Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset eivät hoida jalkojaan? Ihan hirveitä kuivia korppuja näkee päivittäin

Vierailija
15.10.2019 |

Rasvaisivat edes jalkansa ja viilaisivat mutta ei, suomalaiseen kulttuuriin ei kuulu kaunistautua mutta toisin on muualla maailmaa. Naiset että miehet miksette hoida jalkojanne?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jalat sun fetissi? Kun noin tarkkaa pitää kyylätä.

Vierailija
22/38 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan niitä ainakin kerran päivässä. Rasvaan usein parikin kertaa, ja viilaan pari kertaa viikossa. Silti mun jalat on kuivat ja halkeilee. Minulla on psoriasis pahana jaloissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn sandaalikautena vähintäänkin kerran kuukaudessa kosmeettisessa jalkahoidossa, talvikuukausina saattaa käynnit harventua. Nyt vähitellen ollaan siirtymässä umpikenkäkauteen, ja pitää käydä taas jalat "huoltamassa". Minulla ei ole kovettumia eikä haljenneita kantapäitä, mutta tykkään pitää jalat hoidettuina. En koskaan voitele jalkoja, pesen miedolla pesuaineella ja huuhtelen hyvin.

Vierailija
24/38 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jalat sun fetissi? Kun noin tarkkaa pitää kyylätä.

Haha :D Mikä kysymys! Jalat eivät ole fetissi mutta jalkojen terveys ja hyvinvointi ovat tärkeitä enkä siis voi olla huomaamatta korppuisia jalkoja.

Vierailija
25/38 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hoidan niitä ainakin kerran päivässä. Rasvaan usein parikin kertaa, ja viilaan pari kertaa viikossa. Silti mun jalat on kuivat ja halkeilee. Minulla on psoriasis pahana jaloissa.

Auttaako d-vitamiini, rasvaus ja aurinko?

Vierailija
26/38 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen ihmettelen, missä ap näkee paljaita jalkoja syksyllä, korkeintaan niillä puliukoilla.

Minulla on vaikea atooppinen ihottuma. Rasvaan jalat kahdesti päivässä kalliilla erikoisvoiteilla, mutta korput ovat silti. Pitäisikö amputoida ne pois, ettei aloittajaa häiritse? Onneksi ei ole kasvoissa atopiaa, muuten ap saisi slaagin.

Vierailija
27/38 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä muka näkee päivittäin paljaita jalkoja, varsinkin syksyllä/talvella? Oletko joku jalkahoitaja? Ja jos olet, niin ole kiitollinen, että eivät hoida, loppuisi työt.

Näen hoitamattomia jalkoja päivittäin kaupungilla, salilla, uimahallissa..joka paikassa. En ole jalkahoitaja ja jos olisin niin miten niin työt loppuisi? Työthän lisääntyisi enemmän ja enemmän. Hurraa kauniisti hoidetuille jaloille! <3

Lokakuussa näet kaupungilla paljaita jalkoja? Ne on varmaan pultsareita sitten. Ei ne niin välitä jalkojen kunnosta varmaankaan. 

Tavallisista ihmisistä kyse ja liikun paikoissa joissa ihmiset ovat usein ilman sukkia ja peittäviä kenkiä.

Missä kaupungilla näkee lokakuussa tavllisia ihmisiä ilman sukkia ja peittäviä kenkiä?

Vierailija
28/38 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen ihmettelen, missä ap näkee paljaita jalkoja syksyllä, korkeintaan niillä puliukoilla.

Minulla on vaikea atooppinen ihottuma. Rasvaan jalat kahdesti päivässä kalliilla erikoisvoiteilla, mutta korput ovat silti. Pitäisikö amputoida ne pois, ettei aloittajaa häiritse? Onneksi ei ole kasvoissa atopiaa, muuten ap saisi slaagin.

En saa slaageja ja on sinun asiasi hoidatko jalkojasi vai et, mutta hoidetut jalat ovat kauniit, verenkierto on parempi ja jalat ovat terveet. Hyökkäys ja negatiivisuus eivät toimi, koska ongelma on asenteessa eikä se poista jalkojen kovettumia. Mahdollisuuksia on mutta niitä on osattava käyttää. Kokonaisvaltainen hyvinvointi on tärkeää ja panostan itseeni paljon. Oletko saanut apua atooppiseen ihottumaan?

Paljaita jalkoja näkee esimerkiksi liikuntatunneilla, kuntosalilla, suihkussa, uima-hallissa, kenkäostokilla ja kauneussalongeissa. En ole jalkojen hoitaja mutta työni on liikkuva.

Vierailija
29/38 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa joku keksisi millä ihan oikeasti pääsee pysyvästi eroon sekä jalka- että kynsisienestä, niin olisi ihmisillä kautta maailman kauniimmat jalat. Varsinaisia vitsauksia molemmat :o(

Isovarpaiden kynteni ovat paksuuntuneet ja vaurioituneet. Eivät kasva enää kunnollisiksi ja luulen, että niissä saattaa olla sientä. Tuntuu kuitenkin liian monimutkaiselta ruveta varaamaan aikaa lääkärille, joka ei kuitenkaan ota huoltani todesta, vaan passittaa minut kotiin ja lasku tulee kuitenkin perässä. Jalkasienen kanssa sama homma. Paska ruokavalio, hiivasienen villiintyminen kehossa yms. saavat aikaan sen, että sieni puhkeaa tämän tästä ja joskus pärjään moukan tuurilla, joskus Dactarin -puuterilla, joskus pitää vetäistä Lamisil-voide kinttuihin, mutta se on varmaa, että sieni palaa taas, kun sitä vähiten osaa odottaa.

