Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

35 ikävuoteen mennessä en ole ikinä tehnyt keittoa ja nyt pitäisi valmistaa herkullinen keitto. Ohjeita?

Vierailija
17.10.2019 |

Mitenkä tämä on mahdollista? Peruskoulun köökiksessä en tehnyt keittoa. Tyyli on vapaa. Mitä keittoa suosittelette minun valmistavan? Miehelle pitää tehdä keittoa ruoaksi.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmista Mestarin kanakeitto.

Vierailija
22/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanakeittoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, palstan naisilla meni taas tunteisiin. Ja viestejä poistoon. Olette naurettavia. 

Mikäs siinä. Syökää niitä eineksiä, jos onnistutte olemaan polttamatta niitäkin pohjaan. 

Vierailija
24/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tofu-nuudelikeitto on hyvää. Paljon inkivääriä sekaan.

Vierailija
25/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin kermaista kanttarelli tai suppilovahvero keittoa itse poimituista sienistä.

Olin jo ehdottomassa kermaista maa-artisokkakeittoa, mutta unohdin, että on sieniä on saatavilla! Sienikeitto  on taivaallista, ehdottomasti kannattaa tehdä. Koskenlaskija on pelastus, jos ei ole erityisen taitava kokki. Tosin käytän sitä itsekin joissain ruuissa, vaikka olen intohimoinen kokkaaja. Keittoihin se sopii erinomaisesti, kunhan ei liikaa laita. 

Edistyneemmälle kokille ehdottaisin bouillabaissea.

Vierailija
26/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamakkarakeitto

Vierailija
27/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa keitoissa on sama peruspohja, perunaa, sipulia ja hiukan porkkanaa. Voit ostaa valmiin juurespakkauksen kaupasta, sitten tarvitsee kuoria vain perunat. Nuo keitetään ja sitten voi lisätä oman maun mukaan kalaa, jauhelihaa tai kanaa. Se on siinä. Päälle voi laittaa tilliä tai persiljaa.

Kasvisliemikuutio mukaan, käy kaikkiin keittoihin (paitsi kalakeitossa en ole käyttänyt).

"Kaikissa keitoissa on sama peruspohja, perunaa, sipulia ja hiukan porkkanaa."

En voi lakata nauramasta:D Tervetuloa keittojen ihmeelliseen maailmaan! Perunaa, sipulia ja hiukan porkkanaa xD

Vierailija
28/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haaveilen kunnolla tehdystä ranskalaisesta sipulikeitosta. Se on helppo tehdä, mutta vie aikaa.

P.S. Siihen ei tule perunaa eikä edes hiukan porkkanaa

Vierailija
29/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet jotain supertavallista, mutta maukasta keittoa kuten nakki-, makkara- tai jauhelihakeittoa, niin helpolla pääset, jos ostat muutaman keittojuurespussin, löytyy pakastealtaasta. Jauheliha kannattaa ostaa lihatiskiltä, vaikka tälläkin foorumilla jotkut eivät näe laatueroa pakkauslihan ja lihatiskin lihan välillä.

Pointti kuitenkin siinä, että käytä keittojuurekset kuumalla pannulla tilkassa oliiviöljyä kuullottumassa ennen kuin laitat kattilaan. Maut avautuvat eivätkä ole niin löllöjä ja pliisuja. 

Käytä pannulla ruskistumassa myös nakki- tai makkarapalat tai ruskista jauheliha hyvin. Ei tule keitetyn nakin, keitetyn makkaran tai keitetyn jauhelihan makuista/mautonta lientä. 

Monen mielestä kanaliemikuutio on maultaan parempi kuin liha- tai kasvisliemikuutio (tai fondi). Keitä siinä perunalohkot ja porkkanapalat. 

Sitten keittojuurekset ja lihapuoli kattilaan pottujen ja porkkanoiden sekaan.

Ja ihan alussa laita kattilaan muutama kokonainen maustepippuri ja laakerinlehti. Loppupuolella pyöräytä mustapippurimyllystä muutama kierros, ehkä myös chilisekoitusmyllystä.

Lisää tarvitteassa tilkka oliivi- tai rypsiöljyä. Maut tarvitsevat rasvaisuutta sopivasti tullakseen esiin.

Tässä muutama vinkki, jos aidosti olet aloittelija...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi