Miksei naiset ikinä sano pojasta tai miehestä "vau, ootpa niin lyhyt"
Miksi naiset, äidit, isoäidit, jne. eivät ikinä kehu sulhasehdokasta, poikaa, lapsenlasta jne. sanomalla että "vau, onpa se niin lyhyt, upeeta"?
Itse olen 162cm ja en ole ikinä kuullut muuta kuin kylmiä ei-kehuvia tokaisuja. Kukaan ei ole ikinä sanonut "wautsi, ootpas sä lyhyt".
Onko tuo periaatteessa miesvihaa?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Monet pienikokoiset miehet ovat hyviä perheenisiä. Vierestä oon seurannut.
Oma tytär jäi lyhyeksi 159cm. Ei mua haittaisi vaikka löytäisi puolison joka 165cm.
Sua ei haittaisi se että että mies on naista 6cm pitempi? No entäs jos mies on 159cm?
Huvittavaa kun jopa naista pitempi mies on "ei haittaisi"
Miksi joillakin on pakonomainen tarve kommentoida toisten ihmisten ulkonäköä? Ootpa kaunis, oi kun kaunis pusero, toi väri sopii sulle oikein hyvin, ootko laihtunut jne jne. Varsinkin työelämässä tuo on vtun ärsyttävää ja äärimmäisen harvoin aitoa, vain tuollaista laskelmoitua toisen iholle tulemista. Että piristänpä tuon ressukan päivää kehumalla sen mekkoa. Vau. Ja samalla olen Niin Hyvä Ihminen.
Ei kuulu minun mielestäni nykyaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se ei ole haluttu ominaisuus. Ei kukaan äiti mieti että "tulisipa lapsestani lyhyt".
Kyllä toivon, että tyttäreni jää lyhyeksi.
Pojat kasvakoot minkä kasvaa, ei vaikuta viehätysvoimaan onko pitkä tai pätkä.Kyllä todellakin vaikuttaa. Monilla naisilla on jopa tinderissä suoraan ukaasi, että esim. alle 175 tai 180 ei tarvitse ottaa yhteyttä.
Puhuin oikeastaan oman mielipiteeni pohjalta. Tiedän tuttavapiiristä useammankin komean miehekkään lyhyen miehen ja muutama ystäväni myöskään ei edes halua yli 180 cm miestä mieluiten ja ovatkin pariutuneet n 170cm miesten kanssa.
Mielestäni miehen miehekkyys ja komeus ei ole pituudesta kiinni, kun taas naisissa lyhyys on ehdottomasti plussaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska se ei ole haluttu ominaisuus. Ei kukaan äiti mieti että "tulisipa lapsestani lyhyt".
Av-palstan mukaan tyttöjen äidit unelmoivat juuri siitä.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyys on aina negatiivinen piirre, sekä naisissa että miehissä. Saisiko sun mielestä esim. isonenäsille naisille sanoa ”wau miten iso nenä!”?
En lukenut koko ketjua, mutta monille lyhyys on kyllä plussaa naisessa, itsekin ihastuin kumppaniini aluksi siksi, että on todella lyhyt ja ihailin miten niin pieni nainen pystyy tekemään niin rankkaa ja vaarallista työtä kuin hän. Ja myönnän, että lyhyenä miehenä on ihan kivaa, että kumppani ei ole puolta metriä pitempi kuin minä, vaikka toki voisin siis ihastua pitkäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihannemiehen muotti on todella kapea. On aina olemassa ne tietyt ja samat ominaisuudet joita halutaan ja kehutaan.
Ihannenaisen muotti on myös todella kapea. Jos ei ole nuori, hoikka, rintava ja pitkät hiukset ei ole nainen ollenkaan. Kuitenkin tuolla ulkona näkee kaikenlaisia pareja, joten selkeästi ihmiset eivät joko halua samaa tai sitten he tyytyvät vähempään.
Ei olen ikäluokastaan aina noin 80% on miesten mieleen. Miehistä taas alle 1% on naisten mieleen.
Jos naiset pitäisivät vain 1 prosentista miehiä, ei kukaan koskaan pariutuisi. Ärsyttää nää ihan utopistiset prosentit, joita sitten jaetaan kuin Jumalan ilmoitusta.
No ei naisipuolisiakaan kehuta lyhyydestä! :D
Hohhoijaa taas...
Vierailija kirjoitti:
Henkisesti terve ei kehitä pakkomiellettä yhdestä fyysisestä ominaisuudestaan. Sanoisin, ettei ap ole henkisesti terve ja SE on ongelma, ei pituus. Olisi kiva tietää, mistä pituudesta nyt on ongelma kehitetty, kun tuo näyttelijä-Eerokin on naisten suosiossa 110 sentin mittaisena.
Kyllähän tuollainen aina kuriositeettina menee. Ja oman avoimuuden kiillotteluna. Kuinkahan moni noistakaan naisista olisi valmis olemaan loppuelämänsä Eeron kanssa?
Vierailija kirjoitti:
No ei naisipuolisiakaan kehuta lyhyydestä! :D
Hohhoijaa taas...
Minua on kyllä kehuttu lyhyydestä ja tuskin olen ainoa nainen maailmassa joka on saanut ihastelua pienuudesta.
Pitkät/pitkähköt naiset on olleet kauneimpia kautta aikain, ei sitä syyttä missit ja mallit ole pitkäraajaisia kaunottaria...ihan kuin tuossa rajan takana Virossa ja Venäjällä. Pitkähköt vielä pysyvät usein huomattavasti hoikkaisempina koko elämänsä. Suomalainen persjalkatantta voi lyllertää navetan taakse itkemään. Kauemmas niillä lyhyillä tyngillä tuskin pääsekään.
M43
Vierailija kirjoitti:
Pitkät/pitkähköt naiset on olleet kauneimpia kautta aikain, ei sitä syyttä missit ja mallit ole pitkäraajaisia kaunottaria...ihan kuin tuossa rajan takana Virossa ja Venäjällä. Pitkähköt vielä pysyvät usein huomattavasti hoikkaisempina koko elämänsä. Suomalainen persjalkatantta voi lyllertää navetan taakse itkemään. Kauemmas niillä lyhyillä tyngillä tuskin pääsekään.
M43
No just. Onpa kommentti taas... Itse voin pitkänä? vai pitkähkönä? (171cm) naisena sanoa, että varmasti molemmille, sekä lyhyille että pitkille naisille on ottajansa ja kehujansa. Itse olen aina saanut pelkästään kehuja pituudestani ja erityisesti pitkistä sääristäni. Se että olen saanut kehuja pituudestani, ei kuitenkaan sulje pois sitä että joku lyhyt on saanut kehuja pienuudestaan.
Ylipäänsä ihmettelen sitä, että joidenkin katsantokanta on niin kapea, että ei ymmärretä että kaiken pituisille ihmisille on ihailijansa ja että mikään pituus ei ole automaattisesti kaunein vaan kaikissa pituuksissa on kauniita ja komeita ihmisiä.
Eli lopettakaa jo tämä turha jankkaus!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihannemiehen muotti on todella kapea. On aina olemassa ne tietyt ja samat ominaisuudet joita halutaan ja kehutaan.
Ihannenaisen muotti on myös todella kapea. Jos ei ole nuori, hoikka, rintava ja pitkät hiukset ei ole nainen ollenkaan. Kuitenkin tuolla ulkona näkee kaikenlaisia pareja, joten selkeästi ihmiset eivät joko halua samaa tai sitten he tyytyvät vähempään.
Ei olen ikäluokastaan aina noin 80% on miesten mieleen. Miehistä taas alle 1% on naisten mieleen.
Jos naiset pitäisivät vain 1 prosentista miehiä, ei kukaan koskaan pariutuisi. Ärsyttää nää ihan utopistiset prosentit, joita sitten jaetaan kuin Jumalan ilmoitusta.
Eihän tässä puhuttukaan pariutumisesta vaan siitä mikä nähdään viehättävänä. Esim. millaiset miehet saavat tuhansia matcheja tinderistä.
Kuka tahansa nainen saa tuhansia matcheja jos roikkuu siellä kuukauden ajan - vain 1-2% miehistä onnistuu samassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyys on aina negatiivinen piirre, sekä naisissa että miehissä. Saisiko sun mielestä esim. isonenäsille naisille sanoa ”wau miten iso nenä!”?
En lukenut koko ketjua, mutta monille lyhyys on kyllä plussaa naisessa, itsekin ihastuin kumppaniini aluksi siksi, että on todella lyhyt ja ihailin miten niin pieni nainen pystyy tekemään niin rankkaa ja vaarallista työtä kuin hän. Ja myönnän, että lyhyenä miehenä on ihan kivaa, että kumppani ei ole puolta metriä pitempi kuin minä, vaikka toki voisin siis ihastua pitkäänkin.
Heräsi kiinnostus, mitä työtä kumppanisi tekee?