Ystäväni mies uhkailee minua
Ystäväni mies on lähetellyt minulle parin päivän ajan uhkaavia viestejä. Viestit tulevat keskellä yötä minuutilleen samaan kellonaikaan. Herään niihin enkä sitten saa enää nukuttua. Pelkään lähteä kotona ja katselen koko ajan taakseni ja ympärilleni. Miehellä on väkivaltataustaa ja mt-ongelmia, vaikka hän on nyt ns. parantanut tapansa. Elän muutenkin vaikeaa elämänvaihetta ja olen kroonisesti sairas. Tämä tilanne stressaa ja pelottaa minua oikeasti. Pelkään, että ystäväni mies yrittää pilata välimme lopullisesti - hän on yrittänyt sitä ennenkin. Asia on pakko ottaa puheeksi ystäväni kanssa. Kellään neuvoja tilanteeseen?
Kommentit (61)
Tilanteesi on hyhä, koska sulla on toivottavasti nuo viestit tallessa. Jos ei ole, älä poista niitä jatkossa.
Suosittelen, että menet poliisin puheille.
No tuo asia pitää ottaa puheeksi poliisin kanssa.
Puhu ensin ystävällesi ja katso mitä vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Puhu ensin ystävällesi ja katso mitä vastaa.
Kyllä. Poliisi voi pahentaa tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
0/5
Mene pois ääliö!
Ilmoitus poliisille. Toki ilmoitat asiasta myös ystävällesi, että tietää hakeutua turvaan.
Millä perusteella mies on parantanut muka tapansa, kun toimii noin?
Mitä ihmeen neuvoja? Näytät ne viestit ystävällesi ja jos pelkäät niin haet lähestymiskieltoa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen neuvoja? Näytät ne viestit ystävällesi ja jos pelkäät niin haet lähestymiskieltoa.
Selvä kysymys, jota ainoastaan idiootti ei ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa tuolla perusteella.
Onko tämä ystävyys sinulle tärkeämpi kuin oma terveys, jopa henki?
Pitäisikö ottaa etäisyyttä?
Voisitko muuttaa kauemmaksii heistä?
Blokkaa se numero. Kysy sitten poliisista mitä tehdä. Jos ystävän mies tuntuu uhkailevan sinua, ystävästä olisi aihe tehdä huoli-ilmo, koska ystävä voi olla avun tarpeessa.
Onko ap:lla itsellään mt-ongelmia?
Ihan ekaksi laitat puhelimen äänettömälle yöksi, ainakin viestien osalta.
Vierailija kirjoitti:
Blokkaa se numero. Kysy sitten poliisista mitä tehdä. Jos ystävän mies tuntuu uhkailevan sinua, ystävästä olisi aihe tehdä huoli-ilmo, koska ystävä voi olla avun tarpeessa.
Ei kannata blokata todisteiden vuoksi. Mikä on huoli-ilmo?
Miksi ap saa alapeukkuja? Epäilevätkö ihmiset provoa vai?
Itsekin kannatan poliisille menoa. Ei miellyttävää, mutta pakko.
Miesvihaa