Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luonnollinen=ruma?

Vierailija
17.10.2019 |

Olen 31v kahden lapsen äiti. Minulla on luonnostaan pitkät vaaleat hiukset. En ole värjännyt hiuksiani sitten lukioaikojen. Meikkaamaankaan en koskaan tottunut. Minulla on tummat ripset ja kulmat. En ymmärrä miksi ihoni olisi kauniimpi paksussa meikissä?

Kuulen usein vihjailuja olevani lestadiolainen. En siis ole. En tykkää käyttää koruja, edes vihkisormusta.

Onko teidän mielestä tällainen luonnollisuus ruman näköistä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni mielestä en tarvitse meikkiä ja pitää ei ollenkaan tai vain vähän meikkaavista naisista. En meikkaa päivittäin ja meikatessa meikkaan hillitysti. Olen todennut, että jos meikitön lärvi pelottaa jonkun uuden tuttavuuden tiehensä tai aiheuttaa negatiivisia ajatuksia, en edes halua tutustua lähemmin sellaiseen ihmiseen. Mihin tarvitsen ihmistä, jonka edessä pitäisi olla jotain muuta, kuin on? Joidenkin pitää viedä roskatkin meikit naamalla, kun ei voi paljastaa todellista itseään. Mun mielestä on ihan hyvä paljastaa se todellinen itsensä, niin "peli" on heti kättelyssä selvä, eikä tule yllätyksiä :D Lisättäköön, että minua on kyllä luultu edes vähän meikatuksi, kun todellisuudessa olen aamulla katsonut peiliin hiusten kampaamisen verran. Olen 31-vuotias. 

Vierailija
22/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon teille kenelle on suotu niin hyvä iho että voitte kulkea ilman meikkiä. Minulla oli teininä todella paha akne ja vaikka söin roaccutanea ja ihoa on hiottu laserilla en voi koskaan kulkea ilman meikkivoidetta ja puuteria muualla kuin uimahallissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun maailmankuva ja opitut "oikeat" tavat ei kohtaa, niin tällaista se on. Jatka omalla tielläsi.

Vierailija
24/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnollinen on aina kaunista, mutta sitä en kiistä, etteikö sipaus ripsiväriä ja huulikiiltoa tekisi luonnollisesta vielä kauniimpaa olematta silti epäluonnollisen näköistä.

Lestaksi varmaan luullaan siksi, että he nyt näyttävät miltä näyttävät kun ei ole vaihtoehtoja. Sinä vain olet tehnyt saman valinnan vapaaehtoisesti :D

Kyllä itse asiassa suuri osa lestadiolaisnaisistakin meikkaa, mutta harkitusti ja niin, että näyttävät meikittömiltä. Siksi he näyttävätkin aina niin huolitelluilta ja luonnonkauniilta.

Vierailija
25/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä näitä meikkikeskusteluja. Minun ympärillä suurin osa ihmisistä ei meikkaa muuten kuin juhlatilaisuuksiin, jos niihinkään. N38

Vierailija
26/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni mielestä en tarvitse meikkiä ja pitää ei ollenkaan tai vain vähän meikkaavista naisista. En meikkaa päivittäin ja meikatessa meikkaan hillitysti. Olen todennut, että jos meikitön lärvi pelottaa jonkun uuden tuttavuuden tiehensä tai aiheuttaa negatiivisia ajatuksia, en edes halua tutustua lähemmin sellaiseen ihmiseen. Mihin tarvitsen ihmistä, jonka edessä pitäisi olla jotain muuta, kuin on? Joidenkin pitää viedä roskatkin meikit naamalla, kun ei voi paljastaa todellista itseään. Mun mielestä on ihan hyvä paljastaa se todellinen itsensä, niin "peli" on heti kättelyssä selvä, eikä tule yllätyksiä :D Lisättäköön, että minua on kyllä luultu edes vähän meikatuksi, kun todellisuudessa olen aamulla katsonut peiliin hiusten kampaamisen verran. Olen 31-vuotias. 

Tämä on muuten käynyt useita kertoja minullekin. Eikä ole millään uskottu kun olen vastannut ettei ole meikkiä. On tultu suunnilleen naamaan kiinni tarkistamaan huijaanko. Ripsiväri on se, mitä useimmiten on epäilty olevan. Eipä ole ollut yli viiteen vuoteen. Ripseni eivät ole edes mitenkään erityisen pitkät tai tuuheat, joten ihmettelen.

Vierailija
27/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä näitä meikkikeskusteluja. Minun ympärillä suurin osa ihmisistä ei meikkaa muuten kuin juhlatilaisuuksiin, jos niihinkään. N38

Niin. Sinun white trash kaljankittausporukoissa ei olekaan tapana kaunistautua mutta sen kyllä huomaa 

Vierailija
28/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonkaunis nainen on upea näky ja erottuu todella edukseen kaikkien pakkelipirjojen keskeltä! Valitettavasti suomalaiset on usein ilman meikkiä kovin hailakoita. Selkeät piirteet, hyvä iho ja erottuvat kulmat kun on luonnostaan niin muuta ei tarvita. Ja vaikka olisikin hailakka ilman meikkiä, niin kaikilla on oikeus olla myös meikkaamatta. Ap kuulostaa hyvinkin luonnonkauniilta tapaukselta. Pitkät hiukset sopivat yleensä meikittömyyteen, tulee melkein sellainen keskiaikainen fiilis tyyliin GoT. 

T: Mies

Vierailija
29/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Sinun white trash kaljankittausporukoissa ei olekaan tapana kaunistautua mutta sen kyllä huomaa 

White trash kaljankittausporukoissa naisilla usein on ne kaikista pisimmät tekoripset, töröhuulet ja pakkelinaamio. Ihan vaan huomiona, tiedä sitten mistä johtuu...

Vierailija
30/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri niissä porukoissahan tuota vasta näytetäänkin vain vetävän uudet meikit vanhojen päälle krapulassa herätessä... Kun viime aikoina olen kaupungilla katsellut tyylikkäästi pukeutuneita nuoria naisia, niin suurin osa on näyttänyt meikittömiltä - ovat siis olettaakseni meikanneet huomaamattomasti. Ihanaa, että luonnollisuus on tullut takaisin muotiin.

Vierailija
31/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän vaan väritöntä kivipuuteria (kauttaaltaan kasvoilla ja silmäluomilla), koska minulla on (aina ollut) niin öljyisen rasvainen iho, että ilman mitään näytän epäsiistiltä ja saan kuulla kommentteja. Se rasvaisuus saa minut tuntemaan itseni tosi rumaksi, ei omat piirteet tai väritys. Mutta toisaalta, eipä ole uurteita vielä, edes kaulassa. Olen 32v.

Vierailija
32/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, kylläpä kuulostat ihastuttavalta ihmiseltä. Enpä tiedä, ei omistakaan wt-opiskelijakavereista taida juuri kukaan meikata ripsaria enempää arkena paitsi sellaiset, joilla on aina haku päällä. Ja yksi, jolla tosiaan on paljon aknearpia. eri

Vierailija
33/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän vain ruskeaa ripsiväriä ja laitan kulmiin hieman vaaleanruskeaa kulmaväriä. Näytän mielestäni paljon paremmalta nykyään, parikymppisenä käytin hirveää pakkelikerrosta koska pidin itseäni rumana ilman meikkiä. En ole edes hyvä meikkaamaan joten parempi pysytellä parissa tutussa tuotteessa 😁 Hiuksiin otan raitoja pari kertaa vuodessa, muuten oma hiirulaisväritys 🐭

Vierailija
34/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on muuten käynyt useita kertoja minullekin. Eikä ole millään uskottu kun olen vastannut ettei ole meikkiä. On tultu suunnilleen naamaan kiinni tarkistamaan huijaanko. Ripsiväri on se, mitä useimmiten on epäilty olevan. Eipä ole ollut yli viiteen vuoteen. Ripseni eivät ole edes mitenkään erityisen pitkät tai tuuheat, joten ihmettelen.

Ihmettelen itsekin kokemuksiasi. Vaikea kuvitella tilanteita, missä tällainen asia kopa tullaan tarkistamaan. Kaipa sosiaaliset normistotkin vähän vaihtelevat.

Vierailija
35/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini täytti tänä syksynä 60 ja häntä voisi luulla nelikymppiseksi. Hän ei ole koskaan värjännyt hiuksiaan, käyttänyt meikkivoidetta ja anti age-voiteita. On myös hyvin tummapiirteinen ja laittaa joskus vaan ripsaria. 

Mä itse olen sortunut noihin kaikkiin, jopa ryppyvoiteisiin vaikka olen vasta 30... Tiedä vaikka juuri nuo meikkien ja voiteiden aineet vanhentavat ihoa. 

No höpsistä nyt taas. Ei kosmetiikka mitään ihon vanhenemista aiheuta, päinvastoin. Mutta mikään kosmetiikka ei estä itse aiheutettuja vahinkoja, esim. silmänympärysihon hinkkaaminen meikin poistossa yms. Toki esim kuivattava kosmetiikka vanhentaa ihoa, mutta sitä ihoa on tarkoitus kosteuttaa ja hoitaa, ei kuivattaa! (Pätee myös rasvaiseen ihoon!)

Ihmisillä on aivan kummallisia salaliittoteorioita kaikenmaailman ”kemikaaleista”. Haloo, vesikin on kemikaali.

Niinpä, salaliittoteorioita ne kemikaalit on, olet aivan oikeassa. Eihän meikeissä mitään haitallisia kemikaaleja ole, ei sentään. Niinku ei tupakassakaan.

Vierailija
36/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini täytti tänä syksynä 60 ja häntä voisi luulla nelikymppiseksi. Hän ei ole koskaan värjännyt hiuksiaan, käyttänyt meikkivoidetta ja anti age-voiteita. On myös hyvin tummapiirteinen ja laittaa joskus vaan ripsaria. 

Okei?

Minulla on ystävä, joka ei koskaan käytä meikkiä eikä värjää hiuksiaan. Hän näytti jo nelikymppisenä todella vanhalta. 

Geenit. Ei meikki. Meikki vanhentaa aika montaa naista.

Vierailija
37/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen itsekin kokemuksiasi. Vaikea kuvitella tilanteita, missä tällainen asia kopa tullaan tarkistamaan. Kaipa sosiaaliset normistotkin vähän vaihtelevat.

Kerran työpaikalla kahvitauolla (työkaveri) ja kerran epämuodollisissa juhlissa (eräs sukulainen) on tapahtunut. Kieltämättä hämmentäviä tilanteita, vaikkeivät mitään ihan tuntemattomia ihmisiä olleetkaan ja persoonat tiesin tietynlaisiksi. Useimmat ovat kuitenkin jättäneet ääneen ihmettelyn tasolle.

Vierailija
38/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran työpaikalla kahvitauolla (työkaveri) ja kerran epämuodollisissa juhlissa (eräs sukulainen) on tapahtunut. Kieltämättä hämmentäviä tilanteita, vaikkeivät mitään ihan tuntemattomia ihmisiä olleetkaan ja persoonat tiesin tietynlaisiksi. Useimmat ovat kuitenkin jättäneet ääneen ihmettelyn tasolle.

On kyllä erikoista, miten (a) sokeita (b) tahdittomia tuttavasi ovat.

Vai oliko sittenkin tarkoituksesi vihjata, miten poikkeuksellisen kaunis olet? ;)

Vierailija
39/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin miehenä vihaan kyllä huulipunia. varsinkin nykyään kaikkia ihme värejä. ompa hienon näköistä jotkut vihreät huulet

Vierailija
40/41 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en meikkaa. Minua ei luulla kuitenkaan lestadiolaiseksi, vaikka oikeasti olenkin. Yleensä ihmiset hämmästyvät, kun kerron. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi