Miksi niin moni saa "vahinkolapsen"?
Ymmärrän,että pillerit ja kierukat eivät ole 100% varmoja. Mutta kuitenkin todella varmoja ne ovat oikein käytettyinä (esim.e-pilleri 99%).
Minä ja mies käytämme ainoastaan kondomia ja jotenkin tuntuu oudolta ettei kumin hajoamista yms.käytössä huomaisi. Mikäli huomaisi, on olemassa jälkiehkäisypillerit sitä varten.
Eli onko vahinkolapsi tehty ilman ehkäisyä? Eli silloinhan ei ole edes kyse vahinkolapsesta.
Juuri kuulin yhden tutun selittävän, että kolmas tulossa. Vahinko. Eivät kuulemma olisi enää jaksaneet. Multa ei kyllä heru sympatiaa. Miten vuonna 2019 joku voi olla niin typerä ettei osaa ehkäistä. Vielä olisi abortti-mahdollisuus jos oikein tuntuu että kaduttaa, mutta nämä tyypithän ei ymmärrä.
Kommentit (36)
Niin, kyllä se pitäisi tietää, mistä lapset saavat alkunsa. Ehkä jos on steriloitu ja silti tulee raskaaksi, voi laittaa vahingon piikkiin, mutta sitäkin tapahtuu. Että sterilisaatio pettää. Liekö vasektomia varmempi?
Vierailija kirjoitti:
Kännissä panin ilman kumia. Toinen kerta touhutipoista. Kiihkon hetkellä järjen ääni sumenee.
Semmoista.
Nii-in, semmosta. Sinun kaltaisia taitavat nämä sankarit olla. Kiihkossa unohtuu ehkäisy.
Ystäväni tuli raskaaksi, koska riskillä seikkailivat ilman kumia. Sitten itki että kuinka vahinkolapsi pilaa hänen elämänsä...
Jälkiehkäisytabletin toiminta perustuu ovulaation viivyttämiseen tai estämiseen. Se ei toimi, jos ovulaatio on jo tapahtunut ennen pillerin ottamista.
Lyhyt vastaus: koska vahinkoja sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Kännissä panin ilman kumia. Toinen kerta touhutipoista. Kiihkon hetkellä järjen ääni sumenee.
Semmoista.
Jälkiehkäisy? Abortti? Järjen käyttö?
Me saatiin 2 lasta hoidoilla. Kolmatta mietittiin, ikää alkoi olla sen verran (35 silloin rajana) että hoitoihin pitäisi lähteä jo jos kerta. Ei osattu päättää, yksi kaunis päivä sitten lääkäri soitti ja onnitteli, hirveä tautini paljastuikin raskaudeksi 12 viikolla :)
Meille kävi siis onnellinen vahinko. Vahinko sillä ettei pitänyt tulla raskaaksi ilman hoitoja mutta ei kyllä ehkäisyäkään käytetty.
Minäkin sain "vahinkolapsen". Tai eihän se vahinko ollut, en usko että vahinkolapsia oikeasti on olemassa. Aina kun seksiä harrastaa, täytyy ajatella että lapsi on mahdollinen seuraus. Eikä uskoisi, sillä olen viksu, koulussa pärjännyt ujo naapurintyttö,joka ei kuitenkaan ole kynnysmatto ja osaan huolehtia itsestäni.
Tosin, tässä tapauksessa olin suhteessa väkivaltaisen alkoholistin kanssa, joka neljän vuoden suhteemme aikana sai minulle aikaan masennuksen ja burnoutin. Tipahdin pois koulusta ja makasin vain sängyssä, kroppa oli tässä maailmassa mutta minä en. Olin lopettanut pillereiden syömisen aikaa sitten, koska miestä ei seksi kanssani kiinnostanut ja juoksi vieraissa panemassa alaikäisiä. Mutta kerran mies nukkuessani tuli harrastaman seksiä kroppani(!) kanssa. Ja tätä jatkui pari kk. Se tunne, se on jotain niin nöyryyttävää.
Tiedän, että olisi pitänyt sanoa ei, olisi pitänyt lähteä pois ja ennen kaikkea olisi pitänyt hakea jälkiehkäisy tai edes abortti. Tiedän. Mutta kropastani ei huomannut ennen 6kk edes raskautta, masennuksen takia menkat tuli milloin tuli ja lihonut en yhtään, mutta tuolloin tunsin potkun ensimmäisen kerran.
Mutta kun itsetunto on nollassa, ei ole tuttuja tai sukulaisia, perheestä puhumattakaan, eikä ennen kaikkea _mitään_ paikkaa minne mennä tai kenelle puhua, nykyään olen hyvinkin tietoinen turvakodeista jne, mutta en silloin nuorena. Tunnen nykyäänkin itseni likaiseksi kun ajattelen tätä, mutta ymmärän mitä masennus voi tehdä ihmiselle. Millään ei ollut väliä silloin.
Lapsen annoin synnyttyä adoptioon, muutin omilleni ja elämä hymyilee nykyään. En tosin tiedä, milloin uskallan taas miehiä alkaa tapailemaan. Muahhah, sainpas purkuduttua aiheen vierestä.
Vierailija kirjoitti:
Me saatiin 2 lasta hoidoilla. Kolmatta mietittiin, ikää alkoi olla sen verran (35 silloin rajana) että hoitoihin pitäisi lähteä jo jos kerta. Ei osattu päättää, yksi kaunis päivä sitten lääkäri soitti ja onnitteli, hirveä tautini paljastuikin raskaudeksi 12 viikolla :)
Meille kävi siis onnellinen vahinko. Vahinko sillä ettei pitänyt tulla raskaaksi ilman hoitoja mutta ei kyllä ehkäisyäkään käytetty.
Meillä aika samanlainen tarina, mä olin vaan jo 37v kun toi kävi. Jos oikeasti olisi tuntunut siltä, että ei jaksa, olisi sen voinut varmaankin sitten abortoida sen sikiön? Itse menin sitten kolmannen syntymän jälkeen hakemaan steriloinnin. Ihan varuiksi.
No, ei ne varsinaisesti olekaan vahinkoja, odottamatonta kyllä, mutta ei vahinko. Sitä paitsi, jos sellainen "vahinko" sattuisi, eikä lasta oikeasti halua, teettää abortin tai antaa hänet adoptioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoista.
Jälkiehkäisy? Abortti? Järjen käyttö?
Järki unohtuu silloin kun on kiimassa. Mitä te aina jaksatte tätä ihmetellä?
Juu, abortti tehty.
Vierailija kirjoitti:
No, ei ne varsinaisesti olekaan vahinkoja, odottamatonta kyllä, mutta ei vahinko. Sitä paitsi, jos sellainen "vahinko" sattuisi, eikä lasta oikeasti halua, teettää abortin tai antaa hänet adoptioon.
Jaa, minä kyllä sanoisin että esikoinen oli ihan oikea vahinko, kumi hajosi ja jälkiehkäisystä huolimatta raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, minä kyllä sanoisin että esikoinen oli ihan oikea vahinko, kumi hajosi ja jälkiehkäisystä huolimatta raskaaksi.
Abortti olisi ollut mahdollinen, että.....
Vierailija kirjoitti:
Niin, kyllä se pitäisi tietää, mistä lapset saavat alkunsa. Ehkä jos on steriloitu ja silti tulee raskaaksi, voi laittaa vahingon piikkiin, mutta sitäkin tapahtuu. Että sterilisaatio pettää. Liekö vasektomia varmempi?
ensinnäkin, hormonaalinen ehkäisy oikein käytettynä on varmempi ehkäisykeino kuin sterilisaatio. Toiseksi, vasektomia on eräs sterilisaation muoto eli et voi sanoa toisen olevan varmempi kuin toinen..
Vahinkolapsi tarkoittaa jotain näistä:
1) Lapsen syntymä ei-toivottuna ei ole tärkeämpi kriteeri kuin se, että saa p***skella vailla ehkäisyä. Ts. lapsen tulo ei olisi katastrofi, joskaan ei toivottavaa. Eli tietoinen riskinotto, jossa "vahinko" ei ole mitään muuta, kuin sattuma jolle annettiin mahdollisuus. Lasta ei tapeta kemikaalisesti tai mekaanisesti (repimällä irti), vaan lapsi saa syntyä, ja on sikäli "toivottu".
2) Itsensä saattaminen täysin vastuuttomaan tilaan, jossa kykenee kuitenkin lisääntymään. Halu säilyttää sekoilunsa seuraus, eli lapsi... mutta haluttomuus sanoa, että lapsi olisi ollut harkittu teko, ja ottaa siten vastuu siitä, millaisiin olosuhteisiin lapsen teki.
3) Erittäin yleistä: nainen haluaa lapsen, ja valehtelee ehkäisy pettäneen.
4) Harvinaista: ehkäisyä ei käytetä ohjeiden mukaisesti, jolloin sitä ei siis välillä käytetä. Esim. pillerit ja syömishäiriö, tai kierukka ja perversiot.
Naistenklinikalla kertoivat, että enin raskaudenkeskeytyksistä johtuu kun ehkäisynä on käytetty kondomia.
Ihmettelen ap:n kaltaisia harhassa eläviä "oman elämänsä onnen seppiä".
Luonto ja ympäristö sen päättää, ei ihminen mitään päätä. Toki voi itselleen uskotella että minä tässä päätän asioista ja hallitsen kaikkea.
Et hallitse. Käyt töissä ja teet asioita yhteiskunnassa yhteisön paineen vuoksi.
Moni on jopa hankkinut lapsiakin, koska niin oletetaan.
Suurin osa lapsista syntyy vahinkona, koska lisääntymisvietti on niin voimakas eliöillä. Sama kuin ruokailukin ja muu kuluttaminen. Ei kuluttamistakaan voi pysäyttää.
Itselleen ja muille voi toki valehdella, mutta olemme junassa joka menee eteenpäin ja emme me päätä päätepysäkkiäkään.
Ap voisi nähdä todellisuuteen ja vähän heilutella niitä todellisuuden filtteriverhoja sivummalle.
Semmoista.