Lapsen toisen nkmen muuttaminen
Onko kukaan vaihtanut yli 2 -vuotiaalta toista nimeä (tai etunimeä)? Mies laittoi lapsen nimen perheillemme pyörimään ja se oli ehtinyt vakiintua käyttöön ja olin itse jotenkin liian väsynyt ja halusin miellyttää miestä niin paljon, että annoin asian olla.
Nyt olemme eronneet ja tiedän lapsen jäävän ainoakseni ja haluaisin vaihtaa lapsen toisen nimen sellaiseksi, jonka olisin itse halunnut hänelle (etu)nimeksi. Etunimeä en enää vaihda, vaikka sekään ei ole lemppari, koska lapsi on jo niin tottunut siihen.
Onko kellään kokemuksia? Ja ennen kuin kukaan sanoo, niin olen keskustellut exän kanssa asiasta ja kuuntelen mitä hän on mieltä, vaikka lapsen yksinhuoltajana minun ei tarvitse pyytää häneltä lupaa.
Kommentit (6)
Lähinnä onko saanut kuulla esim. perheeltä ja sukulaisilta ja tuttavilta paljon valitusta? En niinkään välitä mitä ajattelevat, mutta en haluaisi, että sitten jatkavat vanhan nimen käyttöä, koska eivät hyväksy uutta.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä onko saanut kuulla esim. perheeltä ja sukulaisilta ja tuttavilta paljon valitusta? En niinkään välitä mitä ajattelevat, mutta en haluaisi, että sitten jatkavat vanhan nimen käyttöä, koska eivät hyväksy uutta.
Jos se nimi sinua ärsyttää, niin mitä merkitystä jonkun sukulaisen mieilipiteellä on?
Vierailija kirjoitti:
Me ei tunneta sun sukulaisia. Mutta jos se sulle noin paljon merkitsee, älä vaihda. Äläkä missään nimessä koskaan tee mitään muutakaan mikä saattaa herättää keskustelua tai jopa arvostelua.
Olen selvästi uuno. Vaihdan nimen enkä välitä mitä muut sanoo. Kiitos, avasitte silmäni. Ap
No mitä tuosta kyselee, sen kun vaihdat. Ilmoitusasia.