Mistä muoviton neule?
Yritin löytää neulepaita. Kaikissa oli akryylia, polyesteriä tai polyamidia tai elastaania. Mistä ostatte neuleet ilman muovia?
Kommentit (64)
Mä suosittelen lämpimästi Kainoa! Laadukkaita ja täysin KOTIMAISIA neuletuotteita. Hinnat tietysti korkeammat kuin ketjuliikkeiden neuleiden, mutta hyvällä hoidolla pysyvät kauniina pitkään, eli todellakin hintansa väärtti.
Itse oon ostanut heiltä mm. neulelegginsit, villamekon, neulepaidan... Mallistot vaihtuvat aina aika ajoin, välillä kuosit ei ihan oo omimpia, toisinaan osuvat just kohdilleen. Mutta eihän niitä vaatteita nyt kuulukaan kokoajan ollakaan ostelemassa...
Vieläkö jostain saisi suomalaista mahdollisimman eettisesti tuotettua villaa. On hankalaa ostaa neuletta, koska en itsekään halua ostaa "muovineuletta", mutta en myöskään tehokasvatettua lampaan villaa :(
Uniqlo myy 100 % merinovillaneuleita. Mulla on useampi, säilyneet uudenveroisina jo monta vuotta.
Uusia kokeilisin ensin etsiä Haloselta. Mutta parhaat neuleet ostan kirpputoreilta. Siellä näkee, mitkä ovat hyviä vielä käytön ja pesunkin jälkeen. Ja vanhemmassa tuotannossa oli ehkä muutenkin paremmin kokonaan luonnonkuituisia. Esim. Anne Linnonmaan puuvillaneuleita saattaa löytyä. Ja tietty ihmisten itse neulomia ihanuuksia saattaa löytyä.