Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan laskettu aika on suunnilleen pikkujoulu aikaan ja pitäis mennä miehen työporukan mukana laivalle.

Vierailija
15.10.2019 |

Onko riski lähteä mukaan jos synnytys alkaa laivalla?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa houkuttelevalta, mutta meidän tapauksessa mies kieltäytyisi suoraan, mun ei tarvitsisi edes miettiä ja jossitella. Mulla on laskettu aika huomenna ja olen nauttinut kaikista mahdollisista menoista tähän asti, en kyllä ole ollut yötä poissa kotoa sitten elokuun.

Perjantaina olin kuoron konsertissa ja sen jälkeen ns. ”kuorokaljalla” (söin hampurilaisen ja join kaksi alkoholitonta siideriä), tänään on taas kuoroharkat, luultavasti minun viimeiseni, kuoron syyskokous ja sen jälkeen ihan juhlien nimellä kulkevat kuorokaljat. Otan ilon irti näistä viimeisistä mahdollisuuksista! (Kyseessä on osakunnan kuoro ja vaikka kaikki eivät ole enää opiskelijoita, suurin osa on kuitenkin ja parikymppisiä, en oikein osaa kuvitella jatkavani siinä kuorossa pienen lapsen äitinä, olen 34 ja toiseksi vanhin sekä pisimpään mukana ollut. Mutta katsotaan, toinenkin kuorolainen sai tässä kuussa vauvan ja aikoo ehkä jatkaa myöhemmin kuorossa. Vaikea päästää irti, kuoro on käytännössä koko sosiaalinen elämäni.)

Vierailija
22/75 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja laiva varmaan lähtee Porvoon satamasta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen pitäisi jättää pikkujoulut väliin? Onko aloittaja holhouksen alainen? 

Miehen lapsi saattaa syntyä risteilyn aikana. Miksi mies siis ei jäisi kotiin?

Vierailija
24/75 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorolainen jatkaa vielä: mieheni on joka vuosi käynyt olut- ja viskimessuilla, mutta tänä vuonna jätti automaattisesti väliin, taisivat olla vähän yli viikko sitten. En nyt muista missä ne järjestetään mutta ei meidän kaupungissamme kuitenkaan, olisi yön pois kotoa tai tulisi myöhään yöllä, eikä tietenkään selvinpäin. Jos olisi miettinyt meneekö vai ei, olisin varmaan sanonut että menköön vain, ei vauva kuitenkaan vielä tule.

Huomenna sitä olisi pyydetty after workeille, mutta ei kuulemma sekään kiinnosta.

Vierailija
25/75 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen pitäisi jättää pikkujoulut väliin? Onko aloittaja holhouksen alainen? 

Laskettu aika suunnilleen.. 

Toki lapsi syntyy juuri sen maks. puolentoista vuorokauden aikana. 

Saako mies käydä missään muuallakaan? Täytyy olla kotona kädestä pitelemässä?

Vierailija
26/75 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuorolainen jatkaa vielä: mieheni on joka vuosi käynyt olut- ja viskimessuilla, mutta tänä vuonna jätti automaattisesti väliin, taisivat olla vähän yli viikko sitten. En nyt muista missä ne järjestetään mutta ei meidän kaupungissamme kuitenkaan, olisi yön pois kotoa tai tulisi myöhään yöllä, eikä tietenkään selvinpäin. Jos olisi miettinyt meneekö vai ei, olisin varmaan sanonut että menköön vain, ei vauva kuitenkaan vielä tule.

Huomenna sitä olisi pyydetty after workeille, mutta ei kuulemma sekään kiinnosta.

Eli sinä remuat ympäri kylää. mutta miehesi pitää istua kotona? 

Vierailija
27/75 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, laskettu aikahan on vaan sovittu päivä, eli vauva hyvin todennäköisesti syntyy joko ennen reisua tai sen jälkeen. Jos ei siihen mennessä oo synnytyksen merkkejä, jättäisin ehkä kuitenkin varmuudne vuoksi menemättä

Vierailija
28/75 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi saattaa hyvinkin syntyä juuri risteilyn aikana. Tai jopa jo ennen risteilyä. Saa käydä töissä ja muuallakin, kunhan on sen verran lähellä että ehtii mukaan sairaalaan.

Vierailija
29/75 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et tietenkään lähde, tsiisus nyt taas.

Pakkohan se on lähteä kyttäämään ettei mies vaan petä

Vierailija
30/75 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastuullinen, lapsensa etusijalle laittava (tuleva) isä ei ole kiinnostunut olemaan kaukana kotoa lasketun ajan lähestyessä. On sitten mieluummin vaikka kotona kädestä pitelemässä. Katsos kun mennä voi sitten myöhemmin. 

Vierailija
31/75 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai nämä ovat niitä ns. arvovalintoja. - Minulle miehenä olisi monin verroin arvokkaampaa elää ja olla kumppanin tukena ja mahdollisuuksien mukaan vierellä silloin kun hän on raskaana ja synnyttämisen aika lähenee ja edelleen synnytyksessä mukana, jos vain voin ja pystyn. - Mutta kai joillekin on tärkeämpää osallistua työpaikan pikkujouluihin.

Rehellinen ollakseni itse saattaisin pienemmäsäkin syystä kuin mahd. kumppanini raskauden viime metreillä yrittää keksiä "hyvän syyn", ettei minun välttämättä tarvitsisi osallistua työpaikan pikkujouluihin. - Toki niissä voi olla hauskaa ja kivaa mutta, mutta en vain taida olla oikein heitä jotka viihtyy pikkujouluissa; vaikka onhan niitäkin monta tapaa viettää, e. olen vain pikkujoulujen suhteen ennakkoluuloinen.(..)     

Sinkkumies

Vierailija
32/75 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ois tekovaiheessa kannattanut miettiä tuota ajankohtaa. Kuka nyt pikkujoulu,  joulu tai uuden vuoden aikaan , vappuna, pääsiäisenä, juhannuksena, venetsialaisten aikaan haluaa synnyttää ?

Helluntait ja loppiaiset unohdettava myös. 

Ei se auta kuin miehesi mennä pikkujouluihin ilman sinua. VArmaan raskain mielin ja sydämin menee, mutta jospa se lohduttava ei paksuna oleva syli sieltä laivan yökerhosta kuitenkin löytyisi. Karmeita ihmiskohtaloita 

Vierailija
33/75 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää linkata  tämäkin keskustelu laudalle, niin miehet ymmärtävät jälleen kerran naisten itsekkyydestä lisää.

Vierailija
34/75 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastuullinen, lapsensa etusijalle laittava (tuleva) isä ei ole kiinnostunut olemaan kaukana kotoa lasketun ajan lähestyessä. On sitten mieluummin vaikka kotona kädestä pitelemässä. Katsos kun mennä voi sitten myöhemmin. 

ai se miehen menojen rajoittaminen loppuu synnytykseen? 

Vierailija
35/75 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ois tekovaiheessa kannattanut miettiä tuota ajankohtaa. Kuka nyt pikkujoulu,  joulu tai uuden vuoden aikaan , vappuna, pääsiäisenä, juhannuksena, venetsialaisten aikaan haluaa synnyttää ?

Helluntait ja loppiaiset unohdettava myös. 

Ei se auta kuin miehesi mennä pikkujouluihin ilman sinua. VArmaan raskain mielin ja sydämin menee, mutta jospa se lohduttava ei paksuna oleva syli sieltä laivan yökerhosta kuitenkin löytyisi. Karmeita ihmiskohtaloita 

Perjantai-lauantai -väli on myös väärä aika synnyttää. Viikonlopun nousuhumalat ja örveltämiset saattaa jäädä välistä. Sen sijaan ke-to on hyvä väli. Voi olla poissa töistä ja sit pe lähteä oikein kunnolla viettämä'än varpajaisia

Vierailija
36/75 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana voi viettää täysin normaalia elämää. Eli voi lähteä risteilylle.  Jos vauva on syntynyt laskettua aikaa ennen, niin ongelmaahan ei ole. 

Mutta voi mennä parikin viikkoa sen jälkeen. 

Laivalla on hoitohenkilökuntaa normaalisynnytykseen ihan tarpeeksi.  Hätäsektioon ei ole valmiuksia, mutta se nyt on niin harvinaista... 

Vierailija
37/75 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ai se miehen menojen rajoittaminen loppuu synnytykseen? 

No sä puhut ulkopuolisesta rajoittamisesta, minä vastuullisen isän omasta tahdosta.

Mut jos mulle tuossa vaiheessa sattuisi mies, joka edes miettisi pikkujouluihin lähtemistä laskettuna aikana, niin... En rajoittaisi. Tosin saisi ihan kokonaan itsensä vapaaksi minun "kahleista". 

Vierailija
38/75 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva jos pääsisit menemään.

Vierailija
39/75 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis mutta kenelle duunin pikkujoulut ovat niin maailmaa mullistava tapahtuma, että riskeeraa lapsensa synnytykseen osallistumisen? Millaista elämää te oikein vietätte jos yhdet pikkujoulut on täysin mahdoton jättää väliin?

Vierailija
40/75 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi sinulle on tärkeämpi, huvittelu laivalla vai syntyvä vauva? Jos minä olisin teidän asemassanne, ratkaisu olisi hyvin selvä ja yksinkertainen: me jäisimme kotiin molemmat. Sitä paitsi vauva on saattanut ehtiä syntyä jo ennen niitä pikkujouluja. Mieheltäsi olisi äärimmäisen itsekästä jättää viimeisillään raskaana oleva tai juuri synnyttänyt vaimo oman onnensa varaan, kun hän itse rilluttelisi laivalla. Ne paatit kulkevat joka päivä, joten siirtäkää matka myöhäisempään ajankohtaan, kun vauva on jo niin iso, että hänet voi ottaa mukaan tai sitten jättää pariksi yöksi mommin tai jonkun muun läheisen hoiviin. Siis jos se laivamatka on niin kamalan tärkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi