Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä pas*aa? Paljon teidän muiden n. 35-vuotiaiden eläke on tällä hetkellä?

Vierailija
16.10.2019 |

Ilmarisen kirje kolahti luukkuun. Nyt eläkettä vajaa 500€ ja aina oon ollut työssä. Varmaan tonni kasassa kun eläkeikä koittaa. Ei kannusta.

Kommentit (304)

Vierailija
21/304 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, mutta kyllä se alle 100 euroa on. Olin välillä ainakin 3 vuotta työttömänä.

Vierailija
22/304 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä kannattaa asua vuokralla ja nostaa asumistukea. Kämpät myyntiin niin niistä saa hyvät rahat millä elellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/304 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 150e. 36v., aina töissä mutta osittain ulkomailla.

Vierailija
24/304 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 185 euroa ja ikää 33 vuotta. Olen ollut opiskelemassa ulkomailla ja monta vuotta osa-aikaisessa työssä. Täytyy etsiä parempi duuni ja yrittää säästää.

Vierailija
25/304 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeellä kannattaa asua vuokralla ja nostaa asumistukea. Kämpät myyntiin niin niistä saa hyvät rahat millä elellä.

Ei kannata tuudittautua siihen että 30 vuoden kuluttua on olemassa mitään nykyisen kaltaista asumistukijärjestelmää. Kun valtiolta loppuu rahat niin asumistukikuvio on pakko lopettaa.

Vierailija
26/304 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tietämättömiä ihmiset voivatkaan nykypäivänä olla, että tällainen tulee suurenakin yllätyksenä, kun tämä tieto on ihan vapaasti hankittavissa?

Si toisten eläkkeet?

Vierailija
27/304 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

48€.

Vierailija
28/304 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 37 v ja nyt on n. 700 euroa. Aion opiskella vielä maisterin tutkinnon loppuun, siitä tulee parikymppiä lisää nykyisen kandin tutkinnon päälle. Arvioin, että mun eläke on 65 vuotiaana noin 2500 euroa, mikä on ihan hyvä summa.

Vierailija
29/304 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa asumistukea, jos on myynyt asunnon. Ei ainakaan nykyään. Tuskin vuosien päästäkään.

Vierailija
30/304 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti se oma ote pitää käydä katsomassa sekä tarkistamassa, että vuositulot ovat varmasti oikein. www.tyoelake.fi

Eläkettähän kertyy 1,5 % kuukausipalkasta (siis meille vielä työelämässä oleville, nyt ei puhuta eläkkeellä olevista jotka ovat jääneet vanhan aivan liian hövelin systeemin aikana eläkkeelle). 

Eli karkeasti laskien jos työuran keskipalkka pyörii siellä 3500 euron maissa niin 40 vuotta töitä on 40 x 52,50 euroa eli 2100 euroa eläkettä. Ja jos on noin nelikymppinen eikä jaksa sinne tavoiteeläkeikään asti (eli n. 69 v) vaan jää 66-67 -vuotiaana kun SAA jäädä niin tuosta sitten leikataan rangaistuksena elinaikekerroin eli noin 10 % pois. Eli 40 vuoden työura ei mitenkään huonolla palkalla on n. 1900 euroa eläkettä kuussa

Vierailija
31/304 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän keskustelun otsikoksi sopisi Elämää reaalisosialismissa.

Neuvostoliitossa oli 10% tasaverotus, sama kuin Virossa ja Venäjällä nykyään. 

Vierailija
32/304 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläkeote ruotsista (olin siellä töissä jonkin aikaa) n. 300€/kk, ja suomessa jossa loput urastani olen ollut töissä, tällä hetkellä 1200€. 

Olen nyt 40v, työuraa toivottavasti ainakin 20-30 vuotta jäljellä. 

Olen palkkatyössä sekä yrittäjä. 

Ei kummempia säästöjä, tai sijoituksia. Omakotitalo löytyy, kulut minimaaliset.

Vierailija
33/304 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi aloittaa lasten teosta.

Neljä lasta maksaa kivasti vanhempiensa eläkkeitä työssäoloaikanaan.

Pontzihullun höpötyksiä ei kannata noteerata. Tutustukaa eläkkeen muodostumisen alkeisiin.

Vierailija
34/304 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan sitä ikäluokkaa, joillain eläkettä kertyi vasta 23-vuotiaasta lähtien.

Vierailija
35/304 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa asumistukea, jos on myynyt asunnon. Ei ainakaan nykyään. Tuskin vuosien päästäkään.

No ei saa! Turhaan alapeukutatte! Anoppi myi talonsa pari vuotta sitten.

Vierailija
36/304 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule saavuttamaan eläkeikää...oi tätä työläisen autuutta.

Vierailija
37/304 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan sitä ikäluokkaa, joillain eläkettä kertyi vasta 23-vuotiaasta lähtien.

Joo, sama juttu minullekin, olen 43 v. Eläke alkoi kertymään jo 18-vuotiaasta muistaakseni 1982 syntyneille ja sitä nuoremmille

Vierailija
38/304 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lie nuo laskukaavat menee, siihen tulee päälle kaikenlaista. 3 vuotta yhteensä tein hoitoapulaisen/ siivoojan hommia ja muuten ollut työtön tai lasten kanssa kotona. Työkyvyttömyyseläkkeelle jäin jonkin verran alle 40 vuotiaana. Eläke bruttona noin 1300e ja asumistuki päälle. En valita. Muistaakseni papereissani oli jokin muutama hassu kymppi niitä eläkemaksuja kertyneenä kun eläkkeelle jäin.

Sulle on laskettu tuleva aika, siis mitä olisit kerryttänyt vanhuuseläkkeeseen mennessä.

Minulle taas ei. Minäkin tein muutaman vuoden yhteensä töitä, ehkä sen 3-4 vuotta pätkähommia silloin tällöin. Mutta olin työttömänä, lapsen kanssa kotona ja sairaslomalla liian pitkään, joten minulle ei laskettu tulevaa aikaa, kun jäin hiukan alle nelikymppisenä työkyvyttömyyseläkkeelle.

Eläkettä ehti kertyä 50€, joten minun eläkkeeni on takuueläke, 784€.

Vierailija
39/304 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai, ostatsie kellon? Työkyvyttömyyseläkkeelle 19-vuotiaana, nyt 35-vuotiaana eläke on 2500 ja täydet asumistuet päälle.

Vierailija
40/304 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei saa! Turhaan alapeukutatte! Anoppi myi talonsa pari vuotta sitten.

Siinä tapauksessa anopin muut tulot ovat sen verran suuret että hän ei asumistukea saa. Se että olet joskus mahdollisesti omistanut omistusasunnon ei sulje pois mahdollisuutta saada asumistukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi