Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä outoja tapoja olette huomanneet hotellivierailla?

Vierailija
15.10.2019 |

Mun ”suosikki” on aamiaisella käsin hamstraajat, jotka useimmiten ovat keski-ikäisiä miehiä. Juuri viime viikonloppuna todistin hotelliaamiaisella, kuinka keski-ikäinen mies kahmi käsin salaatinlehtiä, vaikka niitä varten oli ottimet. Yritin ojentaa ottamia hänelle ja mies vain tokaisi: ”Kiitti. En tartte.” Myönnän, että menin tästä ihan lukkoon, enkä osannut enää sanoa mitään. Mutta samanlaiset mieshenkilöt kahmivat usein aamiaispöydästä leikkeleitä ja juustoja käsineen, samoin muutakin syötävää. Ovat varmaan ”ihan kuin kotonaan”. Mihin ihmeellisyyksiin olet itse törmännyt?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn hotelliaamiaisella syömässä aamiasta ja nautin siitä.

En seuraile muiden ihmisten syömisiä ja tekemisiä.

Tehkööt miten haluavat. Itsenhän kukin aamiaisensa maksaa, ja aina ja joka paikassa on käytöstapoja osaamattomia törppöjä.

Vierailija
2/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan huomannut mitään outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkööt miten haluavat. Itsenhän kukin aamiaisensa maksaa, ja aina ja joka paikassa on käytöstapoja osaamattomia törppöjä.

Miksi vastasit tähän keskusteluun? Omaa paremmuuttasi osoittaaksesi?

Vierailija
4/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Käsin koskettelijat” ovat valitettavan tuttuja, samoin check-in tunkeutujat, jotka yrittävät jonossa vääntäytyä muiden ohi - usein hyvin kömpelösti. Itse aina hivuttaudun heidän eteensä ja isken trolleyni heidän jaloilleen, niin oppivat kerrasta.

Vierailija
5/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo koskaan huomannut mitään outoa.

Sama. Ja otan joskus itsekin esim. sämpylän korista sormilla ilman ottimia, jos se on mahdollista tehdä koskematta muita sämpylöitä.

Vierailija
6/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omitusimmat hotellivieraat olen nähnyt töllöstä Matkaoppaat sarjassa. Tuntui siltä että kaikki juntit ja hörhöt matkusti Deturilla. En ole itse ollut Deturin matkalla ja niissä hotelleissa joissa ole ollut en ole mitenkään erityisen omituista käyttäytymistä nähnyt.

Vierailija
7/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en oikein tajua, että miksi aamupalalle tullaan matkalaukkujen kanssa ja tukitaan niillä käytävät. Oisko helpompi tulla vaikka 5min aikaisemmin aamupalalle ilman laukkuja ja hakea ne sitten huoneesta aamupalan jälkeen?

Vierailija
8/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hissiin rynnijät. Voi luoja sentään! Voisiko päästää ne hissistä pois tulevat ensin ulos ja sitten vasta tunkea päälle? Ja kyllä niitä hissejä tulee lisää - ei tarvitse ensimmäiseen tunkea!

Vierailija
9/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovien paiskojat! Miten voi olla niin vaikeaa laittaa se ovi nätisti kiinni?

Vierailija
10/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eritoten venäläiset hotellivieraat, jotka tulevat aamiaiselle muuten suht siisteinä, mutta kammottavissa muovitossuissa. Yäk!

Vierailija
11/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muilla, mutta itselläni olen huomannut seuraavan:

Jos on tullut vietettyä kostea baari-ilta (kuten melkein aina matkoilla on), juon ensimmäisen tuoremehulasillisen yhdellä kulauksella pahimpaan janoon saman tien siinä automaatin vieressä ja sitten täytän lasin uudelleen ja kannan pöytään.

Vierailija
12/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muilla, mutta itselläni olen huomannut seuraavan:

Jos on tullut vietettyä kostea baari-ilta (kuten melkein aina matkoilla on), juon ensimmäisen tuoremehulasillisen yhdellä kulauksella pahimpaan janoon saman tien siinä automaatin vieressä ja sitten täytän lasin uudelleen ja kannan pöytään.

Tämä ei vielä ole niin paha, mutta kerran olin jonottamassa minicroissantteja erään miehen perässä ja hän alkoi syödä niitä samalla kun hamstrasi lautaselleen lisää. Liero hänelläkin ollut kostea ilta takana?

Vierailija
13/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan maksa itse. Firman piikkiin nauttivat ovat varmasti niitä itsekkäimpiä ja moukkamaisimpia.

Vierailija
14/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan huomannut mitään erikoista. Matkustan kuitenin yli 120 päivää firman piikkiin ja kaikenlaisia hotelleja on tullut nähtyä.

Ehkä joskus ärsyttävät turistit jotka parveilevat sormi suussa miettien mitä söisivät ja tukkivat käytävät muilta. Menen kuitenkin sujuvasti ohitse ja otan kaurapuuroni.

Vierailija
15/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienovarainen miesviha-aloitus, jälleen kerran. 

Joo, hotellimiehet sucks! Hotellinaiset rules! Kiva kun huomasit, pusu!

Vierailija
16/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein hotellissa yritetään käyttäytyä "hienosti", mutta se on usein kömpelöä ylisuorittamista, Juurikin niin, että vahditaan miten muut käyttäytyvät ja otetaan kantaa miten sen salaatin saa noutopöydästä ottaa. 

Parasta on ottaa rennosti, tervehtiä ja kiittää henkilökuntaa, moikata muitakin hississä ja huomioida antamalla kapeilla kulkuväylillä toisillekin tilaa kulkea. 

Jos joku kiinnittää huomioni, niin se on tavalllisesti kokematon hienostelija ja josta huokuu pitkälle ettei ole tottunut matkustelemaan ja kokemaan erilaisia ihmisiä. 

Vierailija
17/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä en oikein tajua, että miksi aamupalalle tullaan matkalaukkujen kanssa ja tukitaan niillä käytävät. Oisko helpompi tulla vaikka 5min aikaisemmin aamupalalle ilman laukkuja ja hakea ne sitten huoneesta aamupalan jälkeen?

Tämä!!

Vierailija
18/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se pitäisi olla, mutta kun samoista ruokalaareista ammentaa myös tuo miestyyppi joka ei pese käsiä vessassa käynnin jälkeen.

Vierailija
19/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eräs nainen oli tullut aamiaiselle aamutakissa. Kyseessä ei ollut kylpylähotelli, joissa ihmiset muutenkin hipsivät käytävillä kylpytakeissa ja tohveleissa. Kyseessä ei myöskään ollut iso ketjuhotelli vaan pikkuhotelli, jossa aamiaishuonekin oli pienempi. Silti oli outoa, kun joku oli siellä aamutakissa.  

Itseäni ärsyttää hotelliaamiaisella henkilöt, jotka "puskevat päälle" takana vuoroa odottaessaan tai jopa kurkottelevat ruoka-aineksia edellään olevan henkilön lautasen yli. Odottaisitte omaa vuoroanne! Sama ihmistyyppi lienee yhtä kärsimätön muillakin ruokalinjastoilla/buffeteissa...

Vierailija
20/34 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran eräs nainen oli tullut aamiaiselle aamutakissa. Kyseessä ei ollut kylpylähotelli, joissa ihmiset muutenkin hipsivät käytävillä kylpytakeissa ja tohveleissa. Kyseessä ei myöskään ollut iso ketjuhotelli vaan pikkuhotelli, jossa aamiaishuonekin oli pienempi. Silti oli outoa, kun joku oli siellä aamutakissa.  

Itseäni ärsyttää hotelliaamiaisella henkilöt, jotka "puskevat päälle" takana vuoroa odottaessaan tai jopa kurkottelevat ruoka-aineksia edellään olevan henkilön lautasen yli. Odottaisitte omaa vuoroanne! Sama ihmistyyppi lienee yhtä kärsimätön muillakin ruokalinjastoilla/buffeteissa...

Tulo tästä kuvauksesta mieleeni, että ulkomailla olen useammankin kerran törmännyt speedoihin (ja pelkkiin niihin) aamiaisella. On toki mukavaa, että saa olla lomalla rennosti, mutta kun joutuu väistämättä tuijottamaan naapuripöydän ”speedomahaa”, joka reteästi ruokapöydälle nostetaan, niin kyllä siinä oma ruokailu hieman kärsii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän