Mitä köyhät sitten SAISIVAT muka syödä?
Tätä ylläolevaa vähän välillä huvittuneena, välillä raivoissani aprikoinut:
Mitäs köyhät sitten oikein julkisyleisön mielestä "saisivat" oikeasti syödä (jopa peräti)?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiviä ja käpyjä. Juhlapäivänä sitten jäkälää.
Jäkälää ei saa syödä, eikä varsinkaan kerätä ilman maanomistajan lupaa.
Miksi ei jäkälää saa kerätä?
Se ei kuulu jokamiehenoikeuksiin. Jäkälän uusiutumiseen menee satoja vuosia.
Ok. kiitti. Mä en ole tätä tiennyt. Eipä mulla kyllä ole ollut jäkälän tarvettakaan :).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsänantimia
Siis vaikka poronkäristystä?
Kivääri selkään ja metsälle. Ilmaista ruokaa.
Salametsästetty hirvi on edullista.
Luvallisesti metsästetty harvemmin on edullista.
Hirviporukoihin voi olla jopa 3000€ pääsymaksu(johonkin voi päästä ilmaiseksi), satasia menee vuodessa lupa- ja muihin porukan menoihin keräämiin maksuihin.
Polttoainekulut voivat olla syksyn jahdissa huomattavat.
Silakkaa suositteli Harri Holkeri köyhille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsänantimia
Kaikiltahan aseenkantolupa löytyykin ja kaikillehan se myös myönnetään...eikun. Tälläiset ehdotukset on kyllä tosi typeriä. Ei naurata edes tsoukkina.
Vttu mitää lupia tarvinnu ennenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsänantimia
Kaikiltahan aseenkantolupa löytyykin ja kaikillehan se myös myönnetään...eikun. Tälläiset ehdotukset on kyllä tosi typeriä. Ei naurata edes tsoukkina.
Vttu mitää lupia tarvinnu ennenkään.
Niin just, eihän se karhukaan lupia tarvitse.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsänantimia
Salametsästetty hirvi on edullista.
Luvallisesti metsästetty harvemmin on edullista.
Hirviporukoihin voi olla jopa 3000€ pääsymaksu(johonkin voi päästä ilmaiseksi), satasia menee vuodessa lupa- ja muihin porukan menoihin keräämiin maksuihin.Polttoainekulut voivat olla syksyn jahdissa huomattavat.
Silakkaa suositteli Harri Holkeri köyhille.
Aaa, edellinen suositteli porojen metsästystä.
Varmaan ei-poronhoitajille poronhoitoalueella houkutteleva visio.
Kukkapenkin tuholainen lihoiksi...
Hautuumaalla on ruumiita mitä syödä.
Juurekset on halpoja! Saat syödä lanttua ja porkkanaa.
Jos näillä ei nälkä lähde, voit nauttia kaurapuuroa.
Keräämällä tyhjiä pulloja ahkerasti saat kyllä ruokarahat kokoon.
Ei täällä p***ele lusmuja elätetä!
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on pakko olla sosiaaliturva, koska kukaan ihminen ei auta toista vapaaehtoisesti, niin kuin monessa muussa maassa. Päinvastoin, halutaan katsoa toisten kärsimystä ja kritisoidaan sitä.
Suomessa on sosiaaliturva, jotta kenenkään suomalaisen ei tarvitsisi nöyrtyä kerjäämään armopaloja muilta ihmisiltä, niin kuin monessa muussa maassa. Siitä huolimatta joskus elämäntilanne voi olla sellainen, että joutuu pyytämään apua tuntemattomilta kanssaihmisiltä. Olen yksityishenkilönä avustanut itselleni tuntemattomia vähävaraisia ruokakassien muodossa jo kymmenkunta vuotta. Ja voin sanoa, että ihan jokaiselle heistä on ollut todella vaikea pyytää apua. Todella vaikea kohdata tuntematon ihminen näissä merkeissä. Pelätä, millainen toinen on, mitä se minusta ajattelee, mitä minun pitäisi sanoa, suhtautuuko minuun ylimielisesti tai halveksivasti jne. Joka kerta olen pyrkinyt tekemään yhteisen kauppareissun heille mahdollisimman rennoksi juttelemalla niitä näitä, jotta jännitys lievittyy. Pyrkinyt tekemään tilanteen yhtä helpoksi kuin jos kaksi vanhaa koulukaveria tai entistä naapuria tapaisivat parin vuosikymmenen jälkeen.
Köyhänä syön hyvin kun en harrasta baareja niin ei tarvitse istua kalleissa juottoloissa kun en tarvitse sellaista sosiaalista elämää. Ihmistuntemus ja älykkyys hoitaa sen etten sekaannu vääriin ihmisiin. Valikoin kehenkä tutustun enkä päästä lähellenikään epärehellisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on pakko olla sosiaaliturva, koska kukaan ihminen ei auta toista vapaaehtoisesti, niin kuin monessa muussa maassa. Päinvastoin, halutaan katsoa toisten kärsimystä ja kritisoidaan sitä.
Suomessa on sosiaaliturva, jotta kenenkään suomalaisen ei tarvitsisi nöyrtyä kerjäämään armopaloja muilta ihmisiltä, niin kuin monessa muussa maassa. Siitä huolimatta joskus elämäntilanne voi olla sellainen, että joutuu pyytämään apua tuntemattomilta kanssaihmisiltä. Olen yksityishenkilönä avustanut itselleni tuntemattomia vähävaraisia ruokakassien muodossa jo kymmenkunta vuotta. Ja voin sanoa, että ihan jokaiselle heistä on ollut todella vaikea pyytää apua. Todella vaikea kohdata tuntematon ihminen näissä merkeissä. Pelätä, millainen toinen on, mitä se minusta ajattelee, mitä minun pitäisi sanoa, suhtautuuko minuun ylimielisesti tai halveksivasti jne. Joka kerta olen pyrkinyt tekemään yhteisen kauppareissun heille mahdollisimman rennoksi juttelemalla niitä näitä, jotta jännitys lievittyy. Pyrkinyt tekemään tilanteen yhtä helpoksi kuin jos kaksi vanhaa koulukaveria tai entistä naapuria tapaisivat parin vuosikymmenen jälkeen.
South Park teki tästä aiheesta osuvasti pilaa.
Kaupungin ainoalle köyhälle perheelle joka vuosi lahjoitettiin suurieleisesti säilykepapuja.
Yhtenä vuonna kiittämätön perhe kieltäytyi pavuista.
ILMAA!
On se kun ei kiittämättömälle köyhälle riitä se että saa ilmaa. Niin kerta.
En tajua tätä keskustelua. Köyhä saa syödä mitä haluaa, ihan kuin kuka tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäntilanne on sellainen ettei hallitse elämäänsä pienillä rahoilla elämistä mutta kansanedustajille on ihan eri työttömyysturva ja saa tienata 1500 vielä siihen päälle etteivät ne vaan joudu köyhyyskuoppaan. Kukaan ei hae töitä tai ei saa niin kauan kunhan saavat ruhtinaalliset edut. Susanna Koskellakin on rajoitteita niin ettei ole palkkatyötä löytänyt ja rollaattorilla kulkevan olisi pitänyt töitä löytää ja hävetä elää sosiaaliturvalla. Nyt hän itse elää veronmaksajien tuilla ja moninkertaisesti enemmän saa.
Mä en hakua syödä enää mitään. Toivon vain kivutonta kuolemaa.
Olen elänyt yksinäisenä miniturvalla ja se on niin minimi että tulee mielenterveysongelmia kun se työttömyysturva ei riitä kuin kahdeksi viikoksi. Kansanedustajaille on ihan eri turva ja saa tienata 1500 päälle kun tavallinen ei saa tienata tai tule kamala paperisota ja katkeaa tuet mutta laskut eivät katkea.
Kaurapuuro on itse asiassa terveellistä. New Yorkissa oli joskus trendikäs puurobaari, jossa oli eri tavoin laitettuja puuroja.
Jos laittaa puuroon sokeria, hunajaa ja kermaa, sillä hiihtää pitkään.
Lidlissä tummakin makaroni on vain 0,27e, joten köyhä voi syödä vatsansa täyteen.
Aivan eri asia jos on niin laiska ja avuton ettei edes laita ruokaa vaan syö ulkona, silloin mikään ei riitä.
Köyhien vastakohta, jos puhutaan rikkaista, useimmat tietää ettei ne suuret tulot, vaan pienet menot, ja säästää siinä missä voi.
Moni varakas ihminen on varakas, koska ymmärtää rahan arvon. JA kunnioittavat itseään, toisin kuin takki auki lepattavat lokit ja muut ihmelapset, jotka ei ota vastuuta mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsänantimia
Kivääri maksaa ainakin tonnin. Ja sitten pitää olla porojen omistajalta saatu kaatolupa sekä metsästyskortti. Poron poiskuljetus ja säilöminen pitää myös jotenkin ratkaista.
Pakkoko sitä on olla hienoimmat pelit ja vehkeet? Luulisi että jostain löytyy käytettynä, jos pitää oikein ampuma-ase olla. En tosin ymmärrä, miksi pitäisi. Suurimman osan olemassaoloajastaan ihminen on metsästänyt ruokansa kivikärkisillä keihäillä ja kirveillä ja niin sitä vaan on selvitty. Näppärä tekee sellaisia nykyäänkin ilmaiseksi. Tai sitten voi kaivaa ansakuoppia. Hyvää, ilmaista liikuntaa sekin.
Mielestäni köyhällä ei pidäkään olla varaa uusavuttomuuteen.
t. paronitar von Höllenbögel
Joskus näkee hiukan punaista. Joskus jonkun muun puolesta, joskus itsensä, joskus yleisesti.
Minä olen alunperin maalta. En ole jokin teini tai kaupunkilaisnuori. Asun kaupungissa yksin, keski-ikäinen, autoton, köyhä, kipeä, pitkillä sairauslomilla, ikäviä sairauksia. En voi kulkea pyörällä, en jalan, en bussilla, mikä tekee elämästä kallista jakyytiä saa aina kerjätä muilta. Määräaikaisen työkyvyttömyyseläkkeen päätöksen uusintaa odottelen tässä. En ole tyhmä, enkä nero, omat lahjani ja lahjattomuuteni on kuten kaikilla. Niistä vain ei kukaan maksa mitään ;)
En siis ole jotain puustaaveja muilta "aikuisemmilta ja viisaammilta tarviva nuori enkä vielä 80v jotain holhousta tarviva. En ole veloissa. En anna kenellekään lainaa enkä pyydä. En ole luottotiedoton ollut, mutta luottokorttini kerran vein pankkiin takaisin sinne ilmestyillessä outoja menoja, enkä uutta luottokorttia näillä tuloilla saisi.
En köyhyyden vuoksi todellakaan tarvitse mitään neuvoja tyyliin,
miten ei saa ostaa kaviaaria ja shampanjaa tai ei saa kapakoida tms juoda rahojaan, koska olen nyt sattumalta täysraitis eikä kaviaarikaan ole koskaan kiinnostanut. Enkä tarvitse neuvoja miten ei saisi polttaa tupakkina rahojaan, koska en ole sitäkään koskaan edes kokeillut. En ole koskaan pelannut 5-6 tavallista lottoriviä enempää kerralla, yleisimmin muistaaksini 2-3 riviä, ja olen tänä vuonna siihen törsänyt vain kerran. Se on minulle nykyään liian kallista ja kykenen sen tunnistamaan. Minulla ei ole ollut tai ole peli-, päihde- tai lääkeriippuvuuksia eikä -ongelmia.
En "käy ulkona", "viihteellä", teatterissa, matkoilla, elokuvissa, konserteissa, kylpylöissä. En matkusta koskaan. En käy "shoppailemassa". Kävin viime talvena 2x n 15€ kampaajalla. En muutoin normaalisti käy. En osta hiusvärejä, en mitään kosmetiikkaa, en käy kauneushoidoissa. Ei tule lehden lehteä. Ei voi maksaa jäsenyyksiä. Ei ole Netflixiä. Liikun netissä ja hoidan niin asiani kuin viihteeni kännykällä. Viimeksi olen "hankintoja" hankkinut alta kahdenkympin juttuja.
Keväällä törsäsin pitkästä aikaa hankkimalla tyyliin pari poistohintaista parin euron kukkaa, pari alta euron muoviruukkua, parin euron sumutuspullon, parin euron kukkienkastelukannun, lannoitetta jne. Kaikki tarvikkeet halvasta marketista. Kaikki muu oli kestokulutettavaa, lannoitusaisaineet taas kestävät pitkään. Kaikki muu paitsi mitä kotiin tuonut, paitsi nämä, tai ruoka, puhdistus- ja pesuaineet, ovat olleet ns käyttötavaraa. Muuta kuin ruokaa, puhdistus- ja pesuaineita ei oikeastaan edes tule tuotua kovin usein. Ruoan ostan vikaksi, ensin muu. Kieltäydyn pyytämästä mitään muilta anteeksi, vaikka joku huutaisi tasajalkaa hyppien "hänen verorahoillaan". Niin nekin saavat itse montaa yhteisillä verovaroilla.
Kuitenkin kun lukee tai kuulee jopa itselleen saati nyt muille osoitettuna vieläpä terveiltä ja ns rikkailta kärkeviä ja eriskummallisia mielipiteitä siitä mitä köyhän täytyisi tai ei - jopa perusruoka-aineita koskien - alkaa rehellisesti höyryä ilmaantua suusta, sieraimista ja korvista. Viimeinen vinkaus oli joltakulta arvostelu sitä koskien miten ei saa syödä perunoita, perunaruokia ja ruisleipää.
Tässä vaiheessa on pakko jo alkaa paranoidisti ja hilpeillen epäillä, lisäävätkö vesilaitokset vesijohtoveteen jotain mikä aiheuttaa pääntoimintaan osalla kansasta jotain vähän erinomaisempaa.