Vauvan laskettu aika on suunnilleen pikkujoulu aikaan ja pitäis mennä miehen työporukan mukana laivalle.
Onko riski lähteä mukaan jos synnytys alkaa laivalla?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitäisi jättää pikkujoulut väliin? Onko aloittaja holhouksen alainen?
Miehen lapsi saattaa syntyä risteilyn aikana. Miksi mies siis ei jäisi kotiin?
Laskettu aika suunnilleen..
Toki lapsi syntyy juuri sen maks. puolentoista vuorokauden aikana.
Saako mies käydä missään muuallakaan? Täytyy olla kotona kädestä pitelemässä?
Vastuullinen, lapsensa etusijalle laittava (tuleva) isä ei ole kiinnostunut olemaan kaukana kotoa lasketun ajan lähestyessä. On sitten mieluummin vaikka kotona kädestä pitelemässä. Katsos kun mennä voi sitten myöhemmin.
ai se miehen menojen rajoittaminen loppuu synnytykseen?
No sä puhut ulkopuolisesta rajoittamisesta, minä vastuullisen isän omasta tahdosta.
Mut jos mulle tuossa vaiheessa sattuisi mies, joka edes miettisi pikkujouluihin lähtemistä laskettuna aikana, niin... En rajoittaisi. Tosin saisi ihan kokonaan itsensä vapaaksi minun "kahleista".
Eli mies on nalkissa kun nainen synnyttää?
Ei ihme, että syntyvyys on laskussa tämän hysterian takia.
Mene ja nauti elämästä!
Onhan sen pieni mahdollisuus, että lapsi syntyy juuri risteilyn aikana. Mutta sitten syntyy ja mitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä teet MIEHESI TYÖPAIKAN pikkujouluristeilyllä?
Joillakin työpaikoilla on tapana kutsua myös avecit.
Niin oli minunkin edellisessä työpaikassa, ei mitään järkeä. Joku tylsä teatterinäytös ja sitten syömään johonkin. Kaikki ihan jäykkänä pelkäsivät puolisoita, joita oli joka lähtöön. Ihan turhia juhlia.
Ohis
WT-porukan ongelmia taas kerran...Vedä vielä buffetissa kunnon kännit!
Näissä tilanteissa tulee hyvin ilmi ihmisten prioriteetit. Kun odotin esikoistamme, laskettu aika sattui samalle viikonlopulle kun oli miehen parhaan ystävän häät 600 km:n päässä. Mies oli jopa alunperin pyydetty bestmaniksi mutta perui kun tuo laskettu aika tuli ilmi. Eikä siis menty noihin häihinkään eikä tullut itselle tai miehelle edes mieleen että lähdettäisiin minnekään korpeen ajamaan viimeisillään. Jotain realismia nyt sentään elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitäisi jättää pikkujoulut väliin? Onko aloittaja holhouksen alainen?
Vastuullinen, lapsensa etusijalle laittava (tuleva) isä ei ole kiinnostunut olemaan kaukana kotoa lasketun ajan lähestyessä. On sitten mieluummin vaikka kotona kädestä pitelemässä. Katsos kun mennä voi sitten myöhemmin.
No sä puhut ulkopuolisesta rajoittamisesta, minä vastuullisen isän omasta tahdosta.
Mut jos mulle tuossa vaiheessa sattuisi mies, joka edes miettisi pikkujouluihin lähtemistä laskettuna aikana, niin... En rajoittaisi. Tosin saisi ihan kokonaan itsensä vapaaksi minun "kahleista".
Missä nalkissa? Justhan mä sanoin, että saisi vapautensa ihan kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän väsynyttä trollausta.
Millaiset ääliöt oikein hankkivat lapsia, jos luulevat että se vauva syntyy laskettuna aikana? Se voi ihan yhtä hyvin syntyä vaikka kuukauden etuajassa, kaksi viikkoa myöhässä, milloin vain tällä välillä tai vielä joskus muulloin. Edes kolmea viikkoa ennen laskettua aikaa en todellakaan lähtisi minnekään laivalle, koska en ole veetun tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Raskaana voi viettää täysin normaalia elämää. Eli voi lähteä risteilylle. Jos vauva on syntynyt laskettua aikaa ennen, niin ongelmaahan ei ole.
Mutta voi mennä parikin viikkoa sen jälkeen.
Laivalla on hoitohenkilökuntaa normaalisynnytykseen ihan tarpeeksi. Hätäsektioon ei ole valmiuksia, mutta se nyt on niin harvinaista...
Heh. Millähän luksusristeilijällä luulet näiden pikkujoulujen olevan? Ei siellä ole kuin yksi sairaanhoitaja joka ei välttämättä ole eläessään nähnyt yhtään synnytystä. Eri juttu jos matkustajien joukossa on, mutta itse en ainakaan haluaisi käyttää omaa risteilyäni jonkun itsekkään idiootin synnytystä avustaen.
Laivalla on tasan yksi sairaanhoitaja, ei muuta hoitohenkilöstöä. Kaikilla laivoilla ei ole helikopterikenttää eikä synnyttäjää voi vinssata. Vain hullu ottaa riskin.
No mitä helevettiä sinä sinne lähtisit
Voithan sinä mennä, jos lapsi ei ole vielä syntynyt ja jos varaat oman kätilön mukaan tai kysyt etukäteen minkälaista terveydenhoitoväkeä laivalla on. On aivan realistista, että voit synnyttää laivalla.
Vierailija kirjoitti:
Näissä tilanteissa tulee hyvin ilmi ihmisten prioriteetit. Kun odotin esikoistamme, laskettu aika sattui samalle viikonlopulle kun oli miehen parhaan ystävän häät 600 km:n päässä. Mies oli jopa alunperin pyydetty bestmaniksi mutta perui kun tuo laskettu aika tuli ilmi. Eikä siis menty noihin häihinkään eikä tullut itselle tai miehelle edes mieleen että lähdettäisiin minnekään korpeen ajamaan viimeisillään. Jotain realismia nyt sentään elämään.
Kaveri lähti yksistä häistä kesken, kun niiden vauva päätti vihdoin syntyä. Oli parin tunnin päässä, eli ehti mainiosti apuun. Harvoin ne synnytykset ihan ilman ennakkovaroitusta tapahtuvat, ainakaan ekat.
Itse olin junalla sukuloimassa vielä viikko ennen laskettua aikaa, kun mitään merkkejä synnytyksen käynnistymisestä ei ollut. Sairaaloita on Suomessa muitakin kuin se kodin lähellä oleva.
Laivalle tai ulkomaille en kyllä lähtisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän väsynyttä trollausta.
Mitä trollausta? Naiset ihan itse tässä ketjussa ilmoittavat, että mieheltä loppuu itsemääräämisoikeus siihen, kun nainen on raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri lähti yksistä häistä kesken, kun niiden vauva päätti vihdoin syntyä. Oli parin tunnin päässä, eli ehti mainiosti apuun. Harvoin ne synnytykset ihan ilman ennakkovaroitusta tapahtuvat, ainakaan ekat.
Itse olin junalla sukuloimassa vielä viikko ennen laskettua aikaa, kun mitään merkkejä synnytyksen käynnistymisestä ei ollut. Sairaaloita on Suomessa muitakin kuin se kodin lähellä oleva.
Laivalle tai ulkomaille en kyllä lähtisi.
Parin tunnin päähän olisin itsekin voinut lähteä mutta en Kainuun korpeen kauaksi siitä sairaalasta johon olin jo synnytystä varten käynyt tutustumassa ja jossa on maan parhaat resurssit hoitaa hätätilanteita.
No mulla käynnistyi synnytys pari viikkoa etuajassa vesien menolla ilman mitään ennakkovaroituksia. Olisi ollut aika jännät paikat, jos olisin ollut syysmyrskyssä laivalla silloin.
Toinen raskaus menikin sitten pari viikkoa yliajalle, vaikka supisteli kovastikin ainakin kolme viikkoa ennen laskettua aikaa.
Juu mene toki. Saat hyvällä tuurilla hetkesi julkisuudessa. Iltapaskat tekee juttuja tälläisistä "sankaritarinoista" Pikku Jucca-Jadessa syntyi Cinderellan yökerhon kokolattiamatolle pikkujouluväen hurratessa ympärillä. Ylpeä isä tilasi kahdennentoista drinkkinsä ja nosti maljan lapselleen. Juoma kaatui lapsen naamalle isän koordinaation ollessa hieman hakusessa.