Olen niin täynnä tätä p#skaa
Yritän hakea hemmetin työssäoppimispaikkaa, mutta joka ikinen yritykseni menee päin v**tua. Jos haen ravintolaan, saan vastauksen että siellä pystyy suorittamaan vain pienen osan tutkinnon osista. Tänään kymmeneltä puhelin soi ja ihmettelin, kuka yhtäkkiä soittelee. Heräsin puheluun. Googletin numeron ja Google tiesi kertoa jotain HUSista. Eräs perheenjäseneni joutuu usein sairaalaan, ja ajattelin välittömästi että tämä on jokin pelottava puhelu.
No kävikin ilmi, että se oli vain eräästä kaupasta, johon olin hakenut työssäoppimaan. Kerroin viestillä, että olen juuri herännyt ja kysyin voinko soittaa myöhemmin.
Minulla oli välissä ajat sitten sovittu tapaaminen, jonka jälkeen soitin tyypille. Heti eka kysymys oli, että nytkö heräsit. En tiedä oliko olevinaan joku hassunhauska vitsi, mutta siitä tuli heti olo, että minua kontrolloidaan siksi, että satuin hakemaan työssäoppimispaikkaa. Miksi minun täytyisi alkaa selittelemään, että miksi soitan "vasta" muutamaa tuntia myöhemmin takaisin.
Asenne oli sellainen, että jos nyt jaksat ajaa tänne asti, niin huomenna sopisi. Kyseinen tyyppi käytti sanoja "jos nyt jaksat ajaa tänne asti." Kysyin, olisiko ensi viikolla käynyt, koska olen nyt syyslomalla. Tämän tein ihan tarkoituksella, koska se oli hyvä sauma testata työpaikan joustavuutta. Sain vastauksen, että ensi viikolla on muuta, pitää unohtaa koko homma, moimoi.
Myönnän, että menetin malttini ja laitoin vähän palautetta perään, koska tiedän etten ikinä aio hakea kyseiseen paikkaan töihin. Tiedän että pitäisi olla asiallinen eikä sanoa mitään pahaa sanaa, mutta minulle jäi tosi huono fiilis puhelusta ja tuli olo, että teen aina kaiken väärin.
No sitten kävi ilmi, että minähän se vain ylireagoin ja ensi viikolla ei vain ollut aikaa, ei sen kummempaa. En itse ymmärrä sitä ajatusmallia, että kaiken pitää tapahtua tällä tai ensi viikolla. Minä olisin ihan hyvin malttanut odottaa ensi viikon, ei se ole niin justiinsa minun opinnoissani. Mutta voin sanoa, että ei jää kauhean hyvä fiilis siitä, että ilmoitetaan vain että ensi viikolla ei ole aikaa, unohdetaan koko homma. Eikä anneta edes vaihtoehtoa, että odotatko viikon verran ja tavataan sitten.
Kommentit (24)
Tolla asenteella tulet itse olemaan sitä itseään.
Ei todellakaan kannata mennä tuollaiseen työssäoppi paikkaan. Raha tulee seinästä.
Vierailija kirjoitti:
Minä kysyin ihan ystävällisesti, että sopisiko ensi viikolla. Vastaus oli, että ensi viikolla on muuta, pitää unohtaa koko homma. Mitenköhän tässä on MINUN ASENTEESTANI kyse?? En halua tuhlata lomapäivää koulujuttuun, joka voi ihan hyvin odottaa hetken. Mutta että heti ilmoitetaan, että pitää unohtaa koko homma. Niin mitäpä minä sille mahdan?? En ole muuta tehnyt kuin hakenut ja hakenut ja hakenut paikkaa!
Tajuatko että kyse ei ole vain sinusta? Ne työssäoppimispaikat on nähnyt kaikenlaista lusmuilua ja piittamattomuutta tässä vuosien aikana. Eli on aikamoinen varoitus, jos joku ei vastaa kun on nukkumassa tai halua tulla paikalle kun on lomalla. Siinä ajattelee, että jaahas, taas yksi vapaamatkustaja.
Kannattaa tarkistaa oma asenteensa, niin ei tarvitse olla täynnä sitä itheään.
Jos taivaalta sataisi rahaa kirjoitti:
Ei todellakaan kannata mennä tuollaiseen työssäoppi paikkaan. Raha tulee seinästä.
Ööö?
En minä halua työssäoppimaan paikkaan, jossa joustoa ei löydy tippaakaan. Se oli hyvä tilaisuus testata miten heidän puoleltaan joustetaan, kun kysyin että käykö ensi viikolla. Ei näköjään joustoa löydy.
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko että kyse ei ole vain sinusta? Ne työssäoppimispaikat on nähnyt kaikenlaista lusmuilua ja piittamattomuutta tässä vuosien aikana. Eli on aikamoinen varoitus, jos joku ei vastaa kun on nukkumassa tai halua tulla paikalle kun on lomalla. Siinä ajattelee, että jaahas, taas yksi vapaamatkustaja.
Kannattaa tarkistaa oma asenteensa, niin ei tarvitse olla täynnä sitä itheään.
MINÄ OLEN LOMALLA. SAAN NUKKUA JOS HALUAN.
Mitä vttua oikeasti? Ja mistä vtusta minä tiedän että joku aikoo soittaa kymmeneltä aamulla?? Minunko täytyy pyydellä anteeksi, että nukun siihen aikaan :'D Vielä kun joku kertoisi, miksi olen velvollinen heräämään tiettyyn aikaan, vaikka ei ole mitään tarvetta.
Se on ihan kahden kauppa. Yksikään työssäoppimispaikka ei voi kuvitella hakijan olevan heille tilivelvollinen yhtään mistään. Hakemus ei velvoita minua YHTÄÄN MIHINKÄÄN :'D Jos minun täytyy pyydellä anteeksi, että nukun milloin haluan, kun olen lomalla, niin saa sellainen työssäoppimispaikka painua sanonko minne :DD
Ja tosiaan myös minulla on rajat. Lomalla minun ei tarvitse hoitaa kouluhommia pätkän vertaa. En pyytele anteeksi keneltäkään, että en mene mihinkään haastatteluihin lomalla, kun voin tehdä jotain muutakin. Lomia ei vuodessa ole liikaa, joten otan niistä kaiken irti ja minulla on siihen täysi oikeus. Tykkäsi joku asiasta tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kysyin ihan ystävällisesti, että sopisiko ensi viikolla. Vastaus oli, että ensi viikolla on muuta, pitää unohtaa koko homma. Mitenköhän tässä on MINUN ASENTEESTANI kyse?? En halua tuhlata lomapäivää koulujuttuun, joka voi ihan hyvin odottaa hetken. Mutta että heti ilmoitetaan, että pitää unohtaa koko homma. Niin mitäpä minä sille mahdan?? En ole muuta tehnyt kuin hakenut ja hakenut ja hakenut paikkaa!
Sinähän sitä työssäoppimispaikkaa haet eikä ihminen joka yritti soittaa sinulle takaisin.
On tää niin hauska. AV-palsta ei petä koskaan.
Jaa. Se on tämä hullu trollaaja taas. Räyhäämistä tiedossa useamman kymmenen sivun verran.
Vierailija kirjoitti:
Jos taivaalta sataisi rahaa kirjoitti:
Ööö?
Kommunikointitaitosi on apinan tasoa. Ihmisillä on sanat sitä varten, että niillä voi puhua ymmärrettävästi. Ööö ei tarkoita mitään.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan kahden kauppa. Yksikään työssäoppimispaikka ei voi kuvitella hakijan olevan heille tilivelvollinen yhtään mistään. Hakemus ei velvoita minua YHTÄÄN MIHINKÄÄN :'D Jos minun täytyy pyydellä anteeksi, että nukun milloin haluan, kun olen lomalla, niin saa sellainen työssäoppimispaikka painua sanonko minne :DD
No sitten haet sitä paikkaa jostain muualta. Mikä tässä nyt on se ongelma?
Vierailija kirjoitti:
No siinäpähän itket sitten.
Löytyykö joustoa... eli pystytkö ilmaantumaan töihin milloin kulloinkin satut pääsemään sängystä ylös ilmantyössäoppimisen hylkäämistä. Mitä jos nyt vaan hommaisit toimivat lääkkeet unettomuuteesi?
Kaikki työssäoppijat vievät palkkatyöläisen paikan kun ei tarvitse palkkaa maksaa kun saa ilmaisen työntekijän.
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö joustoa... eli pystytkö ilmaantumaan töihin milloin kulloinkin satut pääsemään sängystä ylös ilmantyössäoppimisen hylkäämistä. Mitä jos nyt vaan hommaisit toimivat lääkkeet unettomuuteesi?
Mitä vttua :'D Kerrotko minulle MIKSI EN SAA NUKKUA LOMALLA IHAN MITEN ITSE HALUAN :'D Ei oltu sovittu yhtään mitään soittoaikaa, ja mikähän minut velvoittaa nousemaan tiettyyn kellonaikaan vaikka ei ole menoa aamulla mihinkään?????
Minä olen hyvä vaistoamaan ihmisistä tunnetiloja ja minulla oli jo valmiiksi vähän fiilis, että tässä ei ole välttämättä mikään maailman mukavin paikka kyseessä. Mutta tosiaan en voi alkaa puhumaan tärkeistä asioista puoliunessa, ja jos olen sopinut ajat sitten menoa niin olen ihan oikeutettu menoni hoitamaan. Ja mitä hittoa sitten vaikka olisinkin vasta herännyt tunti sitten?? Saan kai minä elää elämääni miten haluan. Miksi minun pitäisi sitä selitellä kenellekään.