*** Ensikot Viikonloppuun PE-SU***
Aloitetaan nyt sitten viikonlopun pino vaikka linkillä
torstain viestit > http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7452747&p=1&mpage=2&tmode…
Kommentit (51)
Tilasin äsken yksityiselle alkuraskauden ultran. Aika ois 12. päivä. Sillon viikkoja vasta 6+2, mutta lääkäri sanoi, että näkee jo silloin, että onko oikeassa paikassa jne. Itsestäkin tuntuu että liian aikasin varasin, mutta en pääse peloista eroon. Pelkään niin kovasti tuulimunaa, keskenmenoa, kohdunulkoista. Keskenmenohan voi tulla tietty myöhemminkin, mutta saisi selvyyden ainakin noista kahdesta muusta pahasta.
No nyt tuli taas omaa napaa, mutta aattelin tulla kertomaan miten pöhkö oon =)
Hyvää päivän jatkoo enskakamuille
Nea 4+6
En ostanut mitään. Iski nuukuus, kun esim. sellainen hieno seinälampetti olisi maksanut 29¿. Ja niitä olisi saanut ottaa vähintään kaksi että olisi saanut sommiteltua seinälle.
T: kitsas Suippo, joka ehkä suunnistaa illalla Vapaa Valintaan etsimään vastaavia mutta halvempia kynttiläjuttuja :)
Huomenna onkin miehen serkun yo-juhlat. Olen luvannut olla " pääemäntänä" keittiöllä. Katsotaan kuinka Emppu suhtautuu asiaan...
[color=#006400]Ja taasen perjantai on meidät löytänyt =)[/color]
[color=#0000CD]Ihan ekaksi laralei, burde ja quiero: kyllä mä ainakin luen kaikki edellisen pinon jutut! =) ja nyt kun laitetaan toi linkki niin pakostakin kaikki siellä käyvät. Mä napsuttelen täällä vielä yömyöhään lukemassa, mutta en yleensä enää kommentoi kun ei tule mitään mieleen =)[/color]
[color=#8B008B]siru: miten se eka neuvola nyt meni?!?! Mun käskettiin varata reilu tunti..meneekö siellä tosiaan niin kauan? Mistä ihmeestä tunnin verran voi puhua? =D[/color]
[color=8B2252]Nea: mukavaa, että tilasit ultran niin ainakin mieli rauhoittuu! Mitä sellaset yksityiset ultrat kustantaa?[/color]
[color=00868B]Muakin kovin huolestuttaa onkohan tuolla masussa mitään..Eilen tietty luin lehdestä, että tämän ikäisillä (30-40v) on jopa 46% lisääntynyt keskenmenoriski. Ja kun vielä tupakoinkin!!! Ja oireitakaan ei ole..Hitto sentään =/
Hauskaa viikonlopun alkua kaikille!!
t. poppis vasta 6+2[/color]
Täällä kokkolassa kelakorvausten jälkeen hintaa jää 90 euroo. Kallistahan tuo on, mutta saan mielenrauhan ainakin hetkeks. Paikkakuntakohtanen on tuo hinta. Oon nähny halvempiakin, mutta myös huimasti kalliimipia.
sirullahan oli se neuvola, mites meni oliko kaikki kunnossa ?
Nealle ja Poppipaulle tsemppiä, kyllä kaikki on varmasti teillä kunnossa, muista itse kunsurkuttelin ihan samoilla asioilla, vieläkin aina silloin tällöin mietityttää mitä siellä masussa tapahtuu vai tapahtuuko mitään, mutta se nauvola tulee tosi äkkiä eteen ja sitten saatte viimeistään tietää jotain.
Mulla on täällä juhlatunnelma miehellä on synttärit ja meillä 12 viikkoa täynnä, tosin aamulla saatiin riita roskapussista ja mun työ avaimien olinpaikasta aikaan mutta eiköhän tuo iltapäiväksi ole jo tasaantunut.
kakku on jo leivottu ja jääkaapissa kostumassa ja vetäytymässä, täytyy vaan töistä tullessa hakea tuoreita ihania mansikoita siihen päälle niin sitten on täydellistä !
Iästä oli juttua, mäkin olen varmaan sieltä vanhimmasta päästä tätä porukkaa kun ikää on jo 30, olen ollut sen verran menevää sorttia ja kun on kilpaillutkin tuon kropan kanssa niin ei ole aiemmin tullut lapsia hankittua, tosin en ole aiemmin oikein kokenut olevani valmiskaan siihen.
Ajattelin vielä 3-vuotta sitten että ei mun tarvii koskaan lapsia saadakkaan.
Kummallisesti tuo naisen keho ja mieli vaan jossain vaiheessa ilmoittaa että nyt olisi aika.......se on se paljon puhuttu biologinen kello vissiin, siinä taitaa olla jotain perääkin sillä niin konkreettisesti tuo mieli muuttui noin vuoden sisällä.
Ei sillä iällä ole suurtakaan merkitystä näissä asioissa, pääasia on että lapsi saa rakkautta, hellyyttä, tukea ja turvaa vanhemmiltaan.
Muu maallinen on sitten toissijaista.
Oikein mukavaa viikonloppua kaikille enskoille, olen niin huono kirjoittelemaan viikonloppuisin että lueskelen sitten maanantaina kaikkien kuulumiset la-su ajalta tänään tulee vielä varmasti moneen kertaan kurkittua tänne ja varmaan kommentoituakin jotain jos kohdalle osuu.
Ainoauroora ja " verso" TASAN 12
Voi että mä tykkään perjantaista!! Etenkin tänään, kun saan miehen taas kotiin työreissulta, kerrankin ihmisten aikoihin jo viideltä (normaalisti lento on perillä vasta puolenyön jälkeen). Ja sit mun kummityttö tulee kaupunkiin pitkälle visiitille pikkuveljensä ja äitinsä kanssa. Äitinsä tulee tekemään opintonsa loppuun ja mä saan leikkiä lasten kanssa niin paljon kuin jaksan (mä väsyn kyllä ennen niitä). Ja kaiken huipuksi mä en ole päävastuussa lapsista, vaan yöpyvät muualla. Eli saan vaan herkut päältä! :D
burde, q ja muut itsensä " laiskaksi" määrittävät, älkää huoliko, mä ainakin käyn lukemassa yleensä kaikki pinot. Mä itse asiassa tykkään enemmän päiväpinoista, ne kun ei kasva niin isoiksi. Joskus viikkopinojen lukeminen oli ihan tuskaa, kun asiaa oli niin paljon. Mutta siis mä ainakin kyttään erityisesti teidän kuulumisia, kai se on vaan kiva seurata, miten pitkäaikaisilla tutuilla menee.
Pitää muuten korjata tuota levinnyttä käsitystä siitä, että olisin ollut neuvolassa... ehei, minä neuroottisena menin tietysti yksityiselle gynelle tarkistuttamaan, kun neuvolasta sanoivat että lääkäriajan saa heinäkuulle enkä edes tiedä, missä saati sitten kuka mun kunnallinen omalääkäri on. Enkä usko, että lääkäri olisi suostunut ultraamaankaan, mutta nyt sain ihan itse määrätä, että kyllä katsotaan, mitä mahaan kuuluu. Rahaahan se tietty maksoi, mutta minusta saatu mielenrauha oli jokaisen euron arvoinen. Seuraava neuvola on jo ensi torstaina, joten sitten tehdään normaalit tarkastukset.
Täällä on moni pohtinut omaa ikäänsä ja äidiksi tulemista. Mulla ei ole tuon iän kanssa (28) ollut mitään ongelmia muiden kanssa, meidän suvussa kun tapana on ollut tehdä lapsia vähän myöhemmin, syystä tai toisesta. Itsellä se syy on lähinnä liittynyt raskautumisen vaikeuteen, mähän voisin yrityksen perusteella olla jo kolmevuotiaan äiti.. mutta kyllä mua ainakin on helpottanut oman taipaleeni varrella se, että omassa suvussa lapset on monesti syntyneet silloin, kun vanhemmat ovat yli kolmenkympin. Mutta itse olisin halunnut lapsia vähän nuorempana, ja ymmärrän hyvin sen, että monet perustavat perheen jo parikymppisenä.
Amy, mulla on kans rinnat tosi arat ja kutisevat. Eilen ärtsysin nettisivuille, joilla väitettiin, että alkuraskauden jälkeen on tyypillistä, että rintojen arkuun poistuu. Pyh, se mihinkään ole poistunut. Mullakin kutisee ja sattuu, mutta koetan naurattaa itseäni sillä, että meijerien rakentaminen ei oo helppoa. Toisaalta musta on ihanaa, että ainakin rintojen kipuilusta tiedän, että raskaana ollaan, muuten kun ne on ihan tunnottomat. Koko on kyllä pysynyt suurin piirtein samana, mutta isothan nää oli jo ennestään.
Suipolle onnea uuteen kotiin, vaikka siellä harmillista tekemistä vielä onkin.
WCAnkkulilla on ihanaa vauvalandiassa ja tyttö oli saanut kauniin nimenkin. Innolla odotellaan täällä, että tuohon tilaan päästäis...
