielä vuosien jälkeenkin.

Ollessani noin 14-vuotias, minulla oli muutaman viikon kausi, jolloin näin edeltävänä yönä unen, joka täsmäsi aina lempisarjani seuraavan jakson kanssa. Osasin aina kertoa perheelleni etukäteen jakson tapahtumat ja jopa repliikit, koska olin ne jo nähnyt unessa. Sarja lopetettiin, joten en tiedä, kauanko tätä olisi jatkunut.

Kommentit (1543)

Vierailija
741/1543 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein auton muutama päivä sitten huoltoon. Huoltoliikkeen pihalta otin keskikonsolista muutaman tavaran talteen ja nousin pois autosta. Huomasin sitten, että puhelin on vielä jäänyt autoon ja aloin ottamaan sitä autosta. En kuitenkaan enää mistään löytänyt puhelinta, vaikka mulla oli varmasti ollut puhelin mukana. Etsin kaikki paikat läpi, omat taskut, auton kaikki lokerot, istuimet, auton ulkopuolen ja kävin jopa tarkistamassa tavaratilan vaikka olin aika varma että en käynyt tavaratilassa ennen puhelimen katoamista. Ei auttanut muuta kuin laittaa auto lukkoon ja marssia huoltoneuvojan luokse. Kerroin tilanteen huoltoneuvojalle ja pyysin häntä soittamaan puhelimeeni, niin kuulen missä puhelin on. Tulimme autolla, avasin etuoven ja ennen kuin ehdin tehdä mitään muuta, huoltoneuvoja sanoi että tuossahan se puhelin on etuistuimella!

Vierailija
742/1543 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin syömässä ja katselin pientä, mustaa ilmassa täysin paikoillaan olevaa pistettä.

"Ihan kuin kärpänen," ajattelin, paitsi että se oli vain täysin paikallaan ilmassa. Semmoinen hedelmäkärpäsen kokoinen.

Syödessäni katselin sitä tovin, kunnes yht´äkkiä "piste" lähti lentoon ja se OLIKIN kärpänen! Minulle tämä todisti, että totisesti elämme Matrixissa! Ihmiset ovat kuvanneet videolle vastaavaa, kuinka lintu tai lentokone jumittaa taivaalla paikoillaan ja yht´äkkiä lähtevät taas liikkeelle!

Jenkeissä tapahtuu jokunen vuosi sitten kummia kun lentokenttää lähestyvä kone katosi kymmeneksi minuutiksi. Ei pelkästään tutkalta, vaan ihan fyysisillä silmillä katsottaessa. Se ilmaantui takaisin katoamispaikkaansa 10 min päästä ja laskeutui normaalisti. Koneessa olijat eivät huomanneet mitään poikkeavaa. Paitsi että heidän kellonsa olivat 10 minuuttia jäljessä.

Tilanteessa oli paljon silminnäkijöitä.

Jos tämä ei kerro että maailma on ihan jotain muuta kuin mitä ajattelemme, niin mikä sitten?

Välillä tuntuu että ihmiset vain sivuuttavat ja jättävät täysin huomiotta asiat, jotka eivät sovi heidän maailmankuvaansa. Ihan kuin niitä asioita ei olisi tapahtunut ollenkaan.

Samoin kun muutama vuosi sitten ympäri maailmaa kuului omituisia "taivaallisia" ääniä, kuin kovaa harpunsoittoa tms. Näitä on myös YouTubssa. Kuulin täällä Jyväskylässä niitä useiden muiden ihmisten kanssa. Jopa uutisissa oli näistä. Sitten kun ne loppuivat niin oltiin taas niin kuin mitään ei olisi tapahtunut ja kukaan ei tarjonnut mitään selitystä asiaan.

Oma teoriani on, että näillä äänillä nostettiin jotenkin maapallon värähtelytaajuutta.

Samoihin aikoihin näin niin ihmeellisiä pilvimuodostelmia, että ihan kuin taivaalle olisi piirretty kuvia. Yhdestä linnasta sain valokuvan, mutta se on jossain vanhassa kännykässä. Ehkä se löytyy vielä joskus.

Lähde?

Lentokoneelle vai äänille?

Lentokoneelle

No kuukeloimalla löytyi vaikka kuinka monta artikkelia ja jopa Wikipedia artikkeli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/1543 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee, harvoin kylläkin ja vain isoissa asioissa, jonkinlaisia "vihjeitä" siitä mitä kannattaa tehdä. Eli oma mieleni pyytämättä ja yllättäen kertoo, että jokin asia toteutuu tai on hyvä idea tms. En tosin pidä tätä yliluonnollisena johdatuksena vaan jonkinlaisena omien aivojeni taustalla olevana prosessointina ja huomioiden tekona. Ainoa mikä ehkä vähän hämmentää, on, että onnistumisprosentti on tähän mennessä ollut sata.

Toinen hiukan erikoisempi asia on, että "päälläni on pallojen kirous". En tosin usko kirouksiin, mutta en pidä siitä, että lähelläni heitellään/potkitaan/lyödään palloa. Mikäli en pakene kantamalta heti, joka kerta se joko osuu minuun tai vähintään liippaa läheltä. Ja tiedän sen jo etukäteen.

Pallojen kirous, hauska termi :D Mutta niin totta!

Vierailija
744/1543 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-iässä koin voimakkaan deja vu -elämyksen, kun oli kahden kaverini kanssa kotitaloni portilla. Juttelimme jostakin arkipäiväisistä asioista, kun yhtäkkiä tiesin, mitä kaverini sanoisivat ja tekisivät seuraavaksi. Kun sitten kaikki seuraavalla sekunnilla tapahtui pientä yksityiskohtaa myöten, tunne oli uskomaton ja samalla todella hämmentävä.  Vastaavanlaista kokemusta tuon jälkeen minulla ei ole ollut.

Vierailija
745/1543 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kävi niin, että touhulin keittiössä ja radio oli päällä. Siinä juontaja hölötti jotain ja sitten alkoi joku kappale soimaan. Menin olohuoneeseen, jossa myös oli radio päällä samalla kanavalla, ja pysähdyin niille sijoilleni kun tajusin, että siellä radiossa juontaja hölötti juuri sitä samaa minkä olin hetki sitten keittiössä jo kuullut. Sitten alkoi se sama kappale soimaan. Eli olohuoneen radio tuli jostain syystä muutaman sekunnin keittiön radiota jäljessä! En tiedä mitään radioista joten en tiedä onko tuolle joku looginen selitys. Mutta outoa se oli.

Tässä ei ole mitään outoa. Katson usein televisiota makuuhuoneessa ja mies katsoo samaa ohjelmaa olohuoneen televisiosta. Lähetykset kulkevat eri tahtiin, toinen on muutaman sekunnin edellä.

Saman ohjelman SD- ja HD -lähetysten signaali tulee kulkee hieman eri tahtia. Lisäksi erilaisilla televisioilla on eroja digisignaalin käsittelynopeudessa ja siten kuvan/äänen muodostuksessa.

Vierailija
746/1543 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun näin Tukholman sataman ensi kertaa Skansenin kohdalta, se oli ihan tuttu. En ollut koskaan käynyt siellä, mutta kaikki oli kuten olla piti. Jopa veneestä kurkottelevat kalastajat.

Nyt tiedän enemmän suvustani, jolla on sinne juuret aikojen takaa.

Rooma on mun henkinen koti. Siellä lävitseni kulkee koko ajan voimakas energia, jo kun ajattelen sitä paikkaa niin olen kuin toinen ihminen.

Olen myös aina tiennyt miltä Punainen tori näyttää auringonlaskun aikaan. Kuva on ollut mielessäni niin kauan kuin muistan.

Jo ennen kuin olin kuullut että isälinja johtaa sinne 200 vuoden säteellä.

Onhan puhuttu, että dna kantaa muistoja. Itselläni Irlanti, Wales ja eteläinen Englanti herättää samoja energisiä tunteita. Jännästi Skotlanti ei ihan samalla tavalla. Oli myös jännä hetki käydä Itä-Suomessa alueella jossa suku on asunut satoja vuosia, ennen kuin sata vuotta sitten lähti Länsi-Suomeen. Kaikki oli tuttua, vaikka muka ihan uutta.

Vierailija
747/1543 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi todistin sen kun kävelin saman kohdan ohi kolme kertaa lenkillä ollessani. 

Vierailija
748/1543 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun näin Tukholman sataman ensi kertaa Skansenin kohdalta, se oli ihan tuttu. En ollut koskaan käynyt siellä, mutta kaikki oli kuten olla piti. Jopa veneestä kurkottelevat kalastajat.

Nyt tiedän enemmän suvustani, jolla on sinne juuret aikojen takaa.

Rooma on mun henkinen koti. Siellä lävitseni kulkee koko ajan voimakas energia, jo kun ajattelen sitä paikkaa niin olen kuin toinen ihminen.

Olen myös aina tiennyt miltä Punainen tori näyttää auringonlaskun aikaan. Kuva on ollut mielessäni niin kauan kuin muistan.

Jo ennen kuin olin kuullut että isälinja johtaa sinne 200 vuoden säteellä.

Onhan puhuttu, että dna kantaa muistoja. Itselläni Irlanti, Wales ja eteläinen Englanti herättää samoja energisiä tunteita. Jännästi Skotlanti ei ihan samalla tavalla. Oli myös jännä hetki käydä Itä-Suomessa alueella jossa suku on asunut satoja vuosia, ennen kuin sata vuotta sitten lähti Länsi-Suomeen. Kaikki oli tuttua, vaikka muka ihan uutta.

Ja siis tässä selkokielinen esimerkki: https://www.buzzworthy.com/memories-dna-grandparents/

Vierailija
749/1543 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sattui toisen poikani kanssa useamman kerran hänen ollessaan alle kouluikäinen, että ajattelimme jotain satunnaista asiaa yhtä aikaa ja tavallaan aloitimme siitä ääneen keskustelun keskeltä keskustelua. Olin pojan kanssa hyvin läheinen ja meillä on samanlainen ajatuksenjuoksu, joten pistin sen vain telepatian piikkiin. Joskus tosin hätkähdin kun poika alkoi puhua aivan kuin olisi kuullut ajatukseni.

Ex mieheni kanssa oli tätä. Toinen vastasi toisen ajatuksiin ilman että mitään sanottiin.Oltiin vain niin paljon yhdessä, että meillä oli kollektiivinen tajunta.

Vierailija
750/1543 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin varsinkin pienenä enne unia, tuli todella kova deja vu aina kun se hetki sitten tuli tosi elämässä, joskus tästä jollekkin sanoin ja sieltä tuli aina se sama vastaus että toinen silmä vaan näkee sen asian ensin, minä hiljaa mietin mielessäni että miten toinen silmä on voinut nähdä asian monta viikkoa aiemmin. Muuten en kauheasti ole kiinnittänyt tuollaisiin asioihin huomiota, varmasti niitä on tapahtunut, en vain ole huomannut, olen ennemmin kummitusten ja henkiasioiden ystävä :D

Vierailija
751/1543 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tunnu tietävän tai muistavan että

r -kioskilta sai joskus about 15 vuotta sitten ja aiemminkin vuokrattua leffoja ja myytävinä oli ihanat r-pussit, kerran kysyin r kioskin myyjältä joka oli 50-60 vuotias kun rupateltiin että muistatko kun teiltä pystyi vuokraamaan vuorokausi hinnalla leffoja,katsoi mua kuin tyhmää;D kukaan ei muista tai sanovat että eihän oo myyty ikinä,ei vaikka olisivat mua 3 kertaa vanhempia! Kyllä sitten ajattelin että olenko nähnyt unta sitten? Teininä 2006-2009 muistan että vuokrasin leffoja ärrältä:0

Vierailija
752/1543 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuttiin vajaa kolmevuotiaan pojan kanssa, että ihmiset on eri ikäisiä. Ja että Ukki ja Mummi on jo aika vanhoja. Poika sanoi: "En tykännyt olla vanha, kiva olla taas lapsi." Jatkoi sitten muita juttuja. Pani vähän miettimään...

