Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä muoviton neule?

Vierailija
14.10.2019 |

Yritin löytää neulepaita. Kaikissa oli akryylia, polyesteriä tai polyamidia tai elastaania. Mistä ostatte neuleet ilman muovia?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten mallistoista. Siellä on hyvin harvoin neuleita joissa on muovia. 

Vierailija
22/64 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyy kyllä, kun maksaa riittävästi. Tai tekee itse.

Juuri kävin katselemassa ihan merkkiliikkeessä, miten kaikissa neuleissa oli yli puolet akryylia ja polyamidia. Myyjä kehtasi väittää, että akryylia on pakko lisätä kulutuskestävyyden vuoksi.

Teki mieli kysyä, että miten miesten vaatteet kestävät, kun niissä harvoin on akryylia.

Miehet vaativat asiakkaina huomattavasti enemmän kuin naiset. He jättävät usein koko tuotteen ostamatta ja ovat ilman jos tuote ei vastaa heidän toiveitaan.

Toinen juttu on siinä, että miehillä on enemmän kysyntää perusmalleille. Muutama vuotta riehuneen slim fit-innostuksen jälkeen ollaan taas mitoituksessa regular. Nuorille miehille puolestaan 1990-luvun väljyys ja kaarevat helmat ovat ihan uusia ja kiinnostavia linjoja nakinkuorimuodin jälkeen. Heillähän tulivat pillifarkut ja slim fit-yläosat muotiin peruskouluikäisinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivijaloista vaikea etsiä kun joutuu penkomaan yksitellen tuotteet läpi. Netissä helpompaa. Zalandossa voi ainakin rajata hakua matskun mukaan, tosin sielläkin pitää yksitellen karsia pois ne joissa on seassa muovia.

100% luonnonkuituisia neuleita olen löytänyt merkeiltä Benetton, Repeat, Alpa, Lindex ja Esprit. Yksittäiskappaleita voi löytää mistä tahansa kaupasta mutta hankalaa se on.

Vierailija
24/64 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten puolelta löytyy hyviä perusneuleita, ostin viime vuonna neuletakin, 100% villaa, ei nypyn nyppyä eikä kulumaa vaikka pesen välillä pesukoneessa villaohjelmalla. Harmittaa etten ostanut silloin kahta, oli vielä -70% alessa.

Vierailija
25/64 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cosillakin on useita neuleita esim villa-puuvillasekoitteena, mistä itse olen tykännyt kovasti. Ei niin lämmin kuin kokovillainen eli toimisto-oloissa ei tule hiki.

Vierailija
26/64 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaino-neule, myyntiä myös kivijalan kautta.

Villaneuleita north outdoor. Enempi ulkoiluun ei siistiä toimistopukeutumista.

Vierailija
27/64 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin just Zalandolta Ralph Laurenin ihanan, viininpunaisen pooloneuleen, jossa on 90% villaa ja 10% kashmiria. Kyllä laadukkaita villaneuleita on olemassa, mutta niitä on turha etsiä mistään henkkamaukan tapaisista ketjuliikkeistä. Hinnasta voi suoraan päätellä materiaalin: kunnollista villaneuletta ei yleensä saa alle 150 eurolla. Verkkokauppa Alpa.fi myy suomalaisia alpakkaneuleita. Minulla on yksi harmaa mekko. Myös Hugo Bossilla on kauniita ja kestäviä villatakkeja ja -paitoja. Jos villaneuleessa on akryyliä, se huonontaa villan ominaisuuksia. Villa/polyamidi esim. suhteessa 70%/30% toimii jo paremmin, ja pieni määrä polyamidia tekee neuleesta kestävämmän.

Vierailija
28/64 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita Zalandolla hakuehtoihin kestävä kehitys. Löytyy sieltä hakufilttereistä. Sillä onnistuu aika hyvin rajata luonnonkuidut.

Vierailija
29/64 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin just Zalandolta Ralph Laurenin ihanan, viininpunaisen pooloneuleen, jossa on 90% villaa ja 10% kashmiria. Kyllä laadukkaita villaneuleita on olemassa, mutta niitä on turha etsiä mistään henkkamaukan tapaisista ketjuliikkeistä. Hinnasta voi suoraan päätellä materiaalin: kunnollista villaneuletta ei yleensä saa alle 150 eurolla. Verkkokauppa Alpa.fi myy suomalaisia alpakkaneuleita. Minulla on yksi harmaa mekko. Myös Hugo Bossilla on kauniita ja kestäviä villatakkeja ja -paitoja. Jos villaneuleessa on akryyliä, se huonontaa villan ominaisuuksia. Villa/polyamidi esim. suhteessa 70%/30% toimii jo paremmin, ja pieni määrä polyamidia tekee neuleesta kestävämmän.

Hinnasta voi päätellä joo sen, että halvalla et saa hyvää. Mutta kalliilla sen sijaan voit saada sontaa, ellet ole tarkkana. Korkea hinta ei nykyään ole mikään tae laadusta. Ihan järkyttävän huonoa laatua myydään kalliillakin.

Vierailija
30/64 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partioaitassa ihania neuleita

Vierailija
31/64 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pierre Robertilta tilasin vasta ohuen perusneuleen merinovillaa ja tenceliä, hintakaan ei ollut kuin nelisenkymppiä. Oon tykännyt. Suosittelen tsekkaamaan.

Vierailija
32/64 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyy kyllä, kun maksaa riittävästi. Tai tekee itse.

Juuri kävin katselemassa ihan merkkiliikkeessä, miten kaikissa neuleissa oli yli puolet akryylia ja polyamidia. Myyjä kehtasi väittää, että akryylia on pakko lisätä kulutuskestävyyden vuoksi.

Teki mieli kysyä, että miten miesten vaatteet kestävät, kun niissä harvoin on akryylia.

Polyester ja akryyli ovat kuituina terävämpiä kuin luonnonkuidut. Siksi ne tavallaan leikkaavat luonnonkuidut rikki ja ne katkeilleet kuidunpätkät näkyvät vaatteessa nyppyinä. Luonnonmateriaalisessakin voi irrota langasta irtokarvoja, mutta ne saa helposti irti ihan neulekammalla tai neuleharjalla.

Myyjä on pihalla jos väittää akryylia tarvittavan kulutuskestävyyden vuoksi. Polyamidia käytetään esimerkiksi sukkalankoihin vahvistamaan villan kulutuskestävyyttä. Polyamidi ei katko luonnonkuituja kuten akryyli tai polyester.

Sain juuri tehtyä joululahjaostokset perheelle netissä ja kaikki valitsemani neuleet jne olivat luonnonkuituisia.

Meillä teinipoika koki karvaasti polyesterin laaduttomuuden puuvillan jatkeena kun osti omilla rahoillaan puuvillapolyestersekoitteisen himoitsemansa hupparin ja se oli nyppyinen jo ensimmäisen pesun jälkeen. Sen jälkeen hänen tyylinsä alkoi muuttua aikuisemmaksi kun hän alkoi ostaa vain mahdollisimman luonnonkuituisia vaatteita. Elastaania ei voi välttää kalsareissa tai sukissa. Ne eivät ole kuitenkaan suomalaisten tekstiilijätteen määrän (18 kiloa vuodessa roskiin per nenä) huomioon ottaen mikään suurin kipukohta koska niistä voi vielä käyttökelvottominakin tehdä vaikka siivousrättejä.

Luonnonkuituja voi sentään kierrättää uudeksi luonnonkuiduksi. Kuitusekoitteiden kanssa homma ei onnistukaan. Aika paljon Suomen koirille tulisi makuualustoja jos jokainen tekokuitusekoiteneule tuunattaisiin koirille pehmustetuiksi pedeiksi netissä kiertävän ohjeen mukaan! Parempi sekin kuin roskiin koska siihen petiin voi sulloa kotoa kaikki epämääräisen muotoiseksi menneiden tyynyjen täytteet pehmusteeksi.

Normaali ihminen ei varmasti laita 18 kiloa vaatteita roskiin vuodessa. Tuossa luvussa täytyy olla mukana kaikki tässä maassa käytetyt työhaalarit ynnä muut sellaiset ja siitä on sitten laskettu keskiarvo, joka ei oikeasti kerro totuutta mistään asiasta.

Vierailija
33/64 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan Cubuksesta olen ostanut nyt päälläni olevan puuvillaneuleen. Toisen uusimmista Haloselta. Molemmat tiheää neulosta, ovat kohtalaisen lämpimiä. Muita en muista, mistä ostin. Itselle käy vain puuvillaneuleet, kaikki muut kutittaa ihoa.  

Vierailija
34/64 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap mutta kiitos vinkeistä kaikille :)

Itse olen bongannut 100% puuvillaneuleita joskus hooämmältäkin, mutta aika harvassa on luonnonkuituiset neuleet halpakaupoissa.

Vierailija
35/64 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks se pitää olla muoviton? Et ainakaan voi olla allerginen sille. Puhdas villapaita sitäpaitsi kutisee. Vai onks tää taas jotain ilmastokriisi hömpötystä? Jos on ilmoitan ketjun välittömästi aiheettomaksi.

Vierailija
36/64 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks se pitää olla muoviton? Et ainakaan voi olla allerginen sille. Puhdas villapaita sitäpaitsi kutisee. Vai onks tää taas jotain ilmastokriisi hömpötystä? Jos on ilmoitan ketjun välittömästi aiheettomaksi.

100% merinovillaneule ei kutise.

Vierailija
37/64 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockan hulluilla päivillä oli esim. merinoneuleita ja neuletakkeja kohtuuhintaan, ehkä niitä on vielä jäljellä. Lankamaailmassa myydään täysvillaisia neuleita. Taito-puodit? Ja kyllä niitä on satunnaisesti ihan melkein missä kaupassa vaan kun etsii ja etsii niin joskus löytyy. Kärsivällisyyttä tarvitaan! Ja itse neulomalla tietenkin saa parhaan :)

Vierailija
38/64 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu, missä asut, mutta repeatillä on kashmir villapaitoja ja merinovillaakin, Nectarine Helsingissä myy ainakin ja moni muu, myös stockman. Kalliita ovat yhden omistan, silti Nanson villis on mun lemppari villatakki siinä on puolet merinoa ja puolet puuvillaa.

Vierailija
39/64 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noa Noalta ostin viimeksi Helsingissä käydessäni 100%puuvillaneuleen. On ollut hyvä, mutta ei sielläkään montaa vaihtoehtoa ollut luonnonkuiduista.

Vierailija
40/64 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halosella on puuvillaa, merinovillaa, myös viskoosia.

Alpakan villaa (todella lämmin) saa Alpa-nettikaupasta.

Villaa esim. Purafinland.com.

Partioaitasta saa laadukkaita neuleita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi