Muuttaisitko Jenkkeihin pysyvästi
Kun miettii mitä Suomi nykään on niin kyllä itse lähtisin, jos saisin vihreän kortin. Suomi on nykyään Sosialisti vetoinen maa, jossa kantaväestön tehtävä on rahoittaa yleensä vihervasemmiston ideologisia senhetkisiä suuntauksia.
Korkea veroprosentti ja myöskin korruptoitunut politiikka (sitä kyllä on muuallakin) tulonsiirtoineen aiheuttaa sen, että työnteolla ei enää menesty. Pärjää, mutta ei menesty. Ihmisiä ohjataan tekemään ideologisia stuntteja, kuten tämä lihansyönnistä luopuminen ja kaikki ilmastoon liittyvä jumppa. Kaikki ihan ideomogista propagandaa. Lainan määrä pitäisi laittaa muka lakiin. Mitä ihmettä..
Sitten kun otetaan nämä muualta Suomeen tulleet. Tällä herkellä maksaa miljardeja ja suomalainen hybinvointiyhteiskunta ei kestä tämmöisiä kun sitä ei siihen koskaan ole suunniteltu. Suomi on auringonlaskun maa kun katsoo miten sillä menee. Hyvinvointiyhteiskunta hajoaa seuraavan 50-vuoden.
Helposti lähtisin. Jenkeissä monista asioista saat päättää vielä itse, etkä joudu muiden maksumieheksi esim. ilmastoasioissa. Tarvisi vaan greencardin..
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pakene, vaan jään taistelemaan kotimaani puolesta, jotta se saataisiin pelastettua ja oikealle tielle. Lisäksi USA on varsinainen pers-läpi-maa, joten senkään vuoksi en sinne haluaisi. Siellä on asiat hyvin vain oikeasti rikkailla, kaikessa muussa häviää Suomelle.
Ruotsin tie on Suomen tie. Taistelu on menetetty. Liikaa Ranskassa, Belgiassa, Hollannissa. Nuo on niin vahvoja mä. tumaita että kyllä taistelu euroopasta on käyty. Itäeurooppaan jää vielä sinnittelemään valkoinen kansa. Se on vaan niin, ihmiset liikkuu ja hyvinvointierot tasoittuu
Ei ole. Ruotsalaiset ovat "keskustelevaa ja ymmärtävää" su-vak-kiväkeä. Ruotsissa ei ole käyty sisällissotaa 500 vuoteen, Suomessa on vielä elossa viime sisällissodan muistavia. Suomalaiset ovat vähän hitaita syttymään ja katsovat aikansa perseilyä, mutta sitten kun mitta lopullisesti täyttyy, täällä osataan pistää asiat (=pu-ni-kit ja muut syö-pä-läiset) lopulliseen ojennukseen.
Havaijille voisin muuttaa jos mies lähtisi mukaan eikä vanhempani olisi Suomessa vanhenemassa yksinään.
Jos olisi kumppani jonka kanssa muuttaisin,
No suomessa työnteosta rangaistaan. Käytännössä 100.000 tonnin tuloista menee n. 45% veroja. Miettikää nyt. 45%. Ja ei täälläkään mitään saa ellei siitä maksa. Katsokaa vanhusten tilaa. Onko ihmisarvoista elämää kuten on saanut lukea. Ennemmin maksaisin kunnon vakuutuksista itselleni kun kustantaisin muiden elämää palkkatulollani.
Vierailija kirjoitti:
Sosialistille jenkkilä on kirosana, kun siellä ei saa muiden rahoja vietyä tukien muodossa. Työssäkäyvälle se on onnela ja menestys. Näin se on aina ollut.
Anteeksi nyt, mutta salli mun nauraa! Tiedätkö mitään pienipalkkaisten elämästä USA:ssa? Elääkseen täytyy tehdä kahta tai jopa kolmea työtä, ei silti riitä edes säädylliseen asumukseen, lapsiaan ei näe koskaan jos sellaisia on, lapset on jätettävä ties mille epämääräiselle hoitajalle...toimittaja Barbara Ehrenreichin kirja Nickel & Dimed kertoo tästä hienosti, hän itse kokeili elää minimipalkkatöillä ja kokemus oli todella silmiä avaava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosialistille jenkkilä on kirosana, kun siellä ei saa muiden rahoja vietyä tukien muodossa. Työssäkäyvälle se on onnela ja menestys. Näin se on aina ollut.
USAlaisella tutulla (korkeakoulutettu, hyvä työ ja vakuutukset) on kahden lapsen jäljiltä 20 000 dollaria velkaa, pelkistä synnytyksistä. Tuo siis vakuutuskorvausten jälkeen. Päälle vielä massiiviset opintolainat, ja lisää autosta ja asunnosta ja lasten koulutukseen pitäisi silti saada säästettyä, plus mahdollisiin sairaskuluihin jos vaikka vakuutus ei korvaakaan. Keskiluokkaa ovat, mutta tiukilla. Rikkailla menee hyvin, muilla ei.
Ja rikkaaksi pääsee vain, jos on syntynyt rikkaaseen tai ainakin ylemmän keskiluokan perheeseen. Ns. ryysyistä rikkauteen -tarina on USA:ssa kaikkein epätodennäköisin kaikista länsimaista.
https://www.epi.org/publication/usa-lags-peer-countries-mobility/
Vierailija kirjoitti:
No suomessa työnteosta rangaistaan. Käytännössä 100.000 tonnin tuloista menee n. 45% veroja. Miettikää nyt. 45%. Ja ei täälläkään mitään saa ellei siitä maksa. Katsokaa vanhusten tilaa. Onko ihmisarvoista elämää kuten on saanut lukea. Ennemmin maksaisin kunnon vakuutuksista itselleni kun kustantaisin muiden elämää palkkatulollani.
USAssa asuva lähisukulaiseni maksaa 100 000 dollarin vuosituloista tuloveroa yli 20 000 dollaria vuodessa. Lisäksi hän maksaa ihan tavallisesta omakotitalosta pikkukaupungussa kiinteistöveroa 11 000 dollaria vuodessa. Työnnantaja tarjoaa sairasvakuutuksen, mutta silti sukulaiseni pitää maksaa siitä omavastuuta yli 10 000 dollaria vuodessa. Tosin vakuutettuna on koko nelihenkinen perhe. Jos pelkästään nämä maksut tekevät yli 41 % palkasta. Niin, mainitsinko jo eläkesäästöt? Työeläkettä ei kerry automaattisesti, vaan sitä varten pitää itse laittaa säästöön rahaa.
Ja jo nyt sukulaiseni murehtii, miten hän saa aikoinaan lasten yliopisto-opinnot maksettua, kun niitä varten ei jää rahaa säästöön. Samaan aikaan minun lapseni opiskelevat ilmaiseksi ja saavat lisäksi joka kuukausi valtiolta opinto- ja asumistukea kukin 550-650 euroa sekä lisäksi opintolainaa, josta osaa ei tarvitse maksaa takaisin, kunhan valmistuu ajoissa.
Vaikka olen hyvätuloinen, en todellakaan vaihtaisi osia sukulaiseni kanssa taloudellisten syiden takia.
Lähtisinkö vaikka Nykissä pimeällä yksin lenkille. En missään nimessä! Suomessa en ole koskaan osannut pelätä, että joku voisi hyökätä kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt, mutta salli mun nauraa! Tiedätkö mitään pienipalkkaisten elämästä USA:ssa? Elääkseen täytyy tehdä kahta tai jopa kolmea työtä, ei silti riitä edes säädylliseen asumukseen, lapsiaan ei näe koskaan jos sellaisia on, lapset on jätettävä ties mille epämääräiselle hoitajalle...toimittaja Barbara Ehrenreichin kirja Nickel & Dimed kertoo tästä hienosti, hän itse kokeili elää minimipalkkatöillä ja kokemus oli todella silmiä avaava.
Entä sitten? Ei täälläkään ketään kiinnosta rahojaan muille antaa.
Vierailija kirjoitti:
Kanadaan voisin, mutta USAhan en.
Kanadaan minäkin voisin. Mulla asuu siellä kaukaisia sukulaisia lähtien mummon isän isästä. Muutti sinne ja jätti muun perheen Suomeen joskus 1800-1900 luvun vaihteessa. Perusti sinne toisen perheen.
USA tippunut muutamassa vuodessa houkuttelevuudessa, muuttunut ulkomaalaisvastaisemmaksi samalla kun demokratiavaje syventynyt, mutta vielä 5-10 vuotta sitten greengard olisi ollut oikea täky.
En lähtisi.
Jos olisin aikoinaan lähtenyt, en olisi enää hengissä, sillä siellä ei olisi ollut mahdollisuutta saada köyhänä syöpähoitoja jotka täällä sain melkein ilmaiseksi.
En lähtisi myöskään siksi, etten varmaankaan pysyisi köyhänä hengissä kuukauttakaan maan suurkaupungeissa, joissa köyhät asuvat siltojen alla telttakylissä, joissa elämä näyttää katsomieni videoiden perusteella olevan rankempaa mitä olen oman elämäni aikana koskaan kokenut (enkä ole itsekään kultalusikka suussa syntynyt mitään kokematon hissukka :-)
En lähtisi myöskään siksi, että vanhuksena joutuisin todennäköisesti tekemään jotain työtä saadakseni ruokaa ja lääkkeitä.
Jos tulevaisuudessa sairastuisin vakavasti ta syöpäni uusiutuisi, kuolisin hoitojen puutteeseen, joten miksi lähtisin maahan jossa en pystyisi elämään ihmisarvoista elämää.
Veikkaan että maan miljoonat köyhät saapuisivat maahamme ilomielin jos sen pystyisivät jollakin tavalla tekemään.