Vierailija
753/1543 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi hiljaisuus kaduilla ja polulla kun kävelin ei ihmisen ihmistä missään,ei autoja tai mitään ja asun kaupungissa missä on koko ajan liikennettä, ei kuulunut autojen ääniäkään,ei mitään,pitkään tätä jatkui ja oli kuitenkin päiväsaika. Meni jo pelottavaksi kun tunti kului eikä polunvarrellakaan tullut ketään vastaan,sitten päätin oikaista polkua oikealle ja tulin tielle missä pitäisi kulkea autoja,no vähän matkaan kävelin ja vastaan tuli pyöräilijöitä,koiran ulkoiluttajia ja lopulta kuului autojen ääniä,tosi kriipiä ja mulle ei satu oikeastaan koskaan mitään karmivaa.

Vierailija
754/1543 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

r -kioskilta sai joskus about 15 vuotta sitten ja aiemminkin vuokrattua leffoja ja myytävinä oli ihanat r-pussit, kerran kysyin r kioskin myyjältä joka oli 50-60 vuotias kun rupateltiin että muistatko kun teiltä pystyi vuokraamaan vuorokausi hinnalla leffoja,katsoi mua kuin tyhmää;D kukaan ei muista tai sanovat että eihän oo myyty ikinä,ei vaikka olisivat mua 3 kertaa vanhempia! Kyllä sitten ajattelin että olenko nähnyt unta sitten? Teininä 2006-2009 muistan että vuokrasin leffoja ärrältä:0

Mitä? Mä vuokrasin opiskeluaikoinani ysärillä ärrältä jatkuvasti leffoja (vhs). Ja usein otin minäkin kylkeen ärräpussin.

Vierailija
755/1543 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvulla siellä vuokrattiin myös videonauhureita, tosi on. Ja kyllä myös noita ärräpusseja ja kasetteja oli. Ja sen nimi oli yhdessä vaiheessa Ärrä.

Vierailija
756/1543 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mäkin muistelin ja muistan että vuokrasin ärrältä leffan ja tuon ärrä pussin muistan jopa Aku ankka lehdessä mainoksen: mikä on niinkuin porkkana mutta maistuu niinkuin mansikka? Ja lehden kuvassa ärrä pussi:D

Silti kukaan ei muista tai tiedä ja sanoo ettei ärrällä koskaan ole ollut leffoja vuokrattavana ja ärräpusseja ei saanut! Jopa eläkeikää lähestyvät ärrän myyjät eivät muista/tiedä että koskaan ei olis leffoja ollut siellä päin vuokrattavana!

Vierailija
757/1543 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko liian nuoria ihmisiä? Ihan perusjuttu oli vuokrata ärrältä leffoja. Olin teini 1990-luvulla.

Vierailija
758/1543 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mäkin muistelin ja muistan että vuokrasin ärrältä leffan ja tuon ärrä pussin muistan jopa Aku ankka lehdessä mainoksen: mikä on niinkuin porkkana mutta maistuu niinkuin mansikka? Ja lehden kuvassa ärrä pussi:D

Silti kukaan ei muista tai tiedä ja sanoo ettei ärrällä koskaan ole ollut leffoja vuokrattavana ja ärräpusseja ei saanut! Jopa eläkeikää lähestyvät ärrän myyjät eivät muista/tiedä että koskaan ei olis leffoja ollut siellä päin vuokrattavana!

Ärrän myyjänä taitaa olla sen verran kiireistä ja ankeaa, että myyjänä on tuskin paljonkaan samoja ihmisiä kuin 1990-luvulla. Joten miksi ne muistaisivatkaan?

Vierailija
759/1543 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leffojen unohtamisen ymmärrän paremmin, koska siitä on kauemmin, mutta yritätkö väittää, ettei enemmistö ihmisistä muistaisi ÄRRÄPUSSEJA? Et voi olla tosissasi.

Vierailija
760/1543 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle käy tosi usein että tulen tyhjään kauppaan. Yhtäkkiä siellä onkin paljon ihmisiä. Ihan kuin ne olisivat ilmestyneet ilmasta kauppaan.

Myös puolisoni on kokenut tämän minun kanssani.

Olemme naureskelleet että kauppiaiden kannattaisi maksaa että tulen käymään heidän kaupoissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi