Lue keskustelun säännöt.
Ystäväni mies uhkailee minua
15.10.2019 |
Ystäväni mies on lähetellyt minulle parin päivän ajan uhkaavia viestejä. Viestit tulevat keskellä yötä minuutilleen samaan kellonaikaan. Herään niihin enkä sitten saa enää nukuttua. Pelkään lähteä kotona ja katselen koko ajan taakseni ja ympärilleni. Miehellä on väkivaltataustaa ja mt-ongelmia, vaikka hän on nyt ns. parantanut tapansa. Elän muutenkin vaikeaa elämänvaihetta ja olen kroonisesti sairas. Tämä tilanne stressaa ja pelottaa minua oikeasti. Pelkään, että ystäväni mies yrittää pilata välimme lopullisesti - hän on yrittänyt sitä ennenkin. Asia on pakko ottaa puheeksi ystäväni kanssa. Kellään neuvoja tilanteeseen?
Kommentit (61)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
No eiköhän ne olemassaolevat viestit jo riitä! Ei tarvitse joidenkin ’todisteiden’ vuoksi joka yö lukea jotain omaa mielenterveyttä järkyttävää p*skaa. Numero estoon ja poliisin paikeille siis! Ostaisin turvasumuttimen ja/tai jonkin raiskaushälyttimen, jota kantaisin mukana, jos on epäilys siitä, että mies saattaisi lähteä perääni. Pitäisin pariskuntaan myös vähän etäisyyttä, mutta mahdollisuuksien mukaan yrittäisin vähän seurata myös ystävän hyvinvointia. Olisi hyvä päästä puhumaan ystävän kanssa kahden kesken luottamuksellisesti, mutta se voi olla vaikeaa, sillä todennäköisesti mies pitää kirjaa ystävän menoista ja ystävä voi olla niin alistettu, ettei kuitenkaan uskalla puhua rehellisesti ongelmista. Onko ystävällä ollut väkivallan merkkejä ulkoisesti, itkuisuutta tms? Tärkeintä kannaltasi on kuitenkin AP oma hyvinvointisi, sillä miten voi auttaa ystävääkään, jos itse olet hajalla. Pysy vahvana!