Kysymys vanhemmille seksuaalisuudesta!
Voisitteko vastata asiallisesti tähän? Olen 16-vuotias homopoika, ja mietin ns. "Kaapista tuloa".
Onko teidän mielestä tärkeää, että lapsenne ilmoittaa reilusti etukäteen, että valitsee seurustelukumppanikseen samaa sukupuolta olevan henkilön, vai riittääkö, että vain sanoo, vaikka että, "minulla on poikaystävä, voiko tulla syömään lauantaina" tms? Tuntuu jotenkin järjettömältä että on pakko tiedottaa etukäteen, että minä sitten tulen valitsemaan kumppanikseni samaa sukupuolta olevan henkilön, ja että tyttöystävää ei ole luvassa.
Toivoisin vastausta aiheeseen myönteisesti/neutraalisti suhtautuneelta henkilöltä!
PS uskiksille: kyllä, tiedän jo että tulen palamaan ikuisesti helvetissä, joten ei tarvitse sitä kertoa!
Kommentit (64)
Itse arvostaisin saada tiedon ennakkoon. Osa vanhemmista tietää tai aavistaa tälläiset asiat ja toisille voi tulla ihan puskista jolloin käytös saattaa olla tökeröä vaikka itse asia hyväksyttäisiin.
Oma tytär mainitsi että voi olla ettei niitä poikaystäviä ole tulossa koska saattaa olla bi tai jotain. Siitä saatiin hyvä keskustelu ja kerroin että tuo ihan normaalia, jokainen valitsee omien mieltymysten mukaan ja että asia minulle ok. Kerroin myös itse olevani luonteeltani bi vaikka pitkässä avioliitossa.
Vielä ei ole tyttö tai poikakaveria näkynyt mutta mielestäni mahtavaa että ei myöskään ole ns vääränlaisia odotuksia, painostusta yms.
Tästä syystä kannustaisin keskustelemaan hiukan ennakkoon.
Ihan miten itse haluat. Ehkä kannattaa kuitenkin ensin kertoa, että olet alkanut seurustella Tero-Petterin kanssa, ja vasta vähän myöhemmin tuoda Tero-Petteri lihallisena vanhempiesi silmien eteen. Ehtivät tottua ajatukseen.