Vauvan laskettu aika on suunnilleen pikkujoulu aikaan ja pitäis mennä miehen työporukan mukana laivalle.
Onko riski lähteä mukaan jos synnytys alkaa laivalla?
Kommentit (75)
No jo on tärkee tapahtuma jotkin pikkujoulut. Herkutella voi kotonaan tai mennä ravintolaan. Oma lapsi syntyi 2 viikkoa laskettua aikaa ennen ja kaikki käynnistyi sillä, että lapsivedet lähti. Siinä oli mulle jännitystä riittämiin, että ehditäänkö Vantaalta Naistenklinikalle ajoissa. On niitä nopeita ensisynnytyksiäkin ja mulle nyt sattui semmoinen. Eipä se synnytyslääkärikään meinannut uskoa kätilön huutamaa, että "se tulee jo".
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitäisi jättää pikkujoulut väliin? Onko aloittaja holhouksen alainen?
Miksi miestä kiinnostaisi pikkujoulut enemmän kuin oman lapsen syntymä?
Onkohan nää kolmivuotiaan vanhemmat vielä yhdessä? Kuka meni pikkujouluihin? Missä lapsi syntyi? 🤔🤔🤔🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitäisi jättää pikkujoulut väliin? Onko aloittaja holhouksen alainen?
Miehen lapsi saattaa syntyä risteilyn aikana. Miksi mies siis ei jäisi kotiin?
Laskettu aika suunnilleen..
Toki lapsi syntyy juuri sen maks. puolentoista vuorokauden aikana.
Saako mies käydä missään muuallakaan? Täytyy olla kotona kädestä pitelemässä?
Vastuullinen, lapsensa etusijalle laittava (tuleva) isä ei ole kiinnostunut olemaan kaukana kotoa lasketun ajan lähestyessä. On sitten mieluummin vaikka kotona kädestä pitelemässä. Katsos kun mennä voi sitten myöhemmin.
ai se miehen menojen rajoittaminen loppuu synnytykseen?
No sä puhut ulkopuolisesta rajoittamisesta, minä vastuullisen isän omasta tahdosta.
Mut jos mulle tuossa vaiheessa sattuisi mies, joka edes miettisi pikkujouluihin lähtemistä laskettuna aikana, niin... En rajoittaisi. Tosin saisi ihan kokonaan itsensä vapaaksi minun "kahleista".
Eli mies on nalkissa kun nainen synnyttää?
Vähän väsynyttä trollausta.
Mitä trollausta? Naiset ihan itse tässä ketjussa ilmoittavat, että mieheltä loppuu itsemääräämisoikeus siihen, kun nainen on raskaana.
Ei kait kukaan ole sanonut ettei mies saisi mennä, vaan että luulisi ISÄÄ kiinnostavan enemmän oman lapsen syntymä kuin joku hikinen risteily.
Kukaan mies ei ole nalkissa vaan aina voi erota jos seura tuntuu vääränlaiselta.
Ja miksi on päätetty perhettä edes perustaa, mikäli se synnyttävän vaimon tukena oleminen koetaan "nalkissa olemiseksi".
Ei ole mikään pakko olla parisuhteessa ja perustaa perhettä. Saa olla yksinään sinkkuna ihan vaikka loppuelämän.
Voihan työporukka kuljettaa vaikka kottikärryillä sinua pikkujoulussa. Hyvällä tuurilla sammut sinne ja heräät uuden vauvan kanssa aamupäivästä. Käy vaan sitten buffet-aamiaiselle jos miehesi on samaan hyttiin löytänyt. Jossain se on hässimässä ollut kuitenkin.
Aloitus on niin idioottimainen että älä vähennä juomistasi vaan lisää.
Porvoossa tapahtui jo vuosia sitten 👏
Itse synnyin 4 viikkoa ennen LA:ta. Äiti oli lähtenyt vielä moikkaamaan ystäviään ja ostoksille noin 200 km päähän kotoa. Synnyin sitten siellä.
Vierailija kirjoitti:
Siinä mielessä kyllä holhouksenalainen, että esim. yöllä yksin, synnytyksen alkaessa, voi olla monenlaisia hätätilanteita.
Kaikki synnytykset eivät ala hitaasti ja rauhallisesti. Synnyttäjä - jos on ensikertalainen - voi joutua paniikkiin kivun määrän ollessa yllätys.
Synnytys voi myös alkaa hissuksiin ja edetä miellyttävästi, mutta tilanne voi muuttua rajusti ja lapsi melkein pudota käsiin.
Olen kokenut molemmat edellä mainitut tilanteet. Onneksi sairaalat olivat muutamien minuuttien päässä. Jos olisimme asuneet nykyisessä kodissamme, emme olisi ehtineet sairaalaan, johon nyt matkaa puoli tuntia. Olisi ollut ikävää synnyttää helmikuussa pilkkopimeällä bussipysäkillä.
Molemmissa tapauksissa tarvitsin apua jo kotona päästäkseni siirtymään autoon turvallisesti.
Tää on pakko olla provo. Ennakollinen lasu tulis jos tuntisin tänki porukan. Päätyy kyllä lasu asiakkaaksi joka tapauksessa tuolla menolla. Hävetkää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sit se lapsi syntyy kaksi vkoa myöhemmin. Aika harva vauva syntyy laskettuna-aikana.
Tottakai mies lähtee risteilylle, jos lähtöasmuna ei apn synnytys ala. Miksi jäisi kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskettu aika suunnilleen..
Toki lapsi syntyy juuri sen maks. puolentoista vuorokauden aikana.
Saako mies käydä missään muuallakaan? Täytyy olla kotona kädestä pitelemässä?
Vastuullinen, lapsensa etusijalle laittava (tuleva) isä ei ole kiinnostunut olemaan kaukana kotoa lasketun ajan lähestyessä. On sitten mieluummin vaikka kotona kädestä pitelemässä. Katsos kun mennä voi sitten myöhemmin.
ai se miehen menojen rajoittaminen loppuu synnytykseen?
No sä puhut ulkopuolisesta rajoittamisesta, minä vastuullisen isän omasta tahdosta.
Mut jos mulle tuossa vaiheessa sattuisi mies, joka edes miettisi pikkujouluihin lähtemistä laskettuna aikana, niin... En rajoittaisi. Tosin saisi ihan kokonaan itsensä vapaaksi minun "kahleista".
Eli mies on nalkissa kun nainen synnyttää?
Vähän väsynyttä trollausta.
Mitä trollausta? Naiset ihan itse tässä ketjussa ilmoittavat, että mieheltä loppuu itsemääräämisoikeus siihen, kun nainen on raskaana.
Se raskaushan on ihan vain sen naisen ikioma bisnes - mitäpä se miehelle kuuluu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sit se lapsi syntyy kaksi vkoa myöhemmin. Aika harva vauva syntyy laskettuna-aikana.
Tottakai mies lähtee risteilylle, jos lähtöasmuna ei apn synnytys ala. Miksi jäisi kotiin?
No niinpä. Eipä se oman lapsen syntymä nyt niin iso juttu ole, että pikkujouluristeilyn voittaisi.
🙄
Toivottavasti ei kummastella syntyvyyden laskua, jos pyöritellään silmiä ajatukselle, että tulevan lapsen isä olisi pian synnyttävän vaimonsa tukena lasketun ajan tienoilla, sen sijaan että olisi pikkujouluristeilyllä.
Etenkin ensisynnytys voi olla ajatuksena pelottava. Ja sitten, jos se oma puoliso hylkää sinut yksin tuon ison asian kanssa lähtien itse täysin vapaa-ajanviettomatkalle, niin ei. Itse en tekisi yhtäkään lasta sillä ajatuksella, että pärjäilepä yksinäsi.
Ei kait kukaan ole sanonut ettei mies saisi mennä, vaan että luulisi ISÄÄ kiinnostavan enemmän oman lapsen syntymä kuin joku hikinen risteily.
Kukaan mies ei ole nalkissa vaan aina voi erota jos seura tuntuu vääränlaiselta.