Muita joilla yhtä "mukava" tilanne? Olen jo luovuttanut taistelun.

Vierailija
30/38 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kynsisieni. On kellertynyt ja kynnen alla vaaleaa haisevaa mujua.

Niin? Mikä estää sinua hoitamasta kynsisienen pois ja sen jälkeen jalkojen hoidon terveistä jaloista? En ymmärrä mikä tekosyy tässä on?

Yritetty on. Suun kautta 3kk lääkekuuri jne. Ei lähde. Kerro sinä miten lähtee kun olet kerran jalkaexpertti.

Vierailija
31/38 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suomesta saisi halpoja kauneudenhoitoja niin kävisin, mutta ne usein maksaa jtn 100 euroa per käynti >:(

Vierailija
32/38 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa joku keksisi millä ihan oikeasti pääsee pysyvästi eroon sekä jalka- että kynsisienestä, niin olisi ihmisillä kautta maailman kauniimmat jalat. Varsinaisia vitsauksia molemmat :o(

Isovarpaiden kynteni ovat paksuuntuneet ja vaurioituneet. Eivät kasva enää kunnollisiksi ja luulen, että niissä saattaa olla sientä. Tuntuu kuitenkin liian monimutkaiselta ruveta varaamaan aikaa lääkärille, joka ei kuitenkaan ota huoltani todesta, vaan passittaa minut kotiin ja lasku tulee kuitenkin perässä. Jalkasienen kanssa sama homma. Paska ruokavalio, hiivasienen villiintyminen kehossa yms. saavat aikaan sen, että sieni puhkeaa tämän tästä ja joskus pärjään moukan tuurilla, joskus Dactarin -puuterilla, joskus pitää vetäistä Lamisil-voide kinttuihin, mutta se on varmaa, että sieni palaa taas, kun sitä vähiten osaa odottaa.

No onhan näihin olemassa kunnon lääkkeet nykyään, ja rohkeasti vaan sinne lääkäriin, niin saat hoitoa. Minkälaisissa jalkineissa kuljet, entä sukat? Itse välttäisin keinokuitusukkia ja jatkuvaa lenkkareiden tms. kenkien pitämistä. Kotona kannattaa pitää vaikka ohuita villasukkia paljaalla iholla, ovat hengittävät ja lämpimät. Ne ovat kuin lääkettä jaloille, tulet sen huomaamaan. Muista pestä villasukat säännöllisesti.

Vierailija
33/38 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suomesta saisi halpoja kauneudenhoitoja niin kävisin, mutta ne usein maksaa jtn 100 euroa per käynti >:(

Kävin eilen jalkahoidossa ja hintaa tuli tasan 50 euroa. Mistä löytyy noin kalliita hoitoja? Jos haluat päästä vielä edullisemmin, niin kokeile tehdä jalkojen hemmotteluhoito kotona tai googlaa opiskelijahintaisia jalkahoitoja.

Vierailija
34/38 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleeni, että syötkö paljon sokeria ja piilorasvaa, ns. huonoa rasvaa? Yleensäkin kaikki bakteerit rakastavat sokeria. Jalkahieronta ja rentoutus olisi varmasti hyvä vaihtoehto. Älä  lannistu äläkä luovuta. <3

Vierailija
35/38 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just käytiin jalkahoidossa - minä ja tytär.

Ostin isälleni lahjaksi jalkahoidon. Miehelleni myös usein 😉

Vierailija
36/38 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleeni, että syötkö paljon sokeria ja piilorasvaa, ns. huonoa rasvaa? Yleensäkin kaikki bakteerit rakastavat sokeria. Jalkahieronta ja rentoutus olisi varmasti hyvä vaihtoehto. Älä  lannistu äläkä luovuta. <3

Ei kannata nyt sotkea tähän asiaan rasvaa ja sokeria 😁. Hän on voinut saada jalkasienitartunnan jostakin, tai on jalat hikoontuneet ja haavautuneet pahasti vääränlaisissa jalkineissa ja sukissa ja sen myötä sairastuneet.

Vierailija
37/38 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieni ei lähde jos sukat ei pestä 60c, kengät desinfioida ja lamisil solo. Niillä lähtee jalkasieni.

Kynsisienen hävittäminen on noin vuoden projekti, joka vaatii sitoutumista. Voi kokeilla kynsien hionta ja siihen päälle teepuuöljyä, säännöllisesti. Sukat aina 60c pesu.

Hengittävät materiaalit, kengät keinomateriaaleista on paras ja hengittävä. Esim urheilukengät.

Kantapäihin toimii säännöllinen rasvaus, vähintä 60% rasvalla, apteekin perusvoide oikein hyvä. Carbamidi/urea voiteet vain 2vk kuureina.

Terv. Jalkaterapeutti

Vierailija
38/38 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa ihanan kannustava kommentti, Kiitos sinulle suuresti! <3 Ruokavaliossa, kuten sanottu, on tosiaan paljon parannettavaa tällä hetkellä. Olen aika pahassa sokerikoukussa. Tiedän mitä pitäisi syödä ja mitä ei, mutta mieliteot vievät voiton tämän tästä ja se masentaa. Kynsille on oikein mahdoton tehdä itse mitään, ne pitäisi saada kokonaan irrotettua tai "myrkytettyä" vahvemmilla aineilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan