Millä tehdä aamuista parempia?
Olen iltauninen ihminen, jolle aamut ovat aina koettelemus. Miten saisi työaamuista tehtyä parempia, vinkkejä kaivataan?
Kommentit (9)
Herää neljältä. Silloin jää aikaa kaikkeen haluamaasi kivaan. Ehdit katsoa esim. haluamasi elokuvan ja juoda erikoiskahvia.
Suunnittele jo illalla hyvä aamupala ja nouse tarpeeksi ajoissa valmistamaan se. Tai toinen vaihtoehto tehdä joku herkullinen tuorepuuro jo illalla valmiiksi.. Ihana tunne, kun aamiainen onkin jo valmiina jääkaapissa.
Jos oikein tökkii ylösnousu, saunominen auttaa aina.
- Lämpöä jalkoihin: sukat lämpenemään patterille lähelle sänkyä tai tossut joihin kuumavesipullot yöksi. Aamulla jalkaan kun aamutoimiin.
- Makua: hyvä aamupala suunniteltuna
- Valolla hereille: kirkasvalolaite keittiöön jonka valoss aamiainen.
- Musiikkia? Hiljaisuutta? Ei some-kaaosta ja uutisvirtaa vastaheränneelle mielelle. Herätysäänikin tuttu ja turvallinen, luontoääniä tai suosikkibiisi.
Hanki auringon nousua matkiva herätysvalo, joka auttaa kun aamut ovat pimeitä
Valitse vaatteet ja pakkaa laukku edellisenä iltana
Juo lasi vettä heti herättyäsi
Avaa verhot ja ikkunat
Liikunta aamulla auttaa heräämään
Myös suihku piristää, aloita kuumalla suihkulla ja vaihda sitten kylmään suihkuun
Meditointi auttaa keskittymään
Lue pari kymmentä minuuttia
Juo matcha teetä
Mä herään tarpeeksi aikaisin, vaikka vihaan herätyskelloon heräämistä, MUTTA siten mulle jää aikaa juoda rauhassa aamukahvi, kuunnella radiota, peseytyä, pukea ja meikata. Nykyään herään myös vapaa-aamuina kohtuu ajoissa, enkä valvo kuin kesälomalla miten haluan.
Tee pari lasta, niin ei tartte aamulla nukkua pitkään eikä edes nukuta, kun valvot 24/7.
Mutta jos on iltauninen, niin silloinhan aamujen pitäisi olla helppoja.
Kun on hyvin nukkunut illasta alkaen, niin herää virkeänä laittamaan aamupalaa, pistää aamu tv:n auki,
lukee lehden netistä tai paperisena ja menee raikkaaseen suihkuun.
Mikäs sen helpompaa?
Aivan erilaisia ovat aamutuimat aamu-unisilla ihmisillä.