Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työharjoitteluni palaute oli loukkaava

loukkaantunut
17.10.2019 |

Sain lukea työharjoitteluni palautteen eli todistuksen te toimiston virkailijani kanssa ja työnantaja oli kirjoittanut; puheen ymmärrys, työtehtävien selostaminen vaikeaa. ei sovellu raskaaseen työhön.

Kyllä tiedostan itse etten sovellu terveyteni vuoksi raskaaseen työhön mutta eniten pahoitin mieleni tuosta että hän suorastaan haukkui minua kehitysvammaiseksi kun en hänen mielestään ymmärrä puhetta.

Olen aina saanut kiitettävää työharjoitteluista ja tämä jäi todella ärsyttämään että miksi hän tuollalailla mua haukkuu kun olin aina ajoissa paikalla ja hoidin työtehtävät todella hyvin. Sain kehuja työkavereilta että olen reippain työntekijä mitä he ovat nähneet tämän ikäisissä nuorissa ikää minulla on 20v.
ja kyseessä oli tallityöt. Hevosten hoitamista sekä karsinoiden siivousta ruokkimista yms.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin sinua ap.  Jos olit te-keskuksesta pakotetussa työharjoittelussa karenssin uhkaamana, niin onhan tuo hirveätä, että annetaan vapaat kädet työharjoittelun työtodistuksen kirjoittavalle arvostella työharjoittelija (= usein pakotettu sellainen te-keskuksen uhkauksella: Jos et mene työharjoittelupaikkaan, niin saat sitten karenssin työttömyyspäivärahasi suhteen)  työharjoittelujakson jälkeen.   Välttämättä työtodistuksen laatija ei ole puolueeton antamaan neutraalisti arvosteluja työharjoittelijasta, etenkin jos työtodistuksen kirjoittaja on ollut jostain syystä negatiivisissa väleissä työharjoittelijansa kanssa koko harjoittelujakson ajan.  

Tämä on pahinta "kiusaamista" työtöntä työharjoittelijaa kohtaan, mitä vaan ikinä voi olla.  

Joku hevostilan omistaja ja ylläpitäjä työllistäjänä  harjoittelijoillekaan ei ole mikään ihmisen terveydentilan tai henkisten kykyjen arvosteluja antava taho, vaan siihen tarvitaan terveydenhuollon alansa osaavat erikoisasiantuntijat. 

Vierailija
22/31 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että palaute kertoo aina myös palautteen antajasta. Palaute, jonka sait oli hänen näkemyksensä sinusta, siinä saattaa olla vain pieni ripaus totuutta ja jotkut ihmiset näkevät kaikessa vain huonoa. On totta, että kaikissa ihmisissä on heikkouksia, ne on hyvä tunnistaa, mutta älä anna niille liikaa arvoa, sillä kaikissa on myös hyvää. Tiedän, että loukkaavaa palautetta on vaikea niellä, itsekin olen sellaista saanut, toisaalta se lisäsi itsetuntemustani ja kykyä havainnoida omaa käytöstäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3185 kirjoitti:

Mulle antoivat aikoinaan eräästä tet-harjoittelusta palautetta: Ujo ja arka tutusssakin ympäristössä, työtehtävien suoritus heikkoa tasoa, älyllisesti heikkotasoinen. Tästä palautteesta tuli legenda saman tien. Sisältää monia metkoja käänteitä😁😃

Oho, varmaan kuulemisen arvoinen tarina! Ymmärrän toki, jos et tunnistamisen pelossa tms. syystä sitä tarkemmin halua avata.

Nämä "heikkolahjainen ja ei ymmärrä mistään mitään" -palautteet ovat ikäviä ja yleensä niiden takana on jokin seuraavista syistä: a) opiskelija/harjoittelija ei ole kyvyilleen tai luonteelleen sopivassa paikassa (on kuitenkin siis lähtökohtaisesti normaaliälyinen), b) ohjaaja ei viitsi tai ei osaa ohjata harjoittelijaa ymmärrettävästi ja johdonmukaisesti tai c) yhdistelmä edellä mainittuja kohtia. Oman kokemukseni ja muiden vastaavien perusteella sanoisin, että yleisin syy on kohta b). Monessa paikassa sitä ei vain kehdata myöntää tai ei peräti tunnisteta ongelmaksi ollenkaan. Helpompi sysätä kaikki syyt harjoittelijan niskoille ja keksiä vähän omiakin päälle. Toki kohta a) on ihan selkeä joissain tapauksissa mutta silloin arvioinnissa pitäisi painottaa nimenomaan tuon harjoittelijan persoonan/osaamisen tason ja työpaikan vaatimusten yhteen sopimattomuutta, eikä latoa sinne paikkansa pitämättömiä kehitysvammavihjailuja tms. asiatonta.

Vierailija
24/31 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten missään normityöpaikassa voidaan arvoida työntekijän älyllistä kehitystasoa, eikö sen arvoimiseen pitäisi tehdä jotain testejäkin ensin 😃?

Vierailija
25/31 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh tuo on jo kiusaamista, ihan kamalaa tahallista lyttäämistä. Motiivina pahansuopuus, kateus tmv.

Vierailija
26/31 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin valituksen tuo on selvää kiusaamista

Vierailija
27/31 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3185 kirjoitti:

Mulle antoivat aikoinaan eräästä tet-harjoittelusta palautetta: Ujo ja arka tutusssakin ympäristössä, työtehtävien suoritus heikkoa tasoa, älyllisesti heikkotasoinen. Tästä palautteesta tuli legenda saman tien. Sisältää monia metkoja käänteitä😁😃

Älyllisesti heikkotasoinen :D

Vierailija
28/31 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työharjoittelun palaute ja työtodistus on eri asioita.

Vierailija
29/31 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista, että palaute kertoo aina myös palautteen antajasta. Palaute, jonka sait oli hänen näkemyksensä sinusta, siinä saattaa olla vain pieni ripaus totuutta ja jotkut ihmiset näkevät kaikessa vain huonoa. On totta, että kaikissa ihmisissä on heikkouksia, ne on hyvä tunnistaa, mutta älä anna niille liikaa arvoa, sillä kaikissa on myös hyvää. Tiedän, että loukkaavaa palautetta on vaikea niellä, itsekin olen sellaista saanut, toisaalta se lisäsi itsetuntemustani ja kykyä havainnoida omaa käytöstäni.

Kertoo palautteen antajan omasta luonteesta.

Vierailija
30/31 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

u

Vierailija
31/31 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etkö esimieheltä kysynyt missä kohtaa hänen mielestään et ymmärtänyt puhetta? Tallihommat on kuitenkin semmoisia mitkä luulisi onnistuvan jos pään sisällä on muutakin kuin tyhjää :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä