Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Demokraatti: Ikääntyneet ja vajaakykyiset työttömät pikaisesti työhön!

Vierailija
14.10.2019 |

https://demokraatti.fi/tama-on-tyomarkkinoiden-ikavimpia-piirteita-sttk…
Pelottaa että kylmää kyytiä tulossa, pitkiä karensseja ja leikkauksia toimeentuloon ja eläkeikä nousee myös. Kaikki tietenkin töihin mutta kyllä oisi nuoremmissa enemmän puhtia, moni iäkkäämpi työtön sai Sipilän aikana vähän huokaista mutta ne on nämä vasemmiston tytöt puuhakkaita. Maaseudulla asuvan ajavat vielä hirtehen nämä vasemmiston tyttölapsset. Se on kuulkaa muuttotappioseudulla monella velat ja myymätön omakotitalo ja raha on tiukassa ja siitä vasemmiston pellekursseille lähteä karenssin pelossa kun vaikea on työtä löytää näistä pitäjistä. Onko nyt ruotsin malli tulossa jossa jokaisen on osallistuttava ja työttömät laitetaan laumoina eri virastoihin ja laitoksiin, niin ruotsissa tehdään, vasemmistodemarian ihmemaassa.
En ole aiemmin aloituksia tehnyt mutta oon huomannut että vasemmiston kyseenalaistamiset yleensä poistetaan, samapa se mutta kylmää kyytiä työttömille luvassa, pelkään

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos nää löiskin yhteistuumin pimeät markkinat pystyyn ja sitten oltaisiinkin kateellisia kun niillä luistaa niin hyvin.

Vierailija
22/38 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itseltä vietäisiin koko leipä suusta, niin itse ainakin alkaisin puuhata joko huumeita tai alkaisin valmistella suurkapinaa kanssa veljien ja siskojen kanssa (semmonen puoli miljoonaa taitas olla) Ois aika siistit kemut kun lähdettäis yhdessä kylille marssille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos nää löiskin yhteistuumin pimeät markkinat pystyyn ja sitten oltaisiinkin kateellisia kun niillä luistaa niin hyvin.

Öh? Suomessa ei sitten nyt ole pimeitä markkinoita?

Vierailija
24/38 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

entisaikojen työttömät ei ois tätä sortoa sietäneet, onneksi nykytyötön on hyvin nahjusmainen. Hahhahaha kuuletteko nahjukset työllistäjäporvarin naurua- kohta on halpaa työtöntä markkinoilla porvarin ottaa. Ja jokaista vänkääjää kohtaan kymmenen tai sata työtöntä otettavaksi.

Vierailija
25/38 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tungen itseni nykyään näille pilipalikursseille, aina kun mahdollista. Matkat maksetaan tilille (voi kävelläkin), saa ruuan syödäkseen, 9 euroa höpöttämisestä ja välttää aktiivimallin, mikä on kai nyt kuitenkin tarkoitus purkaa (tilalle vielä kovempaa ruoskaa tietty). Kyllä kerran viikossa jaksaa yhden päivän touhuta jossain, kuten tahti tällä nykyisellä kurssilla on.

Täytän kohta 60 vuotta ja olen melkein täysi raato. "Meillä kaikilla on rajoitteita" pitää meikäläisen kohdalla ainakin paikkansa.

Kyllä tässä tuntee itsensä sirkusapinaksi, kun ei mitään valoa tunnelista enää loista, ja eläkeikä karkaa käsistä. Ja koko ikäni olen jotain työtä tehnyt.

Tuhon tiellä ollaan, eipä taida enää riittää edes lohdullisia valheita tai syljen suuhun tuomia selityksiä noilla päättäjillä. Oma napa, tärkein napa.

Sama. Seuraavan kerran , kun täytän vuosia, napsahtaa 60v mittariin. Töitä olen tehnyt parikymppisestä tauotta, mitä muutama vuosi välissä kotona, kun lapset tein. Muuten jatkuvasti töissä terveydenhuollossa. Nyt kuitenkin jäin työttömäksi ja tuntuu, että olen pahin rosvo päällä maan, kun en työllisty. Viis siitä, että nivelet huutaa hoosiannaa ja muutenkin alkaa ikä painaa. Töihin tai koulunpenkille pitäisi mennä. No menisinkin töihin, mutta kukaan ei ota. Viimeisin työpaikka johon hain, oli 60 muuta hakiaa. En päässyt edes haastatteluun. Ei auta yli 30v työputki, kun ikä on mitä on. Siltikin tuntuu, että luuseri mikä luuseri, kun ei ole töissä. Ennen vanhaan sitä sai tässä iässä keinua keinutuolissa kaikessa rauhassa, eikä kukaan paheksunut. Nykyään ei saa vanheta ja tulla raihnaiseksi, vaan yli 60v ihminenkin joutaa vielä koulunpenkille opiskelemaan uutta ammattia.  Ei auta vaikka sanot, että tietokone ei tottele , etkä pärjää sille. Kaikkien täytyy olla tietokonenörttejä ja on pakko osata.

Vierailija
26/38 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihdeongelma on varma tapa välttää kaikki työkkärin toimenpiteet ilman karenssia. Jos sossu on tietoinen ongelmasta ja menee muutakin alkoholin lisäksi, niin saat varmasti sossulta lausunnon, jolla vältät kaikki leikurit. Lausunnon mukaan et ole kykeneväinen osallistumaan työnhaun piiriin ja siten sulta ei voida leikata mitään tukiakaan.

Työttömyystuki/etuus kai toki leikataan, jos ei ole kykenevä osallistumaan työnhakuun?

Vierailija
27/38 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia työnantaja ei ota yli 55 vuotiaita töihin? Ja monella alalla ei osa- aikaista voi tehdä. Niillä aloilla joissa voi, on paljon opiskelijoita ja nuoria.

En usko, että irtisanomisen vaikeuttaminen auttaa työllistymisessä. Jokainen työnantaja maksimoi hyödyn ja siksi syyt pitäisi olla selvillä. Onko nuorilla uudempi koulutus ja uudet tiedot, vai onko eläkemaksut yms.riski. Minulla siis ei ole mitään tietoa, kunhan heitin nuo.

Vierailija
28/38 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tungen itseni nykyään näille pilipalikursseille, aina kun mahdollista. Matkat maksetaan tilille (voi kävelläkin), saa ruuan syödäkseen, 9 euroa höpöttämisestä ja välttää aktiivimallin, mikä on kai nyt kuitenkin tarkoitus purkaa (tilalle vielä kovempaa ruoskaa tietty). Kyllä kerran viikossa jaksaa yhden päivän touhuta jossain, kuten tahti tällä nykyisellä kurssilla on.

Täytän kohta 60 vuotta ja olen melkein täysi raato. "Meillä kaikilla on rajoitteita" pitää meikäläisen kohdalla ainakin paikkansa.

Kyllä tässä tuntee itsensä sirkusapinaksi, kun ei mitään valoa tunnelista enää loista, ja eläkeikä karkaa käsistä. Ja koko ikäni olen jotain työtä tehnyt.

Tuhon tiellä ollaan, eipä taida enää riittää edes lohdullisia valheita tai syljen suuhun tuomia selityksiä noilla päättäjillä. Oma napa, tärkein napa.

ihan on sama laulu työttömän iästä ja ammatista riippumatta. levätä pitäis saada, kiikkutuolissa kiikkua hyväkkäiden, mitään ei saisi näiltä nakertajilta vaatia ja auta armias jos näiden pitäisi jotain uutta opetella. Ihan olkaa miten haluatte mutta ette mun rahoilla. Hyvä hallitus, loiset hävetkööt!

