Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni saa "vahinkolapsen"?

Vierailija
16.10.2019 |

Ymmärrän,että pillerit ja kierukat eivät ole 100% varmoja. Mutta kuitenkin todella varmoja ne ovat oikein käytettyinä (esim.e-pilleri 99%).

Minä ja mies käytämme ainoastaan kondomia ja jotenkin tuntuu oudolta ettei kumin hajoamista yms.käytössä huomaisi. Mikäli huomaisi, on olemassa jälkiehkäisypillerit sitä varten.

Eli onko vahinkolapsi tehty ilman ehkäisyä? Eli silloinhan ei ole edes kyse vahinkolapsesta.

Juuri kuulin yhden tutun selittävän, että kolmas tulossa. Vahinko. Eivät kuulemma olisi enää jaksaneet. Multa ei kyllä heru sympatiaa. Miten vuonna 2019 joku voi olla niin typerä ettei osaa ehkäistä. Vielä olisi abortti-mahdollisuus jos oikein tuntuu että kaduttaa, mutta nämä tyypithän ei ymmärrä.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahinkolapsi tarkoittaa jotain näistä:

1) Lapsen syntymä ei-toivottuna ei ole tärkeämpi kriteeri kuin se, että saa p***skella vailla ehkäisyä. Ts. lapsen tulo ei olisi katastrofi, joskaan ei toivottavaa. Eli tietoinen riskinotto, jossa "vahinko" ei ole mitään muuta, kuin sattuma jolle annettiin mahdollisuus. Lasta ei tapeta kemikaalisesti tai mekaanisesti (repimällä irti), vaan lapsi saa syntyä, ja on sikäli "toivottu".

2) Itsensä saattaminen täysin vastuuttomaan tilaan, jossa kykenee kuitenkin lisääntymään. Halu säilyttää sekoilunsa seuraus, eli lapsi... mutta haluttomuus sanoa, että lapsi olisi ollut harkittu teko, ja ottaa siten vastuu siitä, millaisiin olosuhteisiin lapsen teki.

3) Erittäin yleistä: nainen haluaa lapsen, ja valehtelee ehkäisy pettäneen.

4) Harvinaista: ehkäisyä ei käytetä ohjeiden mukaisesti, jolloin sitä ei siis välillä käytetä. Esim. pillerit ja syömishäiriö, tai kierukka ja perversiot.

Meillä tod. näköisesti tuo kolmos kohta. Puoliso tuli yllättäen raskaaksi ja kun kysyin ehkäisystä, niin sanoi että oli unohtanut ottaa pillerit. Vahvasti epäilen, että oli kyllä suunniteltu teko.....

Vierailija
22/36 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ei ap:lta heru sympatiaa? :D kuule kukaan ei sinun sympatiaasi kaipaa.

Ensinnäkin jokainen lapsi, jonka annetaan syntyä ja joka pidetään perheessä on toivottu, olikin vahinko.

Toiseksi vahinkoja ei tietenkään käy kellekään, joka yrittämälläkään tulisi raskaaksi. Itse koen kyllä sympatiaa heitä kohtaan.

Minulle eivät sopineet yhdistelmäpillerit, joten minulle suositeltiin minipillereitä. Tuohon aikaan ei vielä tiedetty, että 5 %:lla naisista elimistö hajottaa synteettisen keltarauhashormonin. Kyse ei ollut mistään minun hormonihäiriöstäni vaan erilailla toimivasta kropasta, olen jäänyt sikiöasteelle - sama kun kalkkitabletteja olisin syönyt. Enkä unohtanut tai ottanut ainoatakaan pilleriä väärään aikaan, ei ollut käyttäjäkohtainen virhe. Ekasta kierrosta siis raskaaksi.

No ne e-pillerit eivät edelleenkään sopineet sukurasituksen vuoksi (äidillä veritulppia) ja minipillerit oli todettu hyödyttömiksi. Imetysaikana käytimme kondomia, en halunnut vierasesineitä kuten kierukkaa tai kapselia kroppaani. No yhden kerran se iloisesti repesi, todennäköisesti vähän kuivien limakalvojen takia. En todellakaan huomannut eroa, kai se repesi sitten jo ihan yhdynnän alussa, ei huomannut mieskään.

Jälkiehkäisyhän toimii vain jos ovulaatiota ei ole vielä tapahtunut. Minulla oli ovis just silloin. Raskaana taas.

Hyvinhän tässä lopulta kävi ja meillä on kaksi ihanaa ja rakasta lasta. Ei sentään niin tyhmiä oltu, että olisimme pitäneet lapset jos emme olisi heitä halunneet.

Tällä hetkellä meillä on käytössä kondomi tai keskeytetty. Kolmas lapsi ei olisi katastrofi ollenkaan ja varmaan alammekin tarkoituksella yrittää parin kuukauden päästä. Ellen ole jo raskaana kun emme osaa ehkäistä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin luonnollista ehkäisyä (toiminut jo vuosia) ja sanoin miehelle, että nyt ei saa tulla sisälle. Mies tuli kuitenkin. En seuraavana päivänä muistanut käydä apteekissa, olin varmaankin krapulassa, mutta testasin ovistikulla (jäänyt siltä ajalta, kun opettelin luonnollista ehkäisyä) illalla, että ovulaatio olisi seuraavan 48h päästä. Seuraavana päivänä makasin migreenissä. 54h yhdynnästä sain viimein otettua jälkiehkäisypillerin ja apteekissa vielä mainitsivat, että teho perustuu siihen, että tekee mm. kohdun seinämästä sellaisen, ettei munasolu voi siihen kiinnittyä.

Joka tapauksessa, tulin raskaaksi ja olen nyt äiti. Pohdin aborttia paljon ja keskustelin miehen kanssa asiasta. Emme kumpikaan kokeneet olevamme valmiita vanhemmiksi, mutta jotenkin päätös oli minulle vaikeampi kuin olin osannut kuvitella. Mies alkoi hiljalleen puhumaan yhteisestä perhe-elämästämme ja päädyin pitämään lapsen. Mies olisikin halunnut minun tekevän abortin; minun olisi pitänyt lukea se rivien välistä. Sain tietää asiasta liian myöhään ja nyt olen pienen tytön yh.

Tunteeni ovat edelleen sekavat, vuosienkin jälkeen. Aborttia olisi ehkä ollut oikea ratkaisu, sillä lapsi olisi tarvinnut kaksi rakastavaa vanhempaa, jotka molemmat halusivat hänet ja odottivat häntä. Nyt hän sai isän, joka rakastaa häntä kyllä, mutta äidin joka on vain typerä idiootti, joka ei kyennyt tarjoamaan kokonaista ja rakastavaa perhettä. Ja sen tyttö olisi ansainnut.

Vierailija
24/36 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontohan on täynnä vahinkoja ja jokainen eliö tavallaan haluaa lisääntyä.

Lapsien hankinta ja ylitarjonta on siis toivottavaa ja haluttavaa eliölle.

Se on vain vietti ja hedelmöittyessä elimistö muuttuu sellaiseksi että vauvan vaan haluaa pitää.

Ei lisääntymiselle voi mitään. Se on sama kuin ruokailu. Ei syömistä tai hengittämistäkään voi pysäyttää. Saati kakkaamista. Yrittäkääpä pysäyttää kakka. Sama tässä.

Kakkakin on eräällä tavalla vahinko tai päätetty teko.

Vierailija
25/36 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli kierukkavauva. Kierukka oli ollut paikoillaan jo 3v, mitään poikkeavia tuntemuksia tai kipuja ei ollut, mutta ilmeisesti oli sitten mennyt sijoiltaan. En oikein tiedä miten tuon olisi voinut aavistaa/ehkäistä.

Raskaus ei onneksi ollut järkytys sillä oltiin muutenkin puhuttu että muutaman vuoden sisällä voisi olla ajankohtaista alkaa yrittämään. Suunnitelmat vain vähän aikaistuivat.

Vierailija
26/36 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kännissä panin ilman kumia. Toinen kerta touhutipoista. Kiihkon hetkellä järjen ääni sumenee.

Semmoista.

Jälkiehkäisy? Abortti? Järjen käyttö?

Järki unohtuu silloin kun on kiimassa. Mitä te aina jaksatte tätä ihmetellä?

Juu, abortti tehty.

No itse aina ihmettelen että mitä ihmeen elukoita monet ovat. Ei nyky-yhteiskunnassa pitäisi ihan niin himojensa vallassa vaeltaa. Ilmeisesti oma kiihko, omat mielihalut jne. menevät todella monella ylitse kaiken.

Itselläni ei.

27/36 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vahinkolapsia ole. Ne todelliset vahingot on sairaalan laskiämpärissä.

Jos pitää lapsen, se ei ole vahinko.

Raskaaksi voi tietysti tulla vahingossa tai ”vahingossa”.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
28/36 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kännissä panin ilman kumia. Toinen kerta touhutipoista. Kiihkon hetkellä järjen ääni sumenee.

Semmoista.

Juu, abortti tehty.

No itse aina ihmettelen että mitä ihmeen elukoita monet ovat. Ei nyky-yhteiskunnassa pitäisi ihan niin himojensa vallassa vaeltaa. Ilmeisesti oma kiihko, omat mielihalut jne. menevät todella monella ylitse kaiken.

Itselläni ei.

Ero on siinä että et oikein näe omaa toimintaasi. Valehtelet itsellesi ja kuvittelet koristellen oman elämäsi.

Et vaan näe miten elukka olet.

Vierailija
29/36 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoista.

Juu, abortti tehty.

Itselläni ei.

Ero on siinä että et oikein näe omaa toimintaasi. Valehtelet itsellesi ja kuvittelet koristellen oman elämäsi.

Et vaan näe miten elukka olet.

Ahaa. No sieltä se totuus sitten ilmeisesti tuli.

Vierailija
30/36 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vahinkolapsi" tulee yleensä silloin, kun nainen on saanut mukavan miehen pauloihinsa,

Tällöin nainen hankkiutuu raskaaksi, tietenkin salaa mieheltä, ja luottaa siihen, että mies menee naimisiin, ja perheleikki voi alkaa.

Monet, hyvin monet naiset menettelevät näin. Ja kunnon mies tietenkin korjaa jälkensä.

Varsinaisia vahinkoja nykyisin sattuu nykyisin todella vähän. Kaikki raskaudet lähes aina ovat suunniteltuja, siis suunniteltuja naisten päässä.

Vierailija
31/36 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4) Harvinaista: ehkäisyä ei käytetä ohjeiden mukaisesti, jolloin sitä ei siis välillä käytetä. Esim. pillerit ja syömishäiriö, tai kierukka ja perversiot.

Mitä kierukkaan liittyviä perversioita on? Yritin googlatakin mutta meni vain tähän keskusteluun.

Vierailija
32/36 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joku nainen voi olla vaikkapa niin naiivi, että luottaa jonkun ennenristusta sanottuihin poppamiehen sanoihin ettei pysty saamaan lasta ja antaa sitten kaikkien paukutella paljaalla eikä mieleen tule josko sellaisia sukupuolitautejakin yms olisi... Sitten se saattaa synnyttääkin jonkun lappuhaalaripiripää tippuri-timon muksun joka saattaa hyvällä tuurilla olla terve tai sitten ei.

Vierailija
33/36 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ihminen ei saisi tehdä aborttia kuin todella raskauttavista syistä johtuen. Jos on harrastanut seksiä ja tulee raskaaksi niin silloin on ottanut tietoisen riskin. Kun on etuuksia niin on sitten myös velvollisuuksia. Maailman ongelmat johtuvat mielestäni siitä että ihmiset eivät ota todellista vastuuta itsestänsä.

Vierailija
34/36 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ei ne varsinaisesti olekaan vahinkoja, odottamatonta kyllä, mutta ei vahinko. Sitä paitsi, jos sellainen "vahinko" sattuisi, eikä lasta oikeasti halua, teettää abortin tai antaa hänet adoptioon.

Jaa, minä kyllä sanoisin että esikoinen oli ihan oikea vahinko, kumi hajosi ja jälkiehkäisystä huolimatta raskaaksi.

Abortti olisi ollut mahdollinen, että.....

Niin, sinä ja ap ette ilmeisesti ymmärrä vahingon ja ei-toivotun lapsen eroa. Vahinkoraskaus tarkoittaa sitä, että lasta ei ole ennakoon ollut tarkoitus tehdä. Tällainen vahinko voi sattua myös parille, jolle lapsi ei kuitenkaan ole mikään katastrofi ja yllättävä raskaus muuttuu kuitenkin alkushokin jälkeen toivotuksi. Silloin lapsi voi olla sekä vahinko että (jälkikäteen) toivottu.

Vierailija
35/36 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ihminen ei saisi tehdä aborttia kuin todella raskauttavista syistä johtuen. Jos on harrastanut seksiä ja tulee raskaaksi niin silloin on ottanut tietoisen riskin. Kun on etuuksia niin on sitten myös velvollisuuksia. Maailman ongelmat johtuvat mielestäni siitä että ihmiset eivät ota todellista vastuuta itsestänsä.

Ja todistusaineisto näyttää vahvasti sille ettei ihmiset oikeasti kykene ja pystykään ottamaan vastuuta itsestään tai muista.

Meitä sääntelee suuremmat voimat.

Ei mitään omaa valintaa ole olemassakaan. Se on yhtä harhaista kuin usko jumaliin.

Olemme koodinpätkiä jotka toteuttaa ikivanhaa ja totuttua tapaa pärjätä elämässä.

Minusta on hullua ettei ihminen itse näe totuutta vaan valehtelee itselleen että kykenee valitsemaan asioita ja päättämään asioista.

Et vaan pysty. Kyllä se pitäisi nähdä ja tajuta. Helpottaa elämää huomattavasti kun oivaltaa että tässä ollaan junassa ja matkalla jonnekin.

Kaikki saavutettu ei ole sinun ansiota. Ne on kirjoitettu koodinpätkiin ja ympäristö on sen alusta.

Vierailija
36/36 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkikäteen toivottu, kun ei enää ole muita vaihtoehtoja. No logiikkaa se tuokin;D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi