Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luonnollinen=ruma?

Vierailija
17.10.2019 |

Olen 31v kahden lapsen äiti. Minulla on luonnostaan pitkät vaaleat hiukset. En ole värjännyt hiuksiani sitten lukioaikojen. Meikkaamaankaan en koskaan tottunut. Minulla on tummat ripset ja kulmat. En ymmärrä miksi ihoni olisi kauniimpi paksussa meikissä?

Kuulen usein vihjailuja olevani lestadiolainen. En siis ole. En tykkää käyttää koruja, edes vihkisormusta.

Onko teidän mielestä tällainen luonnollisuus ruman näköistä?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 28, en meikkaa tai värjää hiuksiani. Tosiasia on, että peilistä katsoo raamiton ja hailea riepu, ei mikään Eloveena.

Se, onko tämä ruman näköistä, on katsojakysymys. Oloni ei ole mukavampi meikattuna niin en jaksa välittää.

Vierailija
2/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on luonnonkaunis, on se sata kertaa kauniimpi kuin meikkipelle. Luonnonkauniita yli 25v näkee harvoin. Monilla iho-ongelmia, paino-ongelmia ja valjuja piirteitä. Jos olet kaunis ilman meikkiä niin onneksi olkoon.

T. Nainen 36

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään luonnollisista naisista. Esim Li Andersson on ilman meikkiä tosi kaunis mielestäni. Mutta kun meikkaa niin ei enää yhtään innosta. Varsinkin voimakkaan punainen huulipuna on iso turn off naisella

T.M36

Vierailija
4/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua vaan kukaan ole sanonun lestadiolaiseksi, vaikka muuten sama, mutta tummat hiukset.

Vierailija
5/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän paljon meikkiä, mutta olisin varmasti monen mielestä paljon kauniimpi ilman meikkiä, tekoripsiä, ja piirrettyjä kulmakarvoja. Mutta omasta mielestäni olen paljon paremman näköinen näin, ja vain sillä on merkitystä.

Vierailija
6/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaiseksi epäillään itseänikin säännöllisesti. Parissa työpaikassa työkaverit ovat myös ottaneet asiakseen tulla ihmettelemään, miksen käytä meikkiä ja että kannattaisi opetella.

Vierailija
7/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehdot eivät ole vain meikitön ja vahvasti meikattu. Yleensä se kaikkein paras vaihtoehto monelle on sellainen varsin huomaamaton perusmeikki jota ei heti meikkaukseksi edes huomaa. Sellainen kannattaa kyllä opetella tekemään koska ero siihen meikittömään on yllättävän suuri. Se peittää juuri sopivasti niitä pieniä virheitä ja korostaa taas ihan vähän niitä hyviä puolia.

Suomalainen iho, kulmakarvat ja ripset ovat valitettavasti usein sen verran valjun näköisiä että ihan täysin meikitön naama näyttää usein vähän aneemiselta.

Vierailija
8/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään "meikkaa", mutta pidän ihostani huolta, sipaisen meikkipuuteria naamaan, ripsaria ja vähän kulmaväriä. On kuitenkin kiva näyttää huolitellulta.

Vierailija
9/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollinen kauneus on ihan miljoona kertaa parempaa, kuin teennäinen (=meikattu, värjätty, maalattu jne.). Päivittäin näkee naisia, jotka olisivat kauniita ilman meikkiä, mutta pilaavat ulkonäkönsä meikillä ja mitä ihmeellisimmillä aineilla, ja sitten luulevat olevansa kauniita tai ainakin kauniimpia kuin ilman. Mitä vähemmän meikkiä, sitä parempi. Ja huulipunaa ei kukaan tarvitse, eikä varsinkaan sitä ällöttävän näköistä kiiltoa joka näyttää siltä kuin huulet olis paksussa rasvassa. Älkää hyvät naiset pilatko ulkonäköänne, pliiis! Tämä 35v sinkkumiehen näkökulma. Ja ei, en ole lestadiolainen enkä minkään muunkaan uskonnon edustaja. 

Vierailija
10/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini täytti tänä syksynä 60 ja häntä voisi luulla nelikymppiseksi. Hän ei ole koskaan värjännyt hiuksiaan, käyttänyt meikkivoidetta ja anti age-voiteita. On myös hyvin tummapiirteinen ja laittaa joskus vaan ripsaria. 

Mä itse olen sortunut noihin kaikkiin, jopa ryppyvoiteisiin vaikka olen vasta 30... Tiedä vaikka juuri nuo meikkien ja voiteiden aineet vanhentavat ihoa. 

Vierailija
11/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään "meikkaa", mutta pidän ihostani huolta, sipaisen meikkipuuteria naamaan, ripsaria ja vähän kulmaväriä. On kuitenkin kiva näyttää huolitellulta.

Kyllä tuo on meikkaamista.

Vierailija
12/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini täytti tänä syksynä 60 ja häntä voisi luulla nelikymppiseksi. Hän ei ole koskaan värjännyt hiuksiaan, käyttänyt meikkivoidetta ja anti age-voiteita. On myös hyvin tummapiirteinen ja laittaa joskus vaan ripsaria. 

Mä itse olen sortunut noihin kaikkiin, jopa ryppyvoiteisiin vaikka olen vasta 30... Tiedä vaikka juuri nuo meikkien ja voiteiden aineet vanhentavat ihoa. 

Niinpä niin. Mitä luulet, että kemikaalit tekevät iholle pitkässä juoksussa? 

Vierailija
13/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten meikkaamattomuus/kevyt meikki voi herättää niin voimakkaita tunteita? Miksei saisi elää valtavirrasta poikkeavasti? Arvostan naisia joska uskaltavat olla luonnollisia, itsellä ei ole pokkaa siihen. 

Vierailija
14/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se meikkaamattomuus ja värjäämättömyys automaattisesti rumaksi tee.

Vierailija
15/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnollinen kauneus on ihan miljoona kertaa parempaa, kuin teennäinen (=meikattu, värjätty, maalattu jne.). Päivittäin näkee naisia, jotka olisivat kauniita ilman meikkiä, mutta pilaavat ulkonäkönsä meikillä ja mitä ihmeellisimmillä aineilla, ja sitten luulevat olevansa kauniita tai ainakin kauniimpia kuin ilman. Mitä vähemmän meikkiä, sitä parempi. Ja huulipunaa ei kukaan tarvitse, eikä varsinkaan sitä ällöttävän näköistä kiiltoa joka näyttää siltä kuin huulet olis paksussa rasvassa. Älkää hyvät naiset pilatko ulkonäköänne, pliiis! Tämä 35v sinkkumiehen näkökulma. Ja ei, en ole lestadiolainen enkä minkään muunkaan uskonnon edustaja. 

Melkein löisin vetoa että iso osa naisista joiden ajattelet olevan vain luonnollisesti kauniita on itse asiassa tehnyt itselleen hyvin kevyen ja luonnollisen meikin. Sellaisen meikin ei ole tarkoituskaan näyttää meikatulta vaan juuri luonnolliselta.

Ihan täysin meikittömiä naisia kun on tosi vähän.

Vierailija
16/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollinen on aina kaunista, mutta sitä en kiistä, etteikö sipaus ripsiväriä ja huulikiiltoa tekisi luonnollisesta vielä kauniimpaa olematta silti epäluonnollisen näköistä.

Lestaksi varmaan luullaan siksi, että he nyt näyttävät miltä näyttävät kun ei ole vaihtoehtoja. Sinä vain olet tehnyt saman valinnan vapaaehtoisesti :D

Vierailija
17/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen todennut sen että ketään ei kiinnosta, ja jos kiiinnostaa niin se on vastapuolen ongelma eikä minun. Saatan tulla töihin suoraan sängystä tai täydessä meikissä päivästä riippuen. Tänään laitoin vähän ripsiväriä. Turha sinänsä työelämässä kun ei ole esim. asiakkaiden kanssa kontaktissa hirveästi vaivautua meikkaamaan. Sitten omiin menoihin on kiva panostaa kunnolla.

Vierailija
18/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No höpsistä nyt taas. Ei kosmetiikka mitään ihon vanhenemista aiheuta, päinvastoin. Mutta mikään kosmetiikka ei estä itse aiheutettuja vahinkoja, esim. silmänympärysihon hinkkaaminen meikin poistossa yms. Toki esim kuivattava kosmetiikka vanhentaa ihoa, mutta sitä ihoa on tarkoitus kosteuttaa ja hoitaa, ei kuivattaa! (Pätee myös rasvaiseen ihoon!)

Ihmisillä on aivan kummallisia salaliittoteorioita kaikenmaailman ”kemikaaleista”. Haloo, vesikin on kemikaali.

Vierailija
19/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko teidän mielestä tällainen luonnollisuus ruman näköistä?"

Ei se varsinaisesti ruman näköistä mutta siitä tulee mieleen ajatus että miksi ihminen ei halua tuoda parhaita puoliaan enemmän esiin. Siis vähän sama kuin näkisi sinällään ihan kauniin ihmisen jolla olisi aina itselle sopimattomat tai ihan mitäänsanomattomat vaatteet päällään.

Tälläytyä ei tarvitse varsinkaan arkena mutta minusta on mukava jos ihminen näyttää siltä että välittää edes hieman siitä miltä näyttää.

Vierailija
20/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua vaan kukaan ole sanonun lestadiolaiseksi, vaikka muuten sama, mutta tummat hiukset.

Sama täällä. Sitähän tosin en tiedä mitä selän takana on puhuttu.