Ensi yö on asunnottomien yö. Erityisesti asunnottomien naisten. Miten ajattelit auttaa tänään asunnotonta naista?
Itse voisin kutsua kylään jonkun kivan asunnottoman naiset. Nuori tai keski-ikäinen mielellään.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hollannissa oli tehty jotain laskelmia joiden mukaan asunnottomuus tulee yhteiskunnalle kalliimmaksi kun jos kaikille hommaisi kämpän. Ainakin jonkinlainen hätämajoitusta pitäisi olla näin kylmässä maassa kaikille.
Kaikille olisikin ok-talo, mutta kun nämä Viitasaaren pulit änkeävät nimenomaan Helsinkiin. Pysykää kotonanne hölmöt juopot.
Suomessa on toki tyhjiä omakotitaloja, mutta ei niihin noin vaan voi mennä. Se pitäisi omistaa tai omata jokin muu hallintaoikeus.
Nyt ykköskanavalla (puoli seitsemän) tulee juuri aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Aika tylyt mielipiteet täällä palstalla.
Tyypillistä tällä palstalla. Ei täällä täysijärkiset juurikaan kirjoittele. Mutta voin vastata aloittajan kysymykseen: Autoin viemällä villasukkia ja hygieniatuotteita. Samoin olen tehnyt useana vuonna. Sukat kudon itse.
Varmaankin yhteiskunta järjestää jonkinlaisen "tempauksen" vaikka Kansalaistorilla, jossa lauletaan ja pidetään puheita. Sitten osallistujat lähtevät iltakymmeneltä lämpimiin koteihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Annan muijan asua niin kauan kun hoitaa hommansa.
Tämä on tyypillinen asenne. Hommat vain vaihtelee ihmisestä riippuen. Mutta usein ne hommat eivät jää ruuanlaittoon ja siivoukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika tylyt mielipiteet täällä palstalla.
Tyypillistä tällä palstalla. Ei täällä täysijärkiset juurikaan kirjoittele. Mutta voin vastata aloittajan kysymykseen: Autoin viemällä villasukkia ja hygieniatuotteita. Samoin olen tehnyt useana vuonna. Sukat kudon itse.
Minne veit nämä. Itse juuri konmaritin vaatekaappiani, ja minulla oli paljon lämpimiä vaatteita ihan vuosikymmenten takaa. Vaatteita, joita en käytä. Ukrainan hyökkäyssodan aikana piti lähettää ne Ukrainaan, mutta nyt voisi lahjoittaa niitä kodittomille suomalaisille.
Minun luona asui n. 15 vuotta sitten asunnoton opiskelijatyttö muutaman viikon. Kaverin kautta kysyi asuinpaikkaa. En pyytänyt mitään vuokraa. Sai sitten jonkun kämpän ja muutti pois. Ihan kivaa oli kun oli seuraa.
M45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tyypillinen asenne. Hommat vain vaihtelee ihmisestä riippuen. Mutta usein ne hommat eivät jää ruuanlaittoon ja siivoukseen.
Ihmettelen miksei miehet tee samaa. Antaisivat munaa ja tekisivät kotityöt niin alkaisi irtoamaan asumuksia.
https://asunnottomienyo.fi/tapahtumat/
Toivottavasti tuolla autetaan, eikä vaan "paranneta maailmaa"
Miten voisin auttaa? Olen itse hyvin köyhä mies. Viime vuonna jäin itse melkein asunnottomaksi. Rahaa ei siis ole.
Voisin laittaa jollekin asunnottomalle ruokaa siinä sivussa kun teen itselleni, mutta juuri muuhun en pysty. En vain tiedä, mistä löytäisin jonkun, jolle tekisin ruokaa. En uskalla majoittaa ketään kun en asu edes yksin nykyään. Mutta ruokaa tosiaan voisin antaa. Taidankin ottaa selvää, missä täällä on näitä asunnottomien keskuksia tms.
Pari viikkoa sitten yksi asunnoton juoppo (se luonnehti itse itseään niin) tuli kysymään, olisiko antaa jotain senttejä. Itsellänikään ei juuri ollut rahaa, mutta annoin sille kolikkopussista kaiken pikkurahan. Se vaikutti ihan selvältä, eikä edes haissut viinalta. Olisin itse tarvinnut sitäkin rahaa oikeastaan, mutta hän taisi tarvita sitä enemmän.
Koen suurta empatiaa asunnottomia kohtaan, koska olisin itse tuolla ulkona, jos mulla ei olisi käynyt tuuri.