Miksi henkilöstöpalvelufirmat tekee näin?
Ensin rekryn aikana työnhakija käy haastattelussa tällä firmalla ja sitten vielä erikseen pitää lähteä asiakasfirman takia uuteen haastatteluun?? Miksei se asiakasfirman pomo voisi tulla jo siihen ensimmäiseen haastikseen toki niin että kaikille sopii aikataulut.
Kommentit (13)
Koska henkilöstöfirma karsii jo osan hakijoista, ja valitsee sopivimmat jatkoon. Siitä niille maksetaan.
Ole iloinen, että olet jatkoonpäässeiden joukossa!
No oletko ihan tosissasi? Työnhakija menee sinne minne pyydetään, jos haluaa työtä saada. Ei sille yhtään kuulu miksi miksi miksi - siksi :)
Vierailija kirjoitti:
No oletko ihan tosissasi? Työnhakija menee sinne minne pyydetään, jos haluaa työtä saada. Ei sille yhtään kuulu miksi miksi miksi - siksi :)
Toivottavasti sinä et palkkaa ketään työksesi.
No syyhän on nimenomaan siinä että henkilöstöfirma haastattelee suuremman joukon hakijoita.
Luulisin, että henkilöstöpalvelufirma haastattelee useampia henkilöitä, joista sitten valitsevat yhden tai pari, jotka pistävät eteenpäin asiakasfirmalle haastateltaviksi. Näin säästetään asiakasfirman aikaa, eikä heidän tarvitse tehdä varsinaista rekrytointiprosessia kokonaisuudessaan itse.
Lisäksi henkilöstöpalvelufirma saattaa ottaa sinut listoille ja tarjota sinulle jotakin muuta paikkaa, vaikka tuo ensimmäinen ei tärppäisi. Näin ensimmäisessä haastattelussa saatetaan käydä läpi asioita paljon laajemminkin kuin vain juuria tuon yhden asiakasfirman näkövinkkelistä.
Jos asiakasfirman edustaja olisi paikalla ensimmäisellä kierroksella, niin mihin sitä henkilöstöpalvelufirmaa tarvittaisiin?
Miksi nuo henkilöstöpalvelufirmat on edes keksitty? Jotenkin tuntuu tosi tyhmältä hyppyyttää työnhakijaa paikasta toiseen.
Haastatteluissa kysytään eri asioita. Tietenkin. Tai samojakin, jotta tiedetään että feikkasiko se niitä vastauksia edelliseen haastatteluun. Ja jatkohaastatteluissa myös pienempi määrä väkeä, niin ei se asiakas siellä voi mukana olla aikaansa tuhlaamassa kaikkia haastattelemassa.
- rekryfirman työntekijä
MIten olet mahtanut päästä kakkoskierrokselle, jos et itse keksinyt vastausta tähän ongelmaasi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuo henkilöstöpalvelufirmat on edes keksitty? Jotenkin tuntuu tosi tyhmältä hyppyyttää työnhakijaa paikasta toiseen.
Hyppyyttää työnhakijaa? Ihan kiusallaan tietysti sen tekevät.
(Hyvä asenne sulla.)
Kaikki firmat eivät haastattele hakijoita itse ollenkaan vaan luottavat rekry firman seulaan. Itse olen työllistynyt monesti vuokrafirman kautta ja tavannut pomoni vasta ekana työpäivänä.
Kun viimeksi kävin, oli vain yksi haastattelu, jossa oli molemmat, siis sekä rekryfirman edustaja (turha) että työnantajan edustaja.
Tosiaankaan en tajua, mihin siinäkin rekryfirmaa tarvittiin. Hakemuksia oli tullut muistaakseni 7, eiköhän työnantaja olisi siitä paperipinosta selvinnyt ihan itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki firmat eivät haastattele hakijoita itse ollenkaan vaan luottavat rekry firman seulaan. Itse olen työllistynyt monesti vuokrafirman kautta ja tavannut pomoni vasta ekana työpäivänä.
Mitä töitä olet rekryfirman kautta tehnyt?
Up!