Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä outoja tapoja olette huomanneet hotellivierailla?

Vierailija
15.10.2019 |

Mun ”suosikki” on aamiaisella käsin hamstraajat, jotka useimmiten ovat keski-ikäisiä miehiä. Juuri viime viikonloppuna todistin hotelliaamiaisella, kuinka keski-ikäinen mies kahmi käsin salaatinlehtiä, vaikka niitä varten oli ottimet. Yritin ojentaa ottamia hänelle ja mies vain tokaisi: ”Kiitti. En tartte.” Myönnän, että menin tästä ihan lukkoon, enkä osannut enää sanoa mitään. Mutta samanlaiset mieshenkilöt kahmivat usein aamiaispöydästä leikkeleitä ja juustoja käsineen, samoin muutakin syötävää. Ovat varmaan ”ihan kuin kotonaan”. Mihin ihmeellisyyksiin olet itse törmännyt?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

All inc shamppanjatarjoilu aamupalalla itsepalveluna. Englantilaisia mehiä, jotka hakivat itselleen ja seuralaisille lasilliset, ottivat ensin täyden lasin itselleen pari kertaa siinä tiskillä heittäen kertasiemaisulla suuhunsa. Näitä samoja näki myös iltaisin baaritiskillä tilaamassa drinkkejä, yksi lasi huiviin ja sit hoiperreltiin loppujen kanssa pöytään. Löytyipä juntimpia kuin suomalaiset.

Vierailija
22/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

All inc shamppanjatarjoilu aamupalalla itsepalveluna. Englantilaisia mehiä, jotka hakivat itselleen ja seuralaisille lasilliset, ottivat ensin täyden lasin itselleen pari kertaa siinä tiskillä heittäen kertasiemaisulla suuhunsa. Näitä samoja näki myös iltaisin baaritiskillä tilaamassa drinkkejä, yksi lasi huiviin ja sit hoiperreltiin loppujen kanssa pöytään. Löytyipä juntimpia kuin suomalaiset.

Joo, britit on varmaan niitä epätoivotuimpia hotellivieraita. Vetävät omaa karaokea, juovat kuin sienet ja haastavat riitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että etenkin eteläeurooppalaisilla on kaikenlainen huitominen varmaankin veressä. Huidotaan respassa, ravintolassa ja kaikkialla muuallakin hotellissa henkilökunnan huomion herättämiseksi. Söpöä, mutta ah niin rasittavaa.

Vierailija
24/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen huomannut läpsyttelyn ja napsuttelun huomion herättäjinä. Selvästi ei-suomalainen tapa ja outo sellainen.

Vierailija
25/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ymmärrä tätä ”päivän lehdet”-pyyntöä. Eikö jokainen nykyään näe uutiset kännykästä tmv., miksi pitää pyytää paperilehtiä erikseen?

Vierailija
26/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikein ymmärrä tätä ”päivän lehdet”-pyyntöä. Eikö jokainen nykyään näe uutiset kännykästä tmv., miksi pitää pyytää paperilehtiä erikseen?

Pyytääkö joku oikeasti päivän lehtiä, ja mistä: respastako?

Vierailija
27/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ärsyttää hotelliaamiaisella henkilöt, jotka "puskevat päälle" takana vuoroa odottaessaan tai jopa kurkottelevat ruoka-aineksia edellään olevan henkilön lautasen yli. Odottaisitte omaa vuoroanne! Sama ihmistyyppi lienee yhtä kärsimätön muillakin ruokalinjastoilla/buffeteissa...

Jos sulle käy useinkin näin, ehkä kannattaisi ottaa vinkistä vaari ja miettiä hieman omaa käyttäytymistä?

Itse esim en ala sitä yksinäisen lautasen tai tarjottimen omistajaa odottelemaan, vaan otan kyllä ruokani siitä yli. Monilla kun on tapana jättää se lautanen/tarjotin linjastolle kun itse jo etenee muualle, eli siinä sitten tukitaan kahden ihmisen verran tilaa (oma ruho + se kauemmas jätetty lautanen).

Myos nämä/te salaatinlehtien ja kurkunsiivujen asettelijat ovat raivostuttavia - ne jotka jäävät hiiii-taaas-tiiii asettelemaan joka ikisen yksittäin poimimansa kurkun palan tismalleen oikeaan asentoon leivän päälle / lautaselle, samalla kun jono ihmisiä odottaa takana. Latokaa ne haluamanne ruoat omalle lautaselle, ne voi hienosäätää fengshuin mukaisiksi sitten ihan siellä omalla paikalla.

Vierailija
28/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ärsyttää hotelliaamiaisella henkilöt, jotka "puskevat päälle" takana vuoroa odottaessaan tai jopa kurkottelevat ruoka-aineksia edellään olevan henkilön lautasen yli. Odottaisitte omaa vuoroanne! Sama ihmistyyppi lienee yhtä kärsimätön muillakin ruokalinjastoilla/buffeteissa...

Jos sulle käy useinkin näin, ehkä kannattaisi ottaa vinkistä vaari ja miettiä hieman omaa käyttäytymistä?

Itse esim en ala sitä yksinäisen lautasen tai tarjottimen omistajaa odottelemaan, vaan otan kyllä ruokani siitä yli. Monilla kun on tapana jättää se lautanen/tarjotin linjastolle kun itse jo etenee muualle, eli siinä sitten tukitaan kahden ihmisen verran tilaa (oma ruho + se kauemmas jätetty lautanen).

Myos nämä/te salaatinlehtien ja kurkunsiivujen asettelijat ovat raivostuttavia - ne jotka jäävät hiiii-taaas-tiiii asettelemaan joka ikisen yksittäin poimimansa kurkun palan tismalleen oikeaan asentoon leivän päälle / lautaselle, samalla kun jono ihmisiä odottaa takana. Latokaa ne haluamanne ruoat omalle lautaselle, ne voi hienosäätää fengshuin mukaisiksi sitten ihan siellä omalla paikalla.

No mihin sulla on kiire? Oletko näitä elämän suorittajia, joiden pitää koko ajan hönkiä toisten niskaan? Mä ainakin haluan nauttia hotelliaamiaisella ja ottaa ihan niin rauhallisesti kuin haluan. Jos sitten vähän ”rapatessa roiskuu” teidän kiireisimpien lautaselle, niin ei kannata ihmetellä...

Vierailija
29/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osata lukea hotellin sääntöjä eikä etenkään noudattaa niitä.

Hyvä esimerkki on pakettimatkojen lomakohteiden hotellit. Uima-altaalla lukee täysin selvästi että paikkoja ei voi varata jättämällä pyyhe aurinkotuolille ja poistumalla itse paikalta. Kuitenkin niin tehdään. Ne säännöt on noudattamista varten. Säälittävintä tämä on niissä ns. paremmissa hotelleissa mihin ihmiset ovat kuvitelleet satsanneensa vähän enemmän ja ovat muka hienossa hotellissa. Osoittavat kuitenkin oman junttiutensa tällaisella käytöksellä. Suurimmalla osalla ei ole pienintäkään käsitystä minkälaisia oikeasti laadukkaat hotellit ovat. Suomalaisten matkanjärjestäjien viisi tähteä Kanarialla on lähinnä vitsi.

Vierailija
30/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista nähnyt eikä mitään erityistä ole jäänyt mieleen mutta ainoa mikä mietityttää tietyissä maissa matkustaessa on että onkohan huoneen edellinen asukas pessyt kalsarinsa ja sukkansa huoneen vedenkeittimessä.

Vierailija
31/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osata lukea hotellin sääntöjä eikä etenkään noudattaa niitä.

Hyvä esimerkki on pakettimatkojen lomakohteiden hotellit. Uima-altaalla lukee täysin selvästi että paikkoja ei voi varata jättämällä pyyhe aurinkotuolille ja poistumalla itse paikalta. Kuitenkin niin tehdään. Ne säännöt on noudattamista varten. Säälittävintä tämä on niissä ns. paremmissa hotelleissa mihin ihmiset ovat kuvitelleet satsanneensa vähän enemmän ja ovat muka hienossa hotellissa. Osoittavat kuitenkin oman junttiutensa tällaisella käytöksellä. Suurimmalla osalla ei ole pienintäkään käsitystä minkälaisia oikeasti laadukkaat hotellit ovat. Suomalaisten matkanjärjestäjien viisi tähteä Kanarialla on lähinnä vitsi.

Tästä sääntöjen lukemisesta voisi mainita alla inclusive-hotellit ja niiden säännöt. Joissain all inclusive-hotelleissa kuuluu hintaan kaikki juomat (myös alkoholilliset), joissain ei. Miten se on niin vaikeaa tutustua niihin oman hotellin sääntöihin? Ikävä kuunnella sitä viinavääntöä allasbaarissa...

Vierailija
32/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaista nähnyt eikä mitään erityistä ole jäänyt mieleen mutta ainoa mikä mietityttää tietyissä maissa matkustaessa on että onkohan huoneen edellinen asukas pessyt kalsarinsa ja sukkansa huoneen vedenkeittimessä.

Ei, mutta vessan altaassa on. Tätä olen ollut todistamassa, kun ikämies huljutteli kalsareitaan vessan käsienpesualtaassa.

Nim. huonesiivooja

Vierailija
33/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä, onko tämä tapa, mutta Tallinnassa hotelliaamiaisella viereisen pöydän venäläiset pakkasivat kasseihinsa lautaset ja ruokailuvälineet. Pöytiin oli siis valmiiksi katettu ne. Seurue haki sitten uudet astiat noutopöydästä, joista söivät. Ja ihan pokkana, eivät mitenkään piilotelleet toimintaansa. 

Vierailija
34/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättävät hotellihuoneensa siistiin kuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi