Miksei naiset ikinä sano pojasta tai miehestä "vau, ootpa niin lyhyt"
Miksi naiset, äidit, isoäidit, jne. eivät ikinä kehu sulhasehdokasta, poikaa, lapsenlasta jne. sanomalla että "vau, onpa se niin lyhyt, upeeta"?
Itse olen 162cm ja en ole ikinä kuullut muuta kuin kylmiä ei-kehuvia tokaisuja. Kukaan ei ole ikinä sanonut "wautsi, ootpas sä lyhyt".
Onko tuo periaatteessa miesvihaa?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Lyhyys on aina negatiivinen piirre, sekä naisissa että miehissä. Saisiko sun mielestä esim. isonenäsille naisille sanoa ”wau miten iso nenä!”?
Höpsis, ei ole aina negatiivinen piirre :) Itselle monet miehet ovat sanoneet, että olen ihanan pieni.
T. 157 cm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli lukiossa sun kokoinen poika ja sanottiin että se on pieni ja pippurinen. Sen sijaan että olisi ottanut sen neutraalina hauskana kohteliaisuutena niin otti herneen nenään ja keksi tytöille nimittelynimiä mm. painoon tai kasvonpiirteisiin liittyen. Ei se pienuus jaloksi ketään tee.
Ei ollut kohteliaisuus. Halusitte vain vittuilla epäsuorasti. -AP
Ja sinä haluat vain uhriutua. Et kaipaa seurustelusuhdetta vaan nyrkkeilysäkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyys on aina negatiivinen piirre, sekä naisissa että miehissä. Saisiko sun mielestä esim. isonenäsille naisille sanoa ”wau miten iso nenä!”?
Höpsis, ei ole aina negatiivinen piirre :) Itselle monet miehet ovat sanoneet, että olen ihanan pieni.
T. 157 cm
Niin naisille. Sanotaan että on ties mikä "taskuvenus".
Ja mitä nimityksiä on samankokoiselle miehelle? Lähinnä haukkuvia nimityksiä. -AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. 157 cm
Ja mitä nimityksiä on samankokoiselle miehelle? Lähinnä haukkuvia nimityksiä. -AP
Vainoharhaa voidaan hoitaa.
Jaahas, lyhyyshullu ottaa kierroksia heti perjantaiaamusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. 157 cm
Taskuadonis?
Henkisesti terve ei kehitä pakkomiellettä yhdestä fyysisestä ominaisuudestaan. Sanoisin, ettei ap ole henkisesti terve ja SE on ongelma, ei pituus. Olisi kiva tietää, mistä pituudesta nyt on ongelma kehitetty, kun tuo näyttelijä-Eerokin on naisten suosiossa 110 sentin mittaisena.
Empaatiinen, sensitiivinen tai vähintäänkin pinnallisesti kohtelias ei kommentoi toisen fyysisiä ominaisuuksia.
Itselläni on 196-senttinen poika ja arvatkaa vain kuinka kyllästynyt ja tympääntynyt on ainaiseen pituutensa "ihailuun".
Ja ehkä hänen pituutensä edes ole mitään niin kauhean epätavallista, ei todellakaan. Kaverinsa, joka on 202 cm todella kärsii jatkuvasta kommentoinnista. Siihen pitää aina laittaa jokin sama fraasi vastaukseksi ja tuollainen pituus tuo jo ihan käytönnön ongelmia. Joutuu kumartelemaan ovenpielissä, ei oikein löydy sopivia huonekalua jne.
Vierailija kirjoitti:
Koska se ei ole haluttu ominaisuus. Ei kukaan äiti mieti että "tulisipa lapsestani lyhyt".
Kyllä toivon, että tyttäreni jää lyhyeksi.
Pojat kasvakoot minkä kasvaa, ei vaikuta viehätysvoimaan onko pitkä tai pätkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se ei ole haluttu ominaisuus. Ei kukaan äiti mieti että "tulisipa lapsestani lyhyt".
Pojat kasvakoot minkä kasvaa, ei vaikuta viehätysvoimaan onko pitkä tai pätkä.
Kyllä todellakin vaikuttaa. Monilla naisilla on jopa tinderissä suoraan ukaasi, että esim. alle 175 tai 180 ei tarvitse ottaa yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Miten toi kommentti liittyy sukupuoleen? Ei kukaan mulle ole noin todennut myöskään.
N 156cm
Minulle on sanottu, että olen ihanan lyhyt ja ihanan pieni. Kohteliaisuutena otan ne niin kuin tarkoitettukin.
N 158cm
Ihannemiehen muotti on todella kapea. On aina olemassa ne tietyt ja samat ominaisuudet joita halutaan ja kehutaan.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet ja keskimittaiset naiset ovat halutumpia kuin pitkät. Niillekin toki löytyy oma ihailijajoukkonsa kuten lyhyille miehille.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä isot nenät on komeita ja voisin hyvinkin kehua jonkun nenää, jos en tietäisi, että se on yleensä negatiivinen piirre. Tosin riippuuhan se nenän muodosta. Esimerkiksi Vincent Casselilla on upea nenä. Meillä on töissä yksi nainen, jolla on samankaltainen nenä ja mielestäni se on upea.
Wau, miten iso nenä! Ei tosin kuulosta yhtään kohteliaisuudelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pojat kasvakoot minkä kasvaa, ei vaikuta viehätysvoimaan onko pitkä tai pätkä.Kyllä todellakin vaikuttaa. Monilla naisilla on jopa tinderissä suoraan ukaasi, että esim. alle 175 tai 180 ei tarvitse ottaa yhteyttä.
No ne naiset on aika pällejä. Ihan sama kuin miehet sanoisi, että alle D-kuppisten ei tarvitse vaivautua. Kiitos, että ilmoitit, niin tiedän juosta vastakkaiseen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihannemiehen muotti on todella kapea. On aina olemassa ne tietyt ja samat ominaisuudet joita halutaan ja kehutaan.
Ihannenaisen muotti on myös todella kapea. Jos ei ole nuori, hoikka, rintava ja pitkät hiukset ei ole nainen ollenkaan. Kuitenkin tuolla ulkona näkee kaikenlaisia pareja, joten selkeästi ihmiset eivät joko halua samaa tai sitten he tyytyvät vähempään.
En ihan ymmärrä aloitusta. Tavallaan ymmärrän, koska ilmeisesti tämä pituusjuttu on monelle miehelle ihan konkreettinen ongelma samoin kuin naisille on omat juttunsa, ikä tai paino tai mikä vain. Olen itse rapiat 180cm nainen, ja kaikkein parhaimmat tapaamani miehet ovat olleet vähän tai huomattavasti lyhyempiä kuin minä itse. Oleellista on kuitenkin ollut se, onko aitoja tunteita heitä kohtaan vai ei. Joskus on ollut, joskus ei. En ole kuitenkaan koskaan ajatellut, että se pituus yksinään olisi pois-rankkaava tekijä. Ei missään nimessä.
Monet pienikokoiset miehet ovat hyviä perheenisiä. Vierestä oon seurannut.
Oma tytär jäi lyhyeksi 159cm. Ei mua haittaisi vaikka löytäisi puolison joka 165cm.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli lukiossa sun kokoinen poika ja sanottiin että se on pieni ja pippurinen. Sen sijaan että olisi ottanut sen neutraalina hauskana kohteliaisuutena niin otti herneen nenään ja keksi tytöille nimittelynimiä mm. painoon tai kasvonpiirteisiin liittyen. Ei se pienuus jaloksi ketään tee.
Täh! Tämä on taas niin naisellisen älytöntä logiikkaa. Lyhyen miehen/pojan pitäisi nöyränä kuunnella kiusaamista?
Terve itsetunto houkuttaa. Sitähän näiltä lyhyyttään marisevilta puuttuu. Se olisi vieläpä korjattavissa oleva juttu.
Se on vain itse tehtävä.