S-ryhmä pitänyt miestä 18 vuotta orjatyössä, kunnes viimein palkkasivat hänet
https://www.heili.fi/uutiset/item/6911-jannen-haave-oikeasta-palkasta-t…
"Avotyöstä ei makseta palkkaa vaan työosuusrahaa, joka on enimmillään 12 euroa päivältä. Sitä maksetaan ainoastaan työssäolopäiviltä, ei kesälomilta eikä sairauslomapäiviltä.
Tasapuolisuuden nimissä PKO halusi vakinaistaa yhden tavaratalonsa pitkäaikaisimmista työntekijöistään"
Tasapuolisuuden nimissä :D V*ttu tämä on sairas maa. Mikä on hallituksen kommentti tällaiseen hyväk sikäyttöön?
Kommentit (27)
Julmetun pitkään pitää orjailla saadaksen palkkatyön. Sääntösuomi on näköjään myös riistosuomi.
Hmm, eikö tässä SOK nyt tehnyt lähinnä oikein, kun halusi nimenomaan tarjota työsopimusta avotyön sijaan? En tunne noita kehitysvammaisten avotyökuvioita sen tarkemmin, mutta voihan olla, ettei SOK ole pystynyt aiemmin ko. henkilöä "oikeasti" työllistämään itsestään riippumattomista syistä.
Niin uskomattoman sairasta. En oikein muuta osaa sanoa kuin että toivon että parin vuosikymmenen päästä tällaista tullaan kauhistelemaan. Todennäköisesti orjatyön käyttö kuitenkin vain yleistyy.
Siitä nuorille oppia, palkattoman harjoittelun kautta pääsee ihan helposti töihin. Kyllä täällä töitä riittää
T. Kokoomus
Vierailija kirjoitti:
Siitä nuorille oppia, palkattoman harjoittelun kautta pääsee ihan helposti töihin. Kyllä täällä töitä riittää
T. Kokoomus
Jättäisit käyttämättä nuo vääristetyt nimimerkit, niin kommentit voisi ottaa tosissaan. Ilman nimimerkkiä se olisi hauska sakrastinen heitto Nyt se vaikuttaa pelkästään mustamaalaukselta.
Vierailija kirjoitti:
T. Kokoomus
Varsinkin metsässä on työtä.
T. Älykäs kokoomuslainen
Aloittajalle kysymys, että missä oot itse töissä. Millaisen työsopimuksen sinne saa kehitysvammainen?
Kyllähän osa työtä on nykyään ns orjatyötä. Ja orjuus on lakkautettu!
Kyseessä oleva henkilö tekee 5 tunnin päivää 4 päivänä viikossa. Hän ei sairautensa takia pysty antamaan täydellistä työpanosta, ja on tässäkin tapauksessa jatkuvan valvonnan tarpeessa.
Harvempi yritys työllistää sairaita ihmisiä jatkuvaan, pysyvään työsuhteeseen.
Täytyy ns. nostaa hattua, että PKO on näin tehnyt, kunnioitan ratkaisua, hienosti tehty.
S-ryhmä ei ole pitänyt miestä orjatyössä. Työllistetty henkilö on kehitysvammainen, jonka työtehtävät ovat ja kykys tehdä työtä ovat rajoitetut.
Hän on tehnyt työtä neljänä päivänä vkossa ja viisi tuntia päivässä.
Työnantajan ei ole edes pakko työllistää sairaita ihmisiä ja tässä tapauksessa yritys on tehnyt hienon ratkaisun, että on antanut henkilölle vakituisen työpaikan.
Kannattaa tutustua sairaisiin ihmisiin, niin käsittää, voiko heitä pitää edes ollenkaan työssä tai työmarkkinoiden käytettävissä.
Vierailija kirjoitti:
T. Kokoomus
Kyllä siellä s-ryhmän hallinnossa riittää poliitikkoa varsinkin vasemmalta.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle kysymys, että missä oot itse töissä. Millaisen työsopimuksen sinne saa kehitysvammainen?
En ole aloittaja, mutta itse olen ideologisesti työtön, koska en tue tätä nykyisenkaltaista yhteiskuntamallia, jossa orjatyötä tai (ulkomaalaista) halpatyötä voidaan käyttää pomojen ja osakkeenomistajien voittojen maksimointiin
Sen sijaan, että joku ylistäisi Pohjois-Karjalan Osuuskaupan upeaa ratkaisua, keksitään joku helvetin orjatyö taustalle.
Näkee niin syvästi, miten ilkeää ja vain ikävia asioita kaivavia ihmisiä tällä palstalla pelleilee.
Ja eniten huutavat kurkku suorana ne, joilla ei itsellään ole mitään halua lähteä mihinkään työhön.
Olette todella syvältä. Eipä mulla muuta.
Loma-ajoilta ei saanut mitään rahaa vai?
Olikin arvattavissa että kehári kun yksikään normaalijärkinen ei olisi tuollaista sietänyt
Tuonkin työpaikan olisi voinut antaa terveelle ihmiselle, eikä sairaalle ihmiselle.
Ymmärtääkseni S-ryhmällä on kehitysvammaisia mm. hyllyttäjinä. Palkasta ei tietoa. Kun ei ole kokemusta heidän kanssaan työskentelystä, on vaikea sanoa kuinka haasteellista se sitten on muiden työntekijöiden kannalta.
Sinä ideologisesti työtön, mitä ideologisi sanoo siitä, että nautit toisten työllä hankittuista rahoista toimeentulosi ylläpitämiseksi.
Ideologisesti työtön hankkii toimeentulonsa jostain muualta, kuin työstä, mikä se sitten onkin.
Ideologisesti työtön ei käytä niitä rahoja elämiseensä, jotka muut ovat hankkineet juuri niillä keinoin, minkä takia hän itse ei muka voi mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole aloittaja, mutta itse olen ideologisesti työtön, koska en tue tätä nykyisenkaltaista yhteiskuntamallia, jossa orjatyötä tai (ulkomaalaista) halpatyötä voidaan käyttää pomojen ja osakkeenomistajien voittojen maksimointiin
Paskat sulle on väliä mistään yhteiskuntamallista, löysit vaan hienolta kuulostavan syyn maksattaa elämisesi muilla kun ei työnteko edes oman elämisen rahoittamiseksi maistu, mutta kaikki pitää silti saada. 'Kun sä ansaitset sen ja muut on sen sulle velkaa'.
Huutista ku tollasta ihan avointa ihmisen riistämistä rummutetaan viel lehdessä jonain vitun menestystarinana. :D