Lipoomaleikkauksesta paraneminen ja haavanhoito
Ajattelinpa tänne huikata onko vertaistuella antaa neuvoja! Kävin kuun alussa lipoomaleikkauksessa jossa päiväkirurgisena toimenpiteenä multa poistettiin lapaluun kohdalta isokokoinen rasvapatti. Oli syvässä ja tiukassa, tikkejä tuli kolmeen kerrokseen.
Toipuminen onkin sitten vienyt pidempään, ja alkaa jo tämä pattiprojekti väsyttää :) Olin siis sairaslomalla tikkien poistoon (10 päivää), ja tikkienpoistossa sitten alkoikin haavasta vuotamaan kudosnestettä. Nyt olen vajaan viikon juossut lääkärissä parin päivän välein, jossa vaihdetaan selkää haavalappua, 3 pv sitten haavaan laitettiin sitä imevää sorbact-nauhaa, ja tänään kun kävin niin nyt sain sitten määräykseksi käydä nyt jatkossa joka päivä lääkärissä. Isokokoinen patti lähti ja tyhjään tilaan (ilmeisesti 3cm syvä nyt tuo luola selässäni) nyt kertyy kudosnestettä..
Olen hevillä ab-kuurilla myös jotta ei tulisi tulehduksia, selkä ei onneksi ole kipeä mitä nyt toi haavalappu ärsyttää ihoa ja ajatus siitä et haava pidetään auki jotta nesteet pääsisi poistumaan eivätkä jäisi sinne onteloon muhimaan.
Onko ketään ollut samankaltaisessa leikkauksessa / vastaavassa toimenpiteessä, ja kauanko on paraneminen kestänyt noin suurinpiirteinen?
Lääkäri kävi tänään konsultoimassa tilannetta ja sanoi että haava muuten näyttää hyvältä ja on parantunut, tulehduksesta ei ole merkkejä, nyt tarvis vaan saada se tyhjä tila paranemaan pohjalta päin ja näin myös se vuoto loppuisi. Mutta että tähän "projektiin" saa (tai joutuu) nyt hetkeksi sitoutua, voi mennä muutamakin viikko että selkä on kunnossa.
Todella turhauttava kuvio kyllä kun ajattelin toimenpiteeseen mennessäni et jaaha patti pois, 3pv sairaslomaa ja takas töihin kevyemmällä rasvaprosentilla. No ei mennyt ihan niinkuin aattelin...