Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** Ensikot Viikonloppuun PE-SU***

02.06.2006 |

Aloitetaan nyt sitten viikonlopun pino vaikka linkillä

torstain viestit > http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7452747&p=1&mpage=2&tmode…

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksi tullut käytyä n 3vk sitten(jotka ei tiedä niin nettiä en omista..). ensinnäkin,oli muuten minunkin mielestä parempi toi viikottainen kirjoituslista..ennen luin aina koko viikon kirjoitukset ja nyt ei jaksanu alkaa hakee ku muutaman päivän..!

Mahassa aivan tajuton myllerrys viikon ajan,alkaa pikkuhiljaa käymään ahtaaksi tila=) ja kova hikottelemaan,eilenkin oli varmaan 4 kertaa ja toissayönä en saanu sen takia nukkua..no tämä on ainutlaatuinen kokemus joten yrittäis ottaa tästä ilon irti vaikka välillä on vaikeaa!!vauva luultavasti on pää alapäin kun potkut tulee kylkiluihin ja hikka tuntuu alhaalla..supistuksista oli jotai puhetta,mullakaan ei ole vielä ollu harkkoja vaikka viikkoja on jo reilu31,mut näihin aikoihin pitäis alkaa..

eilen oli synnytysvalmennus!menin sinne yksin ku mies on vähän " ihmispelkoinen" ,vaikka jälkeenpäin ajateltuna ihan hyvin olis voinu lähteä ku ei siel ryhmis puhuttu niinku pelkäsin..ja ne videotkin oli niin hienotunteisesti kuvattu=) ihan mielenkiintoinen juttu,kannattaa käydä jos vain tarjotaan se mahdollisuus!ens viikol olis vanhemmuudesta ja sit imetyksestä mut ne taidan jättää väliin..

Han_ kyseli kuinka kauan ajateltu hoitaa lapsiaan kotona..jos miehellä olis/on töitä niin kyllä varmaan tonne 1,5v asti,mut jos ei töitä niin pakko itsellä lähteä kun äitiysloma loppuu..ja silloin saa mies jäädä kotiin=)

Peggy kyseli miesten innostuksesta..tota mulla oli ollu vauvakuume jo varmaan 4vuotta(yhdes oltu 7,5v),mut mies ei syttyny,ei ollu valmis isäksi..ja nyt jätettii ehkäisy pois viime heinäkuus ja marraskuussa plussasin=) ja onnellinen olen et odotin miestä niin nautitaan kummatkin,vaikka kyllä tuntuu et välillä mies on jotenki niin ahdistunu kun yrittää puhua vauvasta,mut epäilen et sillä vain pelottaa,on tämä kuitenki niin iso muutos!(ollaan 23vuotiaita.)kyllä väliillä painostinkin miestä mut ei se mitään auttanu,tuli vain riitaa..!

Kesälomakin alkoi sunnuntaina,mut eipä tuo miltään tunnu ku ollu tammikuusta asti saikulla=\ siivousintoilu meinaa välillä karata käsistä,ja nukkua vois vaik kuinka aamulla..yleensä sellaiset 12 tuntia on kiva=)

Neuvola oli tiistaina:

paino:+460g/vk (puolet vähemmän kuin viimeeksi!=))yhteensä tullu 11kg,iik!

hb:133(rautalääkkeet tehosi=)!)

rr:101/65

sf-mitta:27cm

Turvotus:+-

Vauvan syke:148,oli just liikkees ja kivasti potkaisi neuvolan tätiä=D

mutta minäpäs käyn taas tässä vklopun aikana lukee ja kirjoitteleen kun kerrankin pääsee taas koneelle!!

jmi82&vaaveli31+2

Vierailija
22/51 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin täällä koitan vhän aktivoitua, kun en ole ehtinyt kirjoittaa mitään vaikka jokapäivä olen teidän juttuja lukenut. Täällä kauemmin olleita ilmeisesti vielä ujostelen kun ei oma sanallinen arkku oikein ole auennut vielä... mutta eiköhän tämä tästä, lueskelen kaikkien jutut läpi ja pikkuhiljaa tutustun.

On muuten kiva lukea teidän juttuja kun monilla on ihan eri vaihe menossa ja muutenkin.

Osse taisi olla Tampereelta... Kiva kuulla miten noi neuvola/ultra sun muut jutut menee täällä kun samoilta kulmilta olen itsekin. :)

Poppikselle muuten tiedoksi että mulla on kans eka neuvoja 21.6. että samoissa mennään siinäkin suhteessa.. :) odotan kyllä innolla.

Joo ja mies mulla on kyllä kovin innokas myös, hänellä onkin ollut vauvakuumetta havaittavissa jo pitkään kuten siis mullakin.

Kun kerroin neuvola ajasta niin se alkoi miettimään kalenteriaan heti että miten se pääsee... Kun mä en oikein ollut tajunnut että sekin tulisi, tosin miksi ei! ja ihanaa että se on niin täysillä mukana jo tässä vaiheessa kun ei vielä ole juuri mitään merkkejä raskaudesta.

Niin niistä oireista tosiaan... muakin vähän huolestuttaa tämä tila näin alussa, kun ei ole oikein mitään tuntemuksia.. Välillä tuntui alavatsassa pistelya ja rinnat on arat jos oikein painaa mutta ei muuten. Hmmm... no toivottavasti kaikki kuitenkin on hyvin ja jotain raskauteen viittaavia oireita alkaa kuulumaan. Nyt on vähän apea olo tämän vuoksi, mutta eiköhän se taas tästä.

Niin, ikää oli täällä kommentoitu... me taidetaan olla ihan optimaalisessa vauvantekoiässä kun ollaan 26 vuotiaita tänä vuonna molemmat, eli ei kai liian nuoria tai vanhoja. Mutta olenpa siltikin sitä mieltä, että ikäasia on niin henkilökohtaista, toset on valmiimpia paljon aikaisemmin kuin toiset ja sitten on myös niitä käytännön syitä yms. :) että kukin tavallaan ja lapsi saa hyvää hotoa erilaisistakin lähtökohdista tulevilta vanhemmilta.

jeps, hyvää jatkoa teille kaikille, olette kyllä tulleet tärkeiksi päiväjärjestyksen osaksi jo nyt ja jännitän teidän kaikkien puolesta. :)

moiks, iisa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sitä nyt ehtisi rauhoittua hetken. Luusis että saikulla ollessa on aikaa mutta ei sitä ainakaan mulla ole ollut. Ponini lähti tänään laitumelle ja on siellä syksyyn saakka. Toisaalta tylsää, mutta en oikein ponista enään itse voi huolehtia. Terkka käski olla supistusten takia rauhallisemmin ja se ei ponivarsan kanssa onnistu.

Tänään oli neuvola. Ihan sellanen perus käynti. Otettiin maksa-arvot varalta, kun satuin raapimaan kämmeniäni siinä tarkastuksen aikana. No tuleepa nekin katottua. Pikku-Pupu todennäköisesti pää alaspäin, kun sydänäänet kuului alhaalta.

Paineet: 72/127

Hemppa: 114 (rauta joka toinen ilta)

Paino: +350g/viikko

sf: 27cm, eli ihan hemmetin iso maha!!! Pepsiksellä oli vissiin myös iso sf-mitta, miten muilla?

Anteeksi omanapaisuus, olen niin poikki että kommentoinnisa tuskin tulisi mitään :D

T: Ull-Maij & Pikku-Pupu rv 25+4

Vierailija
24/51 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ikäasia tosiaan on nyt pompsahtanut esille :) Ite olen AINA tienny haluavani lapsia suurinpiirtein heti kun olosuhteet sen sallii.. Eli odotettiin siihen kunnes oli varmaa että yo-lakki on kourassa ja sittenpä sitä oltiinki jo täysillä touhussa mukana.. Vai alkoikohan se jo aikaisemminkin... ;) Silloin harmistutti vietävästi ettei se lapsonen tullut heti, mut nyt olen tavallaan onnellisempi kun halu saada lapsi kasvoi yritysajan ja jotenki lähensi meitä ukkokullan kanssa :) Me siis yritettiin lasta kuta kuinki puoltoista vuotta.

Han_ oli kysellyt kotiinjäämisestä. Mulla vakaa aikomus on jäädä kotiin ainakin syksyyn 08 eli vauveli alkais lähennellä 2 ikävuotta. Silloin palaan ( tai niin ainaki nyt ajattelen ) taas opiskelun tielle :) Onneksi kuitenkin miehellä oikein hyvät työolosuhteet (on yksityisyrittäjä) ja tulevaisuuskin näyttää oikein valoisalta :) Eli meillä ei sen puolesta hätä päivää. Mut jotenki tuntuu että olisi mukava jos olisi " oma" ammatti :) Vaikken nyt vielä tiedäkään mikä olisi niin mieluisa että haluaisin kunnolla työelämään...

Kiva kuulla jmi82:sta! Muistan sinut kuumeilupuolelta viime syksyltä! Vai oliko se kesää.. Ei voi muistaa :) Upeasti sullakin noita viikkoja kertynyt!

Q:lle piti sanoa ettei sinua kukaan täällä unohda tai jätä viestejä lukematta! Pois mielestä tuommoiset :) Ja nyt samalla oiva tilaisuus kiittää ja kumartaa kun olet jaksanut päivittää esittelylistaa! Pikku-q:kin se vain kasvaa, kohta se on jo teillä sylissä.. *huokaa kateellisena*

Mut nyt lähden vielä nauttimaan tästä ihanasta päivästä kun sitä vielä on vähän jäljellä :)

fio rv 14+4

Vierailija
25/51 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eka neuvola kesti YLI tunnin reilusti kun oli kaksi harjoiottelijaa siinä samalla ja terkka sanoi ensin aina jommalle kummalle mitä tehdä ja harkkari toisti mulle perässä :) Lisäksi taisi olla ruuhkaakin jonkin verran ja aikataulusta myöhässä..

Eilen neuvolassa meni kyllä taas likemmäs tunti vaikka ei mitään sen kummempaa perustutkimusten lisäksi ollu! Et siihen saa totutella :)

Vierailija
26/51 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suippoko kans väsää muuttoa ja pientä remppaakin vielä viime tinkaan? (Luin ton eilisen pinon aamulla, joten en oo varma muistanko oikein..) Meillähän on melkein sama tilanne. Tosin vähän edellä mennään eli maanantaina päästään tapetoimaan ja luultavasti saadaan maaluksetkin valmiiks ens viikolla. Jos tässä pääsis ennen juhannusta muuttamaanki.. Eipä ainakaan suotta tuu aika pitkäks äitiyslomalla :) Vinkkinä voin sanoo tän päivän perusteella, et uunin pesu kannattaa antaa jonku muun hommaks. Oli aika haastavaa kurotella sinne uunin perälle mahan kans ;)

Q ja muutkin: En oo oikein päässyt kruisaileen vaunuilla, kun ne vietiin suoraan uuteen kotiin. Tietysti silloin heti piti käydä kaikki " liikkuvat osat" läpi heti, mut sen jälkeen mies pakkasi vaunut komeroon odottamaan :(

Oon tällä viikolla yllättänyt itseni ja miehen sillä miten toimintakykyinen vielä tässä vaiheessa oon :) Siivoukset, remppa, ostoksilla kiertely sujuu vielä ihan normaalisti ja parempi ois sujuakin ainaki siihen asti et saadaan tavarat paikalleen uudessa kodissa ;)

Jenni 32+0

Vierailija
27/51 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onpa ollut kiire päivä. Nyt vasta sain koneen avattua ja tulla kertomaan teille ihka ensimmäisestä neuvolakäynnistäni.. eli heti alkuun varoitus, nyt tulee tosi omanapaista tekstiä:)

Meidän neuvola täti oli todella mukavan tuntuinen, tultiin uhan hyvin juttuun. Alussa vähän pelkäsin hänen suhtautumista ikääni, mutta eipä tullut minkään alisia päivittelyjä:)

Kaikenlaista lippusta ja lappusta mukaani sain, osaa pitää täyttää ja palauttaakkin.. kysyttiin myös haluammeko osallistua siihen seulontaan.. se onkin sitten niin vaikea päätös, että sitä joutuu jonki8n aikaa kypsyttelemään.

Ultraan minun pitäisi itse varata aika jo tämän kuun loppuun;) Neuvola lääkäri on sitten 21 pvä tätä kuuta ja ja ... kaikenlaista uutta ja ihmeellistä. Niin ja sitten täytyy käydä vielä labrassa antamassa näytteet, sinne ajattelin ponkaista heti maanantaina.

Hb 130

RR 104/59

lähtöpaino 62,3

Että sellaista tällä suunnalla.. Nyt ei muutakuin odottamaan ultraa ja lääkärin vastaanotto aikaa. Nyt on kyllä ollut niin raskas päivä, että uni tulisi vaikka ihan heti:)

Siru ja tiituli rv 7+2

Vierailija
28/51 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se vaan tääkin päivä meni nopeesti ohi.. töissä kun on joka päivä 12-20 niin ei kerkee muuta tekemäänkään. pöh. mut ei voi mitään, kesän ajan vaan.. ja kivaa työtä teen. vaikka selkä ja jalat kärsiikin seisomisesta. ei me oikeen pystytä huilaamaan muuta kun tauoilla, jotka on aina johonki tiettyyn aikaan. mut venytellä pitäs vaan.

sehän täs onki hassua, kun moni sanoo et liikunta auttaa. mut mä harrastan paljon liikuntaa, vaikka nyt viimisen kuukauden jääny vähälle tän väsaymyksen takia. Nyt kuitenki käyny lenkillä taas, mut se vaan satuttaa mun selkää.

no nyt mä en jaksa enää jauhaa mun selästä, kulunut jo toi aihe ku aina siitä höpötän. voisin selittää myös tissien kipuilusta:D ne on tosi arat. mut enpä nyt selitä niistäkään.

AinoAurora: Kävi oikein ärsyttää toi sun lääkäri. Eiks sen pitäs tietää paremmin tollasist asioista kuin terveyden hoitajan..?! Toivottavasti voit hyvin.

Nea: Mulla oli se ultra 8 viikolla. Halusin sinne myös sen takia, et vois sulkea noi tuulimunat ja kohdun ulkoset pois. Kyl se rauhottaa mieltä. Meilläkin tarjotaan vaan rakenneultra, joten aika kauan joutuu oottelemaan.. Ja mä oon kärsimätön.

Poppis: Älä niistä oireista panikoi. Mun kaveri on nyt 22 viikolla, eikä ollut minkäänlaisia oireita alkuraskaudessa. Eli se on ihan yksilöllistä.

Ja mullakin tosiaan meni ekassa neuvolassa se tunti.. Täyteltiin papereita ja juteltiin ja mittailtiin ja otettiin verikokeita. Hyvin se aika siellä kuluu:) Ja viel siitä ultran hinnasta.. Mulle sanottiin,et maksaa 80e kun kelan korvaukset velotetaan suoraan.. Mut se maksokin 50e. Olin ihmeissäni, mut enpä alkanu valittamaan:D Hassua vaan, et makso vähemmän ku viimeks ku kävin vaa keskenmenon jälkitarkastukses, jossa oli vaan nopea sisätutkimus, ja oli siis samassa paikassa samalla lääkärillä.

Nyt mä en jaksa enempää kirjotella kun väsyttää pikkasen. Meen hakemaan viinirypäleitä ja syön niitä, on hyviä:)

Hauskaa viikonloppua kaikille! :)

lara rv 12+3

Vierailija
29/51 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiorella:

Kiva kuulla jmi82:sta! Muistan sinut kuumeilupuolelta viime syksyltä! Vai oliko se kesää.. Ei voi muistaa :) Upeasti sullakin noita viikkoja kertynyt!

nyt olet sekoittanu johonkin muuhun,koska olen kirjautunutkin vasta tammikuussa(?)yleensäkin tänne..niin ja kuumeilupuolella en ole käynytkään.mutta sekoitat varmaan johonki toiseen=)

niin joo ja onpas muuten tullut paljon uutta porukkaa lähiaikoina,kiva juttu=)onnea odotukseen vain kaikille ja tervetuloa!

jmi82&vaavi31+2

Vierailija
30/51 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas vetelen illan viimeisiä hitaita! :)

Olipas kiva huomata, että olitte sittenkin lukenut mun eilisiä " myöhäisillan uutisia" ! :) Ja AinoAuroralle, Poppikselle, Nealle ym. muille uusille ahkerille kirjoittajille piti vielä siis tarkentaa, että en tosiaan tarkoittanut, että hyppäisin kokonaan teidän tai muiden uusien Enskojen viestien ohi! Luen niitä kyllä myös tosi mielelläni, ja on kiva kun täällä on monta eri vaiheessa menevää odottajaa. Joten jatketaan vain kirjoittelua rohkeasti puolin ja toisin, niin tutustutaan ja kohta mekin ollaan niitä vanhoja tuttuja, eikös juu? :) Toi linkki edellisen päivän pinoon on hyvä idea!

Sirulle onnittelut mukavista neuvolakuulumisista! Siitä se lähtee, ja jatkossa joka käynnillä on vain isompi massu!

Suipolla on kyllä tosiaan hurjasti viikkoja jo kasassa! Muistan, kun laitoin sun miehelle sen pienen pätkän kertomusta Empun kehitysvaiheista joskus talvella, ja kun kerroit, että sun mies oli sitä sitten pohtinut koko hiihtokisojen ajan. :) Mutta silloinhan sulla oli vasta aika vähän viikkoja, ja nyt yhtäkkiä oletkin meistä vissiin seuraavana vuorossa lähdössä nyytinhakumatkalle!

Nea, mäkin kävin alkuraskauden ultrassa 6+3, ja silloin näkyi kyllä jo pieni ötökkä, jolla sydän sykki! Mutta se ei siis tosiaan ole varmaa, ja jos sykettä ei silloin vielä näy, ei siitäkään kannata huolestua. Parasta olisi odottaa vielä siitä vaikka viikko, mutta ainakaan meille ei olisi sopinut mikään muu aika siinä lähipäivinä, joten me päätettiin käydä jo 6+3 katsomassa näkyykö mitään.

AinoAurora, tosi pölvästi lääkäri sulle oli osunut!!!

Ikägalluppiin...vai oliko se joku gallup? No, anyway, mä täytän syksyllä 25 ja mies kesällä 26.

Pikku-milli, teidän Paco on aivan ihku!!!! Voi mikä söpöliini, pikkuinen nöpönenä ja kaikki!!!

Mii ja burde ja mahdolliset muut Nallen hoivaajat, munkin mielestä Nalle on joihinkin harjoituksiin hieman hankalan mallinen kaveri. Esim. vauvan myssyä sillä ei voinut sovittaa, kun korvat oli niin suuret, mutta ehkä tohon kantoliinailuun sitä voisikin kokeilla. Kiitti vinkistä! :D

Peggy, mäkin tunsin vasta muutamaa päivää ennen rakenneultraa ensimmäiset varmat liikkeet, joten hyvin voi mennä sinnekin asti ilman, että olisi mitään hätää. Luulen kyllä, että olet tainnut jo jotain tunteakin, onnittelut! :)

Vielä ennen kuin lopetan tämän kilometriviestin kysyisin uudestaan, että miltä ne supistukset oikein tuntuu? Voiko se olla sellaista vähän samanlaista pistämistä, kun silloin kun pistää esim. juostessa? Mulla on viime viikosta lähtien välillä tullut kävellessä joskus hieman sellaista piston tunnetta masuun, mutta en tiedä voisko ne ennakoivat supparit alkaa pikkuhiljaa näin?

Ja Niameynkö Tiitiäinen oli hikkaillut? Miltäs se sitten tuntuu? Meidän poju " värisee" edelleen joskus hassusti masussa, ja usein tuntuu aika tasaiseen tahtiin pientä kohoilua ja muksauksia kyljessä, mutta mistäs sen tietää, onko se hikkaa vai muuta jumppaharjoittelua?

No niin, kai tästä on pakko vielä vääntäytyä suihkuun pesemään hiuksia, kun huomenna on oltava nättinä erinäisissä ylppäri- ja valmistujaisbileissä. Öitä kaikille tasapuolisesti!

-Q- ja -q- 28+4

Vierailija
31/51 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#006400]Wau. Mä olin eilen illalla baarissa parhaan kaverini kanssa ja kerroin siinä sitten ylpeänä alkuillasta, että tänään juonkin vain alkoholitonta olutta. Nyt täytyy sanoa niille jotka ei tiedä, että mähän oon ihan mahdoton alkosieni. Aina valmiina oluselle ja kun jossain olin niin käsi kaato juomaa pilkkuun asti. Ja mitä hurmaavinta ja inspiroivaa seuraa....Nyt ilta sujui rauhallisesti, baarit oli aika tyhjiä ja mua alko väsyttää jo ennen kahtatoista. Sitäpaitsi kuinka paljon ihminen voi litkiä sitä vesiolutta?!?!?! =D

Anyhow..Pitkästä ja tylsästä tarinasta kliimaksiin: erottiin ihan ok väleissä vaikka kamu oiski halunnu vielä Börssiin (en millään jaksanut), mutta sit ku olin lähdössä niin kaveri sanoi, että en muuten sitten ikinä enää lähde sun kanssa baariin. Frendi on kohta 41v ja tosiaan tarkoittaa jos sanoo jotain tollasta. Mä tokasin ok ja lähdin. PÖHPAH kuulkaa tuollaista. En siis ole enää hyvää baariseuraa. =/[/color]

[color=#191970]Toinen juttu on, että värjäsin eilen hiukset. Haisi niin pahalle, että istuin ja vaikeroin parvekkeella huljutellen lehdellä hiuksia, että haju menis taaksepäin =) Ennen pysty hyvin vetää röökiäkin siinä peroksidipilvessä =D Toisaalta lopputulos on kärsimyksen väärtti[/color]

[color=#800080]suippo: miten sun kynttiläillalliset meni?! Hitsi kun tulee se mrs. bucket mieleen kun miettii =) kai loistit emäntänä ja vieraat nousivat taputtamaan? =)

osborne: kiitos tsemppauksesta röökin kans! nyt oon alkanu miettiin joka kerta kun menen tupakalle, että noinkohan tämänki vois jättää väliin ja oon nyt saanut vähennettyä =)

kandi: sulla on sitten tänään 10 täynnä? onnea =) *raahautuu perässä*

Peggy: mun mies oli jo yritysvaiheessa naputtelemassa kalenteria, että eikös nyt tonne makkarin puolelle? =D Nyt jo paijaa masua vaikka kuinka sanon, että ne on vielä vaan ne omat makkarat siinä =D

AinoAurora: toivottavasti pääsisit jo jonkun asiantuntijan juttusille! HMPH tollasia lääkäreitä.

Han: kyselit tosta hoitamisesta kotona..Kai mä haluan olla niin pitkään kun mahdollista..Kun teen töitä friikkuna niin siinä voi hyvin keplotella ym.[/color]

[color=8B0A50]Pakko vielä sanoa, että eilen vihlo ikävästi jonku puolisen tuntia alavatsaa..Yritin muistella tuntuko keskenmeno samalta..=/ mutta TEIDÄN kaikkien ansiosta huojensin mieleni kun on niin monesti ollut juttua, että moiset kivut ovat alkuvaiheessa ihan normaaleja. Että siinä sitten mulle niitä kaivattuja oireita? =)

Ihanaa lauantaita!!!

t. poppis[/color]

Vierailija
32/51 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori kun noin tuttavallisesti sitten toivottelin :) Mukava naureskella kun ihan oikeasti edelleen tuntuu nikki niin niin tutulta :)

Mut mietiskelin et oisinkohan sekottanu jj31?? Muistaako jj31 minut syksyltä kuumeilupuolelta?

Olo ei ole muuttunut muuten mitenkään eilisestä.. Eli nyt siis päikkäireille :)

fio rv 14+5

p.s silti jmi menee hienoilla viikoilla jo :)

Vierailija
33/51 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja koululaisilla lomat!itsellä ei ole ollu tälle päivälle merkitystä moneen vuoteen,tällä hetkellä opinnot suoritettu..mitenkäs teillä muilla?

-Q- hikkailusta minä ainakin kirjoittelin..mulla tuntunu sellaista tasaista jumputusta,erinlainen kuin potkut,hennompi ja tosiaan tuntuu tasan (n.)2 sek välein..kysyin neuvolasta tästä ja se sanoi et sitä hikotusta se on,jotkut vauvat on sit syntymän jälkeenkin kovia hikotteleen jos jo mahassa on,mut yhdel kaverilla tämä ei kyl pitäny paikkaansa.mulla alkanu tuntuu varmaan rv29-30vasta..

suppareista kyselit kans,tuntuu et monella on sama ongelma ku ei tiedä miltä ne tuntuu=) mulla alkaa vihloo jos juoksee tai nopeaa kävelee,ei ne varmaan suppareit ole mut sen jälkeen varmaan voi tulla..synnytysvalmennuksessa yritettiin selventää miltä ne harkat tuntuu mut jäi silti epäselväksi eli ilmeisesti mä en ole ainakaan niitä viel kokemu(ei kuulema voi erehtyä!) koko mahan pitäis mennä silleen kovaksi niinku menee kun tekee vatsalihaksia..mulla menny välillä tosta etupuolelta mut olen laittanu sen vaavin piikkiin et hän siellä pyllyään puskee,se ei kylläkään mitenkää ihanalta tunnu..

tulipas pitkää tekstiä!......seuraava....

POPPIUPAU oli käyny baaris vesilinjalla..kyllä sitä varmaan alussa jaksaa,mä en ole käyny kertaakaan selvinpäin,ei siellä kestä olla selvinpäin=)ja turvallisempaakin olla kotona=) mut jos haluttaa käydä niin käy ihmees vielä kun jaksaa ja pääsee=D ja on siellä niin tunkkaistakin*köh köh*

onnea tupakan lopettamiseen,itsellä oli niin helppoa kun mietti koko ajan mitä se aiheuttaa vauvalle(itse ollut 7kk polttamatta,lukuunottamatta ku 3kksitte 1savut ja niistä kärsin monta pv kurkkukipua!),äitini sano hyvin et mieti kun itse otat aamun ensimmäiset niin päässä heittää,et ei se vauvallekkaan hyvää tee!olen kyllä puhunu et kun imetys loppunu niin saatan aloittaa taas jos siltä tuntuu,mut sen näkee sit!vaatii luonnettaki tuo lopettaminen ja välillä vaikeaa jos kaverit polttaa!!hiusväri ei muutenkaan haise hyvälle ja tässä elämänvaiheessa se haisee vielä enemmän kun tuntuu et kaikki hajut tulee nenään..!!mut parempi näyttää hyvältä,piristää itseäkin=D

AINOAURORAlla oli tosi ammattitaitoinen lääkäri,otan osaa..!kyllä nuo lääkärit on välillä sellaisia et itsekin tietää paremmin mikä on,ja välillä niille saa esittää kipeämpää kuin on että ne ottaa tosissaan...nooh meistä on moneksi..

FIORELLA ei haittaa,sekaannuksia sattuu..äkkiä noi viikot on vain kertyny vaik alus tuntu ettei ne mihinkään mene..=D

jeps,mut nyt pakko nousta ku vaavelikin on niin aktiivinen ettei tässä voi istua ku ihan sattuu...!

jmi82&vaavi31+3

Vierailija
34/51 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen perusteella kuulostais liitoskivuilta. Itellä oli kävellessä kans semmosta pistostyyppistä kipua tuolla mahan " takana" ja alhaalla - tyhmästi selitetty mutta paremminkaan en osaa. Suppareista tosiaan masu muuttuu ihan kovaksi ja voi mennä hassun muotoseksikin siinä samalla=) Niinkuin meidän taistelulaiva, sillä oli kiva jyrätä isiä;D Huoh, kyllä on sitä mahaa ikävä! Tuossa se nyt kellii tyytyväisenä sängyllä...=D

-Ankka & Alisa-

Vierailija
35/51 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä yritän kerätä inspiraatiota että jaksais alkaa siivoamaan..plaah..vettä on satanu koko päivän:/

Poppis: Niin,siis painoa oli tullu 900g/vk, eli 1800g viime käynnistä, mulla on nyt enää 2viikkoa tuo käyntien väli..painoa on tullu vaihtelevasti, alussa putos yli kilon viikon aikana ja sen jälkeen on tullu 200-600g/vk..nyt vähän kauhistuttikin tuo 900g,toivottavasti ens kerralla ois vähän vähemmän:) yhteensä on nyt tullu 9,1kg..kohta menee kymppi rikki:)

Burde: Mun mielestä Sea life oli hieno paikka, isot hait ja mureenat varsinki, ja se oli muutenki tosi hienosti tehty..kyllä se hintansa arvonen kokemus oli!

Jmi82: Mukava kulla sustakin!:)

WcAnkan tyttö oli saanut kauniin nimen,onnea!

..ja pikkumillin Paco, oi että se " mittarimato" kuva oli niiiin sulonen:)

Iästä oli kirjoiteltu, me ollaan miehen kanssa 22-vuotiaita ja ainakin minä näytän varmaan vielä ikäistäni nuoremmalta, kun istutaan neuvolan odotushuoneessa niin huomaa että muut on vanhempia ytai ainakin näyttää vanhemmilta;) ..ja tuntuu että kaikki muut töllöttää meitä, voi tosin johtua miehen tatuoinneista ym. ulkomuodosta (vaikka ei se nyt niin pelottava ilmestys oo;)) ..tai olla ihan vaan mun mielikuvituksen tuotetta..ja kun oltiin äipän kanssa kaupungilla niin yks mummo tuhis jotain kiukkusena lapsiäideistä! terkkakin kyllä sano että ollaan nuorimmasta päästä vaikkei nyt niin nuoria ollakkaan, kun nykyään monet tekee lapsensa myöhemmin.

Jokainen tehköön silloin kun aika on oikea.

..ja hääjutuistakin oli puhetta, me ei tahdottu mennä naimisiin kirkossa eikä myöskään maistraatti tuntunu omalta, joten vuokrattiin juhlapaikaksi siipirataslaiva joka risteilee vesijärvellä, sen aurinkokannella meidät sitten vihittiin heti alkajaisiksi kun laiva pääsi satamasta järvelle, vihkijänä oli pappi, oltais mieluummin otettu maistraatista vihkijä muttei se onnistunut lauantaina..ihana päivä se oli,huoh!:)

Suppareista ja hikasta vielä kommentoin...mulla on ollu harvakseltaan noita suppareita ja masu tosiaan kovettuu ihan mielettömän napakaksi ilman kivun tunnetta, reippaasti kävellessä vihloo välillä mutta ei supistele, ja tuo vauvan hikka tuntuu sellaisena rytmikkäänä tiheänä nykimisenä, näkyy mulla myös päälle päin alavatsalla:)

Mukavaa vkloppua kaikille!

Queen ja Pulla rv 30+3

..Tässä vielä linkki uusimpiin masukuviin, vertailun vuoksi myös kuvia pikku masusta rv 18+, hui;)

http://koti.mbnet.fi/cyanhaze/

Vierailija
36/51 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuolla tammenterhojen puolella kirjoitellut ja lueskellut ensiodottajien kokemuksista, ensimmäisistä neuvolakäynneistä jne..

Ja nyt vasta hokasin tämän palstan =)

Tuolla jossain kohtaa 30v päivittelivät itseään vanhoiksi odottajiksi, tuutte vielä komeasti perässä ;-)

Ensimmäinen neuvolakäyntini oli keskiviikkona ja kyllä siellä yli tunti meni erilaisten lappujen täyttämisessä ja materiaaliin tutustumisessa. Virtsanäyte pitä käydä antamassa ja hb mitettiin (130).

Neuvola " täti" oli oikein mukava. " Täti" siksi että minähän se meistä täti mahdoin olla 8-o

Sydänultra ei vaan onnistunut: ei saatu mitään kuuluville eikä näkyville. Kohtukin oli hukassa. Ajattelin itsekseni, että taitaa olla kokemattomuutta tai sitten siellä ei vaan ole mitään :(

Testit näyttää plussaa, oireita on kyllä kaikenlaisia.. Joko on niin alussa tai sitten ulkopuolinen.

VOi tätä odottajan onnea :/

Vasta ensiviikon torstaina on seuraava ultra, joka kaiketi tehdään eri laitteella. MITEN sitä sinne asti jaksaa odottaa ??????

Vierailija
37/51 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, vihdoin alkoi sitten loma! Todistukset tuli jaettua ja kesälomat toivoteltua, vielä vaan kun noi harmaat pilvet älyisivät väistyä tuolta taivaalta ;))

Kaikenlaista oletta loppuviikosta puhelleet, mä olen kyllä kaikki jutut lukenut, mutten muista mitään kommentoitavaa... No, enimmäkseen kaikille tuntuu kuitenkin kuuluvan hyvää!

Ikägallupista, taidan mäkin kuulua " ikänais" -osastolle, ollaan molemmat 32v. Olen kyllä tuttavapiirissäkin ehkä " kierroksella jäljessä" eli moni kaveri odottaa jo toista, mutta mähän oonkin niin nuorekas ettei haittaa :DDD

Omaa napaa: napa alkaa jo hiljakseen hivenen pyöristyä, vaikka normaalit omat vaatteet vielä sopiikin ihan hyvin päälle. Aamulla tosin näin koululla yhden loppumetreillä odotuksessaan olevan työkaverin, ja hän ystävällisesti kyllä väitti, että mullakin alkaa jo vähän näkyä... Itseä kyllä vielä epäilyttää, tai ainakaan jos ei tiedä ei voi vielä ulkopuoliset nähdä. Sais kyllä jo hiukan pyöristyä niin olis jotain konkreettista, kun muuten on kaikki " oireet" vähän hävinneet, vaikka eipä niitä liiemmin ole ollutkaan...

Liikkeistä ei ole vielä havaintoa, tosin välillä kun oikein kuulostelee oon ollu havaitsevinani EHKÄ jotain, mutta johtunee vaan vilkkaasta mielikuvituksesta. Eli kun oikein toivoo ja odottaa, alkaa jo kuvitella tuntevansa jotain :) No, kaikki oppaathan sanoo, että ensisynnyttäjä tuntee liikkeitä n. rv 20, ja kai se on jonkinlainen keskiarvo, eli voi tuntua ennemmin, mutta ihan hyvin myös myöhemmin....

Ens tiistaina on jo rakenneultra, kylläpäs aika meneekin nopsasti, kun se nyt jo on... Vastahan mä plussasin...

Hyvää kesää opeille ja oppilaille ja muillekin! Täytynee mennä vähän siivoomaan, kun on vieraitakin tulossa...

t. Ope + Ahaa rv 19+5

Vierailija
38/51 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kurja keli, tarkotus oli ajaa tänään nurmikko mut eihän sitä sateessa voi... Täytyy nysvätä vaan sisällä :-( Mä lukeudun kans niihin jotka innolla lukee muiden juttuja ja mielessään hihkuu mut ei sit kuitenkaan tuu kommentoitua. Mulle käy tää päiväpino yhtä hyvin ku viikkopino ku käyn kuitenki lähes joka päivä täällä :-D Myönnetään, koukussa ollaan...

Oon kyllä kade sulle Queen, mä meen just nyt 18+ viikoilla eikä mul oo tollasta mahaa ku sulla noissa kuvissa :-( Yksilöllistähän se on mut ku aina pitää jostain aiheesta kehittää huolenaihe ni nyt mulla on se et maha on niin pieni eikä paino oo noussu... :-O Tais olla ykkösope jolla kans ei ilmeisesti viel oo kauheen iso maha, onks sulla paino noussu? Vastahan mä tällä viikolla pääsin kuulemaan sydänääniä ja hienosti kuulu mut aina pitää jotain olla... ei vaan pitäs vertailla muihin, hö!

Iästä oli puhetta, mä täytän tänä vuonna 28 ja mies 27. Meille tää on sopiva vaihe esikoiselle. Ja miehen innostuksesta, meillä oli miehellä alkuun kovempi vauvakuume ku mulla! Nopeestihan se sitte tarttu :-) Nyt ollaan molemmat innoissaan, mieskin yrittää vakuutella mulle et kyl se maha ehtii viel kasvaa ja painoo tulla! Noista liikkeistä, mulla kans ei mitään varmoja tuntemuksia mut jotain pientä välillä... onneks reilun viikon päästä on se rakenneultra!

Ääh, mun pitäs alkaa tekee tarjouspyyntöjä keittiön, kodinhoitohuoneen, vessojen, makuuhuoneiden ja eteisen kiintokalusteista yms. Mies rassaa autoa ni tää jäi taas mulle :-O No saanpahan pyytää tarjouksen just sellasista kalusteista ku ite haluun

:-P

Olikohan mulla muuta? Ei kai... mukavaa viikonlopun jatkoa !

JoJo + Viivi rv 18+5

P.S. Kyllä on muuten pikku-millin Paco niiiiin suloinen!!

Vierailija
39/51 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tämä viikonlopunkin pino venähtänyt. Hienoa! Mutta huomaan kanssa nyt, että kun ei joka päivä kirjoittele, niin toisten kommentointi on hankalampaa kuin viikkopinoissa. Mutta tuo alun linkki edelliseen pinoon auttaa kyllä.

Jeps, tosiaan suvivirret veisattu ja todistukset jaettu. Haikeilla mielin jätin luokkani kolmen vuoden yhteisen taipaleen jälkeen. Siinä tuli puheen lomassa itku niin open, oppilaiden kuin vanhempienkin silmiin. Ja kevätkahveilla vielä yks työkaveri vielä soitti ja lauloi niin ihanan laulun, että vielä piti tiristellä hetki. Huh! Tosiaan, kun joku kyseli, onko tällä päivällä merkitystä, niin kyllä tämä on aina sykähdyttävä päivä. Nyt on masu täynnä, hetki levätty ja kohta lähdetään vielä " katkomaan karttakeppejä" eli istumaan iltaa opekamujen kanssa. Saas nähdä kauanko jaksan valvoa - perinteisesti olen ollut viimeisten joukossa kukkumassa näissä pirskeissä... ;o)

Miehen innostuksesta oli myös puhetta. Meillä mies sai " kuumeiluaikana" melkein paniikkikohtauksen ja ainakin meni ihan lukkoon, jos satuin mainitsemaan, että nyt vois olla hyvät päivät pupuilla. Mutta heti plussaamisen jälkeen on into noussut. Päivittäin se juttelee masulle ja miettii, että millainenhan se meidän EkaVekara mahtaa aikanaan olla. Eli yhtä innoissamme ollaan molemmat.

WcAnkka hämmästäli mun viikkoja, niin minä itsekin - miten tämä aika menee näin nopeasti. Kauniin nimen olette antaneet tytölle.

Pikku-milli, kyllä on söötti tuo teidän Paco. :o)

Uusia oli taas tullut mukaan. Tervetuloa joukkoon värikkääseen!

Nyt kuitenkin hiukan freessaamaan naamataulua ja koittamaan, josko jaksais vielä pistää oikein korkkarit jalkaan illaks. Palailen huomenissa. Voikaahan hyvin kaikki!

-Amy ja EkaVekara rv 19+2

Vierailija
40/51 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kotona pysymisestäkin oli ollut puhetta. Mä olen vitsillä sanonut töissä, että palaan yhdeksän vuoden päästä eli tahdon kolme lasta kolmen vuoden välein ja välit olen hoitovapaalla. Mutta, mutta... totuus taitaa olla kyllä jotain ihan muuta. Ainakin siis jouluun 07 olen varmasti kotona. Mielelläni kevääseen 08. Ja jos sitten olis pikkukakkosta tulossa, niin mikäs ettei. Mikä sitten on taloudellinen tilanne, kun olis tuo talon ost edessä, ei voi vielä tietää. Mutta vielä tuntuu siltä, että kotona vois viihtyä ihan rauhassa.

-A-