Sippuliinille paranemista. Mullakin on ilkeä flunssa, mutta vielä jaksaa olla töissä. Eilen venytellessä tuntu et pää räjähtää alas päin ollessa, mutta en jaksais TAAS raahautua lääkäriin tarkistettavaksi... jospa tää nyt tästä kuitenkin levolla.
burde, aika hurjaa, että tulehdus voi olla oireetonkin. Mulla kyllä oli selvät oireet ja nyt kun eilen sain vielä toisen lääkevoiteen, oireet on vihdoin vähän helpottaneet. Se ensimmäinen ei vielä oikeestaan hirveesti auttanutkaan.
siru, Tampereellakaan ei tarjota kuin yksi ultra, mutta yleensä jos se tehdään rv 12, tekevät sitten kuitenkin vielä rakenneultran, koska tuolloin ei yleensä pystytä näkemään sydämen kaikkia rakenteita. En sit tiedä, kuinka totta tuo on, mutta tällaista huhua kuulin. Liekö tallainen politiikka sitten muuallakin?
laralei, toivottavasti selkäkivut hellittää. Kannattaa kokeilla tosiaan kaikenlaisia venytyksiä ja jumppaliikkeitä - selkähän yleensä voi sitä paremmin, mitä enemmän ja monipuolisemmin lihaksia rasittaa. Eli esim. sauvakävelystä on tosi hyvä apu kipuihin.
Nea, kannattaa olla sitten varovainen tuon ekan ultran odotusten suhteen. Mulla eka ultra tehtiin ensiavussa just noilla viikoilla ja siellä ei vielä sykettä nähty - tosin laitekaan ei mikään huippu ollut. Mutta toki nähtiin, että on oikeessa paikassa. Mutta se on vielä kovin kovin pieni, eli ei kannata hätääntyä, vaikkei paljon muuta nähtäisi kuin sijainti!
poppis, ekassa neuvolassa menee helposti se tunti, kun käydään läpi kaikkia asioita. Usko pois... mä haluan muuten kannustaa sua lopettamaan tupakoinnin, ihan koska oon itsekin niin lopulta pystynyt tekemään. Mä tiedän, ettei se ole helppoa, mutta koeta jokaisen tupakointitilanteen tullessa ajatella, että enpäs poltakaan nyt. Mua auttoi myös se, etten antanut itselleni edes sitä vaihtoehtoa, että polttaisin enää, mutta jokaisellehan voi olla ihan eri asia, joka auttaa. Siitä tulee ennenkaikkea [b]sulle[/b] parempi olo! Mun ultran sisältänyt lääkärikäynti maksoi vajaat 70 euroa (Tampereella).
Lopuksi AinoAuroralle ja miehelle hauskaa synttärijuhlaa!
Huh, nyt taidan siirtyä töiden pariin, kun kerran on viikon viimeinen työpäivä eikä huomenna tartte näihin näppiksiin lainkaan koskea!
-Osse ja Santeri rv 17+2
Päätinpäs pompata vierailulle piiiitkästä aikaa kun poitsu nukkuu.
Paljon oli uusia plussanneita, onnea!
Nyt meinas milliseltä pudota silmät päästä kun huomasin Suipon viikot! Ei voi olla totta, että niitä viikkoja on jo noin paljon =) Mehän saadaan sutkin kohta vauvapuolelle.
Nea, pakko sanoa pieni varoituksen sana¿ monilla kyllä noilla viikoilla ultrassa jo näkyy, mutta mulla ei 6+3 näkynyt vielä mitään muuta kuin ruskuaispussi ja sen jälkeen kaks viikkoa sitten kärvisteltiin tuulimunaepäilyn kanssa (luultiin viikkoja olevan 8+).
Poppis, älä niiden oireiden kanssa ole ainakaan huolissasi (tiedän, helpommin sanottu kuin tehty). Mulla ensimmäiset lievät oireet tuli 7+ viikoilla ja siitä mentiinkin melkein loppuraskauteen asti lähes kokonaan oireettomana.
AinoAuroralle onnittelut maagisen 12 viikon saavuttamisesta! =)
Iästä olitte puhuneet. Mulla ikää 23v ja mulle on jotenkin aina ollut ihan itsestäänselvää, että haluan lapset nuorena. Vaikka se koulu onkin kesken¿
Meidän paco kasvaa hurjaa vauhtia. Oli ihan melkeinpä shokki tajuta kuinka paljon oikeesti on poika kasvanut kun pääsi vertaamaan vastasyntyneeseen. Miehen veljelle syntyi maanantaina tyttö melkein täsmälleen samoilla mitoilla kuin paco syntyi. Painoa oli 20g enemmän. =) Kyllä meidän poitsu näytti niiiiin isolta jo =) Yöt saadaan nukkua kohtalaisen hyvin ja poika on aina vaan aivan ihana. Nyt on viikon verran jo hymyillytkin meille =)
Kuvia pikkujätkästä löytyy täältä: http://irc-galleria.net/archive.php?nick=millipilli&album_id=634106
Ristiäiset meillä on viikon päästä sunnuntaina ja tulen sitten niden jälkeen paljastamaan nimen ;) Pacoksi ei sentään poikaa jätetä =D Päätettiin muuten eilen, että lähdetään syyskuussa näyttämään poitsulle missä on alkunsa saanut eli siis tehdään tänäkin kesänä lomareissu Espanjaan.
Pikku-milli & paco 5vk
Joo, perästä tullaan :) Kiva on ollut välillä käydä kurkkimassa vauvapuolen enskoja. Mukava tietää, että siellä on porukka kasassa valmiina.
Paco-pikkuisesta pitää sanoa, että miten voikin olla niin älykkään ja ajattelevaisen näköinen pieni mies! Ei ole kyllä yhtään liioteltua sanoa, että vauvan silmissä näkyy kaikki maailman viisaus. Voi kun vaan tietäisi mitä siellä pienessä mielessä liikkuu! Ja totta kai lisäksi aivan tavattoman hellyyttävä ja herttainen poitsu teillä - olkaa vaan ihan rohkeasti ja syystä rehvakkaita! :)
Ei melkein malttaisi odottaa Empun syntymää, mutta pakko vielä tuskailla ja sietää sitä odotuksen ja kaipauksen määrää, joka aina hyökkää päälle kun näkee vauvoja tai edes kuvia pikkuisista.
Suippo & Emppu 33+1
Nea, mulle sanottiin Femedalta, ettei kannata tulla ultraan ennen kuin on 7 viikkoa täynnä. Syynä kai juuri se, että jos hedelmöittyminen onkin tapahtunut myöhään, kohdussa ei välttämättä vielä näy paljon mitään. Jotkut odottajat ovat joutuneet menemään viikon päästä tarkastuskäynnille, kun ultrassa ei ole näkynyt vielä tarpeeksi. Mutta jos itse tiedostat tuon asian, niin eiköhän ultra suju nytkin :) Ja kyllähän siellä jotain näkyy joka tapauksessa, ainakin pääset kohdunulkoisen pelosta eroon..
Poppis, meillä meni kaksi tuntia neuvolassa! Ja siihen päälle vielä labraan jonotus.. Meillä oli kyllä aika hössö täti, varmaan tunnissa olisi selvitty vähemmän puheliaalla neuvolatädillä :) Mutta mua ei haittaa. Mies alkoi vähän vääntelehtiä tuolillaan loppuvaiheessa, kun puhuttiin vaan jostain rintojen arkuudesta.. ;) Niin ja siellä neuvolassahan ei saa mitään konkreettista vahvistusta raskaudesta, ellei satu olemaan ultrausmahdollisuutta. Mulle se täti sanoi, että " pitää vaan luottaa positiiviseen testitulokseen" ..
AinoAuroralle onnea 12 viikon rajapyykin saavuttamisesta! Tuntuu, että vasta säkin plussasit kuumeilevien enskojen riemuksi!
ON: tänne ei kuulu mitään erikoista. Edelleen pelkään tuulimunan mahdollisuutta, vaikka yleensähän sen merkkinä tulisi tuhruilua jossain vaiheessa. No, JOS saadaan sydänäänet kuuluviin ensi viikon torstaina, osaan ainakin jättää sen huolen taakse. (Sitten alankin huolehtia np-ultrasta ;))
Ja tuolla alavatsassa tuntuu jo jokin pieni pullistuma! Ihan siinä häpyluun yläpuolella tuntuu sellainen kovempi, pyöreähkö juttu, joka ei varmasti ole ollut ennen siinä! Ei sitä vielä ulospäin näe, mutta seistessä tunnen sen ihan selvästi. Ja mulla on ennen alavatsa ollut aika " sileä" , nyt tuntuu kuin joku painaisi niitä alimpia rasvakerroksia vähän ulospäin.. Liekö kasvava kohtu, vai kuvittelenko vaan?!
Kandi 9+6 (huomenna kaksinumeroisille viikoille!!)
p.s. monissa britti- ja jenkkioppaissa sanotaan, että keskenmenon riski pienenee huomattavasti, kun 10 viikkoa on täynnä. Suomessa puhutaan aina 12 viikosta - miksi? Onko se realistisempi arvio?
Kandivaihe: Luulen, että hedelmöittyminen on ollut aika aikasessa vaiheessa, kun tein testin jo kp 22/26 ja silloin jo tuli vahvat viivat. En tiiä sitten voiko tuon perusteella sanoa, että aikaisessa vaiheessa.. No anyway =)
En odotakkaan kuulevani sydänääniä. Mutta juuri tuo kohdunulkoinen jänskättää. Tuulimunaako ei vielä näy?
Jos sydämen sykettä ei näy, tuulimunan mahdollisuus on vielä olemassa, käsittääkseni. Silloin ei siis tiedetä, onko sikiö lähtenyt kehittymään normaalisti. Olen ymmärtänyt, että tuolla ultralla voi lähinnä vain sulkea pois kohdunulkoisen riskin - ja tietenkin hyvällä säkällä (bd bd bd) kuulette myös sydänäänet, jonka jälkeen ei tarvitse pelätä tuulimunaakaan :)
" kuulette" = näette sydämen sykkeen. Olen nyt niin jännittynyt tuosta tulevasta sydänäänten kuunteluyrityksestä, että sotken jo termitkin ;)
Siivoukset oli tehty ja lähdin aurinkoisin mielin autolle aikeissa mennä kauppoihin ja porukoilla käymään. Lämpötilakin on täällä yli 17 astetta.No akku tietty ihan tyhjä..=/ Nyt taas täällä sisällä odottelen josko mies pääsis töiden lomasta pelastaan =(
Närästää pikkasen koko ajan..
poppis..voi turhuuksien turhuus =)
Hejsan!
Pikavisiitillä olen.. lähinnä vasta keskiviikon ja eilisen pinot lueskelin.
Hih, Burde ja Quiero on hyssytelleet nallea vaunuissa :) Mulla ei vielä vaunuja ole, mutta olen nallelle jo vaippaa laittanut :D Kokeilin harson taittelua ja asensin sen sitten vielä ikivanhalle nallelleni vaippakuoren kera. Kyllä tulikin hieno paketti :) Vielä kun saisi siihen nalleen sellaista autenttista painavuutta, lötköyttä ja sätkimistä, niin olisi tehokkaampaa tuo treenaus.
Uusia ensikoita oli tullut mukaan. Tervetuloa joukkoon! Minä en lahopäisenä (koko ajan vaan enemmän) edes muista kaikkia nikkejä, mutta opetellaan niitä tässä nyt ajan kanssa. Kiva kuulla Pikku-millin ja Pacon kuulumisia myös :) Odotan jo itsekin kovasti äitiyslomaa, vauvakin saisi tulla sitten ihan ajoissa, kiitos.
Töissä aika kiireistä nykyään. Mulla enää neljä viikkoa äippälomaan. Missä tämä kevät onkaan hujahtanut? Parempi vaan jatkaa kaikkien rästihommien puurtamista, että kehtaa heinäkuun alussa täältä liueta...
Hyviä viikonloppuja kaikille!
Mii- ja mynkerö rv 30+6
Myös minä olen jo 30 täyttänyt ja taidan ehtiä juuri täyttämään 31 v ennen kuin vauveli syntyy. Paljon nuorempana haaveilin lapsia hankkivani, mutta niin vain se on jäänyt tähän hetkeen asti... Tapasin sitt sellaisen miehen, joka ei meinannut innostua asiasta lainkaan :( !! Kyllä sitt vihdoinkin sain tahtoni läpi, kun jaksoin vain odotella, varmaan viitisen vuotta ainakin ;) Kyllä moneen otteeseen olin jo taipua epätoivoon... Sitt kun mies vihdoinkin näytti vihreää valoa, ei se käynytkään niin helposti. Mutt ihme kyllä jaksettiin vain sinnikkäästi yrittää reilun vuoden ajan ja vihdoinkin tärppäsi. Nyt siis mies ihan täysillä mukana asiassa. Ei olisi ikinä uskonut pari vuotta sitten! Kauheesti ei kyllä odota äitiysvalmennusta yms. Luulen, että miehelle todellisempaa vasta sitten, kun vauva syntyy. Tai voi olla, ett on myös hienoa kun vatsa kasvaa ja hän pääsee itse tuntemaan vauvan liikkeet. Vielä kuitenkin olen suht alussa. Tai no, puoliväli jo häämöttää!
Kuinka innostuneita teidän miehenne ovat?
Vieläkään en ole ensi liikkeitä tuntenut... Ehkä jotakin pientä alavatsassa kerran kaksi ja nipistelyä vasemmalla puolella alavatsassa, mutt en oo vielä niistä oikein osannut päätellä mitään. Voi olla jotakin ihan muuta oman suoliston liikehdintää ja kohdun/istukan kasvamista.
No, ei kait tässä vielä mitään hätää. Hyvin voi mennä ilmeisesti 20 viikon tienoille, ennen kuin liikkeitä tuntee.
Ja onneksi... reilun viikon päästä on jo rakenneultra!! Kyllä sitä onkin jo odotettu!
Aika vähän oireita on mullakin ollut ja tosissaan tuo rintojen kipuilu (etenkin öisin), josta joku muukin mainitsi (sori etten muista nimiä), on ollut ikävää, mutta myös niin helpottavaa. Siitä on tiennyt, että raskaana ollaan!
Yritän jatkossa kirjoitella ahkerammin ja tutustua teihin muihin!
Nyt täytyy tällä erää lopetella.
Viikonloppuja!
kun aikaisemmin unhoitin,
WC-Ankka ( hassua kirjoittaa tuollaista nickiä., mietin heti että onkohan sitruunan vai merellisen tuoksuinen )
Voi miten ihanan ja kauniin nimen olette tytöllenne antaneet, kyllä tytön nyt kelpaa !
Sitten vielä hieman omaa napaa, soitin sinne lekurille kun oli kokonaista 5-minuuttia varattu soittoaikaa.
Lekuri vaan totesi että juu on sulla se mutaatio ja että ei sitten saa syödä ehkäisypillereitä.... HEI V...U HALOOOOO taisin juuri 30 sekuntia sitten mainita että olen raskaana ja haluaisin tietää miten tämä mutaatio vaikuttaa raskauteen ja sikiöön ?
Kysyin sitten uudestaan että mites tämän raskauden kanssa edetään niin se halvatun Hirvonen toesi että Enpä osaa sanoa, kannattaa varmaan kysyä neuvolasta....
AAAAAARRRRGGGGHHHHHH nyt mä taas muistin miksi käyn yksityisellä lääkärillä aina jos on jotain nuhaa kummoisempaa ja mieluiten silloinkin.
Ainoa syy miksi kävin nytkin siellä arvauskeskuksen labrassa oli se että kaikki raskauteen liittyvät verikokeet ja muut otetaan siellä niin meni siinä samassa yhdellä pistämisellä !
1,5 tuntia työpäivää enää jäljellä ja sitten siivoamaan ja koristelemaan kakkua, taidan ostaa 2 rasiaa mansikoita niin voin syyä toisen omiin suihini ;).....minä ahne mansikkahullu kakkiainen...
Kuikuilenpa täällä nyt taas.. :)
Huomasin, että ainakin Suippo oli lisäksi harjoitellut nallen kanssa vauvajuttuja. Mun nallessa taas on sellainen ongelma, että se on niin leveäpeppuinen, että hädin tuskin sai harsovaipan kivasti laitettua.. Kyllä tuo nalle vielä kantoliinaankin taitaa päästä... ;D
No jopas oli lääkäripalvelua Aino saanut.. :-/ Tuli kyllä tosi selväksi tuolla soittoajalla asia, hohhoijaa. Ja enpä kyllä usko, että nuo neuvoloidenkaan tädit ihan kaikkea voi tietää, eli ne saattaa sieltä sitten passittaa sut vielä johonkin lääkärille.. tai no neuvolalääkäri varmaan olisi siellä päässä se asiantuntija.
Mä äsken kaupan pihassa haistoin myynnissä olevat mansikat jo sadan metrin päästä ja tuulen yläpuolelta, joten taidan pian itsekin hankkia jostain mansikoita :) Voisi muuten hyvin kuvitella, että jos nyt olisi se alkuraskauden ällötyskuvotusfiilis menossa, niin viileät ja tuoreet mansikat maistuisi aika hyvin siihen..
Peggylle kärsivällisyyttä liikkeiden bongailuun. Aika harvakseen niitä silloinkaan tuntee, kun ekan kerran alkaa tuntua. Se 20 viikkoa täyttyy kai moniltakin ennen ekaa varmuutta liikkeestä. Mulla ekat hämärät tuntemukset liikkeistä tuli joskus rv 15 jälkeen, kun istui saunassa ihan kippurassa ja tuli olo, että aivan alavatsassa saattoi jotain pientä värinää tms. tuntua. Mut sitten rv 18 taisi tuntua pari töksäystä, jotka päättelin virallisesti ekoiksi liikkeiksi. Rv 20 jälkeen on alkanut kai ihan joka päivä tuntua useita liikkeitä. Nyt se sit mynkää tuolla ei aina niin kovin ihanasti, sellaista hurjaa muljahtelua ym., jotka varsinkin alavatsassa tuntuu aika karmeilta joskus kun on pitkällään. No iso vötkälehän siellä jo onkin näillä viikoilla :)
Jokohan sitä lähtisi viikonlopun viettoon :)
Mii-
Täytyy vaan sanoa, että ottaa päähän. Mulla huomenna tentti, vielä kolme kirjaa pitäisi käydä läpi (onneksi asia on sellaista, mitä on toitotettu meille enemmän ja vähemmän piktin lukuvuotta) ja ulkona varmaan paras ilma viikkoihin! Ainakaan ei sada. Tekisi niin mieli lähteä lenkille, shoppailemaan, jätskille... Kaikkea muuta ainakin tekisi mieli tehdä, kuin lukea kesätenttiin :/// Vaan ei auta. Parempi että saa nuo pari kurssia alta pois, kun kuitenkin opinnot jää kesken/viivästyy kun tuo vauveli tulee -> mitä enemmän teen niitä nyt, sitä vähemmän niitä jää sinne, kun palaan takaisin opiskelujen pariin.
Miten pitkään muuta ovat ajatelleet hoitaa lapsiaan kotona? Kun itse haaveilisin kotiäitiydestä, tai ainakin siitä että saisin hoitaa lapsiani kotona siihen asti, kun ovat eskari-ikäisiä. Näyttää vaan siltä, että ei oikein onnistu, kun on nuo opinnot... Toisaalta, opiskeluaika on siitä hyvä aika lasten teolle, että se on hyvin joustavaa. Uskonkin, että teen opintoja äitiysloman ajallakin sen mukaan, mitä pystyn (ja jaksan). Pitää vain sopia kurssien vetäjien kanssa mahdollisista erikoisjärjestelyistä yms. En usko, että äitiysloman loputtuakaan palaan ihan täysipäiväiseksi opiskelijaksi. Ajattelin, että jäisin " hoitovapaalle" (mistähän minä jään vapaalle? Opiskeluista?) mutta suorittelisin silti opintoja samalla. Toisaalta, jos palaan äitysloman jälkeen täysipäiväisesti koulunpenkille, valmistun nopeammin, kuin tekemällä satunnaisia opintoja kotoa käsin. Se on kyllä varmaa, että toista lasta emme ala tekemään, ennenkuin valmistumiseni on aivan käsillä. Jos on pieni taapero ja sylivauva hoidettavana, voi opinnot olla jo aika vaikeita. Toisaalta, tiedänpä eräänkin rouvashenkilön, jolla oli 2 lasta (3v-. ja alle 1v.) ja teki äitiyslomallaan väitöskirjan ja väitteli tohtoriksi. Että sen rinnalla joku kandintyön tekeminen kahden pienen lapsen kanssa ei tunnukaan niin haastavalta :p
[color=deeppink]Peggy[/color] kyseli miesten innostuksesta. Meillä on niin, että minä olen se, joka on kuumeillut jo muutaman vuoden, tosin aloin vasta viime joulukuun tienoilla kunnolla ehdottelemaan, että josko tehtäisiin vauva. Kyllä minä olen jo sen pari vuotta pehmitellyt miestä kaikilla mahdollisilla vauvapuheilla, mutta varsinaisesti en ole suostutellut häntä mihinkään. Nyt keväällä mies lopulta innsotui asiasta ja vauvalle annettiin lupa tulla. Vaikka välillä tuo miehen " innostus" ei vaikuttanut innostukselta lainkaan. Päinvastoin! Välillä epäilin, haluaako hän lasta ollenkaan, mutta nyt olen ymmärtänyt, että miehelläni on vain niin erilainen tapa ilamista oma innostuksensa asiasta. Ihan yhtä paljon hän lasta haluaa, kuin minäkin, mutta ilmaisee sen niin eri tavoin. Huomasin tämän, kun vauva ilmoitti tulostaan ja yht´äkkiä mieskin alkoi enemmän mietiskellä noita vauvantarvike- yms. asioita ja ihmetyksekseni höpöttelee massulleni (jo!). Myös se, että hän itse ilmoitta haluavansa mukaan neuvolaan, vaikken ollut edes kysynyt, kertoi minusta hänen innostuksestaan :)
Tuli mieleen tämä, kun jotkut ajattelevat, ettei heidän juttujaan lueta. No, minä luen ihan jokaikisen jutun mielenkiinnolla, mutta olen vähän huono kommentoimaan, ellei kyseessä ole jokin puhutteleva aihe. Kun joku kertoo, että " mahassa myllertää" niin ajattelen että " voi että, ihanaa! :)" mutta minusta tuntuisi älyttömältä kommentioda kymmenille eri kirjoittajille päivittäin " voi että, kivaa" tai " sepä hauska kuulla" ja niin edelleen :)
Että ei mitään henkilökohtaista, jos en kaikkien juttuja kommentoi. Luen kaikki jutut ja odotankin aina muiden kuulumisia, mutta en vain aina osaa kommentoida niihin jotain rakentavaa. Siksi pysyn hiljaa :)
Huhhuh, tulipa romaani. Pitää vain välillä saada purkaa ajatuksia jonnekin, älkää pahastuko! :D
Han ja Pööpö 5+1
Oon koko päivän hokenu töissä miljoonaan kertaan, että " jee.. tänään on perjantai ja mulla on viikonloppu vapaa ja sitten maanantaina on se ultra" ! Ihme etteivät hermostuneet muhun... =)
Viikko/päiväpinosta sen verran, että mulla täällä palstalla käyminen ei oo ollu esim. laiskuudesta kiinni vaan ihan siitä, että kun epäsäännöllistä vuorotyötä tekee ja töissä ei voi ja ehdi käydä täällä, niin on kausia, ettei millään meinaa ehtiä tänne... saatika kirjottaa mitään. Ja alkuraskaudesta oli niin väsynytkin. Nyt on kyllä onneks taas muutama päivä ollu niin, että on ehtiny + jaksanu lukee ja kirjotella.
Täältähän löyty jo monta NALLEN-hoitajaa. =) Kyllä mäkin oon kantoliinailua ja kestovaippailua reenannu ton mun Nallukkani kanssa (sain vauvana kun olin synnärillä..)... Siis sen eilisen vaunuilun lisäksi. =D
Nea: Mä kävin väestöliitossa ultrassa kans rv:llä 6 ja kyllä näkyi pikku pussi missä oli pieni sikiön alku... ja kyllä siellä vaan sydän väpätti. =) Mun mielestä se ei oo turhan aikasin... ja seuraava ultra on yleensä kuiteskin taas" muutaman" viikon päästä (riippuen kotipaikasta), niin siellä sitten näkeekin taas vähän lisää. =)
Poppiupau: Meilläkin eka neuvola kesti sen vajaan tunnin... se kyseli ihan perustietoja ja täytteli äitiyskorttia ym. ja anto lippusia luettavaksi jne... Ja tietty jos on paljon kysyttävää ja muuta,niin helpostikin menee se tunti. =)
Kandi: Kyllä se sun pullistuma kuulostaa kohdulta. Mulla oli samanlainen samoihin aikoihin... =) Siitä se lähtee... kohta se on jo jalkkispallon kokonen ennen kuin huomaatkaan. ;)
Nyt pitää lähtee sinne anoppilaan grillaamaan... Oikein hyvää viikonloppua kaikille!
Burde ja Pennari 22+5
Laralei: Mulla on kans selkä jomotellut ja alaselän nikamien löystymisen myötä istuminen ja seisominen ottaa välillä koville. Eilen puhuin neuvolassa asiasta ja ihanan järkevä ja jalat-maassa -terkkarini totesi, että kyllä hän voi sairaslomaa kirjoittaa, mutta suositteli olemaan töissä niin kauan kuin vain suinkin pystyy. Kun kerran viihdyn työssäni niin arveli, että kotona vaan pitkästyisin ja tulisi jo ikävä töihin. Illalla juttelin asiasta muutaman ystävän kanssa ja he olivat myös sitä mieltä, että kun työssäni on mahdollista pitää huilitaukoja niin kannattaa nyt olla loppuun asti. Eli koitan nyt suakin tsempata - toivottavasti jakselet ja voit edetä omien voimien mukaan ja pitää tarvittaessa taukoja!
Oli tosiaan illalla ne kynttiläkutsut. Olisihan niihin romppeisiin saanut helposti toistasataa uppoamaan. Miehelle kun soitin iltasella niin hänen eka kysymys oli: " et kai ostanut mitään?" :)
Burde ja Q: Sinnitellään mukana vaan :) Tai sitten perustetaan tylsien ja epäaktiivisten enskojen viikkopino, hih. Mullakin on toisinaan ollut sellainen olo, että tuskin kukaan mun viestejäni lukee tai ainakaan painaa mieleensä, kun en ole täällä joka päivä naputtamassa. Mutta kirjoittelu sinänsä on ihan terapeuttista, ja välillä sitä huomaa oman nimimerkin jonkun tekstissä ja tulee ihan hyvälle mielelle :) Kuulun muuten myös sarjaan nalle-vauvan hoitaja. Miehen vanha luottounilelu on saanut testata kantoliinat ja vaunut. Sillä mokomalla vaan on niin iso pää, että liina tuskin käyttäytyy hänen kanssa samoin kuin vauvan kansa, heh.
Nyt aamukahville ja -palaveriin ja loppupäivän yritän taas tehdä sitä mitä töissä pitäisi - töitä.
Suippo ja Emppu 33+1