Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 22-vuotias ja kärsin lamauttavasta kuolemanpelosta.

Vierailija
13.10.2019 |

Kuolemanpelko rajoittaa elämää niin paljon että välttelen kotoa poistumista..Tämä pelko vie voimavaroja todella paljon mutta miten tästä voisi päästä??

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että lääkkeet ja ryhmäterapia voisi auttaa. Normaalia elämää haittaava ahdistus ei ole tavanomaista, se tulee hoidattaa. Hae apua joko terveyskeskusksesta tai kouluterveydenhuollosta jos olet opiskelija

en halua tulevaisuuttani leimaavaa diagnoosia :( haluaisin päästä jonain päivänä lääkikseen ja pelkään että mt-diagnoosi on este kouluun hakemiselle.. :(

Ei ole, lääkikseen pyrittäessä ei ole mitään terveystarkastusta jossa selviteltäisiin terveydentilaa, pääsykokeilla haetaan ja pyritään tiedekuntaan yliopistoon, pääsykoe kyllä karsii melko hyvin ja sitten itse opiskelujen yhteydessä ne joista ei ammattiin ole karsiutuvat. Ei niistä opinnoista selviä jos mielenterveydessä on sillä lailla vikaa ettei lääkärinä kykene työskentelemään. Opinto-oikeutta ei viedä jos olet sisään joskus päässyt vaikka sairastuisit skitsofreniaan, mutta opintoja et silloin kyllä kykene suorittamaan. Jos taas työelämän aikana sairastut siten ettet ammattiin enää kykene niin sitten normaalisti kuntoutus työeläkevakuutusyhtiön korvaamalla kuntoutustuella tai oikein hankalassa tapauksessa kuten nyt vaikka tuo skitsofrenia pääset työkyvyttömyyseläkkeelle.

Sen sijaan esim. maanpuolustuskorkeakouluun pyrittäessä selvitellään terveydentila myös muun pääsykoerumban ohella ja myös esim. turvallisuusselvitys tehdään, jossa näkyy vaikka rattijuoppoustuomio tai moottoripyöräkerhon jäsenyys jotka ovat este sisäänpääsylle.

Vierailija
42/56 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole keksinyt ratkaisua vielä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( memento mori

Vierailija
44/56 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele itsesi lapsena. Jos lapsikin pelkää, ota lapsi-itsesi mielessäsi syliin ja lohduttele - kerro ettei ole mitään hätää ja että olet tässä nyt läsnä. Kuulostaa oudolta mutta kannattaa kokeilla.

Vierailija
45/56 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu paikalliselle rauhanyhdistykselle seuroihin. Kuuntele. Jos Jumala herättää tuntosi, ota vastaan parannuksen armo. LUPAAN, ettei sen jälkeen sinulla ole kuolemanpelkoa jäljellä.

Tiedän mistä puhun.

Vierailija
46/56 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jotkut sanoo et rukoile ja lue raamattua. Mulla oli kans joskus samanlaista kuin aloittajalla, mutta en ole saanut apua rukouksesta enkä tullut uskoon

Miten jotkut tulee helpommin uskoon, en tajua

Vierailija
47/56 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu lääkäriin. Pelko rajoittaa toimintakykyäsi. Kuinka edes suostut kärsimään noin huonosta olosta?

Vierailija
48/56 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin yli kuolemanpelostani teini-iässä, kun käsittelin asiaa paljon itsekseni. Tein sovinnon sen kanssa, että kuolen jokatapauksessa, olin asiasta mitä mieltä tahansa ja tein mitä tahansa, joten on aivan sama sitten panostaa siihen elämään. Kuoleman pelko katosia aikalailla, kun olin polvileikkauksessa ja tajusin, että kuolema tuntuu aivan samalta, kuin anestesiauni, eli se on vain olemassaolemattomuuden "kokemus", vaikkei sitä kyllä edes kokemukseksi voi sanoa, kun ethän kuolleena koe kytännössä yhtään mitään enää. Tai ainakin näin uskon, mutten voi tietää. Kuolemanpelon voittamisessa on se huono puoli, että minulle on nykyisin aivan sama kuolenko jo tänään.

Vierailija
49/56 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
50/56 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen mietin miten tulla uskoon, monet sanoo et saanut apua rukouksesta ja jumalalta mut mä en oo saanut, en tiedä miksi

Vierailija
51/56 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on luultavasti väärä maallinen, ateistinen käsitys kuolemasta. Että kaikki loppuu jne?

Mä uskon vahvasti siihen, että Jumalalla on vielä hyvin paljon näytettävää muualla sitten kun tämä ihmiselämä loppuu. Sen verran tämä maailma jo kertoo Jumalan ylivoimaisesta suuruudesta, matemaattisesta neroudesta ja uskomattomasta yliluonnollisesta voimasta! Jos ja kun Jumala osasi luoda tyhjästä veden, tulen, ilman, maan, ihmiset, eläimet, solut, kuun, auringon, planeetat ja kaiken. Mitä luulet, mihin tällainen voima pystyy? Oikeasti. 

Nyt on vaan kyse siitä, uskotko tämän maailman valheeseen vai Jumalaan. Kaikki on joka tapauksessa Jumalan käsissä. Jumala on Jeesuksessa osoittanut ihmisille, että kaikki on menevä hyvin. Ylösnousemme. Eli menemme Jumalan luo parempaan paikkaan. Piste.

Vierailija
52/56 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolemassa kaikki ovat tasa-arvoisia. Siirtyminen olotilaan, joka vallitsi ennen syntymää.

Vierailija
53/56 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks L kirjoitti:

Hakeudu paikalliselle rauhanyhdistykselle seuroihin. Kuuntele. Jos Jumala herättää tuntosi, ota vastaan parannuksen armo. LUPAAN, ettei sen jälkeen sinulla ole kuolemanpelkoa jäljellä.

Tiedän mistä puhun.

Muita pelkoja tulee sen sijaan. Mm. raskauden pelko. 

Vierailija
54/56 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap - Käsittele pelkosi ammattiauttajan kanssa. Saatat muutoin kärsiä pelostasi vielä 70 vuoden kuluttua. 

Vierailija
55/56 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap - Käsittele pelkosi ammattiauttajan kanssa. Saatat muutoin kärsiä pelostasi vielä 70 vuoden kuluttua. 

No mikä siihen auttaa?

Vierailija
56/56 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.