Sama. Seuraavan kerran , kun täytän vuosia, napsahtaa 60v mittariin. Töitä olen tehnyt parikymppisestä tauotta, mitä muutama vuosi välissä kotona, kun lapset tein. Muuten jatkuvasti töissä terveydenhuollossa. Nyt kuitenkin jäin työttömäksi ja tuntuu, että olen pahin rosvo päällä maan, kun en työllisty. Viis siitä, että nivelet huutaa hoosiannaa ja muutenkin alkaa ikä painaa. Töihin tai koulunpenkille pitäisi mennä. No menisinkin töihin, mutta kukaan ei ota. Viimeisin työpaikka johon hain, oli 60 muuta hakiaa. En päässyt edes haastatteluun. Ei auta yli 30v työputki, kun ikä on mitä on. Siltikin tuntuu, että luuseri mikä luuseri, kun ei ole töissä. Ennen vanhaan sitä sai tässä iässä keinua keinutuolissa kaikessa rauhassa, eikä kukaan paheksunut. Nykyään ei saa vanheta ja tulla raihnaiseksi, vaan yli 60v ihminenkin joutaa vielä koulunpenkille opiskelemaan uutta ammattia.  Ei auta vaikka sanot, että tietokone ei tottele , etkä pärjää sille. Kaikkien täytyy olla tietokonenörttejä ja on pakko osata.

Vierailija
29/38 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päihdeongelma on varma tapa välttää kaikki työkkärin toimenpiteet ilman karenssia. Jos sossu on tietoinen ongelmasta ja menee muutakin alkoholin lisäksi, niin saat varmasti sossulta lausunnon, jolla vältät kaikki leikurit. Lausunnon mukaan et ole kykeneväinen osallistumaan työnhaun piiriin ja siten sulta ei voida leikata mitään tukiakaan.

Työttömyystuki/etuus kai toki leikataan, jos ei ole kykenevä osallistumaan työnhakuun?

Toki silloin saa vain toimeentulotukea, mutta on kuitenkin suojassa karenssilta. Ei työmarkkinatuki sinällänsä ole kuin parikymppiä isompi kuin toimeentulotuki, tosin sen saa aina 28. päivän välein, kun taas toimeentulotuen saa kerran kuukaudessa.

Kuntouttavasta saa toki lisäksi ylläpitokorvauksen, mutta siitäkin on hyötyä vain jos pääset liikkumaan ilmaiseksi eikä sitä joudu tuhlaamaan matkakustannuksiin. Ja kuntouttavia päiviä pitää olla ainakin kole viikossa, että saa edes satasen lisää.

Vierailija
30/38 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää täysin paikkansa. Olin aikoinaan töissä eräässä siivousorganisaatiossa (en valaise enempää), mistä kaupunki tilasi siivoojan kunnalliseen palvelutaloon. Ja minulle ja eräälle toiselle se arpa sitten osui. Kaksin piti mennä. Vastassa oli örisevä ja aggressiivinen alkoholisti, lattialla verta ja lasinsiruja, sekä oksennusta, kuorrutettuna kaikella roinalla ja vaatemytyillä, sekä ruuantähteillä. Asiakas ryypiskeli siinä ohessa ja huuteli ja käskytti. Eli palvelu pelasi ja sai nautiskella viinaansa rauhassa, kun me hänen kotinsa laitettiin kuntoon. Ja veronmaksajat maksoivat koko lystin. Jep jep. Ja hommat ovat menneet vielä hövelimmiksi. Eräskin tuttu tekeytyi hulluksi ja pääsi täysihoitoon Jorviin. Sanoi, ettei työt kiinnosta.

Hoitajat kurkkivat heti aluksi myös ivallisen näköisinä ulko-oven raosta. Tulivat kertomaan "ystävällisyyttään" missä matontamppausteline sijaitsee. En ole varmaan koskaan sanonut mitään vttumaisemmalla äänellä, kuin heille sen, ettei meidän lafkassa tampata mattoja heinäkuussa :D Yksi oikein raivostui suorastaan, ja kysyi, eikö meillä ole mitään rotia? Siis what? Ois varmaan pitänyt sen juopon mattoja jäädä omalla ajallani tamppaamaan.

Ja nämä siis noita kodinhoitajia, joilta otettiin aikoinaan siivoustyöt pois. Kylläpä nousi heti arvostus omaa itseään kohtaan heillä, kun ei tarvinnut moppia heiluttaa. Aikaa jäi hienosti meidän tekemisiä kytätä.

Vierailija
31/38 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Kyllä Suomen työttömät on nyt suuressa hädässä ja vapisevat kauhunsekaisin tuntein kun uhkaavat töihin joutua. On se hirveää.

MIten niin? Samaa höpötystä on kuultu jo toistakymmentä vuotta ja silti juuri mikään ei ole käytännössä muuttunut. Tai no, se on muuttunut, että enää ei ole niitä ikuisuuden kestäviä työkkärin pakkokursseja.

Vierailija
32/38 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet liian hyvät, ainakin nuorilla ja terveillä. Tuet nuorilta pois niin johan alkaa työ kiinnostaa.

Tämän hinkuminen se jaksaa kyllä niin ihmetyttää, kun sehän tiedetään mihin se johtaa. Haluaisitko asua kehitysmaassa, jossa lapsukaisetkin joutuvat myymään itseään entisen Anttilan kulmalla?

No ei Sveitsissäkään lapsukaiset myy itseään kaduilla.

Ja ennen kuin tuet olivat tällaiset, eivät lapset sillonkaan myyneet itseään.

Nykyisestä insta- ja sugar daddy -kulttuurista päätellen nykyään myyvät jotta saavat Dubain matkan ja merkkilaukkuja.

Vierailija
33/38 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hemmetti, niin samaistun!! Minullakin tulokseton atk-kurssi takana. Opettaja näytti lomakuviaan ja kertoili miten lentoja varataan jne. Se oli sellaista kivaa rupattelua. Piti olla alkeiskurssi täysin aloittelijoille, mutta joku nainen siellä jo pyysi exeliä opettamaan!

Sain sentään sähköpostin tehtyä ja apua verkkopankin laskunmaksuun, mikä nyt taas muuttui. Täytyy tästä taas johonkin soittaa ja yrittää selvitellä tilannetta. Mies onneksi pystyy siihen asti hoitamaan asiaa.

Kurja on tilanteesi. Ihan kuin arvokas ja noin pitkä hoitotyö ei olisi jo tarpeeksi. Noissa hommissa kun pitää omata useita taitoja, eli myös olla se psyykkisestikin hyvinvoiva auttaja.

Minä olen ollut myös hoitoalalla jonkin aikaa. Vanhuksia avustin. Raskasta oli. Eläke on näissä ammateissa todellakin ansaittu. Ja mitä siitä sitten pystyy enää  nauttimaan, kun on jo kaikkensa antanut ja niin loppu, ettei millään ole enää mitään väliä.

Katselin telkusta dokkaria, missä 74-vuotias eläkeläinen, kuulotarkastuksia tekevä, lähti vielä työelämään mukaan. Oli vireä ja liikkuu paljon, ihan kuin joku viisikymppinen. Pipoa nostan! Mutta, mutta, kun jokainen meistä on yksilö.

Kiitos vertaistuesta! :)

Vierailija
34/38 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomen työttömät on nyt suuressa hädässä ja vapisevat kauhunsekaisin tuntein kun uhkaavat töihin joutua. On se hirveää.

Totta puhut, ihan kuin minun suustani, sanoisin.

Kiitos  kaunis Sinulle noista   VIISAISTA sanoistasi, osasit ilmaista sen niiiiiin hienosti etTÄ...

Vierailija
35/38 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Rinne voisi näyttää esimerkkiä ja laittaa ikääntyneen ja vajaakuntoisen sekä mediasuhteistaan vastaavaksi henkilöksi että eduskunta-avustajaksi.

Ai ei kelpaa vai?

Vierailija
36/38 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet kyllä kommentistasikin päätellen hatullinen p*skaa koko ihminen.

Vierailija
37/38 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet liian hyvät, ainakin nuorilla ja terveillä. Tuet nuorilta pois niin johan alkaa työ kiinnostaa.

Tämän hinkuminen se jaksaa kyllä niin ihmetyttää, kun sehän tiedetään mihin se johtaa. Haluaisitko asua kehitysmaassa, jossa lapsukaisetkin joutuvat myymään itseään entisen Anttilan kulmalla?

No ei Sveitsissäkään lapsukaiset myy itseään kaduilla.

Ja ennen kuin tuet olivat tällaiset, eivät lapset sillonkaan myyneet itseään.

Nykyisestä insta- ja sugar daddy -kulttuurista päätellen nykyään myyvät jotta saavat Dubain matkan ja merkkilaukkuja.

No millainen työtilanne siellä noin muuten on?

Vierailija
38/38 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta hyvä että ei anneta jäädä makaamaan. sama so.ma.leile ja muille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän