Miten saan itseni henkisesti kuntoon
Jäin hiljan työttömäksi, olen masentunut (mielialalääkitys ollut monta vuotta), tissuttelen liikaa ja juuri eilen räyhäsin lähimmäisilleni pikku hiprakassa. Hävettää niin. Olen yksinäinen. Tuntuu, ettei elämässä ole muuta kuin alamäki ja suuri synkkyys.
Kommentit (7)
Lopeta juominen. Korjaa ruokavalio, vähennä lihaa. Säännöllinen ja aikainen unirytmi. Nauti elämästä.
Vaihda juominen vaikkapa liikkumiseen, syö terveellisesti ja nuku hyvin. Hakeudu sellaisten ihmisten pariin jotka tukevat sinun tervehtymistäsi ja antavat eteenpäin vievää kannustusta. Kohtaa totuus sen kanssa kuka olet ja mitä haluat ilman kiertelyä ja valheita, pyri kantamaan vastuu myös vääristä valinnoista ja korjaamaan menettelytapojasi jos se haittaa edistymistäsi. Jokainen askel on eteenpäin, pienikin.
Soita tai tapaa ne lähimmäisesi ja pyydä anteeksi. Kannattaa purkaa sydäntään heille tai kavereille, jos mahdollista. Jos tilanne on sellainen, ettet tunne voivasi avautua kenellekään, niin kirjoita päiväkirjaa/tee taidetta tai käsittele niitä tunteita jollakin tavoin.
Ja ennen kaikkea ANNA ITSELLESI ANTEEKSI SE TILANNE, JOSSA OLET. Syyttely ja itsensä haukkuminen ei auta mitään, vaan kun se ajatus tulee, niin anna itsellesi anteeksi. Kun minä pidän itseäni epäonnistuneena ja haukun itseäni pskaksi, niin pyrin silloin muistamaan, että kerron itselleni antavani anteeksi sen, että olen ihan pska. Kuulostaa omituiselta ja siltä, että jotenkin uskoisin sen pskuuteni, mutta se auttaa aina. Yritän uskoa, että annan itselleni anteeksi, vaikka en tiedä uskonko siihen sisimmässäni. Se anteeksianto kuitenkin laukaisee sen jonkun jännityksen ja ahdistuksen sisältäni sillä hetkellä ja pystyn keskittymään johonkin kivempaan juttuun. Tämä sepustus oli nyt aika sekava, mutta toivottavasti joku ymmärsi.
Sinä olet arvokas ihminen ja tilanteesi muuttuu vielä paremmaksi.
Juomisen lopettaminen on ehdoton juttu, tee se! Jos jatkat juomista niin siinä on kierre valmiina. T: ex-alkoholisti, nyk. raitis 12 vuotta
Aloin ihan itkeä, kun luin näitä. Minun on varmaan tilattava huomenna lääkäri. Koen olevani niin lopussa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Aloin ihan itkeä, kun luin näitä. Minun on varmaan tilattava huomenna lääkäri. Koen olevani niin lopussa. Ap
Tämän ketjun tekeminen ja avun hakeminen ovat oikeasti ihan mahtavia juttuja, koska yrität parantaa mielialaasi ja tilannettasi. Sinulla on enemmän henkisiä voimavaroja kuin arvaatkaan. Toivon koko sydämestäni, että olotilasi paranee.
Lakkaa juomasta. Ota joku projekti, vaikka huonekalujen entisöinti. Mikä sua kiinnostaa, tai kiinnosti joskus lapsena?
Etsi duunia ihan eri alalta kuin millä olit.