Ystäväni mies uhkailee minua
Ystäväni mies on lähetellyt minulle parin päivän ajan uhkaavia viestejä. Viestit tulevat keskellä yötä minuutilleen samaan kellonaikaan. Herään niihin enkä sitten saa enää nukuttua. Pelkään lähteä kotona ja katselen koko ajan taakseni ja ympärilleni. Miehellä on väkivaltataustaa ja mt-ongelmia, vaikka hän on nyt ns. parantanut tapansa. Elän muutenkin vaikeaa elämänvaihetta ja olen kroonisesti sairas. Tämä tilanne stressaa ja pelottaa minua oikeasti. Pelkään, että ystäväni mies yrittää pilata välimme lopullisesti - hän on yrittänyt sitä ennenkin. Asia on pakko ottaa puheeksi ystäväni kanssa. Kellään neuvoja tilanteeseen?
Kommentit (61)
Eli pari viestiä on tullut. Poliisille soitto ja viestien näyttö. Mitä olet tehnyt ärsyttääksesi tyyppiä? Lähestymiskieltoa et tule saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap:lla itsellään mt-ongelmia?
Onpa palstalla taas ilkeitä ihmisiä!
Tai sitten ap:n pitäisi syödä lääkkeensä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap saa alapeukkuja? Epäilevätkö ihmiset provoa vai?
Itsekin kannatan poliisille menoa. Ei miellyttävää, mutta pakko.
Jos ei provo niin ainakin ihan kädetön ihminen. Itse olisin estänyt numeron heti ensimmäisestä uhkauksesta, mutta tämä vain lueskelee viestejä yöllä ja nyyhkii valvoen niiden takia kerta toisensa jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen neuvoja? Näytät ne viestit ystävällesi ja jos pelkäät niin haet lähestymiskieltoa.
Ei lähestymiskieltoa saa todellakaan tuollaisesta.
Vierailija kirjoitti:
WT-pariskunta?
Millä perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei provo niin ainakin ihan kädetön ihminen. Itse olisin estänyt numeron heti ensimmäisestä uhkauksesta, mutta tämä vain lueskelee viestejä yöllä ja nyyhkii valvoen niiden takia kerta toisensa jälkeen.
Oletko kokenut vastaavaa? Jos et, niin et voi tietää, kuinka oikeasti tilanteessa toimisit. Kiva haukkua pulassa olevaa ihmistä ja nostaa omaa häntäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Eli pari viestiä on tullut. Poliisille soitto ja viestien näyttö. Mitä olet tehnyt ärsyttääksesi tyyppiä? Lähestymiskieltoa et tule saamaan.
Millä perusteella ap on tehnyt yhtään mitään?
Mies haluaa erottaa naisen kaikista ystävistään. Arvelen ystäväsi olevan suurissa ongelmissa miehen kanssa. Mies pelkää, että sinä puhut järkeä ystävällesi. Ystäväsi ei uskalla avautua pahasta miehestään sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella ei saa lähestymiskieltoa? Todellakin pitäisi saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap:lla itsellään mt-ongelmia?
Tai sitten ap:n pitäisi syödä lääkkeensä.
Oletko itse syönyt omasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustu asiaan tarkemmin. Jos äijä olisi hakannut ap:n tai muuta vastaavaa, niin lähäri voisi tulla, mutta eipä juuri muuten. Kaksi viestiä ei riitä mihinkään ja prosessin eteenpäin vieminen kestää aika kauan.
Kuinka vakavasti otettavia uhkaukset ovat? Sen mukaan arvio siitä kannattaako kääntyä poliisin puoleen. Yleensä kannattaa joka tapauksessa miettiä, onko yksikään ihmissuhde mielenterveyden menettämisen arvoinen.
Onneksi ap on tuollainen selväjärkinen fiksu nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustu asiaan tarkemmin. Jos äijä olisi hakannut ap:n tai muuta vastaavaa, niin lähäri voisi tulla, mutta eipä juuri muuten. Kaksi viestiä ei riitä mihinkään ja prosessin eteenpäin vieminen kestää aika kauan.
Kuka on puhunut kahdesta viestistä?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ap on tuollainen selväjärkinen fiksu nainen.
Onneksi sinä anonyymi kommentoija olet selväjärkinen, älykäs ja empaattinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todisteiden vuoksi ei kannata estää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja onko sulla kokemusta vastaavasta asiasta?
"Ystäväni mies on lähetellyt minulle parin päivän ajan uhkaavia viestejä."