Entä jos ei vain saa hyvää parisuhdetta?
Toisaalta sanotaan, että ei kannata jäädä epätyydyttävään parisuhteeseen ja ihminen ansaitsee hyvän ja kunnioittavan parisuhteen. Mutta kuka takaa sellaisen muka jokaiselle. Jos ei vain halua viettää koko elämäänsä yksin, onko säälittävää jäädä parisuhteeseen, jossa on jotkut jatkuvat kipupisteet, mutta muuten monet asiat rullaavat ihan hyvin.
Olen itse tällä hetkellä parisuhteessa, jossa tappelemme tosi usein samasta asiasta ja loukkaannun siitä joka kerta. Ilman tätä asiaa parisuhteemme olisi mielestäni ihan hyvä ja oikeastaan paras, mitä elämässäni on koskaan ollut. Jos tästä ihmisestä luovun, olen varma, etten toista samanlaista löydä koskaan. Olen ollut vuosikausia myös sinkkuna, joten ei ole kyse siitä, että pitäisi olla valmiiksi uusi katsottuna tai että pelkäisin väliaikaista sinkkuutta. Mutta kyllä minä tottavie pelkään loppuelämän kestävää sinkkuutta, vaikka se säälittävältä kuulostaakin. Onko yksinäisyys sitten ainoa oikea tapa, jos ei siihen "täydelliseen" parisuhteeseen ole mahdollisuutta?
En nyt edes oikein tiedä, mitä tällä aloituksella haen, mutta olen jotenkin niin ihmeissäni tämän nykyisen parisuhteeni kanssa ja halusin nyt vähän purkaa ajatuksia.
Kommentit (6)
Mikä se sama riidanaihe on? Pystyykö jotain asiaa jotenkin muuttamaan, ettei syntyisi tätä kyseistä riitaa? Jos on kyse jostain menneisyyden asioista, niin menneisyyttä ei pysty muuttamaan ja siitä on vain päästävä yli. Tulevaisuuteen voi vaikuttaa.
Ap, olet oikeassa siinä, ettei kaikille tarjoudu mahdollisuutta hyvään, molempia tyydyttävään parisuhteeseen.
Vaikka eroaisit, et välttämättä löydä mitään parempaa; voit myös jäädä tahattomsti sinkuksi. Ihmissuhteiden alueella mistään ei ole takeita.
Siksi kannattaa yrittää parantaa olemassaolevaa parisuhdetta. Lähtisitkö miehesi kanssa parisuhdekurssille tai peräti pariterapiaan?
Onko sinulla ja miehelläsi halua ja tahtoa pyrkiä parempaan vuorovaikutukseen ja toisen kunnioitukseen? Uskon, että tämmöinen lähentyminen nostaisi molempien tyytyväisyystasoa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä se sama riidanaihe on? Pystyykö jotain asiaa jotenkin muuttamaan, ettei syntyisi tätä kyseistä riitaa? Jos on kyse jostain menneisyyden asioista, niin menneisyyttä ei pysty muuttamaan ja siitä on vain päästävä yli. Tulevaisuuteen voi vaikuttaa.
Työ ja ikuinen rahan puute. Emme siis asu yhdessä, joten yhteisistä rahoista emme tappele, mutta koska mies on holtiton rahankäytössään ja aina siksi p*rsaukinen, hän tekee töitä tosi paljon ja se on pois yhteisestä ajasta. Juu, tulevaisuuteen voi vaikuttaa, mutta tässä tilanteessa ainoa, joka voi vaikuttaa on mies. Ja en puhu mistää muutamasta ylityötunnista viikossa, vaan ihan oikeasti mies on töissä normaalisti viikossa sellaiset 60-70 tuntia. Joka viikko.
Mä painin samojen mietteiden kanssa. Nykyinen parisuhde on aina ollut jotenkin hankala. Ihan kuin oltaisiin vain kaksi sinkkua, jotka elää vaan omaa elämäänsä, eikä tämä ole koskaan tuntunut oikealta suhteelta. Olen yksinäinen ja onneton. Ei edes pidetä välillä mitään yhteyttä. Puhuminen ei auta eikä riitelykään. Lisäksi mies muutti työn perässä toiselle puolelle Suomea, joten kaikki haaveet yhteisestä tulevaisuudesta ja esim. lapsista on saanut haudata.
Toisaalta kaikki edellisetkin parisuhteet on olleet tavalla tai toisella hankalia tai muuttuneet sellaisiksi. Eikä neljän kympin lähestyessä enää jaksaisi aloittaa alusta. Seuraava mies saattaa olla vielä pahempi. Eihän sitä koskaan voi tietää. Pelottaa, jos joutuu olemaan loppuelämän yksin, mutta en todellakaan ole onnellinen nykyisessäkään suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ ja ikuinen rahan puute. Emme siis asu yhdessä, joten yhteisistä rahoista emme tappele, mutta koska mies on holtiton rahankäytössään ja aina siksi p*rsaukinen, hän tekee töitä tosi paljon ja se on pois yhteisestä ajasta. Juu, tulevaisuuteen voi vaikuttaa, mutta tässä tilanteessa ainoa, joka voi vaikuttaa on mies. Ja en puhu mistää muutamasta ylityötunnista viikossa, vaan ihan oikeasti mies on töissä normaalisti viikossa sellaiset 60-70 tuntia. Joka viikko.
Ei se siellä oikeasti töitä tee koko aikaa.
Totuushan on, että ihan joka parisuhteessa on ongelmansa. Jos ei muita ongelmia, niin sitten vaan niin tylsää, ettei kestö sitäkään.