Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"En halua asettua kenenkään puolelle" - mitä ajattelet?

Vierailija
13.10.2019 |

Teen työtä kolmen hengen tiimissä osana isompaa työyhteisöä. Toinen tiimiläinen otti minut silmätikukseen, kun saavuin tiimiin. Sukupuoleni oli suurin kynnyskysymys tiimiläiselle. Käytös täyttää työpaikkakiusaamisen merkit ja olen vienyt asian esimiestasolle asti. Tämä toinen osapuoli koki tulleensa petetyksi, kun vein asian esimiehille ja hän on puhunut minusta pahaa selän takana työyhteisössä. Kun keskustelin asiasta kolmannen tiimiläisen kanssa, hän sanoi "en halua asettua kenenkään puolelle". Koen tuon kiusaamisen hiljaisena hyväksymisenä/kiusaajan tukemisena. Miten sinä ottaisit tuon kommentin?

Ap

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sanonut noin, kun on kysytty kumman puolella olen. Miksi ihmeessä ulkopuolisten pitäisi olla kenenkään puolella? Turhaa energian haaskausta. Riitelijät sopikoon asiat keskenään.

22/23 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen työtä kolmen hengen tiimissä osana isompaa työyhteisöä. Toinen tiimiläinen otti minut silmätikukseen, kun saavuin tiimiin. Sukupuoleni oli suurin kynnyskysymys tiimiläiselle. Käytös täyttää työpaikkakiusaamisen merkit ja olen vienyt asian esimiestasolle asti. Tämä toinen osapuoli koki tulleensa petetyksi, kun vein asian esimiehille ja hän on puhunut minusta pahaa selän takana työyhteisössä. Kun keskustelin asiasta kolmannen tiimiläisen kanssa, hän sanoi "en halua asettua kenenkään puolelle". Koen tuon kiusaamisen hiljaisena hyväksymisenä/kiusaajan tukemisena. Miten sinä ottaisit tuon kommentin?

Ap

Ymmärtäisin sen niin, että kolmas tiimiläinen ei ole ihan varma, oliko kyseessä työpaikkakiusaaminen vai ei. Sitäkin pitäisin mahdollisena, että hänellä on asiasta näkemys, mutta hän valitsee puolueettoman kannan, koska ajattelee sen olevan työtehtävien sujuvuuden kannalta paras vaihtoehto tai koska pelkää näkemyksensä ilmaisemisen seurauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo ”puolueettoomuus” on puolen valitsemista, ei hän ainakaan sinun puolellasi ole. Ja niin kauan kuin nämä kiusaajat saavat vähänkään tukea niin kiusaaminen jatkuu. Sama näkyy koulumaailmassa, kantaaottamattomuudella annetaan hiljainen hyväksyntä kiusaamiselle.

Toivottavasti saatte asiaan ratkaisun.

Ihmisillä on erilaisia käsityksiä siitä mikä on kiusaamista.